NHL

13873 inlägg · 804 ämnen

Silly Season 07-08

« · 896189 · » Till forumet


Sv: Silly Season 07-08
WarhawK: Yep, håller helt med angående Big Bert.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
MorganaLefaey: En länk till en liten förklaring om hur det här med "offer sheets" fungerar och vilken kompensation som det kan bli tal om.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Jesper Jonsson: Jo man kan väl tycka att det borde bli på det sättet. Nu vet jag inte hur många riktigt stora spelare som går i draften men det bör ändå finnas en hel del alternativ som kan komma att spela för en låg summa några år frammåt.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
MorganaLefaey: Det här låter väl lite annorlunda

"We're taking back 3 picks and given Kevin's recent performance I expect them to be excellent picks."


Jag tror nog de picksen blir av värde.
Spec om Oljan gör ytterligare en bottensäsong.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Deas:
Av dom forwards på listan är det bara Doan jag skulle kunna överväga trada Penner emot .. min uppfattning är dock att Burke har sig själv att skylla som betalar bert 4 mille istället för resigna sina egna rfas
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
När man får sitt draftval inför nästa draft beror väl på hur man placerar sig kommande säsong eller har jag fel?

Här låter det som om de tar för givet att de val de fick i ersättning inte direkt kommer gynna laget något.

" Sadly, since they were originally Edmonton draft choices, the Ducks can only use them to select busts and Europeans destined to become professional bowlers."
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Deas: Bobby Ryan ställer jag mig faktiskt lite frågande till.

Jag förstår nämligen inte varför han inte spelade JVM i vintras, han var inte skadad utan petad. Har han disciplinära bekymmer tro, hans siffror kan jag i alla fall inte jag se något fel på. Kanske har han dålig arbetsmoral?
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Deas:

Det sista vet jag faktiskt inte... du får lusläsa CBA'n, så framgår det säkert vad som händer ifall taket sänks. :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
henkaaa: Ja det har jag också tänkt på. Vore nästan roligt om taket sänktes så några GM's får stå där med långnäsa och ångra feta, långa kontrakt med äldre spelare.

Hur realistiskt är det att NHL ska fortsätta att öka sin vinst varje år?

Vad händer föresten med en spelare med ett maxkontrakt (20% av lönetaket) om lönetaket sänks så att hans kontrakt överskrider dessa 20%? Sänks hans lön?
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Deas:

Japp, jag förstår vad du menar.... men å andra sidan vet man ju inte hur situationen ser ut om 4-5 år heller. Tänk om lönetaket sänks t ex.... och jag anklagar heller inte Lowe för att vara den enda som trissar upp lönerna, men du förstår nog min poäng. Och visst finns det spelare i den listan som man verkligen inte skulle vilja trada Penner mot. Å andra sidan vet man ju inte hur vissa spelare skulle trivas i nya klubbar heller....
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
henkaaa: Franchise-spelare får 6+ miljoner per år.

Jag tycker LCS Hockey summerar det hela bra.

Visst, Penner blir överbetald i en eller två säsonger men de sista tre åren på kontraktet kan han vara ett kap om han blir den power forward han har potentialen till.

Och anklaga inte Lowe för att trissa upp lönerna. Se Hartnell och Roys kontrakt. Jag ger hellre 4 miljoner till en Penner på uppåtgång. Titta även på listan över spelare och deras löner i slutet av artikeln. Jag håller med om att jag inte skulle trada Penner mot någon av de namnen.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Deas:

Det jag reagerar mest på är hur Lowe kan vara så "dum" (hur man nu vill se på det hela) och erbjuda en 24-åring en lön på mer än $4 miljoner. Detta kommer ju bara betyda att fler unga spelare som producerat ungefär i klass med Penner kommer kunna börja kräva liknande löner. Och då eskallerar ju lönespiralen ännu fortare. Jag trodde ju det var just detta som ligan och klubbarna ville undvika iom den nya CBA'n. Visst, allt handlar inte bara om offensiv produktion, men Penner är väl inte en franchise-spelare..... åtminstone inte än.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
henkaaa: Ganska väntat med tanke på ankornas cap-situation. Hade de ändå tvingats välja bort någon av de yngre nästa år så har de ju på detta sätt faktiskt tjänat på det hela iom de tre draftvalen.

