NHL

13935 inlägg · 804 ämnen

Slutspelet

« · 721405 · » Till forumet


Sv: Slutspelet
Frella: Ja, men bara "nästan".. Inget kan någonsin slå "You'll Never Walk Alone"! Så är det bara.. :)

When you walk through the storm..hold your head up high..

Ska bli intressant o se om Sabres kan vända på steken inatt. Tror det blir en sjuhelsikes match..
Kommentera

Sv: Slutspelet
Danne_l:

ja det vore onekligen skönt
Kommentera

Sv: Slutspelet
mattias - 74:

Grattis till finalplatsen förresten;)

Nu har Oilers mina sympatisier(krångligt ord att stava till!) i finalen...
Kommentera

Sv: Slutspelet
glömde ordet ´´ELLER´´ :)
Kommentera

Sv: Slutspelet
mattias - 74: jo fast Edmontons fans är snällare i motgång dom river inte arenor , kastar ölmuggar med piss på motståndarfansen :)
Kommentera

Sv: Slutspelet
Danne_l:

Mäktigt var bara förnamnet, ungefär som när Engelsmännen sjunger God Save The Queen på en fotbollsLandskamp!
Kommentera

Sv: Slutspelet
Salle:

Huja, så man får gåshud alltså!
Kommentera

Sv: Slutspelet
Salle: Nästan i klass med You'll never walk alone i sina bästa stunder. Mäktigt.
Kommentera

Sv: Slutspelet
Salle: Ojoj, hur mäktigt som helst.Läckert!
Kommentera

Sv: Slutspelet

Paddan: Frisco bubblade denna länk till mig. Tro fan att Ankorna fick det tufft.

[url=

www.youtube.com/watch?v=meLpuF9UMvk]Oh Canada... [/url]

Kommentera

Sv: Slutspelet
Danne_l: Så har Ankorna kvackat för sista gången denna säsong. Edmonton till Stanley Cup final och får experttipparen Maggie the Monkey bestämma så blir finalmotståndaren Canes
Kommentera

Sv: Slutspelet
Danne_l: sant... hoppas på buffalo just nu men sen har carolina imponerat mycket tidigare också..
Kommentera

Sv: Slutspelet
mattias - 74:

Kul, lite spänning i serien också. Vinst på lördag natt och det blir riktigt intressant:)
Kommentera

Sv: Slutspelet
Danne_l: hehe aaa.

men matchen måste ju ses
Kommentera

Sv: Slutspelet
mattias - 74:

Ja det tycker nog chefen e jättebra när man ramlar in på jobbet där vid halv nio:)
Kommentera

Sv: Slutspelet
Danne_l:

Lägg gravölen på kylning =)
Kommentera

Sv: Slutspelet
mattias - 74:

Natten mot fredag, klockan 3. Puh!:)
Kommentera

Sv: Slutspelet
Danne_l:

Typ =)

Går matchen i morgon natt eller natten mot lör ??
Kommentera

Sv: Slutspelet
mattias - 74:

Men visst var Pronger lite darrig under säsongen? I matcherna jag sett med han nu har han varit helt dominant alltså. Hyfsat viktig för laget:)
Kommentera

Sv: Slutspelet
Danne_l:

Pronger är ju deras viktigaste spelare med Smyth, horcoff och målvakten Roloson. Pronger va lika bra i OS som Hållberg i Vm men i NHl har han visat vad han går för =)
Kommentera

Sv: Slutspelet
mattias - 74:

Hehe, ja det kan jag tänka mig.

En lite kul grej: Jag interjuvade Tommy Salo innan säsongen. Vi snackade lite om NHL och jag frågade vilka som tar det. "Edmonton!", sa han utan att blinka. Jag flinade lite och gick vidare. Rätt kan han få.

Oilers tycks ha hittat en perfekt mix av spelare, lite som Ducks också gjort tycker jag. Tagit upp lite unga och hungriga killar blandat med rutinerade rävar.
Kommentera

Sv: Slutspelet
Danne_l:

Skönt och va oilersfan nu du danne =)
Kommentera

Sv: Slutspelet
Gidde:

Sicken match det bjöds på inatt då. Synd att inte Ducks kunde komma ifatt bara, hade varit kul för matchserien. Jag tror dom tar nästa match men sedan torskar hemma.
Kommentera

Sv: Slutspelet
Och Edmonton ångar på!!

Nu är Ankorna nere för räkning, undrar om dom kravlar sig upp innan nio?
Kommentera

Sv: Slutspelet
Deas: Samma här, det känns som att Oilers har kommit in i nån slags psykos.
Kommentera

Sv: Slutspelet
Deas:

Jag också, hade ju mina röster på san jose förut men nu tippar ja med hjärtat =)
Kommentera

Sv: Slutspelet
Poffa: Jag vill rösta Buffalo. Men efter att haft fel 2 ggr redan (Detroit, Ottawa) så väljer jag något mer oväntat. Jag kör på Edmonton.
Kommentera

Sv: Slutspelet
Omröstningen äntligen uppdaterad. I den senaste så var det 13 röster på Ottawa och 9 på Buffalo.
Kommentera

Sv: Slutspelet
Dream Team:

