Wayne Gresky: Ja. För att inte tala om kanalens intro (vilket kanske är vad du syftade på). Jag tror de är mäkta stolta över sitt intro. Bäst är när det loopas två gånger irad.
JimmyH: Efter 2-0 i natt så är inte Flames borta, än. Det blir en sjunde och avgörande match, natten mot onsdag. Däremot så slog Dallas ut Anaheim Ducks i natt och därmed är regerande mästarna borta.
JimmyH: Själv hoppas jag på seger för Boston i deras avgörande match mot Habs. Jag tänker enbart själviskt och ser hellre dem som Pens kommande motståndare än Rangers.
Blir det de sistnämnda känns det dock bra att Pittsburgh har Gill, som under åren ofta och framgångsrikt matchats mot Jagr. Hjälper inte det får de väl skicka Ruutu på den gode tjecken. =)
JimmyH: Osgood har varit "Oh so good". Tack för den, Arne Hegerfors.
Då vet vi också att Detroit kommer få möta Avs eller Flames. Det hela hänger ju på hur Flames serie mot Sharks slutar. Match 6 i den serien börjar 02.00 i natt och visas på C+.
Poffa: Ja, stenhårt var det... inte alls. En riktig tavla av Nashvillekeepern vars lag som dittills har hållt jämna steg med Detroit i en match där defensiven helt klart kommer först. Fram till tavlan nyss då...
JimmyH: Lundqvist var strålande i de två första matcherna men har släppt 10 baljor på de tre senaste. Strålande är ju också ett starkt ord, därav hans "halva" sådant.
Ellis har jag bara sett en match med hittills, därav utebliven kommentar.
Om du liksom mig reagerade på att man kallar någon för den bäste utan att nämna om man sett något av de andra så är det inte mitt inlägg du ska hugga på, utan det föregående. Gammal vana? ;)
Deas: Det ska bli intressant att höra varför Dan Ellis inte anses ha utmärkt sig sådär strålande än så länge i slutspelet. Det är nämligen den bästa målvakt jag har sett i det här slutspelet.
Att Henrik Lundqvist bara får ett halvt strålande kan jag inte heller riktigt köpa.
yaqop: Ja det är inte jättemånga målvakter som utmärkt sig sådär strålande än så länge i slutspelet faktiskt. Det är väl halvt Biron och Lundqvist, och sedan Fleury och Theodore.
yaqop: Samtidigt måste man berömma Colorados försvar. De ger verkligen Theodore chansen att spela så här bra. Och det är inte bara backarna jag pratar om, hela laget spelar energiskt och jobbar hem hela tiden.
Synd att inte Foppa fick sätta chansen, utan lyckades pricka stolpen istället.
Colorado klar för conference semi och tack för det Jose Theodore, den definitiva skillnaden mellan lagen. Ser ingen överman till den killen i hela ligan just nu, ordet slutspelform har fått ett ansikte.
Dax för match fyra mellan Colorado och Minnesota. Måstematch för Colorado som ligger under med 2-1 i matcher och behöver ta den här hemma, nedsläpp strax
Hoppas, som scouten säger i artikeln, att han stannar åtminstone 2-3 år innan han drar över.. vi vill ju ha lite nytta av våra egna produkter innan dom försvinner all världens väg !
och en sjukt viktig seger i jakten på sista slutspelsplatsen i western conference. edmonton i storform tre poäng bakom, match imorgon mot vancouver på samma poäng som colorado. blir otroligt spännande att följa sista fem matcherna i serien
yaqop: Och Avs vann med 2-0. Foppa spelade i tredjekedjan och gjorde ett assist. Detta kom på det första målet då Peter passade fram till Jordan Leopold i PP.
dempa: Rantanen 3:e i historien och den förste sen landsmannen Jari Kurri (1985) att göra hattrick i två slutspelsmatcher i rad. Tre raka mål i mittenperioden dessutom. Vilken formtopp och vad tänker Coloradofansen!? yle.fi/a/7-10077465
På lördag lär dom visa Detroit-Colorado 21.00, annars blir jag mycket förvånad.