Dream Team: Kanske får se en 3 periodare i alla fall då. Man kan hoppas. Synd bara att man då inte kommer få se speciellt många mål. Eller ja ett lär man väl få se i alla fall.
Dream Team: Jo Jagr hade ett riktigt fint läge samt läget med 1 minut kvar som kom efter Nyllets fina pass till backen vid offensiva blå. Men man tyckte inte det var fel med oavgjort.
Wayne Gresky: Studiosnacket är nästan lika bra som matchen! Stor underhållning! För övrigt håller jag med om att Rangers tre klart bästa varit Lundqvist, Jagr och Avery. De som tycker att Krizan är världens bäste målvakt skulle kunna få lite perspektiv på ett och annat om de såg den här matchen.
Dream Team: Nu tänkte jag väl mer på att starta om datorn, då hela skiten låste sig och kunde inte stänga av sopcasten som låst sig och inte heller starta en ny. Aktivitetshanteraren hittade inte ens programmet.
MorganaLefaey: Utan att vara elak mot er som nu inte kan se så måste jag säga att det är en grym match, just nu. Fram och tillbaka, massor med chanser. Utvisning nu på Marek Malik.
MorganaLefaey: Sicken match,helt jävla otrolig.Man kan ju inte påstå att Rangers har marginalerna med sej direkt.Mängder med chanser men puckuslingen vill inte in bara,iofs hade Buffalo en i stolpen precis i slutet när Rangers hade PP. Hoppas det fortsätter i detta tempot,underbart o se alla byten av chanser.
Bissett19: Själv hoppas jag den här matchen håller på ett par timmar till, gärna med detta tempo. Ingen risk att man somnar och så är man vaken och sugen inför nästa match.
Salle: Jag måste säga att den där österrikiske kommentatorn gjorde ett ganska avslaget intryck, skönt att jag kunde växla över till den riktige i det avgörande läget!
Wayne Gresky: Jaha, vad ska man göra nu då i 1½ timme? Man kanske ska köra lite av de simuleringar som jag tänkte köra i morgon. Då gör man ju lite nytta i väntan på nöje.
Wayne Gresky: Och nu sjunger de den Kandensiska nationalsången och precis som det ska vara så tar publiken över och sjunger.
O Canada, we stand on guard for thee.
Nu kör vi. Anaheim at Vancouver. Sedins och Pyatt börjar, men har inte Påhlssons kedja mot sig, vilket de haft de två första matcherna. Med på bänken i Canucks är Alexander Edler. Vi får väl se om han får någon speltid.
Gidde: Intressant att det enda man fick upp vid 04:30 var en repris på Rangers. Men ja då fick man se de första 2 perioderna också då. Så totalt så fick man se 2 perioder + sista 10 i tredje. Känns som förlängningen inte hade varit fel att få se.
Å andra sidan hade ju NYR rätt många, feta chanser i match 3 också, så där kunde det ju faktiskt gått hur som helst. Buffalo kändes iofs tyngre och starkare ju mer matchen led, men NYR var vassa när dom kom fram. Buffalo hade ju på sätt och vis tur med stolparna i den matchen ändå, eftersom en försvarare lade pucken i egen stolpe i någon av OT-perioderna, men NYR vann ju till slut ändå, så det kanske går på ett ut?!
MorganaLefaey: Dramatik mellan San Jose och Detroit. Med knappa minuten kvar och hemmalaget i ledning 2-1 så plockar Wings ut Hasek. Det hinner bara gå sekunder innan Robert Lang gör 2-2. Matchen till OT...
Flera stjärnor som tills i år fått leva med stämpeln 'som sämst i slutspel' har nu brytit sin förbannelse. Tänker främst på Affe och Thornton, men även Datsyuk och Turco.