Vaknade först på riktigt vid 12, brukar vara igång tidigt men icke idag:)
Kommentera

Sv: Slutspelet
Danne_l: Hmm.. du försöker alltså hitta en ursäkt i att inlägget skrevs så "tidigt" som kl. 09.54 i morse. Tidigt? Nja, det är väl inte så väldigt tidigt. Men nu är jag å andra sidan rätt morgonpigg av mig. Det är väl kanske inte alla som är det. ;-)
Kommentera

Sv: Slutspelet
Dream Team: Ser du inte hur tidigt inlägget är skrivet väldigt tidigt? Förstår du inte att man inte kan vara helt klar i huvudet då? Menade förstås att man vinner varsinn match där emellan också;)
Kommentera

Sv: Slutspelet
Dream Team: jo visst är det bäst av 7..
Kommentera

Sv: Slutspelet
Danne_l: Är det inte bäst av sju som gäller? Jag tolkar ditt tänk som att den "sista" matchen skulle vara match fem...
Kommentera

Sv: Slutspelet
mattias - 74:

Jahopp. Bussigt av ankorna att skänka bort en hemmamatch.
Jag tror Oilers vinner nästa i Anaheim, sedan vinner Anaheim deras två
bortamatcher. Allt avgörs i sista matchen:)
Kommentera

Sv: Slutspelet
Danne_l:

Sorry, ett gäng aggressiva ankor står i vägen för er;)

Säger bar en sak! Nu hade du fel =)

1 - 0 till Oilers muhahahaha
Kommentera

Sv: Slutspelet
Danne_l:

Inte en janne =)

Jag sticker ut hakan och tippar 4 - 2 till oilers i matcher som får möta Carolina i final!
Kommentera

Sv: Slutspelet
Paddan:

Hahahaha.... jag tycker jag känner igen syndromet sen tidigare. Jag har nämligen för mig att Washington gjort något liknande för ett antal år sedan, då man var rädd att Pens-fansen skulle bli fler än Washington-fansen i arenan. :-)

Det enda detta bevisar enligt mig, är att det helt enkelt inte finns ett genuint hockey-intresse på orten när man tar till en sådan här metod. Hade detta varit i t ex Boston så hade alla deras die-hard fans stått och köat efter biljetter till lagets nästkommande hemmamatcher, så fort slutsignalen i föregående serie ljudit.

Minns jag inte fel så var det t o m tomma platser i RBC Center under andra matchen mot Canadiens. Det visar väl på vilket "genuint" hockey-intresse det finns i staden/delstaten. Hur töntigt som helst och det hade ALDRIG inträffat i Montréal även om man torskat serien med 4-0.....
Kommentera

Sv: Slutspelet
Danne_l: Men det finns också Sabres.. dom tar hem bucklan! =D
Kommentera

Sv: Slutspelet
mattias - 74:

Sorry, ett gäng aggressiva ankor står i vägen för er;)
Kommentera

Sv: Slutspelet
Paddan:

Oilers vidare till Semi efter 2 - 0 seger mot San Jose, Mål av Peca och Horcoff =)

Nu tar vi bucklan !!!
Kommentera

Sv: Slutspelet
mattias - 74: Oj, verkar som att Canes är rädda för anstormande Buffalohorder

"The most diehard Sabres fans planning a trek to Raleigh, N.C., may have found something even more shocking Monday. Anyone going onto the Carolina Hurricanes Web site to buy tickets for the first two games there was greeted by a blunt message:

"Sales to this event will be restricted to residents of bordering states," with residency based on credit-card address. "Orders by residents outside of this area will be canceled without notice and refunds given."

In other words, the Hurricanes appear concerned that their arena could be filled with too many Sabres fans. "

Kommentera

Sv: Slutspelet
rödovithockeydy:

Oilers vinner =)
Kommentera

Sv: Slutspelet
Danne_l:

nejnej.
möjligen att Anaheim går till final men Carolina vinner.
Kommentera

Sv: Slutspelet
Bissett19: 2-0 till Devils när vi närmar oss slutet av första. Utvisningar har varit rätt avgörande hittills då 1-0 kom i powerplay och 2-0 kom i boxplay för NJD.
Kommentera

Sv: Slutspelet
Portello: Jaså,det hade jag ingen koll på,men det vore ju kul om det skedde.Fast jag tror knappast det sker på samma sätt som sist när han var fri med målvakten.Carolina är ju som vanligt ett underskattat lag!!
Kommentera

Sv: Slutspelet
Bissett19: Han avgjorde ju två slutspelsmatcher i sudden för några år sedan.Varför skulle det inte kunna hända igen?
Kommentera

Sv: Slutspelet
Portello: Det kommer nog knappast hända igen......:)
Kommentera

Sv: Slutspelet
Hoppas att nu Carolina kan slå ut New Jersey ikväll.Ska man tippa på att Wallin avgör i sudden? :)
Kommentera

Sv: Slutspelet
Deas:

Kul att oilers visade klass !!
Kommentera

Sv: Slutspelet
Så var säsongen slut då, Colorado - Mighty Ducks 1-4
Trist och tråkigt.
Kommentera

« · 721405 · »