Motor

Grupper · 5079 inlägg · 375 ämnen
« · 735258 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Travis Prastana Dubbel backflipp...
Hur grym är den killen..

Satte en dubbel backflip på x-games på sin cross..

Kolla in på Snowrider´s hemsida (länk nedan)..

freestyle moto-x har tagit ett steg upp på sjuka-trick stegen..

Sv: FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006
Salle: Det är klart. Enligt finska tidningar så är kimis kontrakt till 2011 tror ja och att "Schumi" slutar efter säsongen.

Jan Linde: Pinsamt att se hur han kör så här på äldre dar. För mig är Ayrton Senna den bäste föraren genom tiderna. Det kommer jag att tycka även om MS skulle ta 20 världsmästartitlar.

Jan Linde: Varför satsa på Massa som inte kommer att kunna vinna VM. Har är en kompetent förare men har inget med toppen at göra i nuläget.

Om Kimi nu är klar för Ferrari så tror jag att det är klart att MSC kliver av cirkusen. Ferrari har "alltid" varit ett stall som satsat på en 1:a förare och den andra har fått ta hem poäng för "laget".

Bara en litet påpekande Schummi äger banan, för han är den störste genom alla tider.
Så frågan är inför säsongen 2007.
Tydligen skall Kimi köra för det röda stallet. Han kommer ju ända bara bli andre förare och hjälp-pilot till Schummi precis som Massa är i dag.
Kan ju också tänkas att Schummi lägger av efter denna säsong när han har bärgat hem sin 8 vm-titel.
Om Schummi lägger av så hoppas jag att Ferrari satsar på Massa i första läget.

Jan Linde

Paddan: MS hade ju + 3 varv på segraren. Det spelar nog ingen roll om han var i depån eller inte. Kan tyckas lite underligt men vid lite eftertankenm kan det tyckas riktigt. Han var ju trots allt 8:e bil. Däcken så liiiite slitna ut på hans bil där han stod i depån.

Frisco: I min värld så är i varje fall ett avslutande av loppet som innebär att man rullar in bilen i depån innan loppet flaggats av att man gjort en "DNF". Fast tydligen räknar man inte så. Märkligt.

Paddan: Han kom åtta i resultatlistan Skomakarn. Han kunde gott och väl fått bestraffning för sitt sätt att köra bil i loppet också tycker jag.

Frisco: Jag har svårt att förstå hur Schumacher, som bröt loppet, kan få en poäng med sig från Ungern tack vare att Kubica blev diskvalificerad. Jag som trodde att man inte får några poäng när man inte fullgör loppet men tydligen finns det andra regler.

Underbart race. Har kollat på loppet bandat nu i afton. Kul att Button vinner och ett bra lopp av de la Rosa.
Otroligt mycket omkörningar i vätan på Hungaroring. 2002 när jag var på plats där var det 1 omkörning på hela loppet.

Och äntligen får Jenson Button kliva överst på prispallen. Button power!

Salle:

Själv jublade jag. Schumacher agerar som om han äger banan och borde få en bestraffning av domarna, såhär i efterhand. Jag hoppas innerligt att han placerar sin Ferrari i varenda däckbarriär som finns på de kommande banorna under den här säsongen.

Grattis Jenson!

Salle: Väldigt märkligt beslut av Ferraristallet, måste man säga. Fast jag ska erkänna att jag jublade inombords när Schumacher parkerade i depån.

Paddan: Och skomararen stannar vid sin arroganta läst och släpper inte förbi De La Rosa trots att han genade efter en duell. Sen att han inte bytte från regndäcken är konstigt. Fast nu verkar det vara helt över även för skomakaren.

Ejes spanska grannar i pressbåset applåderar när MSC parkerar i depån.

Paddan: Just ja, glömde ju...

Forza Jenson!

Paddan: Händelserikt lopp på Hungaroring och killen med tävlingens överlägset bästa taktik, Fernando Alonso, tvingas se avslutningen från sidlinjen då en hjulbult som inte var ordentligt fastsatt förstörde dagen och bilen hamnade i däcksbarriären.

Per HApps: Här ska du i varje fall kunna se vad Alonso gjorde som föranledde bestraffningen under kvalificeringen.

Paddan:
Danke

Per HApps:

"Alonso was given a two-second penalty for each of his flying laps as punishment for his practice shenanigans on Friday.

The Renault driver veered in front of Red Bull tester Robert Doornbos before braking sharply in what stewards called a "unnecessary, unacceptable and dangerous" move.

He was also punished for overtaking under a yellow flag but almost before those penalties could sink in this morning, Schumacher found himself hauled before the stewards.

He was also docked two seconds for overtaking two cars under red flags."

Frisco:
Kom in lite sent, vad fan hände med dom två?

Frisco: Och Kimi tog pole. Massa 2:a. Skomakarn startar på 12:e plats och Alonso på 15:e.

FORMULA 1™ Magyar Nagydij 2006
Både Skomarkarn och Alonso har bestraffats inför kvalificeringen med 2 sekunder per varv. De båda klarade första kvalificeringen ändå. Men det blir värre för de båda att komma med bland de 10 till slutkvalificeringen.

