Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

WCS

« · 1131320 · » Till forumet


Sv: WCS
Hakan Olsen:

vi kan tillägga:

MIK J-20 - LIF J-20 1-3 efter en period:(

känslan jag får är att det är för svårt för juniorerna att hoppa emellan A-Laget och junior laget.
Allt focus hamnar på A-Laget.

Lucas Sandström, Viktor Amner och Filip Sandberg spelar i kvällens match.
Kommentera

Sv: WCS
Barbapappa:
Detta ser inte bra ut.
Hur blir det med juniorena framöver? Tillväxten satt på undantag?


22/02 J 18 : Förlust mot DIF
21/02 J 18 : Förlust mot AIK
21/02 J 20 : Förlust mot TIK
18/02 J 20:Förlust mot AIK e.sd
17/02 Ny förlust
Kommentera

Sv: WCS
Barbapappa:

Det vet man aldrig :)
Kommentera

Sv: WCS
mattias - 74:

vad då mattias - 74, ska du dit ;)
Kommentera

Sv: WCS
Tikinmyheart:

Va bra då har ju MIK åtminstone 1 supporter på plats :-)
Kommentera

Sv: WCS
Barbapappa: På onsdag ska man titta på S-vall VS MIK. Gratis entrè:)
Kommentera

Sv: WCS
insu:

Well, it aint over till the fat lady sings :D
Kommentera

Sv: WCS
Metal Guru:
Jepp. Är det inte det ena så är det det andra. Gott eller dåligt omen?
Kommentera

Sv: WCS
insu:
Och även förra säsongen, fast tvärtom?
Kommentera

Sv: WCS
Barbapappa:
Hade vi inte ett liknande läge för två år sedan också, när vi tog oss till SM-slutspel i sista omgången?
Kommentera

Sv: WCS
Barbapappa: ja vore det inte vår tur med lite välsignelse på slutet av säsongen
Kommentera

Sv: WCS
Stigsson:

hm, tycker att den här streckstriden påminner lite om förra året.
då låg vi 5 poäng före Luleå, med 2 matcher kvar.
nu e det västerås som e 5 poäng före oss.
kan det vara vår tur att vända ett sånt underläge kanske. ;) ;) ;) ;)
Kommentera

Sv: WCS
Barbapappa: härligit alltid roligt när det går lite dåligt för Länslaget 13 mil söderut.
Kommentera

Sv: WCS
ante08:

svaret på varför löven plockade ut målvakten stavas sjunde platsen.

troja har 70 po
miffo har 68 po.

de båda ska mötas och om miffo vinner så hamnar dom på 71 po
om troja vinner hamnar dom på 73 po
vid oavgjort så hamnar troja på 71 po.

så en pinne för löven i den matchen hade inte räckt för dom var tvungna att ta full pott, för dom måste över 71 po för att ha en chans överhuvudtaget.
Kommentera

Sv: WCS
Stigsson: ok Måste säg att jag sitter och Heja på Malmö imrron. Det skulle vara himla skönt om dom gick till Play off med tanke på allt som har varit kring dom.
Kommentera

Sv: WCS
ante08: För att 1 eller 2 poäng var värdelöst för Löven. Skulle man ha en chans på play-off krävdes 3p.
Kommentera

Sv: WCS
Hakan Olsen: och sen kan man ju undra varför Löven plockade ut Målvakten när man hade 1-1. Man vann ju inget på det om man säger så.
Kommentera

Sv: WCS
Hakan Olsen:

Björklöven -Sundsvall 1-2
Resultatet poängter att MIK gjorde en usel insats mot Björklöven. Ingen offensiv föutom de sista 10 min. Var det Luckners idé, eller vad var det som hände? Har inte sett något sämre.

Jag har skrivit det tidigare, MIK kan ha en chans att ta sig till ES nästa säsong förutsatt att de unga spelarna stannar och någon av de meriterade.

Supporterliraren blev en flopp då Ross inte var matchtränad och Pitten verkar vara ringrostig. Det går inte att vänta med värvningar och tro att de smälter in när det är så mycket på spel. Väldigt trist säsong.
Kommentera

Sv: WCS
Bonäs norra:

MIK har fortfarande chansen, med en del flax kan VIK bara ta 4 p. de sista matcherna. Det hela beror på hur Bofors kommer att spela, och det förutsätter att MIK vinner sina matcher. Jag antar att Leksand gör sitt jobb, men säkert är det inte. MIKs plumpar i protokollet mot bl.a. Mariestad har satt sina spår i slutänden.
Kommentera

Sv: WCS
zeb: Det måste ske ett trendbrott direkt om miks säsong ska sluta i någon forn av dur.

