NHL

Nationellt · 15414 inlägg · 804 ämnen

Stanley Cup

Sv: Stanley Cup
Förlåt, "The Brabarian" ska det ju vara.

Hasek har tydligen inte fått den bästa starten ikväll. Två insläppta mål på fyra skott.

Paddan: San Jose verkar oerhört täta. Inget skott på mål för hemmalaget Detroit under matchens första 10 minuter. Nu får man dock chansen i PP. Då lär man väl kunna skapa nåt. Ja, där kom det, men Nabokov är förstås inte att leka med.

Dream Team: Och där fick då Wings reducera. Zetterberg gör mål.

Paddan: Yep, ZEH-tuhr-buhrg's the man. Ett nödvändigt mål för Detroit för fortsättningen av serien. 1-2 i paus.

Dream Team: Tyckte det såg ut som att Nabokov hamnade lite fel i samband med målet. Stort jubel från publiken lite senare när Wings spelade BP och Andreas Lilja satte in en fin tackling.

Paddan: Jag försökte luska ut om det fanns nånstans på webben man kunde se matchen, men jag gick bet. Ja, i brist på Canal+, alltså. Webradion är dock helt lysande bra. Så det känns gott nog.

Dream Team: Ser på NBC-sändningen av matchen via Sopcast.

Dream Team: Prova TVU eller liknande...

[url=www.myp2p.eu/NHL.htm]Hockey via web[/url]

Paddan: Jag tyckte det såg ut som om pucken tog på en försvarande spelare och ändrade riktning på pucken in mot mål, vilket gör Nabokovs position än mer konstig då han såg ut att vara på väg bakom målet.

Salle: När jag har laddat hem P2P-programmet, hur går jag tillväga för att hitta rätt kanal som sänder matchen?

Dream Team: Kika i forumet och underavdelningen "NHL" där hittar du vilka kanaler det är som streamas för tillfället.

Paddan: ...och med några minuter kvar av matchen så leder Wings för första gången. Pavel Datsyuk är den som gör målet som betyder 3-2 till Wings

Paddan: Zäta och Samuelsson gör en bra match. Kul för Lidström att fira sin födelsedag med en seger.

Paddan: Ja, och med tanke på hur matchen inleddes (på samma vis som Sharks vann match 1, med två snabba mål) så talade väl inget för att Detroit skulle kunna komma åt San Joses starka defensiv. Målet som Zetterberg gjorde i slutet av första blev nog det som vände matchen till hemmalagets fördel. Där fick man den nödvändiga energin för att kunna komma tillbaka. Fortfarande är det dock fördel Sharks.

För egen del fick jag se andra halvan av andra perioden (via Sop Cast). Sedan dog den utsändningen, och jag fick det aldrig att funka via VLC.
Men men, alltid något, som flickan sa ;-)

Hälge: Jäklar vilken målvaktstavla av Hasek på 2-0 målet. Han ger Thornton öppet mål efter att ha slängt iväg pucken utan att se vem han har bakom sig.

Paddan: Ja, den var fin.

Dream Team: Ja Sop Cast förtjänar verkligen sitt "förnamn"... TVU var mångfalt bättre men efter att man lyckats få vidare streamingen till VLC så gick det åtskiligt bättre.

Salle: Koppla in dreamboxen, så får du kanonbild via den. HERREGUD!

Poffa: Men då kan jag ju inte se på Spiderman på TV3 samtidigt vetja... :-)

Salle:

Man måste lära sig prioritera här i livet, det vet du väl? :)

Salle: Får hoppas att det funkar bättre med streamandet av, för det första, matchen mellan Sabres och Rangers. Lite drygt två timmar kvar till den matchen börjar.

Äntligen har man då fått igång matchen. 0-0 med knappt fyra minuter kvar av första perioden, PP för Sabres.

Paddan: Hade det varit samma bedömning under Timrå-MoDo så hade Hedströms spark dömts bort. Riktigt tufft mot Rangers!

Wayne Gresky: Helt underbar match! Bättre än alla matcher i svenska slutspelet. Så är det!

Wayne Gresky: Får för sjutton "this channel is offline" på varenda kanal som skall visa matchen på sopcast. Dynga.

MorganaLefaey: Forumet där (på länken nedan) visar ju hur man ska göra, med att köra både SopCast och VLC-player samtidigt. Jag har gjort precis så, men får ändå bara ut ljudet och ingen bild från matchen. Irriterande!

MorganaLefaey: Du ska köra nhl4-17007 och sen VLC 127.0.0.1:8902.

Wayne Gresky: Jag får bara min SopCast att buffra till ca. 85%, sedan händer inget mer. Ljudet funkar hur bra som helst.

Dream Team: Jag får samma problem som du. Ljudet funkar finfint. Men ingen bild alls. Hmmm kanske måste hämta hem en nyare version av vlc.

MorganaLefaey: Troligt, eller t.o.m självklart, skulle jag gissa på.

MorganaLefaey: På videolans hemsida så står det: Nyaste versionen 0.8.6b känns lite långt ifrån den version som de nämner i forumet som var något liknande 1.1.2 eller något.

MorganaLefaey: Och ni klistrar inom länken som streaming?

MorganaLefaey:

Wayne Gresky: Jepp. Men får bara ljud. Vilken version har du? Och om du inte hämtade den på deras hemsida där 0.8.6b verkar vara nyast vars hittade du den som de nämner i forumet?

MorganaLefaey: Hmm.. ja, att min vlc-0.6.2-win32 inte funkar är nog ingen skräll precis ;-)

Dream Team: Fick bild på en gång via vlc...

Bara så ni vet. :-)

MorganaLefaey: 0.8.6b kör jag.

Dream Team: Jag har 0.8.1 men den funkar inte heller. Måste dra ner den 0.8.6b'n och se om man får det att fungera.

MorganaLefaey: Ja, jag är igång med att dra hem den nu. Det verkar dock ta tid. 11 min, 20 sek. encounting...

MorganaLefaey: Det funkar med 0.8.6a så det blir bara att vänta.

Dream Team: 24sekunder. Fick bild på en gång.

Dream Team: 11 min för 9MB... Pedalar du med modem???

MorganaLefaey: Välkommen in i gänget och en underbar slutspelsmatch!

Salle: Arrrggghhhh. Hatar att jag valde svenska som språk. Låter så fult med starta närverksström. Va sjutton är det???? :)

Salle: Nix, jag kör 24 Mb via ComHem. Märkligt långsamt, eller ska vi säga långbänk..?

Wayne Gresky: Nu blir det jobbigt. Man hade hoppats på förlängning.

MorganaLefaey: Hahaha

Tur jag förstog att det var Rangers som ledde. Nu blir det kanske förlägning i alla fall så man får se mer hockey.

MorganaLefaey: Sekunder kvar nu bara. Förlängning hade ju varit en tröst....

MorganaLefaey: Hoppas??? Verkar kunna bli verklighet. 1-1 i PP av Chris Drury med mindre än 8 min kvar.

« · 878043 · »