NHL

Nationellt · 15271 inlägg · 804 ämnen

Stanley Cup

Sv: Stanley Cup
MorganaLefaey: Troligt, eller t.o.m självklart, skulle jag gissa på.

MorganaLefaey: På videolans hemsida så står det: Nyaste versionen 0.8.6b känns lite långt ifrån den version som de nämner i forumet som var något liknande 1.1.2 eller något.

MorganaLefaey: Och ni klistrar inom länken som streaming?

MorganaLefaey:

Wayne Gresky: Jepp. Men får bara ljud. Vilken version har du? Och om du inte hämtade den på deras hemsida där 0.8.6b verkar vara nyast vars hittade du den som de nämner i forumet?

MorganaLefaey: Hmm.. ja, att min vlc-0.6.2-win32 inte funkar är nog ingen skräll precis ;-)

Dream Team: Fick bild på en gång via vlc...

Bara så ni vet. :-)

MorganaLefaey: 0.8.6b kör jag.

Dream Team: Jag har 0.8.1 men den funkar inte heller. Måste dra ner den 0.8.6b'n och se om man får det att fungera.

MorganaLefaey: Ja, jag är igång med att dra hem den nu. Det verkar dock ta tid. 11 min, 20 sek. encounting...

MorganaLefaey: Det funkar med 0.8.6a så det blir bara att vänta.

Dream Team: 24sekunder. Fick bild på en gång.

Dream Team: 11 min för 9MB... Pedalar du med modem???

MorganaLefaey: Välkommen in i gänget och en underbar slutspelsmatch!

Salle: Arrrggghhhh. Hatar att jag valde svenska som språk. Låter så fult med starta närverksström. Va sjutton är det???? :)

Salle: Nix, jag kör 24 Mb via ComHem. Märkligt långsamt, eller ska vi säga långbänk..?

Wayne Gresky: Nu blir det jobbigt. Man hade hoppats på förlängning.

MorganaLefaey: Hahaha

Tur jag förstog att det var Rangers som ledde. Nu blir det kanske förlägning i alla fall så man får se mer hockey.

MorganaLefaey: Sekunder kvar nu bara. Förlängning hade ju varit en tröst....

MorganaLefaey: Hoppas??? Verkar kunna bli verklighet. 1-1 i PP av Chris Drury med mindre än 8 min kvar.

Dream Team: Och där kom kvitteringen, tack!

Dream Team: Kanske får se en 3 periodare i alla fall då. Man kan hoppas. Synd bara att man då inte kommer få se speciellt många mål. Eller ja ett lär man väl få se i alla fall.

MorganaLefaey: Nära mål ett par gånger. Härligt att ha bild också..

Dream Team: Jo Jagr hade ett riktigt fint läge samt läget med 1 minut kvar som kom efter Nyllets fina pass till backen vid offensiva blå. Men man tyckte inte det var fel med oavgjort.

Dream Team: Och mer hockey är att vänta...går ju inte att lägga sig nu!

Wayne Gresky: Studiosnacket är nästan lika bra som matchen! Stor underhållning! För övrigt håller jag med om att Rangers tre klart bästa varit Lundqvist, Jagr och Avery. De som tycker att Krizan är världens bäste målvakt skulle kunna få lite perspektiv på ett och annat om de såg den här matchen.

Wayne Gresky: Och där totaldog min sändning. Ävla sopcast.

MorganaLefaey: Jopp svart blev det...

MorganaLefaey: Tur man kan se matchen på C+ Sport 1. Där funkar det bra.

MorganaLefaey: Sopcast med betoning på sop.

Poffa: Lyxlirare där. :)

Får väl se när man kommer in på db och slipper sådant här.

Dream Team: Va sjutton nu har sopcasten låst sig så rejält så man inte kan starta om den. Får väl göra en reboot och se om det hjälper.

MorganaLefaey:

När du äntligen fått igång din DB lär möjligheten att se sådant till en billig penning ha upphört! ;-)

MorganaLefaey: Sa du att sopkvasten hade låst sig? Ja, du kanske har nån nyare variant än min, för någon reboot går då inte att göra på den jag har.

Gidde: Du antyder på att jag är seg på att bestämma mig och göra slag av saken?

Hmmm jo det stämmer nog.

MorganaLefaey: Dock får jag säga att mellansnacket på NBC verkligen sparkar skiten ur det man kan uppleva på Canal+.

Dream Team: Nu tänkte jag väl mer på att starta om datorn, då hela skiten låste sig och kunde inte stänga av sopcasten som låst sig och inte heller starta en ny. Aktivitetshanteraren hittade inte ens programmet.

Wayne Gresky: Blir väl att spana på Baseball istället då.

MorganaLefaey: Utan att vara elak mot er som nu inte kan se så måste jag säga att det är en grym match, just nu. Fram och tillbaka, massor med chanser. Utvisning nu på Marek Malik.

Poffa: Vad är väl förlängning i den där matchen mot 3e inningen i San Fransisco mot Arizona?

MorganaLefaey: Alldeles underbar? ;-)

Verkar som att Rangers kommer klara detta BP. Standing ovations för Rangers när de klarat BP. Dessutom tycker jag de där vita handdukarna är häftiga.

Poffa: Inte för att man skall klaga allt för mycket på baseball då det är ganska fint strategiskt spel, men ack för långsamt.

Jo oddsen på att jag hellre skulle se hockeyn är inte så höga.

MorganaLefaey: Sicken match,helt jävla otrolig.Man kan ju inte påstå att Rangers har marginalerna med sej direkt.Mängder med chanser men puckuslingen vill inte in bara,iofs hade Buffalo en i stolpen precis i slutet när Rangers hade PP.
Hoppas det fortsätter i detta tempot,underbart o se alla byten av chanser.

Underbart oxå med en Niklas Holmgren i högform;)

Bissett19: Ser man på, får Holmgren istid också. Det var inte illa.. ;-)

Bissett19: Själv hoppas jag den här matchen håller på ett par timmar till, gärna med detta tempo. Ingen risk att man somnar och så är man vaken och sugen inför nästa match.

Poffa: Nu är vi nättittare med igen!

Wayne Gresky: Jaha, är det därför som kvalitén på hockeyn gått ner några snäpp. ;-)

Wayne Gresky: Det blir en trött WG på jobbet imorgon...

Wayne Gresky: Äh gå och lägg dig... Det är ju slut nu.

Salle: Ja, det var punktligt!

« · 878490 · »