Ps i Finland förhandlar man om att sänka lönerna för ishockeyspelarana
med 20-30 % . dags att göra samma sak i Sverige, ekonomiska nedgången kommer att slå mot alla verksamheter i samhället.
Kommentera

Sv: WCS
Steff: Vi får väl hoppas att det går bra,Det blir nog en väldigt spännande kvalserie i år,Synd om inte Mora kan vara med
Kommentera

Sv: WCS
zeb: Mora spelar avsevärt bättre på bortaplan,Så det är ingen dum idé att ha flest bortamatcher :)
Kommentera

Sv: WCS
zeb:

det ser tyvärr ut så, men jag till hör den där skaran som aldrig ger upp.
Kommentera

Sv: WCS
Barbapappa: Det spelar nog ingen roll,Mora har nog gjort sitt ,laget verkar vara på klar nedgång tyvär
Kommentera

Sv: WCS
Barbapappa:

Almtuna leder i malmö :(

jag ser gärna en Almtuna förlust ikväll så vi får hålla 4:e platsen, för i ett eventuellt play-off 2 så är det nog inte så bra att ha två bortamatcher. inte mot hemmastarka Almtuna.
Kommentera

Sv: WCS
Metal Guru:

ha ha, allting e ju relativt:)
Kommentera

Sv: WCS
Barbapappa:
Vi kunde också ha räknat med 60 st 1-0-matcher, om de inte genererat så inihelskotta med trepoängare.
Kommentera

Sv: WCS
Stigsson:

men hur det än är så är det inte bra att gå in i play-off med fyra raka förluster, jag tycker att man nästan kan kräva seger i de båda matcherna som e kvar. för om vi inte kan slå Mariestad eller Sundsvall så lär vi inte kunna rubba något av play-off lagen heller.......
Kommentera

Sv: WCS
Stigsson:

nu kopplade jag på vad du menade med 3 st. 20 - 0 matcher och det är helt rätt.
Kommentera

Sv: WCS
Stigsson:

he he, jag tror du missförstod mej, troja har 2 matcher kvar om dom vinner den ena med 14 - 0 och den andra med 15 - 0 då blir det totalt 29 - 0
om mora förlorar sina med samma siffror dvs 0 - 29 på 2 matcher (dvs. 0 - 14 och 0 - 15) så skulle det utgöra totalt 58 mål.

eller som du skrev 4 st. 15 - 0 matcher så skulle dom dessutom ha 2 + mål.

:D
Kommentera

Sv: WCS
Stigsson:

Ett helt annat uppslag. Jag tycker att det skall vara möjligt att ge kommentare direkt på MIKs hemsida som de ansvariga skall få möjlighet att besvara. Jag kan förstå att de som har ansvaret kan känna en viss ängslan och stress , men det öppna samhället är numera på det viset att det skall vara rak kommunikation (bloggarana har visat att det finns ett behov av att kommuncera). Jag tror inte finns något intresse att läsa våra konstruktiva synpunkter som de ligger nu, eller har jag fel?
Kommentera

Sv: WCS
Nej fan, det bygger ju på att MIF slår Troja i förlängning eller på straffar. Då blir det tre 20-0 matcher förutom denna. :-D
Kommentera

Sv: WCS
Barbapappa: Med fyra 29-0 matcher skulle dom ju faktiskt ta in 116 mål, det räcker med fyra 15-0 matcher. :-)
Kommentera

Sv: WCS
Stigsson:

troja skulle behöva ta in 58 mål på 2 matcher, knappast troligt och det är knappt genömförbart ens teoretiskt.

i sådana fall så skulle mora förlora 2 matcher med totalt 29 - 0 och troja skulle i sin tur vinna med lika mycket på sina 2.

det gör dom definitivt inte.
Kommentera

Sv: WCS
Efter sista tidens skitmatcher så ligger WCS nu på 86p, vi kan max nå 80p. Något måste skita sig rejält för formstarka Västerås för att vi ska nå tredjeplatsen.

Nu kanske det är mer relevant att börja titta på det andra strecket och där gäller för närvarande att det gäller att säkra en poäng till (75p) för att vara helt säkra. Teoretiskt kan vi fortfarande bomma play-off om alla resultat går emot oss. Men då ska det gå riktigt snett för Troja behöver ta in en jävla massa mål.
Kommentera

Sv: WCS
Stigsson:

Utan Greger blir det svårt, den spelare som visade en hög och jämn nivå. De övriga är som asplöv på hösten.
Kommentera

Sv: WCS
Metal Guru: Trots poängtappet igår så sjönk i alla fall WCS till 87p.

Jag tror dock att det kommer räcka med 80p vilket skulle betyda tre segrar till på de 5 kvarvarande matcherna.

