Paddan: Jo tycker det stämmer att iaf franzen gick i förra draften , hehe du kanske söp till det lite och klicka på fjolårets draft eller så buggade deras sidan kanske
Paddan: Cristofer Löfberg är den svenska skrällen i denna draft. På förhand var det nog inte så många som trodde han ens skulle bli draftad. Nu går DIFs J20 skyttekung alltså redan som nummer 80.
Inte helt oväntat så var det Detroit som valde honom, de har stått för svenska skrälldrafter tidigare.
Vad gäller ryssar så var det ett dåligt år. De blev ju tex bara femma i JVM för J18 i våras, två placeringar bakom Sverige som blev bästa européiska nation där.
Paddan: Så har då Bruins tradat till sig en av mina favoritspelare, i varje fall vad gäller namnet: Brad Isbister. I utbyte får Oilers ett draftpick i fjärde rundan 2006
Paddan: Typiska Panthersspelare. Gamla avdankade halvföredettingar som dom tror ska hjälpa laget från att komma sist. Typ. Gör som Tampa for God's sake Florida!
Hawerchuk: Tampa verkar ju vara på väg att förlora The Buhlin Wall om man får tro ryktena. Coyotes verkar vara nästa adress, särskilt som de inte valt att förnya kontraktet med Boucher.
FORWARDS: Pavol Demitra Peter Forsberg Bobby Holik Paul Kariya Alexei Kovalev Mike Modano Markus Naslund Ziggy Palffy Alexei Zhamnov Miroslav Satan Teemu Selanne
DEFENSEMEN: Adrian Aucoin Adam Foote Sergei Gonchar Roman Hamrlik Derian Hatcher Brian Leetch Scott Niedermayer Brian Rafalski Mike Rathje Mathieu Schneider
Deas: Av dessa spelare skulle jag gärna se Modano , Leetch i rangers , men kan även tänka mig niedermayer eller rafalski istället men Leetch som den rangers lirare han är hoppas jag han kommer tillbaka
Leetch och Mess är spelare jag hoppas blir kvar i rangers organisation till 65 år
Paddan: Hur blir det med Dan Blackburn ? har du hört något?
Nu är en av dom stora anledningarna till att Leksand fick en behaglig resa klar för sitt lag Montreal Canadiens nämligen den lille skridskoskicklige backen Francis Boullion
Db_04: Jag förmodar att man inte vill skriva kontrakt med en målvakt som inte kan använda en plock utan måste, på grund av sin nervskada, använda två stötar. Bättre då att låta exempelvis Al Montoya eller Henke få chansen att slå sig in i laguppställningen.
Paddan: Märkligt, enligt Canucks så gav man i fredags Marek Malik ett qualifying offer på drygt 1,2 miljoner och nu går han och skriver kontrakt med Rangers för 2,5 miljoner per år i 3 år. Var det någon som sade orimliga lönenivåer...
Det betyder väl att Rangers får böta lite pengar och nåt draftval nästa år till Canucks, eftersom man signar en spelare som fått ett qualifying offer, eller om man så vill en RFA.
Någon som inte är riktigt nöjd med traden Peca mot York, antar jag
"Are Peca's intangibles really worth paying at least $1mil (depends what York signs for) and trading a player 4 years younger? I don't think so.
Are Oilers fans excited that their team is finally a buyer and not a seller? or are they pissed because their team is suddenly just going frickin' nuts tossing money around after years of crying poor?
Oilers now have $22.1mil commited to 13 players. The Oilers need to resign RFA's like Ales Hemsky, Shawn Horcoff, and Ryan Smyth. Methinks Lowe ought to be stopped before he can do more damage."
Hmm, verkar som att GMs i många NHL-klubbar blivit lite fartblinda och strör pengar omkring sig. Jag som trodde att det var just pga denna "fartblindhet" som lönetaket kom till.
Inte bara jag som känner så
"The labour dispute was supposedly launched because small market teams could not compete for the best players because salaries were too high. Everybody takes a year off. Salaries are reset so that a Sergei Gonchar would have earned $2.75 million last year. Suddenly Pittsburgh - Pittsburgh! - is committing $25 million to him over five years!
The whole point was supposed to be that salaries were out of whack. We go through all that pain, the players are put in their place, salaries are whacked back, and the Pittsburgh Penguins and Edmonton Oilers start throwing around money. Why? What has made the financial situation of the Pittsburgh Penguins so much better over the past year? Why aren't the gains made in the new CBA being used to put franchises that were supposedly doomed on sound financial footing?"
Paddan: Foppa säger i en intervju med sportbladet att anledningen att de blev Flyers var för att skulle han byta klubb så skulle de va en klubb i Eastern Conference och inte Western för han vill inte möta Colorado hela tiden.
Paddan: Svaret på frågan vad som gett pens mer pengar är enkel. Nya majoritetsägare plus en rykande biljettförsäljning. Samt att de snålat som fan de senaste 4 åren. Ja, det var inte alls svårt att besvara det :)
Däremot håller jag med den som sagt det där. Flera free agents har blivit överbetalda och fått för långa kontrakt!
Som jag skrev här tidigare, lönerna kommer överstiga maxprocenten för ligans totala utgifter och då kommer lönetaket sänkas ytterliggare.