Intressant kvalificering.

Sv: Fernando-->McLaren Kimi-->Renault

Alisandali: Vilka otroliga summor det handlar om. Man förstår det helt enkelt inte. Såg dock i någon tidning för 2 år sedan att skomakeren inte var den sportsman som tjänade mest pengar utan hör och häpna så var det Tony Hawk. Hur nu det går till. Hur mycket måste inte playstationspelen och reklamen i så fall ge honom.

Nu skall man väl inte tro på allt som står i tidningarna heller, men något måste det väl ligga i det om de skrev det.

Sv: Fernando-->McLaren Kimi-->Renault
Kimi Räikkönen, 26, lämnar McLaren och kör för Ferrari nästa säsong. Enligt finska tidningen Ilta-Sanomat har den finske F1-föraren skrivit på ett femårskontrakt värt 1,5 miljarder kronor.

Sv: Rickardsson lägger av – nästa år.

Då var denna tråd en realitet. Synd att det inte blev en hel säsong dock.
Inte att det nästan känns lite bittert.

[url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,865169,00.html]En epok är över.[/url]

En av dom största om inte den största i Svensk Speedway hur som helst. Meriterna nedan säger väl allt.

Namn: Tony Rickardsson.
Ålder: 35 år, född den 17 augusti 1970.
Bor: Nordanö, Avesta.
Familj: Anna och döttrarna Michelle och Nathalie.
Meriter: Världsmästare 1994, 1998, 1999, 2001, 2002 och 2005. Svensk mästare individuellt 1990, 1994, 1997, 1999, 2001, 2004 och 2005. Svensk mästare lag 1989, 1998 och 2000. Lagvärldsmästare 1994, 2000, 2003 och 2004.
Utmärkelser: Bragdguldet 1999, Svenska sportjournalistpriset 1998 och 1999, Jerringpriset 2005 och Motorsportbragden 2005.

Sv: 2006 FORMULA 1™ German Grand Prix
Paddan: Hoppas går ju alltid :)

Frisco: Snart är det så dags för dagens F1-lopp, kan man hoppas på att Schumacher inte kommer förbi första kurvan?

Go Jenson!

Alx Danielsson förd på bår till sjukhus efter svår krach
Igår fredag kraschade racerstjärnan Alx Danielsson i 240 km/h in i räcket på Spa-banan i Belgien men undkom utan skador.
Idag gjorde han det otroligt nog igen.
– Ett mirakel att jag överlevde – igen, säger Danielsson i ett pressmeddelande.

Salle: McLaren F1. Vilken bil.

Hmm kanske man skall köpa en lott.

Kimi tog pole före Skomakaren & Massa. Alonso bara 7:a.

MSC och Ferrari stressade Fernando genom hela träningen. Fölljde deras strategi och lät aldrig Alonso få vara ifred.

Trulli & Albers straffas 10platser för ett motorbyte

1K. Raikkonen (FIN)McLaren    1:14.07019 
2M. Schumacher (GER)Ferrari    1:14.20518 
3F. Massa (BRA)Ferrari    1:14.56918 
4J. Button (GBR)Honda    1:14.86223 
5G. Fisichella (ITA)Renault    1:14.89421 
6R. Barrichello (BRA)Honda    1:15.27224 
7F. Alonso (ESP)Renault    1:15.28221 
8R. Schumacher (GER)Toyota    1:15.92321 
9P. De La Rosa (ESP)McLaren    1:15.93620 
10D. Coulthard (GBR)Red Bull    1:15.32625 

11M. Webber (AUS)Williams    1:15.09414 
12C. Klien (AUT)Red Bull    1:15.14114 
13J. Trulli (ITA)Toyota    1:15.15012 
14J. Villeneuve (CAN)BMW    1:15.32913 
15N. Rosberg (GER)Williams    1:15.38014 
16N. Heidfeld (GER)BMW    1:15.39713 

17V. Liuzzi (ITA)Toro Rosso    1:16.399
18C. Albers (NED)Midland    1:17.093
19T. Sato (JPN)Super Aguri    1:17.185
20T. Monteiro (POR)Midland    1:17.836
21S. Yamamoto (JPN)Super Aguri    1:20.444
22S. Speed (USA)Toro Rosso    out
 Bridgestone          Michelin

Dragracing

Tror inte att denna sport tagits upp nåt nämnvärt här inne så jag ger det en egen tråd.

Det är ju EM-tävlingar på Mantorp i helgen och Aftonbladet har varit där och fått åka med.

[url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,863372,00.html]Kul faktaruta nedan för den korta arikeln[/url]

Salle: Hehe, vilket fint klipp med en riktigt snygg omkörning. Härligt att få se lite fina åkbilder förbi Busstop också.

Är det förresten inte till detta lopp som Schumacher skulle presentera sina planer för kommande säsong?

2006 FORMULA 1™ German Grand Prix

[bild]www.ozzy10.net/images/circuits/hockenheim.gif[/bild]

Skall Schumacher vinna på hemmaplan?
Kan den Fransk/Spanska kombon återigen vissa sin slagkraft.

