Paddan: San Jose verkar oerhört täta. Inget skott på mål för hemmalaget Detroit under matchens första 10 minuter. Nu får man dock chansen i PP. Då lär man väl kunna skapa nåt. Ja, där kom det, men Nabokov är förstås inte att leka med.
Dream Team: Tyckte det såg ut som att Nabokov hamnade lite fel i samband med målet. Stort jubel från publiken lite senare när Wings spelade BP och Andreas Lilja satte in en fin tackling.
Paddan: Jag försökte luska ut om det fanns nånstans på webben man kunde se matchen, men jag gick bet. Ja, i brist på Canal+, alltså. Webradion är dock helt lysande bra. Så det känns gott nog.
Paddan: Jag tyckte det såg ut som om pucken tog på en försvarande spelare och ändrade riktning på pucken in mot mål, vilket gör Nabokovs position än mer konstig då han såg ut att vara på väg bakom målet.
Paddan: Ja, och med tanke på hur matchen inleddes (på samma vis som Sharks vann match 1, med två snabba mål) så talade väl inget för att Detroit skulle kunna komma åt San Joses starka defensiv. Målet som Zetterberg gjorde i slutet av första blev nog det som vände matchen till hemmalagets fördel. Där fick man den nödvändiga energin för att kunna komma tillbaka. Fortfarande är det dock fördel Sharks.
För egen del fick jag se andra halvan av andra perioden (via Sop Cast). Sedan dog den utsändningen, och jag fick det aldrig att funka via VLC. Men men, alltid något, som flickan sa ;-)
Hälge: Jäklar vilken målvaktstavla av Hasek på 2-0 målet. Han ger Thornton öppet mål efter att ha slängt iväg pucken utan att se vem han har bakom sig.
Dream Team: Ja Sop Cast förtjänar verkligen sitt "förnamn"... TVU var mångfalt bättre men efter att man lyckats få vidare streamingen till VLC så gick det åtskiligt bättre.
Salle: Får hoppas att det funkar bättre med streamandet av, för det första, matchen mellan Sabres och Rangers. Lite drygt två timmar kvar till den matchen börjar.
MorganaLefaey: Forumet där (på länken nedan) visar ju hur man ska göra, med att köra både SopCast och VLC-player samtidigt. Jag har gjort precis så, men får ändå bara ut ljudet och ingen bild från matchen. Irriterande!
MorganaLefaey: På videolans hemsida så står det: Nyaste versionen 0.8.6b känns lite långt ifrån den version som de nämner i forumet som var något liknande 1.1.2 eller något.
Wayne Gresky: Jepp. Men får bara ljud. Vilken version har du? Och om du inte hämtade den på deras hemsida där 0.8.6b verkar vara nyast vars hittade du den som de nämner i forumet?