Någon som inte är riktigt nöjd med traden Peca mot York, antar jag
"Are Peca's intangibles really worth paying at least $1mil (depends what York signs for) and trading a player 4 years younger? I don't think so.
Are Oilers fans excited that their team is finally a buyer and not a seller? or are they pissed because their team is suddenly just going frickin' nuts tossing money around after years of crying poor?
Oilers now have $22.1mil commited to 13 players. The Oilers need to resign RFA's like Ales Hemsky, Shawn Horcoff, and Ryan Smyth. Methinks Lowe ought to be stopped before he can do more damage."
Hmm, verkar som att GMs i många NHL-klubbar blivit lite fartblinda och strör pengar omkring sig. Jag som trodde att det var just pga denna "fartblindhet" som lönetaket kom till.
Inte bara jag som känner så
"The labour dispute was supposedly launched because small market teams could not compete for the best players because salaries were too high. Everybody takes a year off. Salaries are reset so that a Sergei Gonchar would have earned $2.75 million last year. Suddenly Pittsburgh - Pittsburgh! - is committing $25 million to him over five years!
The whole point was supposed to be that salaries were out of whack. We go through all that pain, the players are put in their place, salaries are whacked back, and the Pittsburgh Penguins and Edmonton Oilers start throwing around money. Why? What has made the financial situation of the Pittsburgh Penguins so much better over the past year? Why aren't the gains made in the new CBA being used to put franchises that were supposedly doomed on sound financial footing?"
Paddan: Foppa säger i en intervju med sportbladet att anledningen att de blev Flyers var för att skulle han byta klubb så skulle de va en klubb i Eastern Conference och inte Western för han vill inte möta Colorado hela tiden.
Paddan: Svaret på frågan vad som gett pens mer pengar är enkel. Nya majoritetsägare plus en rykande biljettförsäljning. Samt att de snålat som fan de senaste 4 åren. Ja, det var inte alls svårt att besvara det :)
Däremot håller jag med den som sagt det där. Flera free agents har blivit överbetalda och fått för långa kontrakt!
Som jag skrev här tidigare, lönerna kommer överstiga maxprocenten för ligans totala utgifter och då kommer lönetaket sänkas ytterliggare.
Per Ledin ryktas vara på g till Detroit. Åtminstone förhandlar man om kontrakt. Undrar hur tonläget egentligen är på FBK´s Håkan Loob i hans kommentarer..?
"Färjestads sportchef Håkan Loob inser att risken är stor att klubben tappar sitt nyförvärv: – Nu ska vi inte springa händelserna i förväg, men det är klart att det vore synd om Per försvann från oss redan innan säsongen har hunnit börja. Då får vi ju inte chans att ta del av hans kunskaper, säger Loob till VF."
AD: Det var väl bara det att Aftonbladet inte hängde med i svängarna. För på 24 timmar hann Modano godkänna det avtal som han till sist kom att skriva under, sedan så nekade han till att han skulle ha godkänt samma avtal för att slutligen gå med på att godkänna avtalet med Dallas på 5 år värt 17.25 miljoner dollar.
"The deal pays Modano $4.25 million the first three seasons, and $2.25 million in the final two. The final two seasons include a $750,000 signing bonus for each that guarantees Modano will receive $1.5 million even if he decides to retire."
WarhawK: ok läser inte varenda inlägg.... ska bli intresant å följa resten av denna silly season.....de är verkar som de är fler vinnare än förlorare.....
Dom stora förlorarna är ju Devils , Avalanche och Red Wings hitills....
Dream Team: För egen del så har jag svårt att förstå varför man från Wings sida över huvud taget skulle vilja trada bort en sån som Zäta som man tidigare sagt skall vara en av de spelare man kommer att bygga laget kring. Däremot återstår det att se om han kommer att få det kontrakt han vill ha. Läste på någon Detroitsida, kommer inte ihåg vilken, där man förutspådde att en lön på 1,7 miljoner vore lite mer lagom.
