Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 07/08

977569 · » Till forumet


Sv: Truppen 07/08
insu:
Var det inte Thomas Malmqvist som utsåg sig själv till hjälte, när han sågade Tre kronor några matcher innan de tog VM-guld?

F ö tycker jag det är roligare att läsa positiva saker om Mora, än antiskriverier av leksingar som låtsas att de är neutrala.


Fotnot
För de som inte vet vem han är, kan jag informera att han var sportchef på Expressen på 90-talet. Bl a under den uppmärksammade spelskandalen.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Ja då är det dags att traska ner till den där sunkiga plåtlådan igen. Hoppas verkligen att Linköpings spelare mår riktigt dåligt av den ruffiga atmosfären. Själv ska jag bara njuta! 3-1!!!
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
insu:
Sista meningen, vilken fullträff
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
horcoff:
Jepp - och perfekt tändvätska för laget. Den typen av skriverier är precis det som kan ge det där lilla extra som ofta har saknats i år, en extern fiende att samlas kring. Jag hoppas de tejpar upp artikeln på väggen i omklädningsrummet.
Det lustiga är de attityder som kommer fram i enkäten förmodligen är win-win för länets supportrar. Alla älskar Leksand - vilket precis är som de vill ha det - och ingen vill ha Mora, vilket åtminstone jag älskar reservationslöst.
MIK är rock’n’roll, den fula ankungen, den ingifta kusinen som ingen vill ha, det där som katten släpade in.
Leksand är det politiskt korrekta, ”hela Sveriges lag”, det ointressanta, det förutsägbara som vi alla kan gulla med.
Fråga någon vilket hockeylag de håller på. ”Leksand” – gäsp. ”Mora” – åh, fan.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
insu: Hur som helst är domarna köpta ;-)

Det Jättebabyn Roos sysslar med är ju på sandlådenivå, vilkeb sopa.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Ola:
Knappast. Det spekuleras ju ibland i att topplagen skulle förlora mot streckkonkurrenterna för att bli av med MIK. Vilket nys! Herregud, det är ju bara spelarna i HV som kan känna sig helt trygga på sin slutspelsplats (och som dessutom är det topplag som har svårast mot MIK). Det finns inga lag som kan unna sig lyxen att skänka bort poäng för att få ut ett lag ur serien, det vore befängt att tro att det funkade så. And let's face it: jag tror inte de bryr sig särskilt mycket om MIKs vara och icke vara, de har nog fullt upp med att fokusera på sitt eget spel och sina egna framgångar.
Alla som tror att spelarna i Linköping, när de möter låt oss säga Skellefteå, tänker "det vore bra om vi torskade ikväll så att Mora hamnar i kvalserien" räcker upp en hand.
Nej, jag tänkte väl det.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
insu:
Håller med dig fullständigt och det var ungefär så jag menade.
Vad gäller herr Roos må han var svår att placera i kategorin lokalpress - men i hans fall tycker jag vissa antipatier gentemot MIK lyser igenom,
p g a densammes sympatier för ett annat lag. (hmm)
Har förvisso inga klockrena belägg för detta, men det skiter jag i. För mig lyser LIF:s klubbemblem i pannan på karln.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Forever MIK:
Jag tror nog svaret skulle bli detsamma om spelarna fick välja mellan samtliga lag (om det nu inte är så). Och 64% är nästan två tredjedelars majoritet, så jag tycker inte att "eniga" är helt uppåt väggarna trots allt.
Men poängen är att jag älskar det!
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Nu består inte hela hockeysverige av 30 elitseriespelare, och tur är väl det. Däremot så börjar man ju undra om spelarnas åsikt är en förklaring till att topplagen ofta åker på förluster mot Moras streckkonkurrenter.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Slinger:
Förlåt mitt sneda ordval. Det skall inte vara bortskämda kärringar det skall vara schlagerfjollor och vi är , som det alltid har varit i Mora, rockers!!!
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
insu:
Skulle vara roligt att se hur undersökningen såg ut. Hade man alla es-lagen att välja på eller var det lule, saik, mora och ingen speciell. Är det en fråga ryckt ur samanhanget? Ger inte mycket för dessa nätundersökningar och enkätundersökningar, beror på så mycket hur man kommer att svara, sinnesstämningen just då, har man precis torskat i matchen, vilka 30 är det, reserverna kanske? Tråkigt bara hur man basunerar ut de så kallade svaren och gör det till ett löp. MORA ut ur ES, tycker alla.
Spelarna eniga? enighet för mig är 100% jag vet inte vad enighet för Roos är men tydligen är det 64%
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
insu:
Det är klart att spelarna vill ha bort Mora då det inte finns mjuka myyysiga fotöljer med myyyysiga värmeslingor för fossingarna i omklädningsrummen!
Stackars bortaspelarna kan ju få snuva...
Sen att de stackars bortaspelarna, med löner på 200,000:-, inte har tillgång till sitt lilla privata rum på 25 kvm, för sin fina garderob, i Moras gamla islada måste ju vara förskräckligt!
Nä, väck med Mora som inte har alla dessa bekvämligheter!
Ta in Leksand istället då de har ett sånt fint ispalats!
Kort och gott, motståndarlagen är en hög med bortskämda kärringar och dessa får vi stryk av, skäms!
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
insu: Det är ju tråkigt att även lokalpressen slår följe med kvällspressen på den populistiska linjen. Kvällstidningarna framstår ju mer och mer som HäntExtraersättning.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
sold: Ja precis som det stod i Aftonbladet. Rätt så konstiga kommentarer:
"Tråkigt att åka upp till dera risiga arena" och en annan: "Resorna till Mora är så långa" Herregud om de ska ha Leksand i Elitserien så får de ju bara åka 4 mil mindre.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Bukefalos:
Jag sätter lokalpressen i topp (dvs på sämsta plats) utan att tveka. Rikspressens krönikörer är bara vindflöjlar - i vissa fall kunniga, i andra fall inte - utan några tydliga klubbsympatier.
Dalarnas Tidningar har däremot fullt medvetet (det är min fasta övertygelse, oavsett med hur mycket mumbojumbo chefredaktören försöker försvara sina publicistiska beslut med) valt ha fokus på laget i den lägre divisionen.
Varför? Därför att det höjer upplagan. Leksand har fler supportrar och ett starkt fäste i länets två största kommuner - och säljer därför fler tidningar. Därmed tycker jag att man har svikit sitt journalistiska uppdrag. Men tidningens ägare skrattar säkert hela vägen till banken.
Så var det inte på den tid jag jobbade inom den koncernen, då hade man fortfarande en journalistik heder hela vägen upp i ledningen.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Forever MIK:
Av dina fyra exempel håller jag ändå Wikegård högst. Han får trots allt betalt för att vara lite av en provokatör.
Nyström ändrar åsikt lika många gånger som det finns omgångar i elitserien.
De två återstående avstår jag från att recensera, då risken är uppenbar att man slinter rejält på tangentbordet.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Det är klart spelarna hellre vill ha upp Leksand och åt helvete med Mora. I Leksand kan de sitta och ha myspys i nya, fina, härliga och vackra omklädningsrum och så är det såhär jääättemycket folk och tittar.
Sedan är det bara att hämta hem 3 poäng.

