Övrig hockey

10027 inlägg · 1131 ämnen

WorldCup 2016

1750139 · » Till forumet


Sv: WorldCup 2016
Mittnamn: Sant det du säger! Mårts och Grönborg verkar liksom stöpta i samma form fast jag tycker det verkar som om Grönborg verkar en aning buttrare än vad Mårts är!!
Ska bli intressant hur det utvecklar sig i framtiden men visserligen har Herr Grönborg vart vid sidan av Mårts ett tag så de flesta känner nog till detta eventuella sätt!!
Kommentera

Sv: WorldCup 2016
Tarasov: 2 spelare som klarar av att hantera olika roller, som dessutom är stekheta i slutspelet. För mig ser deras chanser bra ut, men att försöka sätta sig in i en förbundskaptens huvud har varit nästintill omöjligt under mårts tid, och det verkar inte bli lättare.
Kommentera

Sv: WorldCup 2016
Mittnamn:
Hagelin och Hörnqvist kanske har spelat till sig varsin plats nu...
Kommentera

Sv: WorldCup 2016
Jaca: Kul att kunna hjälpa till, då kanske även denna podcast från början av mars som belyste samma sak även intresserar.
Kommentera

Sv: WorldCup 2016
Mittnamn: Tack för att du omedvetet hjälpte mig vart jag hade läst detta!! Har letat som f-n efter denna artikel!
Kommentera

Sv: WorldCup 2016
Jaca: Inte bara i dina, Karlsson på hockeysverige skrev om exakt de du pratar om förra veckan
Kommentera

WorldCup 2016
På tal om lagbyggen så undrar jag inte om Grönborg har gjort bort sig om inte satt sig i en liten besvärlig sitts inför World Cup nu i höst!!
Sitter nu här på lunchen och ser att ännu en svensk back i NHL fått sitt stora genombrott men som kommer att få svårt att ta en plats i World Cup laget i höst efter att han redan har presenterat sina 16 första namn!

De som han har tagit ut är fem riktiga kanonbackar som är givna allihop förstås även den tidigare storspelaren Niklas Kronwall som har fått ett minst sagt gudalikt rykte för sina ledaregenskaper och det sätt som han tar hand om de lite yngre spelarna.
Men om han är i nuläget en av Sveriges sex bästa backar låter jag vara osagt när det finns namn som Lindholm, Oduya och Ekholm och kanske nån till!

Tycker personligen att han kanske skulle ha nöjt sig med fem backar: Karlsson, OEL, Hjalmarsson, Hedman och Strålman.
Som det nu är har han bara en enda backplats över som ska fyllas!!
I mina ögon har Lindholm och Klingberg fått rejäl konkurrens från Ekholm!!
Han har vart riktigt bra under hela säsongen och som nu fått sitt stora genombrott i Stanley Cup!!

Det han kanske skulle ha gjort var att han skulle tagit ut tre målvakter, fem backar och resten forwards.
Inte som nu två målvakter och sex backar!!
Vem som ska bli tredjemålvakt är ju nästintill irrelevant tycker jag!
Vem ska explodera ur ingenstans bara för att bli tredjemålvakt kan man fråga sig??? Att han inte bara tog ut Markström, Lehner, eller Läck på en gång är lite obegripligt!!

Men nu är det som sagt mycket lätt att sitta här och vara efterklok men tyvärr finns det liksom inte läge för att "göra om och göra rätt!!"

Onekligen har han satt sig i en lite knepig situation i vart fall i mina ögon!!
Kommentera

1750139 · »