Eller kan Mclaren/Mercedes & Finland visa gammal fin klass...
[url=

www.youtube.com/watch?v=lnxo89MTVo8&search=hakkinen]Jag vet att detta var på Spa men...[/url]

Alla som gillar racing måste le när dom ser detta.

Sv: 2006 French Grand Prix
Paddan: En motor som funkar hyffsat i ett hyffsat chassi.
Inte så att gipskatterna och grodätarna darrar över denna Anglo-nipponesiska pytt-i-panna.

Sv: 2006 French Grand Prix
Salle: Williams och Toyota har skrivit ett treårigt samarbetsavtal som innebär att Williams från och med kommande säsong kommer att använda Toyotamotorer i sina F1-bilar. Detta betyder alltså att samarbetet med Cosworth som motorleverantör varade bara en säsong.

Sv: Red Bull U.S. Grand Prix

[url=www.eurosport.com/motorcycling/american-gp/2006/sport_sto931401.shtml]Rossi har insett tabelläget[/url] och lämpar över all press på nån annan.
Inte bara ärligt utan rätt smart av Valentino. Fast den enda som kan förhindra Haydens VM-titel är teamkollegan Dani Pedrosa om ni frågar mig.

[bild]i.eurosport.com/2006/07/24/297566-1295125-303-370.jpg[/bild]
Talande bild om vem som är underläge och vem som dominerar.

Resultat MotoGP Race

1N. Hayden (USA)Hondatyres  0:00.000
2D. Pedrosa (ESP)Hondatyres  3.4
3M. Melandri (ITA)Hondatyres  10.9
4K. Roberts (USA)KR Hondatyres  11.9
5C. Vermeulen (AUS)Suzukityres  27.4
6J. Hopkins (USA)Suzukityres  38.8
7C. Checa (ESP)Yamahatyres  44.8
8L. Capirossi (ITA)Ducatityres  48.5
9C. Edwards (USA)Yamahatyres  53.2
10S. Gibernau (ESP)Ducatityres  1:06.279
11M. Tamada (JPN)Honda tyres  1:11.941
12R. De Puniet (FRA)Kawasakityres  1:14.407
13J. Ellison (ENG)Yamahatyres  1:19.283
14A. Hofmann (GER)Ducatityres  1:41.277
15A. Elias (ESP)Hondatyres  1:50.00
16V. Rossi (ITA)Yamahatyres  out
17C. Stoner (AUS)Honda LCRtyres  out
18S. Nakano (JPN)Kawasakityres  out
 Bridgestone      Dunlop      Michelin

Dani Pedrosa knäpper alla sk experter på näsan. Dom sa att Laguna Seca kräver tidigare bankännedom för goda resultat.

Såg ni hur Melandri och Pedrosa tackade deras resp Michelin-killar lite extra. Marco nyp han i kinden så att det såg ut att göra ont till och med.

Rossi tappade från 2:a till 4:a i sammandraget då "fel" killar kom i topp tre.

1. Hayden 194
2. Pedrosa 160
3. Melandri 150
4. Rossi 143

Salle: Och dessutom "sprängde" han nyss motorn.

25p extre upp till Hayden. Han tackar.

Bakdäcket ser helt förstört ut. Verkar som om det blistrats eller så har det gått en rejäl bit ur däcket.

Poffa: Han har slitit loss en bit av bakdäcket. Dessutom på "fel" sida på denna vänsterbana.

Salle:

Undra om Rossi fått problem med hojen, eller om det är något misstag som han gjort.

Poffa: "Felet" med Yamahan är att när framdäcket har för bra grepp så blir hela hojen orolig. Och sen när det värsta/bästa av däcket nötts bort så blir den OK.
I en intervju skojade Jeremy Burgess om att kvala på "scrubbed qualifiers".

Paddan:

Är man världens bästa hojåkare så behöver man inte vara blygsam. Tyvärr har de ju inte fått ordning på hojen, vilket gör att han race efter race får kämpa sig upp genom fältet.

Poffa: Han hade ju tydligen sagt efter målgången ifjol att nu har jag lärt mig Laguna Seca så nästa år kommer jag att vinna. Ständigt lika blygsam

Poffa: Jo hans anpassningsförmåga till en "dålig" hoj är otrolig. Skulle dom bara få ordning på M1:an så han kan kvala ordentligt också så får Nicky jobba för att säkra mästerskapet.

Salle:

Som sagt, Rossi är Rossi. Han kan göra det omöjliga.

Poffa: Rossi borde inte kunna nå längre än fram till 4:e Om inte Vermuelens bakdäck brinner upp. Fast Rossi är ju Rossi så....

Paddan:

Nu börjar Rossi klättringen. Samtidigt som Hayden gick om Vermulen.

Salle: ...och Stoner gör som han brukar göra, kör omkull. Tydligen exceptionellt varmt på banan med blödande asfalt som följd och dessutom nylagd asfalt som gjort banan om möjligt ännu stötigare och ojämnare än tidigare.

Fast korkskruven är alltid sevärd.

« · 735258 · »