En liten historia från Karlstad under hösten 2004. Mora ligger under med 0-2 efter första perioden. I andra kommer ett helt nytt lag ut på isen och fullkomligt kör över FBK och vänder till ledning 4-2 (Förlust till slut likt förbannat). I periodpausen efter andra går jag bredvid en mycket sur och bitter FBK:are i matchtröja som är omringad av moringar och kläcker ur sig att det minnsann var bättre när Leksand var här. Tror jag det! :-)
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Forever MIK: Har också tänkt i samma banor. Det förstår vem som helst att inte Bastiansen (även om mycket hänt sen han förlängde) skulle "låsa upp" sig på 3 säsonger i Mora utan ES-klausul. Simons har ju även sagt att Pitkämäki inte har någon klausul. Det är klart han har det, annars kan jag aldrig tänka mig att han kritat på för 2 år.

Nu ser vi till att fixa det här ändå. Det har spelats tillräckligt med allsvenska matcher i Mora.

Ska bli intressant att se Hisey i eftermiddag och vad hans ankomst betyder. En bra start på honom skulle sitta som en fläskläpp. Någon som vet vem han går in med idag?
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
sold: Jag kan hålla med där Tråkiga mora,man spelar en jävla tråkig hockey
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Forever MIK: Det är väl inte förvånande,att man vill ha ut Mora ,Men jag hoppas man kan reda ut det här ,För Mora behövs i ES,men det går inte att harva i botten varje år för då kommer det inte mycket folk,In med lite nytt folk i leden så kanske det går att bygga ett bra lag
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Ola:
Nej det tror jag inte. Det var inte det som var saken heller, utan att Don har gått ut och sagt att det inte finns några klasuler i hans kontrakt om omförhandlingar. Han ljuger eller basse ljuger, jag tror på basse. Det hela handlar om ett förtroende, när det nu visar sig att Don ljuger om denna sak vad mer ljuger han om? OBS: jag säger inte att han ljuger om något annat utan det snarare är något som dyker upp i huvudet nu efter besvikelsen av uteblivna förvärv. Det finns inga därute som passar in hos oss har han sagt sanning eller ljug, inte vet jag. Det är detta jag menar.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
insu: Tror endast att denna artikel kommer att tända mora ännu mer i kommande matcher och vips så är vi i
ES nästa säsong.Då får de spela mot "tråkiga# mora ännu några matcher.......
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
insu:
Kan inte vi sätta upp en omröstning om vilken sportreporter, tyckare vi vill slippa nästa säsong.
Nyström
Goth
Roos
Wikegård
....
...
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Forever MIK:
Jaså, spelarna vill ha bort MIK från elitserien och upp med Leksand. Härligt, säger jag - och inte särskilt förvånande. Det finns säkert många olika uppfattningar om detta men personligen älskar jag MIKs roll som en smärta i stjärten hos etablissemanget, på samma sätt som de flesta leksingar säkert gillar rollen som "hela Sveriges lag".
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Forever MIK:
Har Mora råd att betala elitserielöner i allsvenskan?
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
...om moderatorerna nu inte råkar sätta käppar i hjulet innan dess.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
...bli stor grabb på Hockeysnack...
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
...så kan du ännu snabbare...
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
...på det här sättet...
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
morahockey:
Ett litet tips: om du delar upp dina inlägg...
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Mike Skinner:
Jag tror minsann spamrobotarna har gjort en miss här... Jaja.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Inga klasuler i våra kontrakt har Janne sagt. En av dom ljuger i alla fall.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Verkar ju onekligen som att vi har en ny mora93 här, som verkar tycka att det är viktigare att ragga inlägg än att säga något konstruktivt. Men så är det väl. Låt medgångssupportrarna klaga eller hålla med. Själv är jag nyfiken på Hisey och tror vi kommer klara kvalet.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
