sold: nej 3e coach i fbk och andra i forshagas div 2 lag.... vad är det för fel på olle öst? att han är gammal ? eller att han har förflutet i Leksand?
Mike Skinner: Det blir ju intressant och se om det verkligen blir Arvedsson.Har han nå tränarmeriter över huvud taget?Återstår att se men allt är ju bättre än Olle Öst!
Dalmas1: Mina informatörer säger att en tränare är klar och kommer presenteras inom kort, däremot har ingen av dom jag litar på nämnt något namn. Namnet kommer från ett okänt nickname i gästboken på mik.se och det är endast där jag har läst det. Den personen kan ha rätt men det är inget som jag litar på....än.
Gidde: Där ser man. Viklund var väl med i landslaget i början av säsongen och räknades som en av Sveriges mest lovande backar... Han måste haft en ganska dålig säsong?
MIK 7-1: Kan de månne vara DEN Magnus Arvedsson som verkar/verkat som andretränare i div 2 laget Forshaga?? Se länk.
Andre ass. tränaren är Peter Ottoson, f.d. FBK lirare så det är nog rätt snubbe.
Från andretränare i div 2 till huvudtränare i elitserien...tjaa varför inte. Han har ju andra meriter och Simons har ju förvånat med sina förvärv tidigare.
Forever MIK: Vet inte vad han har gjort efter att han fick lov att sluta efter skada ca 2004-2005. Han skulle väl in i FBKs organisation på nåt sätt men om det blev nåt vet jag inte.
Stigsson: Två forwards måste ju ut om vi ska få in några toppar. Hult platsar inte riktigt i eliten ännu, Bofors är bara bra för honom. Nu är det nog bara att hoppas de övriga kritar på.
Synd på Rindell, måtte Simons ha ett ess i rockärmen. Finns det nån intressant tränare överhuvudtaget ledig?
horcoff: Bacon och Lill-Eric var med i Tre Kronor ifjol. Då trodde jag att det skulle bli det stora lyftet i deras utveckling. Icke. Ikväll spelar Skogs i Tre Kronor, hoppas att han kan bryta trenden och utvecklas istället.
Slitwargen: Ja, då fick vi det utrett om Adam. Ser på din presentation att du har Bergqvist med på PP, det är ju en spelare som tränarna håller på att "lorta" bort, hoppas vi får se mera av honom under nästa säsong.
Det är nog mellan Viklund och Andersson det står, eftersom Warg är klasser bättre än dom båda två.
Enström försvinner med största sannolikhet, men Andersson har ju inte alls varit så bra som MoDo hoppats. Som PP-back så blir han alldeles för stirrig vad blålinjen, och skotten är alldeles för ofta en meter över eller en meter på sidan om mål.
Defensivt sett så har han väl hållit den klass man trodde dvs rätt usel, men hans styrka ligger i offensiv zon, och där har han tyvärr inte alls varit så bra som väntat.
Däremot har han nog faktiskt spelat sin bästa hockey under säsongen nu i slutspelet, vilket kändes väldigt oväntat efter att ha följt hans trevande spel under grundserien.