NHL

Nationellt · 15413 inlägg · 804 ämnen

NHL INATT!!

Sv: NHL INATT!!

Portello:

Anledningen är väl egentligen fler än en. Anledningarna är väl att man väljer att visa lagen med svenskintresse SAMT att man väljer matcher som börjar 19.00 ET.

Poffa: Ojoj, Gagne gör mål utan att Foppa assisterar.Det är sannerligen inte vanligt :)

Men nu har Foppa ett assist.Han och Gagne spelade fram Knuble till 2-0.Tid 2.58.

Och nu har Huselius reducerat för Florida.

Portello:

Själv sitter jag och ser på en hyllning av två duktiga spelare från svunna tider. Nummer 12 är nu för alltid skyddat nummer i Montreal Canadiens. Detta då man hissade TVÅ flaggor och hyllade de båda tolvorna Dickie Moore och Yvan Cournoyer. Många säger att de båda länderna på den nordamerikanska kontinenten gör saker så överdådigt, en sak är i alla fall säker, hyllningarna som de gör för sina svunna spelare är mäktiga.

Två grånande gentlemen får stående hyllningar inför en fullsatt arena, samtliga spelare i Montreal bär tröjor med siffran 12 och man hyllar dem väldeliga. Jag rös, jag kan bara föreställa mig känslorna som for genom Moore och Cournoyer.

Poffa:
Ser från gårdagens match.
21 FORSBERG, PETER -1
Speltid: 18:12
Skott: 1
Ett skott bara. Det är kasst.

Frisco:

Men det är ännu uslare att förlora med 9-0 som Carolina gjorde.Om man har -1 i Carolina får man nog klassa det som bra ;)

Poffa:

Darcy Tucker måste undrat varför alla Canadiens-spelare hade på sig "hans" nummer...... hehehe!

Två speciella herrar både Cournoyer och Moore. Cournoyer har tagit tio Stanley Cup-titlar. Endast Henri Richard har fler. Moore tog fem stycken på raken och sammanlagt sex st (om jag inte minns alldeles fel).

Portello: Då får man i all bedrövelse kolla in Ottawas match ikväll istället för att grubbla vidare över storförluster.

Hmm. Nylander verkar ha hyfsat utdelning i kvällens match.

Dragan 2k:
Jo han hade 1+3 och var inblandad i alla Rangers målen , vart även utsedd till 2nd star

WarhawK: Största stjärnan inatt måste ju varit Nordgren som på 2 minuter lyckades göra ett mål, samt att hans formation var inblandad i offensiva farligheter de 4 byten de fick göra =)

Frella:
Jo han fick mycket uträttat på lite istid , dock är det ju inte så lätt flytta på dom andra offensiva spelarna dom har till förmån för han krävs nog skador för han ska få spela i nån av deras scoringlines tror jag

Crosby är en av NHL's bästa forwards.

Crosby är 18.

Deas: Crosby mål och assist var ju bland det snyggades jag sett!

LingaN: Såg det precis på Sporten.Grymt vackert.

Ser att Ros påAB verkar vara lite avigt inställd till Crosby.

2 perioder mellan NY Rangers och Washington.
4-0 för Capitals och Ovechkin 1 mål och 3 ass. Är han het eller?

rbn: Lundy var verkligen mänsklig...

Avdelning Hmmm.

"Ljumskskadan – som först avfärdades i stort sett helt – har krävt betydligt längre tid att läka än vad som först meddelades, men natten mot i dag gav Foppa själv klartecken för spel.
– Jag känner absolut ingen tvekan inför tanken att åka ut på isen. Allt är bra, sa Forsberg till klubbens hemsida.
Nummer 21 tog tillbaka sin plats som center mellan Simon Gagne och Mike Knuble – och visade sitt kunnande mer eller mindre direkt.
"

Inte spelade väl Gagne? Han är väl skadad. Har man nu från AB inte sett matchen?

Dragan 2k:
Gagne är skadad och väntas borta runt 2 veckor , men blir du förvånad över hur lite koll dom har då ?

Ahhh! Time för riktig hokky. Dallas-Toronto i Air Canada Centre. Som man väntat på riktig hockey.
By the way: Har det spelats hockey i Sverige igår (läs idag)?

Hoppas orion svarar...

