« Föregående · 538208 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Ny Målvakt
Ola:
Dom får bygga en dörr i andra änden av båsen sen kan vi låna ut en båsöppnare till motståndarlaget...
Dom får bygga en dörr i andra änden av båsen sen kan vi låna ut en båsöppnare till motståndarlaget...
Sv: Ny Målvakt
Slinger:
Vi har ju två rutinerade båsdörrsöppnare nu. Det blir tuff konkurrens om vem som får hedersuppdraget och vem som får nöja sig med att vara båsdörrsreserv och istället stå på isen och vänta på sin tur. :-)
Vi har ju två rutinerade båsdörrsöppnare nu. Det blir tuff konkurrens om vem som får hedersuppdraget och vem som får nöja sig med att vara båsdörrsreserv och istället stå på isen och vänta på sin tur. :-)
Sv: Ny Målvakt
Db_04: Då hoppas vi att han är duktig på båsdörrar i alla fall! ;-)
Då har Mik en jämn målvaktsbesättning till nästa säsong, det är väl i.o.f bra då det blir strid på kniven om platsen som 1'e målis.
Hoppas att han även har lärt sig ett och annat av Roloson!
Då har Mik en jämn målvaktsbesättning till nästa säsong, det är väl i.o.f bra då det blir strid på kniven om platsen som 1'e målis.
Hoppas att han även har lärt sig ett och annat av Roloson!
Sv: Ny Målvakt
Slinger: Ja men finska ligan är klart mycket sämre än den svenska dessutom har karln suttit och öppnat båsdörr halva året när den 35åriga NHLbackupen stått i mål.
Sv: Ny Målvakt
Steff: En bra målvakt som tydligen lessnat, han fick lira andra fiolen bakom Roloson i Lukko Rauma!!!
Sv: Ny Målvakt
Steff: Han har en 92,5% säsong bakom sig till skillnad mot Tero som har 89,4% ( källa: Eurohockey.net)
Sv: Silly Season inför 05/06
Portello:
Jadu.. Jag vet inte riktigt varför, men förra året så var man väl försiktig med att skriva flerårskontrakt med de lite dyrare spelarna, detta då ifall man hade ramlat ur och på så sätt dra på sig dyra utgifter att dras med i allsvenskan.
Självklart så kan man skriva in olika klasuler i kontrakten och plusår osv, men tyvärr kan jag inte ge dig en riktig förklaring då våran förening och kontrakt är ett kapitel för sig i en skyddad verkstad.
De värvningar vi gjort hitills i år har väl vart mer chansningar som man först vill se innan man skriver ett längre kontrakt.
Detta är ju bara vad jag tror, har någon en vettigare förklaring så kan dom ju dela med sig av den med!
Jadu.. Jag vet inte riktigt varför, men förra året så var man väl försiktig med att skriva flerårskontrakt med de lite dyrare spelarna, detta då ifall man hade ramlat ur och på så sätt dra på sig dyra utgifter att dras med i allsvenskan.
Självklart så kan man skriva in olika klasuler i kontrakten och plusår osv, men tyvärr kan jag inte ge dig en riktig förklaring då våran förening och kontrakt är ett kapitel för sig i en skyddad verkstad.
De värvningar vi gjort hitills i år har väl vart mer chansningar som man först vill se innan man skriver ett längre kontrakt.
Detta är ju bara vad jag tror, har någon en vettigare förklaring så kan dom ju dela med sig av den med!
Sv: Silly Season inför 05/06
MrAce: Aha, inte värre ;)
Ser att ni oftast skriver ett-års kontrakt.Vad kan det bero på? Är den någon typ av strategi eller vill spelarna som skriver på för er inte göra det för längre än ett år?
Ser att ni oftast skriver ett-års kontrakt.Vad kan det bero på? Är den någon typ av strategi eller vill spelarna som skriver på för er inte göra det för längre än ett år?
Sv: Silly Season inför 05/06
Portello:
Vill ha klart med en hjälptränare till Harri sen så söker man väl förstås nu en ny målvakt.. Sen så är det väl ytterligare ca tio spelare som man bör komplettera upp med :)
Vill ha klart med en hjälptränare till Harri sen så söker man väl förstås nu en ny målvakt.. Sen så är det väl ytterligare ca tio spelare som man bör komplettera upp med :)
Sv: Silly Season inför 05/06
Dino: Låter ju bra det.Är inte nyttigt för hjärtat om målvakten ställer till det då han ska stoppa pucken.
