NHL

13988 inlägg · 804 ämnen

Eastern Conference

« · 831392 Till forumet


Sv: Eastern Conference
16-10, 17-10 samt 19-9 ska de såklart stå. Skit, ge oss en edit-funktion!
Kommentera

Sv: Eastern Conference
För er med Pittsburgh-intresse såg jag precis en intressant post på ett annat forum.

Om Pittsburgh på sina återstående 28 matcher spelar 14-14-0 (alltså 0.500) och då stannar på 93 poäng måste dessa lag ha följande resultat för att slå dem i tabellen.


5 Ott. 14-12-0 .538 = 45-34-3 93
6 Mtl. 14-11-1 .558 = 43-32-7 93
7 Car. 15-10-0 .600 = 43-32-7 93
8 T.B. 15-11-1 .574 = 45-34-3 93

9 Tor. 16-10-1 .611 = 43-32-7 93
10 NyI. 17-10-0 .630 = 43-32-7 93
11 NyR. 19-9-0 .679 = 44-33-5 93

Känns väldigt tryggt att lagen under slutspelssträcket måste gå 16-10, 17-19 samt 19-9. Och det i händelse av att Pens svalnar och 'bara' spelar 0.500.

Ser lovande ut =)
Kommentera

Sv: Eastern Conference
Dramatiken tätnar i Eastern Conference. Här har jag plockat bort de 3 första samt 4 sista lagen. Tabellen visar antal spelade matcher, poäng och resultat över de 10 senaste matcherna.

Lite elakt att plocka bort Boston kanske men de känns inte heta direkt.

I toppen kanske inte Atlanta är helt givna men de kommer ligga 3a automatiskt så länge de leder sin division och Tampa är fortfarande 5 poäng bakom.

Jag trodde Tampa och Pittsburgh skulle stanna på 7e respektive 8e plats men med nuvarande formkurvor tittar de mera uppåt i tabellen. Carolina och Montreal däremot har börjat vackla.

Toronto petar ner Carolina? Hoppas det för jag tippade innan säsongen att Carolina skulle missa slutspel :P

Jag tror Rangers är körda.

Runt 25+ matcher kvar dock, den som lever får se.


4 Montreal 55 64 4-5-1
5 Pittsburgh 53 63 8-0-2
6 Ottawa 54 63 7-2-1
7 Tampa Bay 55 62 8-2-0
8 Carolina 56 61 3-4-3

9 Toronto 54 60 8-2-0
10 NY Islanders 53 57 4-2-4
11 NY Rangers 54 55 3-6-1
Kommentera

Sv: Eastern Conference
LA Kings: Oj. Ja det var ju i ärlighetens namn mer om Pittsburgh i synnerhet än NHL =) Men tack så mkt.

Tanken var som sagt att trådenf år gälla för slutspelsfighten i Eastern Conference.
Kommentera

Sv: Eastern Conference
Deas: Grymt kul läsning! :) Hinner själv inte följa NHL så mycket som jag skulle vilja men det känns som du följer ligan noga och har koll på läget och då blir det läsvärda inlägg! :) Keep up the good work!
Kommentera

Sv: Eastern Conference
El Maco: Det var om Eastern Conference men samtidigt mer i detalj om Pittsburgh. Got carried away =)

I vilket fall kommer vi behöva en tråd om slutspelsracet så varför inte en tråd för vardera konferans döpta just efter aktuell konferans.
Kommentera

Sv: Eastern Conference
Deas: Väldigt intressant läsning, jag älskar att kolla på NHL, jag gillar verkligen att titta på Pittsburgh, Ottawa är heller inte fel, det är väl det lag som jag håller på!

Som du sa, nästan alla matcher gäller ju grymt mycket för lagen, synd att inte Canal+ visar lite fler matcher, iaf när det går matcher som börjar 1, 2 eller 3 på dagen i USA/Canada.

