Deas: Jag tycker pronger är överskattad och en av det fulare spelarna i nhl , då inte utseende mässigt syftar på dock ser han lite ut som en jättebaby oxå när tänker efter
Deas: Ajdå, har Aftonbladet skrivit det, ja då måste det ju vara så. Såg förresten att man varit ambitiösa på någon Detroitsida och översatt Aftonbladets artikel om Zäta.
Tydligen så räknar Gunnar Svensson med att Zäta ska få 2,6 miljoner av Detroit, något som verkar vara en dryg miljon mer än de sägs vara villiga att kunna sträcka sig som längst.
WarhawK: Iofs så skulle väl de politiskt korrekta krafterna i New Jersey området, som ville ändra klubbnamnet till något som inte var lika förargelseväckande som Devils inför en omlokalisering till ny arena, motsäga sig en sån affär.
WarhawK: Nej, det har nog inte tagits upp. Många verkar dock väldigt frågande till den traden då det borde finnas mer attraktiva namn att välja att trada till sig för ett val i andra rundan.
Paddan: om man ser till den ynka lönen han hade senast i flyers så tycker jag han är klipp om man jämför med donald brashear .. men visst är ett 2a val ganska mycket att betala för en polis/grinder
WarhawK: Är återväxten bland ryska juniorer verkligen så dålig i den här årskullen att de inte har någon som platsar bland de 60 första draftvalen.
Iofs så verkar kommentarerna från folket på TSN tyda på att man i än högre grad kommer att förlita sig till nordamerikanska draftpicks framför europeiska i de kommande drafterna.
Paddan: jag har inge vidare koll alls på spelare som kunde draftas iår utom killen jag tror alla hört namnet på då , men om man ser till ryssar gått tidigt tidigare åren så förfaller det ju lite konstigt iaf
Paddan: oki det är ju sent det tycker jag iaf , kan det vara scouterna haft svårt veta var ryssarna pga alla importer till ryska ligan förra säsongen eller har det varit ett trögare år med ryska stjärnor tro
Peter Regin valdes som nr 87 i tredje rundan av Ottawa Senators Alexander Edler valdes som nr 91 i tredje rundan av Vancouver Canucks Johan Franzén valdes som nr 97 av Detroit Red Wings
Paddan: Jo tycker det stämmer att iaf franzen gick i förra draften , hehe du kanske söp till det lite och klicka på fjolårets draft eller så buggade deras sidan kanske
Paddan: Cristofer Löfberg är den svenska skrällen i denna draft. På förhand var det nog inte så många som trodde han ens skulle bli draftad. Nu går DIFs J20 skyttekung alltså redan som nummer 80.
Inte helt oväntat så var det Detroit som valde honom, de har stått för svenska skrälldrafter tidigare.
Vad gäller ryssar så var det ett dåligt år. De blev ju tex bara femma i JVM för J18 i våras, två placeringar bakom Sverige som blev bästa européiska nation där.
Paddan: Så har då Bruins tradat till sig en av mina favoritspelare, i varje fall vad gäller namnet: Brad Isbister. I utbyte får Oilers ett draftpick i fjärde rundan 2006
Paddan: Typiska Panthersspelare. Gamla avdankade halvföredettingar som dom tror ska hjälpa laget från att komma sist. Typ. Gör som Tampa for God's sake Florida!
Hawerchuk: Tampa verkar ju vara på väg att förlora The Buhlin Wall om man får tro ryktena. Coyotes verkar vara nästa adress, särskilt som de inte valt att förnya kontraktet med Boucher.
FORWARDS: Pavol Demitra Peter Forsberg Bobby Holik Paul Kariya Alexei Kovalev Mike Modano Markus Naslund Ziggy Palffy Alexei Zhamnov Miroslav Satan Teemu Selanne
DEFENSEMEN: Adrian Aucoin Adam Foote Sergei Gonchar Roman Hamrlik Derian Hatcher Brian Leetch Scott Niedermayer Brian Rafalski Mike Rathje Mathieu Schneider
Deas: Av dessa spelare skulle jag gärna se Modano , Leetch i rangers , men kan även tänka mig niedermayer eller rafalski istället men Leetch som den rangers lirare han är hoppas jag han kommer tillbaka
Leetch och Mess är spelare jag hoppas blir kvar i rangers organisation till 65 år
Paddan: Hur blir det med Dan Blackburn ? har du hört något?
Nu är en av dom stora anledningarna till att Leksand fick en behaglig resa klar för sitt lag Montreal Canadiens nämligen den lille skridskoskicklige backen Francis Boullion
Db_04: Jag förmodar att man inte vill skriva kontrakt med en målvakt som inte kan använda en plock utan måste, på grund av sin nervskada, använda två stötar. Bättre då att låta exempelvis Al Montoya eller Henke få chansen att slå sig in i laguppställningen.
Paddan: Märkligt, enligt Canucks så gav man i fredags Marek Malik ett qualifying offer på drygt 1,2 miljoner och nu går han och skriver kontrakt med Rangers för 2,5 miljoner per år i 3 år. Var det någon som sade orimliga lönenivåer...
Det betyder väl att Rangers får böta lite pengar och nåt draftval nästa år till Canucks, eftersom man signar en spelare som fått ett qualifying offer, eller om man så vill en RFA.
Jan-Erik : Så avgör Draisaitl i matchminut 76. Oilers inleder med 2 raka bortasegrar mot Vegas. Bortalaget hade 1-3 och 2-4 men Vegas anförda av Olofsson kom igen. Så skönt att ändå få in sista pucken.
Jag tycker pronger är överskattad och en av det fulare spelarna i nhl , då inte utseende mässigt syftar på dock ser han lite ut som en jättebaby oxå när tänker efter