250kg kärlek: Haha. Han kan vara underbar Tucker. Nu också fighter. Fick väl lite pisk men snygg gest med pekfingret efter fighten. Haha. Något måste väl göras för att få igång Leafs.

Dragan 2k:
Han har ju endå dragit ihop 60 fights i NHL + några till på försäsongerna , så helt ovan med kasta handskarna är han ju inte

WarhawK: Haha. OK. Där ser man. Det ser så malplacerat ut när den lilla mannen ska boxas lite. Fast han såg ut att ta för sig rätt hyfsat

Dragan 2k:
hehe ja det skulle se lite komiskt ut om han slogs med chara eller nån av dom stora pojkarna , men mot mellanvikts fighters står han sig ju ganska bra så

WarhawK: På tal om fighters vad gör Peter Worrell nu för tiden? Farmarlagsspel för Colorados farmarlag? Eller sitter grabben i fängelse? Fick inte han något problem med rättvisan och sa att han var Andreas Lilja?

Dragan 2k:
Senaste jag hörde av Worell var han på Hartford wolfpacks preseason camp försökte ta en plats , vad som hände sen vet jag faktiskt inte för han verkar inte finns med i wolfpacks trupp nu iaf

WarhawK:

Worrell spelar för Charlotte Checkers i ECHL

87bth01:
Så han huserar i rangers andra farmarklubb då , bifogar hans stats i länken

WarhawK: Skumt. Han står med i deras roster men finns inte med i statistiken som deras webbsajt presenterar. På 19 matcher känns det lite otroligt att han inte har en enda utvisningsminut.

Dragan 2k:
Enligt hockeydb hade han 24 min på 11 matcher om du kollar på länken bifogade nyss

WarhawK: Bara 24 minuter. Bah! Nu blir jag besviken på honom:-)

Dragan 2k:
hehe jo det inte riktigt det man väntar sig av en tuffing ju , han kanske gått och blivit snäll på äldre dar ;->

Ahh, nu är man back in business igen! Satte en fyrling och en dubbel inatt som gav fin utdelning tillbaka. Dessutom krossade Ducks sitt motstånd på bortais!

WarhawK: En liten artikel om Peter Worrell. Verkar nyss ha gjort en återkomst till ishockeyn efter att i princip ha lagt av.

Predators G Chris Mason strained his groin in warm-ups Tuesday night, giving Brian Finley his first career start. D Jamie Allison served as backup goaltender. - Palm Beach Post

Tror jag vet varför inte dom bytte målis inatt med andra ord , 3:e målisen lär ju vara bättre än att spela en back i målet iaf

Fantastiskt underhållande match mellan Philadelphia och Vancouver. Forsberg som såg ut att börja dominera matchen med några fantastiska nummer, försvann plötsligt ur handlingarna, mer eller mindre, när Philadelphia drabbades av några utvisningar. Bertuzzi klev fram hos Vancouver och dominerade totalt Näslund-linen. Markus själv hade inte någon av sina bättre dagar men lyckades trots det att få till ett mål när han passade in in benhögen i ett anfall. Fast största behållningen blev trots allt tvillingkedjan som såg till att vända på scenarot när Philadelphia såg ut att gå ifrån. Daniel (eller var det Henrik) hade både ett skott i underkant av ribban i nummerärt underläge, samt ett slagskott i - mål -krysset, tyvärr en tiondel efter periodvisslan. Kedjekompisen Anson Carter blev dessutom matchens hjälte när de passade fram till hans två mål. Foppa gav järnet sista fem minuterna med lyckades inte skrapa ihop någon poäng, även fast det var ganska nära mest hela matchen.

Foppa drog alltså kortaste stråt i Modomatchen, men jag är nöjd. Kim Jonsson gjorde ett snyggt mål och Öhlund gjorde en bra match att hålla ögonen på Peter. Svenskar mest överallt.

NuMo: Sedinarna var riktigt vassa. Tänk om Danne haft mer flyt med tionderla och ribban, isåfall hade de varit 2+2 respektive 0+5 ;)

Deras riktiga genombrott har äntligen kommit även i NHL, och med tanke på deras VM sist vill jag se dem i OS!