Speciellt om Ryan kan gå in och ta Penners plats i andrakedjan redan i år.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Deas:

Nu klart att Penner hamnar i Edmonton. Anaheim matchade inte offer sheeten. Kontraktet vär $21.25 miljoner över fem år. Edmonton får böta med ett 1:a 2:a och 3:e-val i draften....
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Deas: Ducks kommer inte matcha.

De kan inte ge en sån som Penner 4 mille.
Eftersom både Getzlaf och Perry har kontrakt som går ut nästa år och de är klart bättre än Penner. Då skall de ha 5 mille. Och det betyder de inte kommer kunna behålla dem bägge isåfall.

Oljan däremot kan ju dumpa sina 1-2-3val och få en 2årsspelare med 4 mille i lön om de nu tycker ligan skall fungera så.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Jesper Jonsson: Ducks lär inte vara glada.

Eller så är de just det om de ändå tänkt släppa Penner nästa år i förmån för Getzlaf (han har 1 år på sitt kontrakt och kommer få en rejäl lönehöjning). Bobby Ryan knackar ju ändå på dörren.

Fast nä, jag tror inte det ändå, de har ju utalat sig och varit upprörda.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Oljan slår till med en ny RFA attack mot ducks Penner.

Den är ggn träffar de iaf ngn med limited cap space
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
87bth01:

Nej, han har bytt namn till Ca$hin..... efter hans lönestrejker! :-P

Sedan är stavningen av hans namn är antingen Alexei Yashin eller Alexej Jasjin.... beroende på vem du frågar!
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Poffa: Lite grann om Söderberg från en Bruinsblogg.

"20/80 vision", tro hur svårt/lindrigt det är. 20/20 är väl normalsyn vill jag minnas.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
JimmyH: Okej, det var så det var.

Skadan, ja. Här kanske någon av Malmöiterna kan hjälpa till med information.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Poffa: Han var kontrakterad av St.Louis som sedan lånade ut honom till Malmö förra säsongen. En utlåning som hade kunnat förlängts en säsong till.

Huruvida det gäller nu då han blev tradad till Boston kan jag inte svara på. Men de vill ge honom en chans att ta en plats redan denna säsong vilket jag inte tror är omöjligt. Men Boston kan lika gärna skicka honom till Providence.

Dessutom så vet jag inte om han återställd efter sin skada ännu heller.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
JimmyH: Hm, har jag helt missuppfattat att han skrev kontrakt även för nästa säsong med Malmö, som endast kunde brytas för NHL?
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Poffa: Calle Söderberg kommer inte att spela i Malmö, det vore märkligt, han kommer att försöka ta en plats i Boston och misslyckas han med det så kommer det att bli AHL eller Elitserien skulle jag tro.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
JimmyH: Håller med dig, båda klubbarna ska nog vara nöjda med den traden. Båda spelarna också, för den delen.

Jag tror dock inte att man kommer ta över Carl Söderberg redan det här året. Ett år till, får han nog lira i Malmö.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Jesper Jonsson: Det också med tanke på att de har gått om bra målvakter.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
JD: Hehe.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
JimmyH: Jag skulle säga en bra trade av Boston
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
JimmyH: Vad gäller St Louis så funderar jag på sannolikheten att även den tredje brodern Kariya dyker upp i den klubben inom en inte alltför avlägsen framtid. Att tre bröder skulle spela i samma klubb vid samma tillfälle kan väl inte ha varit alltför vanligt i NHL.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Jesper Jonsson: Den halvkassa 2:e målisen är ett år äldre än talangen.

Målvakter utvecklas dessutom senare. En bra trade av St.Louis skulle jag säga.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
henkaaa:

Yashin heter han väl?
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Jesper Jonsson: Tack för den. ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
JimmyH: Kass trade av Blues. Trada bort en talang som nog är redo komma över mot en halvdan 2a målis.

Skulle tro känslorna är heta bland bluesfansen. Läste en diskussion nyligen om de rankade Söderberg väldigt högt och räknade med honom inte i år men till nästa säsong iaf.

JD har nog fått för många puckar i huvet.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
JimmyH: Och Manny Fernandez för all del.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Paddan: En bra trade för både Calle och Hannu det.