Hur serr det ut för Mora på värvningsfronten? Är det några nya namn på g?
Hur serr det ut för Mora på värvningsfronten? Är det några nya namn på g?
Sv: Silly Season inför 05/06
Portello: Tero har inte gjort bort sig i spelet runt kassen vad jag kan komma ihåg. Har i och för sig bara sett hemmamatcherna.....
Sv: Silly Season inför 05/06
Hur är Tero med klubban och runt målet?
Behöver man bli nervös varje gång han ska lämna kassen och stoppa en puck bakom målet?
Behöver man bli nervös varje gång han ska lämna kassen och stoppa en puck bakom målet?
Sv: Silly Season inför 05/06
Ola: Inte given....det finns nog bara 2 målvakter i serien som är helt givna det är Lundqvist och Norrena....då räknar jag inte med Lockoutmålisarna
Sv: Silly Season inför 05/06
Falahk: Enkelt, för att Honken vaknat på fel sida den dagen och släppte in fler puckar än Tero. Svårare än så är det inte.
Det får mig att minnas Stefan Livs klockrena svar till TV4 sporten på frågan om varför Sverige förlorade med 5-3 mot finland. "Tja, de gjorde fem mål och vi gjorde bara tre"
Det får mig att minnas Stefan Livs klockrena svar till TV4 sporten på frågan om varför Sverige förlorade med 5-3 mot finland. "Tja, de gjorde fem mål och vi gjorde bara tre"
Sv: Silly Season inför 05/06
Portello:
tero? han tavlar aldeles för mycke på vanliga skott och gör idiot rädningar
kan minnas att Lukner sa att tero rädade dom i matchen mot brynäs som mora van med 9-6 om mitt mine är korekt, hur fan kan en målvakt räda laget när han tappar in så många puckar?
tero? han tavlar aldeles för mycke på vanliga skott och gör idiot rädningar
kan minnas att Lukner sa att tero rädade dom i matchen mot brynäs som mora van med 9-6 om mitt mine är korekt, hur fan kan en målvakt räda laget när han tappar in så många puckar?
Sv: Silly Season inför 05/06
Portello:
Dålig på höga skott. Så när Mora och Luleå möts, kommer samtliga moraskott gå strax under ribban. Jag är dock lite förvånad att Luleå satsar på Leinonen. Förmodligen har han fått ett bra kontrakt, och det talar för att han är given förstemålvakt. Det skulle han inte varit i Mora kommande vinter.
Dålig på höga skott. Så när Mora och Luleå möts, kommer samtliga moraskott gå strax under ribban. Jag är dock lite förvånad att Luleå satsar på Leinonen. Förmodligen har han fått ett bra kontrakt, och det talar för att han är given förstemålvakt. Det skulle han inte varit i Mora kommande vinter.
Sv: Silly Season inför 05/06
Portello: Simmar en del, men kan stå för några spektakulära räddningar till och från, snabba reflexer.
Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: Tero:s och Moras form gick nog rätt mycket hand i hand. Bägge spelade riktigt bra före jul för att sedan få det tyngre.
Hur skulle ni beskriva Tero? Spelstil, styrka, svagheter?
Hur skulle ni beskriva Tero? Spelstil, styrka, svagheter?
Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: Jag tror nog Sperrle skulle klara sig galant som förstemålvakt....men kanske vore bäst med 2 jämna målisar som delar på jobbet till en början
Sv: Silly Season inför 05/06
Vad är det som händer? Är det så att Sperrle ska vara förstavaöet, tro? Eller blir det ett nytt finskt målvaktslejon...... Vi får väl se. Men det kanske är dags att öppna plåman lite.
Sv: Silly Season inför 05/06
Då är det bara att gå på målvaktsjakt också då. Trodde faktiskt att man skulle bli överrens med Tero till slut.
Han är väl i allra högsta grad ersättningsbar eftersom han bara höll riktigt bra klass i en halv säsong.
