Usch, vad utspelade Avs blir av Wings. Speciellt Zetterberg-kedjan får ju fritt spelrum i Avs försvarszon och de lyckas också göra ett mål i BP. 6-1 till Wings med sju och en halv minut kvar av andra perioden. Nej, det är nog dags att göra som Coloradoförsvaret... gå och lägga sig.
Och efter knappa sex minuter av andra perioden står det 5-1, och samtliga mål av Wings är tillverkade av svenskar. Det går inte mycket bättre för Budaj i målet än vad det gick för Theodore, bara att gratulera Wings till avancemanget.
3-0 blev det till slut.Jävligt bra match,o kul för Henke o hålla nollan,han gjorde några svettiga räddningar. Nu är det bara brygga en kanna Kaffe o vänta in nästa match,NASN rockar......
ralus: Malkin led nog av videogranskningen innan straffen. Rent statistiskt så har det i alla tider gått sämre att lägga straffar ju längre tid straffläggaren för på sig att fundera ut hur han ska lägga den. Och den här straffen var av det bedrövligare slaget.
Rangers leder rättvist i en tät match. Dessutom: Henke är fett grym. Liksom. Flera frilägen i Pittsburgh. Pens är giftiga då de väl kommer. Så att säga.
mattias - 74: Mkt skumma conf.semis, är det vekligen så här ojämt mellan lagen trots lönetaket? Iofs så hade ju både NYR och COL stunder då de pressade respektive motst¨åndare kraftigt i anfallszon men de var på tok för korta och för få för att det skule bli någon skillnad. Med undantag för första perioden mellan NYR - PIT som Rangers dominerade kraftigt utan att få utdelning dock
Dream Team: Detroit visar prov på den skicklighet laget besitter i power play när Henrik Zetterberg gör 4-2 med lite mer än halva matchen spelad. Det krävs inte alltid att pucken spelas runt i zon och att något egentligt tryck skapas. Ibland räcker det med att man bara lägger pucken på mål och att man sätter en gubbe framför målvakten, i det här fallet Holmström vilket väl är the pefect man on the job. Skott och retur i mål. Enkelt så det förslår.
jonmannen: Colorado reducerar precis till 2-3 genom en styrning av Brunette framför Osgood i PP. Red Wings såg annars ut att ha skaffat sig lite kontroll på matchen när Datsyuk satte sitt andra för kvällen. Kul match!
Deas: Mm de var riktigt grymma, kikar på DET-COL nu och det är helt klart de två lag som övertygar mest. Pens känns vassare offensivt medans Detroit känns som ett mer komplett lag. Tror definitivt på dessa två i final
jonmannen: Jag är lite upphetsad här. Men jag tror ingen klandrar mig efter åren 01-05.
Åh, de är så jäkla bra nu verkligen.
Ikväll finns det verkligen inget för Rangers-fans/management att skylla på heller. De fick två raka 5 mot 3 vilket innebar en PP-sekvens på sammanlagt fyra fem minuter. Rangersspelare fick stå på Fleury utan avblåsning vid ett flertal tillfällen (säger dock inget om målet, det var helt korrekt). Pittsburgh gjorde en förhållandevis dålig match men sätter ändå 5 puckar.
Skönt om de kan ta match fyra och få lite vila igen :)
Deas: 3-1 till Pens efter första trots att Rangers har haft det mesta av spelet. Säger en del om det lagets offensiv. Lunkan till Vm då kanske, då äkar iaf Sveriges chanser till pallplats för där har vi isånnafall VM bästa målvakt
Hawerchuk: Jag tycker det är lite ojämnt än. Då de defenitivt har material till två vassa formationer skulle jag nog vilja se det. Eller iof, nej, jag tar tillbaka det :P Förstauppställningen spelar ju ca 1:20 per PP och det är väl kanske smartast ändå.
Men visste var matchutgången oviss senast. Rangers är bra.
Deas: Sant. Tycker ändå Rangers gjorde en hyfsat match senast, och Henke gör ju en kanonmatch. Men det räcker inte mot Pens närmast brutala offensiv. PP:et var helt sanslöst.
Hawerchuk: Jag tror Rangers fortsätter vara defensiva trots hemmaplan, ja. De kan helt enkelt inte framgångsrikt spela en öppnare ishockey mot Pens. Det kan nog inget lag.
Dream Team: Självklart var förlusten inte hans fel. Storspel är dock ett ord jag inte skulle använda =)
Pittsburgh har lite tur i sin vändning (och i försvaret under sista minuten). Dock var de det bättre laget och Rangers andra mål borde underkänts, så jag skäms inte över segern.
Dragan 2k: Nu räckte inte Lundqvists storspel som väl får skylla på sina utespelare som inte gjorde sitt jobb. Malkin avgör med ett par minuter kvar, 5-4 Penguins.
JimmyH: Måste kämpa. Tröttheten tilltar. En jobbig arbetsvecka är slut. På fredagen är man utpumpad som vanligt - arbetet som marknads och produktkoridinator är krävande.
epa: TVmatchen är ganska sega att uppdatera under de dagar matchval ännu är mer eller mindre oklart.
På CanalPlus sida står det att de ska visa matcher både Lördag och Söndag så det kan säkert vara coloradomatchen på lördagen. Samtidigt kommer NASN visa Pens på Söndag, vilket TVmatchen heller inte satt ut än.
Och nu kommer jag låta grinig, men varför klistra in text med matchtider från en sida du redan länkat till (en sida alla nog känner till dessutom)? Kanalerna kom inte ens med =)