NHL

14033 inlägg · 804 ämnen

Silly Season 07-08

« · 892242 · » Till forumet


Sv: Silly Season 07-08
henkaaa: Pitkänen och Souray. Två 44:or som kommer att göra Edmonton till ett slutspelslag igen. Det är min fasta övertygelse.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Souray till Edmonton.... jag trodde han skulle välja ett av solskenslagen på västkusten, så det här kändes aningen oväntat!
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
WarhawK:

Skall till New York snart, är det nånting du vill jag skall framföra till Borlängegrabben Bjurman =)
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Ca$hin tydligen inte nöjd med erbjudenadena han fått hitills , man blir ju inte direkt förvånad över detta utspel så .. för mig får han gärna dra tillbaka till ryssland så som man slipper den snikna divan
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Paddan: Precis, Rangers hade kunnat få honom billigare via arbitration, men visar nu goodwill. De har nu ett år på sig att komma överens om ett längre kontrakt och det kommer man att göra om inte Lundqvist tappar formen alldeles. Rangers räknar nog med att lönetaket kommer att öka med ca 5 miljoner nästa år, så det lär finnas utrymme då att förlänga.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
WarhawK: Det har ju ryktats om Rangers bara skulle erbjuda honom ett ettårigt kontrakt i storleksordningen som Cam Ward, men nu blev det ju nästan dubbla den summan. Därmed är det väl också dags för Rangers att börja planera försäljningar av spelare eller utköp, för att kunna skapa utrymme under lönetaket för det långtidskontrakt som väl båda parterna slutligen eftersträvar.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Lunkan resignad av Rangers 1 år för 4,25 mille , förvånad dom inte kom överens om ett längre kontrakt dock
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
WarhawK: Jag har aldrig gillat honom, han sög som musikrecensent också.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Wayne Gresky , Paddan , Poffa:
Bjurman är en Pajas med stort P som har extremt dålig koll på saker , har varit irreterad på han ett längre tag för han har skyllt på alla i Rangers utom svenskarna när det gått dåligt , svenskarna har han hyllat fast dom varit stor del i kräftgången som var i början av förra säsongen

Sen tycker jag det smart av Rangers att dumpa nyllet när han krävde 4-5 års kontrakt när Rangers var villiga ge han 2-3 , pengarna var inte saken som gjorde kontraktet uteblev utan längden på kontraktet .. hade nyllet kunna tänka sig skriva kortare kontrakt tror jag han hade varit kvar och enbart 1 ny center hade signats ... sen som några påpekat så kommer Gomez var yngre när spelat hela nya kontraktet än nyllet är i dags datum , sen håller jag med Poffa till fullo att det går inte jämföra dessa signingar med Rangers pre-lockout signingar , dessa är erkänt bra lagspelare dom som signades före lockouten var spelare som var namn men på väg ner rejält
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Wayne Gresky: Bjurman är en Nylander-groupie. Det har han alltid varit. Det lyser ju också igenom i den där artikeln.

Rangers har för första gången på länge börjat satsa på rätt typ av spelare, Drury och Gomez ger en stark centeruppställning och Drury har kunnandet för att axla Nylanders roll och ändå bidra med mer hemjobb.

Bjurman har blivit för amerikaniserad. Ingen tanke på resultatet, allting handlar om show. Snart kommer han väl hylla slagsmålen och dess fantastiska betydelse för NHL-ishockeyn, också.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Wayne Gresky: Äh, Bjurman har väl dreglat över Nylander hela säsongen, känns det som. Att nu inte längre kunna följa "hockeyvirtuosen" femtielva gånger i MSG känns i skrivarfingret och nu måste han ju hitta en ny favorit... eller begära förflyttning till Washington.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
WarhawK: På tal om Manhattan, vad yrar Bjurman om? Rangers ersätter en 35-åring som vill ha ett dyrt 4-årskontrakt med en 27-åring. Sedan påstår han att 27-åringen är på dekis bara för att han drogs med skador under den gångna säsongen. Ros-klass!
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Shanny stannar kvar på Manhattan , skönt att höra
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Wayne Gresky: och så har då Pens förlängt 5 år med Crosby.
Visserligen bra betalt men så är han ju ligans bästa spelare typ. Trots han är yngst.