Calle fick märkligt nog inte chansen i St.Louis förra säsongen och jag tror att chanserna i Boston för honom är större, det är en klubb som håller på att bygga upp sin identitet med unga spelare, laget har haft en stark identitetskris efter Thornton-traden.

Hannu Toivonen är en bra målvakt som får enklare konkurrens i St.Louis istället för hos Boston med Tim Thomas och supertalangen Tuukka Rask.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Islanders har skrivit ett nytt ettårskontrakt med en av de spelare som fick stort genomslag i media under fjolårssäsongen. Chris Simon är alltså mannen jag talar om. Han kommer att få börja säsongen med att vara avstängd under de första fem grundseriematcherna.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
henkaaa: Carl Söderberg har fått byta NHL-organisation då han blivit borttradad till Boston Bruins i utbyte mot deras målvakt Hannu Toivonen, som alltså då istället får byta klubbtillhörighet till St Louis Blues.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
WarhawK:

Klart att Ca$hin går till en rysk klubb nu, men det hade du kanske redan sett! :-P
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Jesper Jonsson: Ja med tanke på Morozovs föregående säsong med 83 poäng i RSL och 13 poäng i VM så är det klart att han inte blir lätt att vara bättre än.

Men Cherepanov och Nedved är inte i närheten av Yashins klass just nu.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
JimmyH: Jo men jag osyftade att hanses agent (Gandler) har en tradition att tjöta fram enorma kontrakt till sina öststatare som de sen inte kan leva upp till.

Får vällan se om han kan konkurrera med Morozov och Cherepanov(om han blir kvar)

Dessutom skall ju Nedved spela i prag och så finns väl en bunt spelare i finland sverige tyskland som nog väl oxå kanske presterar med lite mer hjärta än Yashin
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Jesper Jonsson: "vilket är bra eftersom han underpesterat de senaste jag vet inte hur många åren."

Om vi bortser från hans orimliga lönekrav och strejker så är han fortfarande en elitspelare i NHL i det han faktiskt presterar. Det finns nordamerikanska veteraner som fortfarande får bra kontrakt som presterar sämre än honom.

Det enda klagomålet som går att ha är att han i så fall inte stått upp bra i slutspelen 04 och 07.

Han har stora möjligheter att vara den bästa spelaren i Europa nästkommande säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Paddan: Hursomhaver (utan att ha googletranslatat) så saknar han out-deal.

Så hans NHLdagar är nog permanent över nu vilket är bra eftersom han underpesterat de senaste jag vet inte hur många åren.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Vi får se om det funkar med en Google Translate-länk till nyheten på Yaroslavls hemsida.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Jesper Jonsson: Det verkar som att Yashin fått en ny klubbadress, om man får tro eurohockey.net. Den klubbadressen ska i sådana fall vara Lokomotiv Yaroslavl.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Wayne Gresky: Kings känns väl lite som de har potential. Men att det saknas ngt. Typ som Caps och Pens och för all del rangers och mitt eget Philly.

Det finns prospects, det finns fwds, det finns veteraner etc etc.
Men varje lag faller på ngn lagdel som inte håller samma klass som övriga.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Jesper Jonsson: Jag är väl mer nyfiken på Kings, hade de bara värvat en målvakt av klass också så hade de kunnat se riktigt intressanta ut.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Wayne Gresky: Vadå tror du inte på oljan :)

Lutar du mer åt präriehundarna?
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Fredberg: Här flödar ironin märker jag. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
JimmyH: ja dom har värvat bra i år Edmonton några bra backar o så.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Matt Cullen till Canes mot Anrew Hutchinson , Joe Barnes Och 3:e val 2008

Förstog nått skulle hända med så många Centrar i truppen
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Jesper Jonsson: 8.7 miljoner i snitt per säsong överraskade mig lite men såhär i efterhand känns det helt ok. Det är trots allt 1.3 mijoner under ett maxkontrakt (om nya löntaket blir 50 miljoner) och det är ju inte svårt att argumentera för att Crosby ska ha ett sådant.

Spelarfacket hade nog grinat om han signat för säg en 5-6 miljoner per säsong.
Kommentera

« · 896189 · »