Här är mitt reviderade tips till avslutningen:

3. Mora 81p
-----
4. Västerås 79p
5. Almtuna 79p
6. Växjö 78p
7. Malmö 71p
-----
8. Björklöven 69p
9. Troja 67p

Fortfarande skräckmatchen mot Mariestad i sista omg. som kommer avgöra. *ryser*
Kommentera

Sv: WCS
Hakan Olsen: Det får vi veta om en vecka.
Kommentera

Sv: WCS
MIK 7-1:

Förhoppningsvis går det mer att visa, men inte säkert. Det är mycket psykologi i det hela. Här har tränare och de äldre erfarna spelarna en viktig funktion. För min del nöjer jag mig inte med att det blir vinst utan att anstränga sig, det håller inte när det gäller. Full fokusering och energi är det enda som fungerar i långa loppet. Det spelar inge roll hur mycket talang det finns om inte energin och vilja att ta i lite extra finns. Detta är en regel som fungera inom de flesta områden, om person vill komma en bit extra.
Kommentera

Sv: WCS
maztro: Om vi spelar dåligt men ändå vinner så finns det alltså mer att ta fram. Så vad är då egentligen problemet?
Sen beror det också på vilket lag man jämnför sig med och mot vilka.
Om vårat försvar är katastrof så gör det inte så mycket så länge det andra lagets är sämre. Nu är det faktiskt så att i ishockey kan man ta max 3 poäng per match, finns inga stilpoäng. Har man tagit 3 poäng så har man varit bästa laget på plan. Naturligtvis kan man ju haft "tur" men det brukar visa sig på en hel säsong. Tar vi 3:e platsen eller play off platsen så har vi gjort oss förtjänta av den och har där med nått i kvalserien att göra.
Kommentera

Sv: WCS
maztro:
Malmö borta var väl okay?
Kommentera

Sv: WCS
Stigsson: Nej jag menar att det inte sett bra ut även fast vi tagit poäng...
Vårat spel i egen zon är under all kritik.
Ifrånsett första perioden mot leksand så senast vi spelade bra var mot sundsvall.
Kommentera

Sv: WCS
Metal Guru: 89p nu, 20 upp för oss och 18 kvar att få. Fortfarande Almtuna som är trea enligt WCS. Hittade en liten tankevurpa i senaste beräkningen därav har det ökat med en poäng.

Ska väl kanske också tillägga att jag tror att 81p kommer räcka. Det skulle betyda 12p till för oss på 6 matcher, måste vinna 4 till.
Kommentera

Sv: WCS
maztro: ???
Är sista tiden februari månad?
I januari har vi bara två förluster i full tid på nio matcher, båda med udda målet och på bortaplan, mot AIK och Almtuna.
Fina skalper är ett stjärnspäckat Malmö på bortaplan och första vinsten i Ej en dal, kul och sant.
Kommentera

Sv: WCS
maztro: Och med "sista tiden" menar du senate matchen eller ännu längre bakåt?
Själv var jag rätt nöjd med att enkelt avfärda Oskarshamn och bortaseger mot serieledarna före den matchen.
Kommentera

Sv: WCS
maztro:

Allt kan hända i en kvalserie. Kolla på Rögle förra säsongen. Personligen hoppas jag vi får 2 nya lag i ES men det är bara vad jag hoppas på.
Kommentera

Sv: WCS
Ärligt talat så som vi spelat på sista tiden har vi inte skit att göra i kvalserien tyvärr tråkigt men sant....
Kommentera

Sv: WCS
Massebros: Nu är du ute på tunn is...
Eriksson har varit en av de bättre senaste fem matcherna.
Kommentera

Sv: WCS
Barbapappa: Ja jag har inte så höga förväntningar på MIK i år men om du läser detta på hemsidan
Borås borta, kommentar?
- Vi hade jobbigt borta mot dem senast vi möttes. Men vårt lag ser annorlunda ut nu och vi åker ner med gott mod och är inställda på att ta hem tre poäng. Men Borås är ett lag vi har respekt för, och hemma kan de visa upp många bra resultat, säger Tärnlund.
Så måste man undra lite vad man tror motståndarna säger när det ser kommentarerna. Man kan ju inte bara tro att man kan hämta upp tre poäng utan att spela.Det är ju inte så att t ex Lupachuk är någon direkt ung spelare precis och jag är inte orolig för att de unga presterar, det är mer att jag har problem med de andra mer rutnerade spelarna som riksson m fl som mest åker runt och får inget uträttat.
Kommentera

Sv: WCS
mattias - 74:

helt bedrövligt. När åkte laget ner till Borås? Kom de direkt från bussen? jag hoppas verkligen att de åkte ner dagen innan inför en match som gäller så mycket.
Kommentera

« · 1131320 · »