Frågan är vad som hänt när de 6 åren gått.
Har pens vunnit då? Fyller de nya arenan? Vill den nye flytta vidare? eller blir han trogen Mario och Pens hela karriären?
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Paddan: Edmonton är nog lite av NHLs motsvarighet till Övik, eller var det iaf tills MoDo fick sin nya arena.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Paddan: TheHockeyNews hade ngt om det där. Och i deras kom Edmonton 2a från slutet. Men det är ju illa nog.

Att sen ha en Gm som en gång i tiden själv var holdout och grinade sig ur staden hjälper väl inte.

Nu har han dessutom haft den så-kallade Prongeraffären även om den inte var hans fel plus skrämt iväg deras Franchiseplayer Ryan Smyth. Så han är nog inte så jättepoppis just nu.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Jesper Jonsson: Om jag inte minns fel så var Edmonton den stad som NHL-spelarna var minst lockade att bo i. Tydligen vill de inte ens dit om man saftar budet riktigt ordentligt.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Wayne Gresky: Ja men det var klubben som drog han dit. Dessutom inte vid tillfället för Vaneks offer sheet.. Så han hade varit en möjligthet.

Men att ge sig på andra small market team skadar ju bara deras egen sak. De är ju inte direkt en storklubb desstuom verkar de ha svårt att få dit folk rent oavsett vad de betalar.

Men tydligen tycker de det är en bra ide att driva upp priserna på Group II
FA så vi får väl se hur det går för Roy, Cammalleri och Stempniak nu.
Samt vad Parise kräver nurå.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Jesper Jonsson: Som tidigare konstaterat så är Lundqvist på väg till arbitration och därmed omöjlig att värva med ett offer sheet. Parise kan väl vara en möjlighet och det är väl inte omöjligt att Oilers gör ett försök där.

I det krisläge Edmonton befinner sig så handlar det inte om att vara snäll mot andra utan göra det bästa för den egna klubben.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Wayne Gresky: Tycker Oljan gjorde fel. Ge sig på en annan smallmarket klubb. Som dessutom hade utrymme nu när deras topcentrar försvunnit.

Hade oljan varit seriösa hade de gett sig på Parise eller möjligtvis Lunkan och skapat lite havoc i klubbar med CAP problem.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Jesper Jonsson: Jag ser att ingen nämnt Oilers försök att sno Vanek från Buffalo med ett 50 Milj $ för 7 år offer sheet. Buffalo svarade. Men vi hade ju frågan uppe tidigare om klubbar ansåg att en spelare kunde vara värd 4 förstarundor. Svaret är uppenbarligen ja!
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Jesper Jonsson: Nej tydligen får man inte ge offer sheet till såna
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Paddan:
jo stämmer bloggen så är det Rangers som dragit lunkan inför lönedomstolen .. och skillnaden signing mässigt är att om klubben drar spelaren inför lönedomstolen måste spelaren signas för det lönedomstolen bestämmer , medans om spelaren drar klubben inför lönedomstolen kan klubben låta bli betala och då blir spelaren UFA

bara hoppas dom blir överens innan det går till lönedomstolen för annars blir det ju bara ett kort kontrakt på max 2 år .. ser gärna dom blir överens om ett 4-5 års kontrakt jag innan går till lönedomstolen
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Jesper Jonsson: Men nu är det väl Rangers själva, vad jag förstår, som valt att dra Henke till arbritation.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
WarhawK: Spelare som drar det så långt tenderar väl att hamna på transferlistan. Iaf i philly är man inte så förtjust i såna killar.

