Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

vem saknas

« · 704687 · » Till forumet


Sv: vem saknas
Knogen: Lückner gillade inte #78 nå vidare skulle ja gissa... för han fick ju aldrig chansen att visa va han gick för under tidernas säsong
Kommentera

Sv: vem saknas
stranda:
Skulle nog vilja säga att de som inte håller med dig är i minoritet.

Nr19:
Jo, men det börjar gudskelov att försvinna nu. Simme har effektivt sett till att mura igen jantetrutarna på belackarna den här säsongen.
Kommentera

Sv: vem saknas
stranda: han kanske inte ska va 1e center men han ska helt klart vara kvar
Kommentera

Sv: vem saknas
stranda: nån som delar min åsikt? att man måste ha han kvar?
Kommentera

Sv: vem saknas
stranda: Klart att simme skall vara kvar en första center som kompeterar våra powerforwars på ett ypperligt sett, å inte nog med det han gör poäng oxå
Kommentera

Sv: vem saknas
Knogen: fattar inte att så många ska klanka på han... men de är väll för att pappa är bossen ...
Kommentera

Sv: vem saknas
Nr19:
De flesta har redan sett det. Simons är jätteviktig. Inte bara har han gjort sin bästa säsong på år och dar, han ingår också i kärntruppen som är så viktig för laget, såväl på som vid sidan av isen.

För mig är Simme löjligt självklar.
Kommentera

Sv: vem saknas
zeb: Simons är bra ju
Kommentera

Sv: vem saknas
horcoff: Simons kan väl inte räcka till
Kommentera

Sv: vem saknas
Knogen: skulle inte bli förvånad om både han och Jens Nielsen fick komma tillbaks.

Fast nu har ju inte Leksand Masken som sportchef längre så de kanske finne lite hopp för dom trots allt:)
Kommentera

Sv: vem saknas
Nr19:
Nej, det var det jag menade med att han kanske varit en tillgång om han aldrig fått kicken.
Kommentera

Sv: vem saknas
Knogen: han lär ju knappast ha blitt bättre av året i Italienska ligan....
Kommentera

Sv: vem saknas
Knogen:

Ja det var väl största misstaget Leksand gjorde att göra sig av med nr 16! Han hade säker kunnat vara skillnaden mellan fiako och succe..
Kommentera

Sv: vem saknas
mattias - 74:
Vad gäller Niklas har nog Leksand gjort bort sig för tid och evighet. Jag skulle tippa att LIF inte ens bemödar sig med att försöka få hem honom. Dessutom är det nog lite sent att värva hem honom nu. Hade han aldrig fått kicken så hade det kanske varit en annan femma.

Men jag förstår skribentens tanke. Jag tror inte att Karlberg på långa vägar besitter samma egenskaper som Niklas har. Egenskaper som Leksand dessutom helt saknar i nuläget.
Kommentera

Sv: vem saknas
mattias - 74: just sidan svenska fans är väll ingen trovärdig källa + att den 18årige kille som håller i leksand sida där inte heller verkar ha nå bra källor
Kommentera

Sv: vem saknas
Då ni ändå pratade om gamla hjältar och idoler.
Någon som minns Jeremy Brown? Som spelade i Mora 96/97 eller 97/98.
Det var ju en riktig finlirare det
Kommentera


Sv: vem saknas
Knogen:

Enligt han på svenska fans så vill han ha hem Niklas Eriksson och ha som nån slags pappa i laget. Räcker det inte med Karlberg då undrar jag ??
Kommentera

Sv: vem saknas
mattias - 74:
Vänta här nu! Nu hänger jag inte riktigt med. Skulle Niklas Eriksson vara en av stöttepelarna i Leksands lagbygge inför nästa säsong?
Kommentera

Sv: vem saknas
Nr19:

Niklas är ju tydligen stöttepelarna i Leksands lagbygge om man får tro honom på Svensak fans! Räcker det inte med Karlberg ??

Fast eriksson har ju leksandshjärta så det kanske vore bra...
Kommentera

Sv: vem saknas
Kan det vara en idé att värva Josef Boumedien?
Kommentera

Sv: vem saknas
SIVASN: nej inte går mackan till Leksand heller.... ja tror mest på att han gör som bror sin drar utomlands och tjänar pengar :)
Kommentera

Sv: vem saknas
Metal Guru: han måste få bra betalt av allsvenska hockeyligan eller va dom nu heter :)
Kommentera

Sv: vem saknas
Stigsson: Håller med fullt ut!
Kommentera

Sv: vem saknas
Metal Guru: JASSÅ PÅ DE VISET.
Kommentera

Sv: vem saknas

horcoff:
...eller Huokkos grundmurade rykte att föra ned lag i AS.

