NHL

Nationellt · 15392 inlägg · 804 ämnen

Allmän tråd för NHL

Sv: Allmän tråd för NHL
{11009}: Fortsätter att falla. Största skrällen i draften så här långt.

{11009}: verkligen

{11009}: Eklund sjunker som en sten. Anmärkningsvärt när han under säsongen sågs som en bättre spelare än Frondell.

{11009}: Nesbitt som 12:a. Om dessa kan gå så högt blir jag lite nervös att Gästrin går för högt och att vi tappar honom…

{11009}: Första ”skrällen” Benjamin Kindel till Pittsburgh som 11:a. Rankades runt 20-25. Bevis på att vad som helst kan hända.

Rip Kirby: Helt sjukt stel sak som hände precis, när Hagens blev vald så var det något tekniskt fel som gjorde att sportcheferna på facetime inte hade någon aning om att han var där.

{11009}: Jag följer inte den officiella draften, jag följer @LeafsDigest på Youtube som i sin tur uppdaterar draftvalen.

Rip Kirby: Otroligt jippo är det också.

{11009}: 5 val har gjorts på en timme. Man har då inte bråttom precis.

{11009}: No way Jose på den ;)

Rip Kirby: Glömde vilken jävla tid detta tar. Kommer definitivt gå längre än till 04:30.

{11009}: Känns mer som om man nattar här och nu och tar ikapp allting imorgon istället.

{11009}: Ingen draftnyhet men Leafs förlänger med John Tavares, 34, med ytterligare 4 år. J.T kommer från en säsong där han på 75 matcher gjorde 38 mål och 36 assist och han har under karriären svarat för 1114 poäng på 1184 matcher med Islanders och Leafs.

I det nya kontraktet går Tavares ner med över sex miljoner dollar per säsong jämfört med tidigare monsterlön. En slutsats de flesta drar är att detta visar hur mycket han vill stanna kvar i klubben. Med den stabila poängproduktionen är J.T är en alldeles utmärkt 2:a eller 3:e center för Toronto.

{11009}: Vilket otroligt värdelöst upplägg detta är.

Rip Kirby: Vilken fin människa han verkar vara. Står och gråter till sportchefen på facetime.

{11009}: Islanders får ett "nödvändigt" tillskott offensivt.

{11009}: Schaefer går föga förvånande etta.

Rip Kirby: Kommer nog bli mindre kul nästa år när vi inte har en formodad talang att gå i förstarundan. Gästrin tippas allt från 17-30, så man lär tvingas sitta uppe till 04…

{11009}: Okej. Nja, jag tänkte typ kolla en stund. Så himla hett känner jag inte att det är. Det går ju lika bra att ta del av allting i komprimerad form i efterhand imorgon tänker jag.

Rip Kirby: Ja men rätt drygt att se brukar jag tycka när halva skärmen består av rankingnumren och så är det en massa babbel. Men om du ska se det börjar det vid 01.

{11009}: Precis och det är väl vara fans från respektive klubb som gör detta.

Rip Kirby: Jag har aldrig sett att Sportsnet/ NHL själva livesänder draften via youtube. Det är dem som reagerar på draften som livesänder det den vägen.

mattias - 74: Någon som hittar draften på Youtube?

mattias - 74: canadiens är på väg att bli ett playofflag nu

SuneMangs: Vill bara säga hej, Sune!

mattias - 74: George är här och vill kolla NHL.

SuneMangs:

Oj den såg jag inte komma

Hutson och Dobson i Montreal

Häftigt

mattias - 74: Noah Dobson till Montreal. Skriver 8x9.5 med Habs.

Emil Heineman en del av paketet tillbaka till Isles.

Edit: Verkar vara Heineman + båda Montreals förstarundor till Isles.

Rip Kirby:

Jo de brukar ha en kanal

Rip Kirby: Jo, det gör den. Är det kommentering på Viaplay så är Youtube det klart bättre alternativet.

Däremot börjar jag jobba 08.00 i morgon, så det blir ingen draft för mig i år tyvärr.

mattias - 74: Alltid kul med NHL-draften. Tycker det är sjukt hur vissa unga spelare dominerar direkt i NHL. Foppa fick slita lite innan det lossnade. Samtidigt tänker man på Zuccarello med en lön på 28000 kr som smackade in 48p och sen 64p i SHL. Visserligen i en grym lina med Susse & Skröder, men visade sig bli grym i NHL också.

Rip Kirby: Hallå Rip! Måste ju kolla lite NHL och inte bara tjafsa med BIF. Gästrin är väl fokus, men kul att se var de duktiga 08orna hamnar också.

mattias - 74: Finns inte draften att följa även på Youtube?

dempa:

Missa inte draften i natt

Viaplay sänder från 0100

Otroligt spännande och se vart Eklund och Frondell hamnar

mattias - 74: Allvin imponerar ju inte, Kane är ju helt slut

mattias - 74: Inte bara ingick i laget, Linus Karlsson vann hela slutspelets poängliga! Dessutom med fler mål än assist, så inte någon "andra assist -spelare" utan direkt avgörande för lagets målproduktion.

En omskriven spelare som finalmotståndaren Jesse Puljujärvi, kom först på plats 15 (18. 3+8=11)
Slutspelets poängliga
1. Linus Karlsson, ABB 24. 14+12=26
2. Arshdeep Bains, ABB 24. 7+17=24
3. Sammy Blais, ABB 23. 6+13=19
4. Cameron Hughes, TEX 14. 4+15=19
5. Justin Hryckowian, TEX 14. 9+9=18

SuneMangs:

Abbotsford Canucks vinner Calder Cup efter 4 - 2 i matcher mot Charlotte Checkers

I det vinnande laget finns svenskarna Linus Karlsson och Jonathan Lekkerimäki

www.youtube.com/watch?v=NPDHZ_v7gOU

mattias - 74: Ducks har otroligt med cap space nu. Skulle inte bli förvånad om man är med och budar på Marner.

mattias - 74: Youtube.

Någon som vet vilken kanal som sänder NHL draften?

SuneMangs:

Jag tror på Vegas, känns som om han skulle passa bättre in där pga att Kings spelar så fruktansvärt tråkig defensiv hockey medans Vegas spelar med offensivt.

Det är iaf min gissning

mattias - 74: Kings tror jag.

Rip Kirby: Good news, du får en ny chans i april 2026 ;)

SuneMangs: Förlusten av den där jävla bracketloggan, hur liten den än må vara, skaver ändå. Men den ska förtjänas helt klart haha

mattias - 74: Att det är förjävla fint av Toews att gå in med sitt ledarskap i sin hemstads eget NHL-lag. Men jag är en hopplös romantiker också.

SuneMangs:

Vad tror vi om detta?
Uppladdat:

500x0-img5373.png

« · 2889034 · »