Rip Kirby: Helt sjukt stel sak som hände precis, när Hagens blev vald så var det något tekniskt fel som gjorde att sportcheferna på facetime inte hade någon aning om att han var där.
{11009}: Ingen draftnyhet men Leafs förlänger med John Tavares, 34, med ytterligare 4 år. J.T kommer från en säsong där han på 75 matcher gjorde 38 mål och 36 assist och han har under karriären svarat för 1114 poäng på 1184 matcher med Islanders och Leafs.
I det nya kontraktet går Tavares ner med över sex miljoner dollar per säsong jämfört med tidigare monsterlön. En slutsats de flesta drar är att detta visar hur mycket han vill stanna kvar i klubben. Med den stabila poängproduktionen är J.T är en alldeles utmärkt 2:a eller 3:e center för Toronto.
Rip Kirby: Kommer nog bli mindre kul nästa år när vi inte har en formodad talang att gå i förstarundan. Gästrin tippas allt från 17-30, så man lär tvingas sitta uppe till 04…
{11009}: Okej. Nja, jag tänkte typ kolla en stund. Så himla hett känner jag inte att det är. Det går ju lika bra att ta del av allting i komprimerad form i efterhand imorgon tänker jag.
Rip Kirby: Ja men rätt drygt att se brukar jag tycka när halva skärmen består av rankingnumren och så är det en massa babbel. Men om du ska se det börjar det vid 01.
Rip Kirby: Jag har aldrig sett att Sportsnet/ NHL själva livesänder draften via youtube. Det är dem som reagerar på draften som livesänder det den vägen.
mattias - 74: Alltid kul med NHL-draften. Tycker det är sjukt hur vissa unga spelare dominerar direkt i NHL. Foppa fick slita lite innan det lossnade. Samtidigt tänker man på Zuccarello med en lön på 28000 kr som smackade in 48p och sen 64p i SHL. Visserligen i en grym lina med Susse & Skröder, men visade sig bli grym i NHL också.
mattias - 74: Inte bara ingick i laget, Linus Karlsson vann hela slutspelets poängliga! Dessutom med fler mål än assist, så inte någon "andra assist -spelare" utan direkt avgörande för lagets målproduktion.
En omskriven spelare som finalmotståndaren Jesse Puljujärvi, kom först på plats 15 (18. 3+8=11) Slutspelets poängliga 1. Linus Karlsson, ABB 24. 14+12=26 2. Arshdeep Bains, ABB 24. 7+17=24 3. Sammy Blais, ABB 23. 6+13=19 4. Cameron Hughes, TEX 14. 4+15=19 5. Justin Hryckowian, TEX 14. 9+9=18
Jag tror på Vegas, känns som om han skulle passa bättre in där pga att Kings spelar så fruktansvärt tråkig defensiv hockey medans Vegas spelar med offensivt.
Jan-Erik : Vet inte vad Zito gör och hur han lyckas, men Florida lär ju vinna 3 cuper till nu när han får behålla hela laget. Bara att byta ut lite botten 6-spelare. Floridas dynasti kommer bräcka Chicagos, sanna mina ord.