Fast Lunkan borde de ju kunna komma med ett kontrakt till nu när de pyttsat ut kontrakt till drury och gomez.
Och det är väl sånt han noterar
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Paddan:
Dock så måste ju klubben signa för det summan som dom kommer fram till om går så långt så inte överens innan ..
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Paddan: Går väl att signa ett offer sheet endå eller?
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Dream Team: Jag skulle säga att det är en typ av skiljedomstol där man försöker att reda ut vissa skiljaktigheter vad gäller kontraktsupplägg. Oftast är det väl lönen det handlar om.

I länken hittar du en längre förklaring.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Paddan: För oss som inte är så insatta i div. uttryck och annat, exakt vad är det som menas med "arbitration"?
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
WarhawK: Så har Rangers valt att ta Henke till arbitration, troligtvis för att se till att ingen annan klubb ska kunna lägga fram något bud på Henkes tjänster.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Trodde ju att Sean Hills NHL karriär var över i och med åkte fast för doping och fortfarande ska tjäna av 19 matchers avstängning till men Wild signade tydligen han trots detta

www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=212940&hubname=nhl

Toronto verkar samla på målvakter , signat Scott Clemensen .. Han var senast backup i Devils och fick spela hela 6 matcher förra säsongen ..
Betyder detta att Raycroft på väg bort i en trade ? personligen tycker jag det känns så efter dom införskaffat Toskala vid draften

www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=212948&hubname=nhl
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
WarhawK: Synd inte Mike Milbury är inblandad längre.
Han fick väl Salo att grina.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
WarhawK: Det kan jag väl inte direkt säga att jag har, men när man lyssnat på spelare som har så verkar det vara lite smått komiskt. Nu skall man väl inte säga att media återspeglat det korrekt, men men. 
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
MorganaLefaey:
Jaså du har suttit med vid sånna förhandlingar då eller ?
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
WarhawK: Annars är det en ganska rolig sak det där. Lagledningen sitter och säger hur värdelös de är och hur dåligt de producerat mm men de vill ändå ha dem med i laget.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Jesper Jonsson:
Jag är övertygad att fler namn kommer försvinna från listan oxå innan det klart , det gör det varje år så .. finns nog chans att ungefär hälften är lösta innan dom kollat på ärendena
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
WarhawK: En del spännande namn.
Men å andra sidan kan de ju fortfarande re-signa innan som tex P-M Bouchard
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Så är listan med spelare som dragit sina klubbar inför salary arbitration klar nu
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Jesper Jonsson:
Jag skulle då inte lita på det dom skriver för tycker dom har alldeles för dålig koll där , har ungefär lika bra koll som svenska skvallerpressen enligt mig
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
WarhawK: Där ser man.
Man skall aldrig lita på svenska fans. De röker för mycket där.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Jesper Jonsson:
Prucha har resignat med Rangers , villkoren för kontraktet inte publiserande än dock

www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=212828&hubname=nhl

newyorkrangers.com/pressbox/pressreleases.asp?id=2960
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Deas: Jag som avgudar dem är inte lika övertygad. Vi Flyersfans är ju dock rätt vana. Vi har ju våran Billy Penn Curse att falla tillbaka på.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Paddan: Ett månne mer lättföretåeligt alternativ. Saxat ur AB:

”Edmonton Oilers hockeyklubb vill klargöra de olyckliga och aldrig tidigare skådade omständigheter kring Edmonton Oilers och Michael Nylander.

På söndagen den 1 juli 2007 förhandlade Kevin Lowe, Oilers General Manager, och Mike Gillis, Michael Nylanders agent, fram ett flerårigt spelarkontrakt i NHL med start 2007-2008. I ett skriftligt dokument till Oilers bekräftade Gillis uppgörelsen.

Medan Oilers arbetade vidare med förberedelserna inför tillkännagivandet av Nylanders kontrakt den 2 juli fortsatte samtidigt förhandlingsprocessen med andra free agents, baserat på att Nylander i framtiden skulle bli en viktig del av spelartruppen.

Men när Oliers väntade på att det underskrivna kontraktet från Nylander och Gillis skulle skickas tillbaka upptäckte Oilers genom allmänna uttalanden att Nylander på eftermiddagen den 2 juli också hade ingått ett långt kontrakt med Capitals.