Tråkigast är väl att det är all-star uppehåll nu i 3 dagar... tråkigt är väl också att Ducks Pronger är fotskadad, men han är väl på väg tillbaka nu efter en tids träning på egen hand!

Ett mysterium är dock att Sabres Tim Connoly fortfarande inte är tillbaka på isen efter hjärnskakningen han ådrog sig vid tacklingen från Peter Schaefer!

Canal+ ska iaf visa en 19:00 match mellan Penguins-Capitals en lör om 2 veckor tror jag de va? det ser man ju fram emot:-)
Kommentera

Sv: Eastern Conference
Deas: Var det där en Easterntrådstart eller en Penguinstrådstart?

Min analys av Eastern: Philly chanslösa, i övrigt helt öppet.
Kommentera

Eastern Conference
Det blir enormt tight om de två, tre sista slutspelsplatserna.

Som Penguins-fan är jag hyfsat optimistisk dock.

Skönt att Pittsburgh är heta nu och att Therrien äntligen låter samma kedjor lira ihop mer än en match.

Malone - Crosby - Recchi och Staal - Malkin - Quellete har verkligen fungerat fint.

Man frågar sig varför inte Staal flyttats över till LW tidigare då det var den långsiktiga planen. Ingen hit att göra en tredjecenter av en kille man tar som nummer tre i förstarundan av draften.

Jag har förespråkat att spela Malkin som LW med Crosby då det i början av säsonen fungerade bra men nu då Malkin har hittat sin egna storform så är såklart Staal det logiska valet av center som får skola om sig.

Malkin är för bra att spela i samma kedja som Crosby, och de senaste tre fyra matcherna nu har han varit den världscenter han ska vara.

Ekman som inte riktigt lyckats i år och nu då han är långtidsskadad märker man att han inte behövs. Kommer han tillbaka och får till det är han dock ett bra tillskott i ett eventuellt slutspel.

Whitney och Gonchar är äntligen iaf stabila bakåt och grymma framåt som alltid.

Malone spelar äntligen som man vill.

Quellete visar att han kan mer än att skjuta. Visst lever han bitvis på Malkin och Staal men har ändå gjort det riktigt bra nu en period.

Fleury är grym. Som sagt innan säsongen hängde väldigt mycket på om han skulle hitta jämnheten eller inte och nu ser det så ut.

Armstrong har nog inte underpresterat (eller jo han bommade mycket i början med Crosby) utan är helt enkelt bara en kille för tredjekedjan (eller just nu fjärdekedjan).

Laget har en drös bra energispelare i Talbot, Rutuu, Thorburn och nämnde Armstrong.

Eaton som är lagets bäste back defensivt sägs vara tillbaka efter All Star breaket. Under de tio matcher han spelade var de 7-3-0. Media har skrivit om hur laget suktar efter en defensiv klippa men det är exakt vad de har då Eaton kommer tillbaka.

Är de i slutspelsracet vid trade deadline hoppas jag de ger upp ett högt draftval för en målskytt att lira med Crosby. Problemet hitills har ju varit att inga ytterforwards gör mål. Nu då Staal konverterats och både Malone och Recchi kommit igång ser det ju iof genast bättre ut där. Och vem vet, snart kanske Armstrong hittar målet igen. En riktigt vass målskytt skulle dock göra en enorm skillnad, och han skulle verkligen få sällskap av bra playmakers.

Fan, det ser lovande ut!

Tänk den här kärnan om några år plus högerskjutade Letang på backen (var bra i JVM, dessutom kapten i Kanada).

Ottawa och Carolina ser stabila ut nu så jag tror de kommer ligga kvar där de gör (plats fem och sex) och tro om det nog inte blir just Tampa och Pittsburgh som tar plats sju och åtta? Svårt att säga dock. Titta på tabellen, SAMTLIGA lag utom Flyers är med i racet. Spännande =)
Kommentera

« · 831392