NHL

13817 inlägg · 804 ämnen

Yahoo Fantasy Hockey 2011

1409991 · » Till forumet


Sv: Yahoo Fantasy Hockey 2011
Olle:
Ja det stämmer det , efter låsningen kan du enbart ändra kommande veckas trupp och gör du ingen ändring så kör den med dom du hade valt veckan innan
Kommentera

Sv: Yahoo Fantasy Hockey 2011
Wayne Gresky: Jag förmodar att laget man har, blir låst på måndagen? Dvs. man behöver inte vara där och frysa sin egen laguppställning innan utan att man bara aktivt behöver ändra om i laguppställningen OM man vill?
Kommentera

Sv: Yahoo Fantasy Hockey 2011
Johnny Bravo: Vi får väl höra med Timrå kommun om de kan lämna ett litet bidrag här också.
Kommentera

Sv: Yahoo Fantasy Hockey 2011
Wayne Gresky: Vad är vinst summan?
Minst 100 000 kr annars får det vara :)
Kommentera

Sv: Yahoo Fantasy Hockey 2011
Olle: Ja, annars blir det så mycket pill att man lätt tröttnar. Veckans lag ska vara inställt på måndag morgon innan dagens uppdatering. Om du kollar på måndagar så ser du att du kan förändra laget då.
Kommentera

Sv: Yahoo Fantasy Hockey 2011
Wayne Gresky: Aha, smart beslut. Tack för info.
Kommentera

Sv: Yahoo Fantasy Hockey 2011
Olle: För att slippa att man ska behöva uppdatera laget varje kväll så har jag satt att man gör det en gång i veckan. Dvs om Dallas spelar 2 matcher och Ottawa 4 matcher den veckan så kan du välja ottawaspelaren. Det finns ett max-antal matcher som man får spela på varje position, men skador och annat brukar göra att man inte överstiger det iaf.
Kommentera

Sv: Yahoo Fantasy Hockey 2011
Wayne Gresky: Detta går säkert att läsa sig till på sajten men jag provar ändå:

Hur ofta kan man kasta om i laguppställningen? Om jag har en dallasspelare som inte lirar men har en ottawaspelare på bänken som har match samma kväll, kan man bara slänga in och ut dessa spelare när det passar?
Kommentera

Sv: Yahoo Fantasy Hockey 2011
10 minuter kvar att anmäla sig.

Lite info:

Draften är kl 20.00. Man måste inte kunna närvara då draften går, antingen kan man ranka spelare i förväg eller så får man automatiskt spelare enligt yahoos ranking, och de har ganska bra koll. Det handlar om riktiga spelare i NHL och ditt lag presterar beroende på hur de presterar i verkligheten. Har du Malkin i ditt lag och Malkin gör två mål i nattens NHL-match så får ditt lag två mål. Under säsongen summeras sedan de olika kategorierna. Den som vinner en kategori (t ex flest utvisningsminuter får flest poäng till totalställningen) och den som kommer sist får minst poäng. Sedan summeras alla kategorier ihop och den som har bäst poäng vinner.

Om vi säger att vi är fyra spelare i ligan. Då får den vars lag gör flest mål 4 poäng, sen 3, 2, 1. Samma sak gäller för SH-mål, skott på mål osv. Sen summerar Du ihop 4+3+1+4+4 eller vad du nu har och bäst totalsumma vinner.

När du får fullt på en position så får du inga fler spelare där innan det blir dags att välja reserver, och det gör man när man har fullt lag. Du har 90 s på dig för varje val, men i och med att alla ska välja så har du i själva verket några minuter på dig mellan varje spelare du måste välja. Vunna tekningar är en kategori, så yttrar som tekar är extra mycket värda t ex. Sen så kan spelare få fler positioner under säsongens gång om de spelar där i verkligheten. En center kan t ex bli ytter om denne spelar ytter. En spelare kan dock aldrig förlora sin position.

Klicka på Full Standings för att se vilka olika kategorier vi tävlar i.
Kommentera

Sv: Yahoo Fantasy Hockey 2011
Olle: Man behöver inte göra något innan. Bara se till att vara inloggad i draftapplikationen kl 20. Det går att logga in i den från strax efter 19.30.

Observera sista tid att gå med är 19.30 idag.
Kommentera

Sv: Yahoo Fantasy Hockey 2011
Wayne Gresky: Hur funkar draften? Är det bara att vara inloggad och klicka sig vidare? Man måste inte "för-drafta" någon spelare så att säga?
Kommentera

Sv: Yahoo Fantasy Hockey 2011
För att gå med:

hockey.fantasysports.yahoo.com
League ID = 43479
Password = gresky

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Yahoo Fantasy Hockey 2011
Yahoo fantasy Hockey

Kom igen behövs fler till fantasyn vi är 4 för tillfället behövs minst 4 till för inte ska ställa in fantasyn

Livedraft kl 20 idag Onsdag

hockey.fantasysports.yahoo.com/league/hsligan

Lösen : gresky
Kommentera

Sv: Yahoo Fantasy Hockey 2011
Wayne Gresky: Fullt förståeligt. Ett par till måste vi väl kunna få med? Den här boken frekventeras ju av några NHL-rävar, nog borde väl någon här inne kunna hoppa med i ligan?
Kommentera

Sv: Yahoo Fantasy Hockey 2011
Olle: Ja det stämmer, med bara sex deltagare anmälda så flyttade jag fram den en vecka (i eftermiddags) i hopp om att lyckas få med några till. Man bör vara åtminstone 8 st för att det ska vara kul. Jag ber om ursäkt för detta samt den undermåliga informationen i frågan. Sorry!
Kommentera

Sv: Yahoo Fantasy Hockey 2011
Wayne Gresky: Flyttades den här fantasydraften just fram en vecka eller vad händer?
Kommentera

Yahoo Fantasy Hockey 2011


Dags igen att visa vem som är bäst på NHL på Hockeysnack. Intresserade skickar en bubbla eller ett meddelande till mig.
Kommentera

1409991 · »