Han är väl i allra högsta grad ersättningsbar eftersom han bara höll riktigt bra klass i en halv säsong.
Sv: Silly Season inför 05/06
NallePhu:
Enligt Luleås hemsida är det hela klart. Detta samtidigt som Antila bryter kontraktet.
Sv: Silly Season inför 05/06
Eh tydligen så har Tero Leinonen signat på för Luleå idag, Någon som vet mer i den fågan????
Sv: Silly Season inför 05/06
Dino: Då menar jag alltså förutom Nolander som jag iskallt räknar med ska skriva på.
För övrigt önskar jag mig 3 backar. Två stora defensivt starka bjässar som kan hålla rent framför eget mål samt en spelskicklig som kan styra ett powerplay.
Tack på förhand Tomten.
För övrigt önskar jag mig 3 backar. Två stora defensivt starka bjässar som kan hålla rent framför eget mål samt en spelskicklig som kan styra ett powerplay.
Tack på förhand Tomten.
Sv: Silly Season inför 05/06
Hoppas att få läsa om någon ny back... Gärna en stor rackare som är lite elak och tycker om icing och sarg ut.
Sv: Klart med jubileumsturnering i höst
MrAce: Ja men det blir kul med en försäsongsturnering på hemmaplan.....
Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: Simons säger idag i DD att de snart kommer att presentera fler nyförvärv.... Spännande
Sv: Klart med jubileumsturnering i höst
Stigsson:
Man måste ju få en ärlig chans att försvara Cup segern från förra säsongen, det tycker då jag : )
Man måste ju få en ärlig chans att försvara Cup segern från förra säsongen, det tycker då jag : )
Sv: Klart med jubileumsturnering i höst
Stigsson:
Ja men det är ju SCA-cupen man längtar till, den är helgen efter :)
Ja men det är ju SCA-cupen man längtar till, den är helgen efter :)
Klart med jubileumsturnering i höst
I stycket längst ner i artikeln berättar Jan Simons att det är klart med höstens jubileumsturnering första helgen i september.
Deltagande lag Mora, Leksand, Brynäs och Lukko Rauma.
Deltagande lag Mora, Leksand, Brynäs och Lukko Rauma.
Sv: Silly Season inför 05/06
Db_04: Och bägge är högerforwards så Elmo kanske ska skrivas in i förstafemman istället. Jag har svårt att bedöma det eftersom jag aldrig sett dom spela.
Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: Polare till Kauppinen och Mikkola från TPS tiden....Elomo är en bättre spelare än Toukko
Sv: Silly Season inför 05/06
Summering av vad vi har så här långt.
MV1:
MV2: Daniel Sperrle
MV3: Marcus Ernlund
B1-B2
F1-C1-F2
B3-B4
Teemu Elomo-C2-Marco Tuokko
B5-Thomas Skogs
Kenneth Bergqvist-Magnus Sandberg-Anders Nilsson
B7-Pierre Johnsson
Martin Jansson-C4-Marcus Eriksson
Övriga:
Jonathan Granström (Granström kanske är C4?), Jonas Westerling, Mikael Simons.
MV1:
MV2: Daniel Sperrle
MV3: Marcus Ernlund
B1-B2
F1-C1-F2
B3-B4
Teemu Elomo-C2-Marco Tuokko
B5-Thomas Skogs
Kenneth Bergqvist-Magnus Sandberg-Anders Nilsson
B7-Pierre Johnsson
Martin Jansson-C4-Marcus Eriksson
Övriga:
Jonathan Granström (Granström kanske är C4?), Jonas Westerling, Mikael Simons.
Sv: Silly Season inför 05/06
Forzlund: Marco Tuokko från TPS och Teemu Elomo från Espoo presenterades idag på presskonferens i FMMA.
www.eurohockey.net/players/frameset.cgi?page=show_player.cgi?serial=3574
www.eurohockey.net/players/frameset.cgi?page=show_player.cgi?serial=870
www.eurohockey.net/players/frameset.cgi?page=show_player.cgi?serial=3574
www.eurohockey.net/players/frameset.cgi?page=show_player.cgi?serial=870
« Föregående · 538208 · Nästa »
Har du också hört att Brodeur har varit på matekonomen och handlat?