Fast med den konstiga löneutveckling som skett de här dagarna sedan säsongen blev officiellt öppnad så ska man nog inte bli förvånad längre över vare sig lön eller kontraktslängd.
Datsyuks återkomst verkar dock bli desto svårare, han kräver tydligen väldigt bra betalt för att över huvud taget fundera på att återvända till Wings. Pengarna i RSL fungerar tydligen väldigt bra som lockbete.
Med de löner och långa kontrakt som redan skrivits så känns det som att många lag kommer att ha väldigt lite handlingutrymme under nästa säsong.
Db_04: Det är roligt att du tycker det. Vi behöver en målskytt, det är det som saknas. Tänkte att Selänne kunde vara det. Han är naturligtvis på nedgång i karriären men duger säkert bra i allsvenskan.
WarhawK: Tydligen dementerar man från Coyotes att det skulle vara klart, det som det har ryktats om långt innan konflikten tog slut, att Gretzky tar över ansvaret i båset.
Ryktena om Zetterberg i en annan klubb än Wings blir allt fler,
"The newest trade I'm hearing this morning could be Anaheim trading J.S Giguere to Detroit for Zetterberg. That could get interesting. Anahiem could replace him with Cloutier, as Burke is very fond of Cloutier and feels he's about to mature into an elite goalie, especially with new rules."
Eftersom jag har lite tråkigt just nu gjorde jag en lista över svenskar som är ufa eller rfa och vilket lag dom tillhör eller tillhörde senast
RFA: P.J. Axelsson - Boston Bruins Martin Samuelsson - Boston Bruins Henrik Tallinder - Buffalo Sabers Christian Berglund - Florida Panthers Kristian Huselius - Florida Panthers Kenny Jönsson - NY Islanders Mattias Weinhandl - NY Islanders Kim Johnsson - Philly Flyers Dick Tärnström - Pittsburgh Penguins Andreas Holmqvist - Tampa Bay Lightning Pierre Hedin - Toronto Mapleleafs Josef Boumedienne - Wasington Capitals Samuel Påhlsson - Anaheim Might Ducks Michael Holmqvist - Chicago Blackhawks Niklas Kronvall - Detroit Red Wings Henrik Zetterberg - Detroit Red Wings Rickard Wallin - Minnesota Wild Nisse Ekman - San Jose Sharks Mattias Öhlund - Vancouver Canucks Daniel Sedin - Vancouver Canucks Henrik Sedin - Vancouver Canucks
UFA: Daniel Tjarnqvist - Atlanta thrashers Mikael Samuelsson - Florida Panthers Tommy Albelin - NJ Devils Marcus Ragnarsson - Philly Flyers Anders Eriksson - Calgary flames Andreas Johansson - Nashville Predators Andreas Lilja - Nashville Predators Mats Lindgren - Vancouver Canucks Magnus Arvedson - Vancouver Canucks
Om nån info är felaktig får ni skylla på tsn och inte mig jag förmedlar bara deras info , dock vet jag vissa spelare har kontrakt i europa eller skadade men tog med dessa iaf
Db_04: Samtidigt kan nog Detroit säga hej då till Stanley Cup, för med Osgood mellan stolparna går man förmodligen inte hela vägen. Men han kanske blixtrar till nu iom nya reglerna, men föga troligt.
Frella: Tja, man fick ju en billig målvakt i varje fall. 900.000 dollar för ett år, om han lyckas hålla positionen som förstemålvakt så måste det vara ett riktigt fyndpris.
Jan-Erik : Så avgör Draisaitl i matchminut 76. Oilers inleder med 2 raka bortasegrar mot Vegas. Bortalaget hade 1-3 och 2-4 men Vegas anförda av Olofsson kom igen. Så skönt att ändå få in sista pucken.
Calgary signat Darren McCarty oxå såg jag
Amonte signed a two-year contract at $1.85 million per season. McCarty also signed a two-year deal for $1.6 million ($800,000 per season).