haggen: Ja det kan man ju undra och Juha Pitkämäki.Men Juha har ju blivit läst denna säsongen eftersom att han är seg i sidled.Och Boggen var så jävla bra ifjol.Synd för en sån bra spelare.Elomo med.Han var mycket bättre förra säsongen än vad han är nu.Men han har blivit bättre på slutet.
49 och 9 är jag besviken på bland annat denna säsongen.Sen finns det ju fler spelare.Men Boggen och Elomo har nog gjort många riktigt besvikna.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
sold: Procentsatsen i oavgjorda matcher (vinst,förlust) är baserat på antalet oavgjorda matcher
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Vem är mest otränade i Mora, Bogg?
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Lite statistik om Mora denna säsong:
Antal spelade omgångar:43
Vinster:12 - 27,91%
Oavgjorda:10 - 23,26%
Förluster:21 - 48,84 %
Gjorda mål:97
Insläppta mål:126
Gjorda mål/match:2,25
Insläppta mål/match:2,93
Oavgjord Vinst:1 - 10%
Oavgjord Förlust:2 - 20%
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
maztro:
Varför frågar du mig? Jag är ingen moderator. Jag sätter inte heller några regler. Jag kan bara ha en allmän åsikt om hur man bör bete sig som supporter och för att stötta laget, inte störta. Meningslösa, okonstruktiva och onyanserade sågningar och rent trams är knappast något som gynnar vare sig spelarna eller klubben i stort. Speciellt inte i det här läget. Du kanske tycker annorlunda?

Att kritisera spelare är fritt fram. Jag gör det själv ganska ofta. Det är professionella idrottsmän och ska kunna ta sådant. Det är (för sjuhundrafemtioelfte gången) HUR man kritiserar som är det viktiga (läs ovan!).

morahockey:
Du bryr dig inte? Okej... I rest my case...
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Har Janne hur mycket klöver som helst i träpjucken?
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
morahockey: Det blir du nog varse om 15 timmar;-) NattiNatti!
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Länken kommer här ingen om det är någon som är intresserad av att se det.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Nåhon som har sett svtklippet än? Det med Janne Simons?
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
maztro: Är det en regel eller? Många har ju sågat spelare här innan på HS.Och eftersom man diskuterar hockey här så borde man få tycka och argumentera som man vill. Men omk det är en regel så slutar jag upp med det.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Knogen: ok.Jag bryr mig inte.Förresten vet någon vilket nummer Rob Hisey kommer att bära? På klippen från youtube när han gör zorromålen har han nummer 26. Någon som vet vilket han kommer ha i Mora? 26 är ju ledigt.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Får jag fråga knogen och metal guru om man får kritisera spelare på detta forum.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
morahockey:

"Bra skrivet! Men tror inte han är inne och läser här på HS"

Då har du fel!
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
horcoff: Må hända.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Knogen: Jantemoring? Jag gläds alltid när det går bra för andra. Jag bor heller inte i Mora om det är det du tror.Jag bor lånt ifrån Mora.Jag ser varje match på tv. Det blir ungefär 2 matcher per säsong som jag ser live.
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
Knogen: Bra skrivet! Men tror inte han är inne och läser här på HS
Kommentera

Sv: Truppen 07/08
morahockey:

Tror du Micke blir bättre av att läsa dina Simons-aversionsrelaterade sågningar av honom på publika gästböcker? Tror du det gynnar laget att du skriver ner spelarna på det sätt du gör?

Tycker fortfarande inte att Micke varit så kass att han förtjänar att ensam hängas ut av en jantemoring.

Ett tips till dig också; Ta av dig det där cyklopet! Till skillnad från dig ser jag förutsättningslöst på ishockey och dömer ingen på förhand (som du uppenbarligen gör). Det är mycket möjligt att Simme gör en plattmatch i morgon. Själv hoppas jag han hänger ett par kassar. Att hålla på och tramsa om vem som har mest rätt om Micke är en sopa eller inte, är inget jag som supporter tänker ägna mig åt.
Kommentera

977569 · »