2000/01 Leksand
2001/02 AIK
2005/06 Södertälje

Kommentera

Sv: vem saknas
marshall: Simons & Bogg naturligtvis, Peter Smrek. Calle Bergström kan det vara nåt. Men det skulle sitta fint med Jan Huokko om inte han är för rotad i 08.
Kommentera

Sv: vem saknas
henrikj: Du gräver din egen grav :-)
Kommentera

Sv: vem saknas
Knogen: "En viss Petré". Klart den stjärnan ska få välja nummer fritt. ;-)
Kommentera

Sv: vem saknas
Knogen: Han va de då, han satte i glas i grannens verannda, och jobbade då inom Mora glasmästeri, ja vet att har jobbar med vägg och golv nu.. Ja de gjorde ju ont;-(
Kommentera

Sv: vem saknas
henrikj: Men de har hänt ett par gånger i smidjegrav, att motståndare flygit över sargen, inte enbart Backlund, sundQist har tryckt över folk me, fler med..
Kommentera

Sv: vem saknas
williamthekid:
Glasmästare? Han är väl målare så vitt jag vet. I alla fall är det väl det han sysslar med nu?

Klart jag minns Ringens nummer. Jag höll på att gå i taket när en viss Petré fick det numret bara några få månader efter att de gått upp. Tycker de kunde gett det lite längre tid.
Kommentera

Sv: vem saknas
williamthekid: Jasså, var det han som gjorde den goa tacklingen också. Hade jag förträngt. Han fick den tunga uppgiften att ersätta Roséns #26:a.
Kommentera

Sv: vem saknas
henrikj: Han tacklade över en kille över sargen en gång, bra speed, bra skott, tog för sig med sin hydda, men vek ner sig när de gällde tyvärr:-(
Kommentera

Sv: vem saknas
Någon man saknar är väl Joakim Backlund. När den grabben laddade bössan var det bäst att hålla i hatten. Ojojoj!
Kommentera

Sv: vem saknas
henrikj: Ja han gjorde ett solo ända i från egen zon, dde glömmer ja inte...De blev de avgörande målet...
Kommentera

Sv: vem saknas
RQT: Ja har t o m lagfotot de året när de gick upp in ramat :-) vem kunde veta de...
Kommentera

Sv: vem saknas
williamthekid: Haha, Örjan Nilsson. Vilken klippa! Herregud, det enda vettiga han gjorde i MIK-dressen var väl att avgöra mot Hammarby i ett play off någon gång på 90-talet. :)
Kommentera

Sv: vem saknas
williamthekid: Härligt härligt, dom är fina dom gammla goda :)
Kommentera

Sv: vem saknas
RQT: Ja de kan du ge dig på, vit me :-)
Kommentera

Sv: vem saknas
williamthekid: Örjan Nilsson saknas med, fast han kunde göra några indianare, men hårt skott, snabb annars :-) Såg han för inte så länge sen här i stan.. Westäng me för den delen..
Kommentera

Sv: vem saknas
williamthekid: Mr Nr.48 :)
Kommentera

Sv: vem saknas
Knogen: Ja kan inte annat än hålla med, men gjord av glas?? ok han hade de lite jobbigt ett tag kan ja medge, med knän , hjärta. o s v. Men han va ju glasmästare och så, men de visste du redan. Han är och för blir min idol, tröjan hans finns in min ägo, året när de gick upp, Kommer du i håg hans nummer då?? Hatrick mot Aik hemma :-)
Kommentera

Sv: vem saknas
williamthekid:
Vem fan saknar inte Ringen? Mannen som med största sannolikhet varit landslagsspelare om han inte vore gjord av glas. Vilken defensiv klippa, och vilken speluppfattning! Och vilka kalaspastejer han serverade sina medspelare, tvärs över hela planen. Ibland gik det faktiskt rysningar längs ryggen när han spelade. Av välbehag ska tilläggas :-)
Kommentera

Sv: vem saknas
SIVASN: Du stavar lite dåligt, har du haft bråttom??
Kommentera

Sv: vem saknas
marshall: Ja saknar Tomas Ring...
Kommentera

Sv: vem saknas
Kickan: Å inte är dom under Övrigt va fan ja vågar inte hurra än hej Kickan förresten har saknat dig här inne
Kommentera

Sv: vem saknas
SIVASN: Jag hoppas att Leksand inte finns, och att de bara var en ond mardröm, då majoriteten av våra hockeyinvalider orsakades av just Leksand,
Kommentera

Sv: vem saknas
MIK 7-1: Å inte under alsvenskan heller har dom gåt i konkurs??
Kommentera

Sv: vem saknas
MIK 7-1: Leksand finns inte med under elitserie fliken längre Ha ha ha ha ha haha
Kommentera

« · 704687 · »