Oilers kan inte erinra sig någon liknande händelse i klubbens historia. För klubbens och fansens bästa intresse undersöker och överväger Oilers varje form av möjliga svar.

Av juridiska skäl kommer inte Edmonton Oilers Hockey Club i nuläget att diskutera detaljerna ytterligare”.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Paddan: Med kedjan Nagy-Handzus-Calder och backarna Preissling och Stuart så har LA faktiskt förstärkt med vad som skulle kunna vara en ny andrafemma. Ska bli intressant att se om det lyckas. Det finns ju en del talang i laget med Frolov, Kopitar, Cammalleri och Johnson i spetsen.

Angående Flyers så tycker jag fortfarande att backsidan ser rätt ihålig ut, Biron är dessutom inte den beprövade toppmålvakt som vissa försöker få det att framstå som. De får vara glada om de tar sig till slutspel.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Och här har vi då en Oilersbloggares syn på saken.

"To me, this doesn’t even seem particularly difficult - I’m having a hard time seeing the arguments in the Oilers favour here. The only way in which the Oilers can sign Nylander to a contract is by filing that contract with the Central Registry and the contract being approved by the league. The only document that can be filed with Central Registry is an SPC. An SPC with an email or something else attached indicating agreement would seem to me to be a modified document. I would argue that the provision in 11.5(a) respecting the optically-scanned signatures being affixed thereon provides some support to this position as well - if the SPC can’t be modified and the optically-scanned signatures have to be visible - how can whatever the Oilers have meet that test, unless what they have is a signed SPC?"
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Så har då Oilers gjort ett offentligt uttalande om Nylander-affären. Det verkar som att vi inte hört det sista ordet i denna affär då Oilers vad jag förstår har anlitat juridisk hjälp för att försöka bevisa att Nylander hade en överenskommelse med Oilers, en överenskommelse som man även säger sig ha fått skriftligt från Nylanders agent, innan Caps gav sig in i bilden.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Jesper Jonsson: De är inget rebuilding-lag längre. Top sex i konferansen säger jag. Med ett stort tyvärr efteråt eftersom jag hatar dem.

Jag är heller inte överoptimistisk över Bäckis chanser men han lär iaf få chansen att testas med Semin.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Deas: Bäckis som 2e center jo det är till att hoppas då.

Flyers äger som re-building lag men deras målsättning är nog lite högre än så.
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Glömde att jag gillar Capitals top 6.

Carter - Nylander - Ovechkin

Kozlov - Bäckström - Semin

Ingen omöjlig variant =)

Glömde också att Flyers även fick Lupul. Fan igen. =)
Kommentera

Sv: Silly Season 07-08
Några tankar efter de senaste dagarnas hysteri.

De sk, 'big market' lagen tar hem de bästa FA'sen trots lönetaket. Förutom den uppenbara anledningen att taket går upp så beror det också på att de rika klubbarna ger feta kontrakt där de fördelar lönen så spelarna får huvuddelen av sin lön under de första åren?

Flyers fick som väntat en av de tre lediga toppcentrarna och går från botten till toppen. Pitkanen (som inte gick att känna igen förra säsongen), Foppa (som aldrig var hel) och Sandersson (ingen kommer sakna honom) lämnar laget medan de addat Hartnell, Timmonen, Parent, Upshall, Smith och Briere.

Lägg till Biron som anlände sent under säsongen och nu skadefria Carter och Richards och de ser riktigt vassa ut. Fan =)

Att Rangers landade Drury och Gomez gör Atlantic till ligans kanske bästa division. Hade inte NJ och Isles försvagats något hade samtliga gruppens fem lag varit slutspelskandidater.

Som Pens-fan jublar jag inte direkt över Sykora och Sydor (klubben jagade Hannan och Kariya) men de är iaf förstärkningar och skrev som tur är på korta kontrakt.
Kommentera

« · 892242 · »