The Flyers are battling so many injuries that only 12 players could practice on Friday. The latest - Robert Esche will need at least two weeks to rest a groin strain; Jeff Carter (head) will not play tonight, and Mike Richards (head) is questionable. Carter needed 52 sticthes to repain his ear after getting hit by a puck. On the plus side, Brian Savage (knee) returns tonight. - Philadelphia Inquirer

Taskigt skade läge vart just värre om man säger så , Carter vart träffad av en rensning från egen back i senaste c+ matchen

WarhawK: Ruggigt oflyt med skador i Philly!!

Bissett19: nu är det la gagne bara eller är det mer är uinte så uppdaterad i philly?

Fredberg: Nej du har rätt. Du är inte särskilt uppdaterad beträffande Phillys skador. Gagne är borta. Pitkanen likaså. Keith Primau är borta. Dessutom drabbades de av 3 skador under sista matchen så nog är det fler skador än bara Gagne.

Dragan 2k:
Left wing Donald Brashear (shoulder), center Mike Richards (concussion) and goaltender Robert Esche (groin) are day-to-day. Left wing Brian Savage (sprained knee) is expected to be sidelined until mid December. Left wing Simon Gagne (groin) is expected to be sidelined until late December. Defenseman Joni Pitkanen (sports hernia) is expected to be sidelined until mid-January. Defenseman Eric Desjardins (shoulder) is expected to be sidelined until early February. Center Keith Primeau (concussion) and right wing Turner Stevenson (hip) are sidelined indefinitely.

det där är väl en komplett lista på skadeläget , även Carter var tveksam efter sytt 52 stygn på örat

NuMo: Visades Rangers-Vancouver på Lucia i svensk teve? Jag var på plats och tyckte det var den bästa matchen jag sett i år trots att Rangers förlorade. Vancouver är riktigt bra. Tyvärr får Nyllet ta på sig förlusten, han slarvade i egen zon istället för att bara lyfta ut i slutminuterna vilket gav 2-3. En av Sedintvillingarna tappade också puck vilket gav 2-2 lite tidigare i matchen.

Hockeyhädelse: Jag fick biljetter från jobbet till Rangers-Colorado i morgon kväll men jag har skänkt dem vidare. Jag ska på svensk glöggfest istället.

WarhawK: Denne Jeff Carter är jag otroligt imponerad av,tror det kommer bli en kommande poängkung i NHL.......

Bissett19:
ja både Carter och Richards var ju viktiga kuggar när Phantoms vann Calder Cup förra säsongen ju , så det finns goda möjligheter dom kommer lyckas båda 2

WarhawK: Kanske skulle dem platsa i en fjärdeline hos Brynäs!!

Foppa har efter halva matchen mot Blues gjort 3 ass. Laget leder just nu med 4-1.
När man lyssnar på matchen direkt på radion så nämns Forsberg ofta, han verkar även i natt få spela en hel del.

Rättelse jag gav Foppa ett ass. för mycket. Matchen vann de med 5-2, sista i tom bur. Bra gjort med så många skador i laget, de hade svårt att få ihop ett lag.

kärran: Satt och kollade in både matcherna som gick i natt. Första var ett sömnpiller i jämförelse med Ottawa - Toronto.

Nu tar jag i lite: Helvete vilket lir Ottawa presterar. Toronto var chanslösa igen. Man märker verkligen skillnaden på lagen. Där Ottawa känns fräscht och ungdomligt och ett jäkla tryck känns Toronto som ett gäng pensionärer. Sedan kan man skylla på utvisningar hit och dit. Men faktum kvarstår Toronto känns flera klasser sämre än Ottawa.

Vill att Toronto ska gå bättre främst för man vill se Sundin få ut ngt av sin långvariga vistelse i laget. Men man måste bli bättre på att knyta till sig lite bättre lirare till laget. Det är i princip Sundins line som kan hävda sig mot Ottawa. Resten hade kanske platsat i Ottawas fjärde line.

Men jag är nöjd för det. Har alltid gillat Ottawa. De får väl gälla som mitt favoritlag även om jag följer de andra lagen med svenska inslag som Detroit, Rangers, Philly med flera.

För övrigt märker jag att även hetsporren Don Cherry tycker likt jag att det är ren idioti att ge Crosby assisterande kaptensbindeln.

Dragan talade och fick medhåll av kanadicken som får Wikegård att likna en försynt herre.

« · 614527 · »