Övrig sport

Grupper · 1771 inlägg · 29 ämnen

Tennis

Sv: Tennis
mattias - 74: Även om det är hans "jobb" är det proffsigt av Djokovic att ställa upp på en intervju kort efter han förlorat en GS-semi där han öppnar upp och förklarar varför han inte nått hela vägen, och här kommer ju hans ålder kontra ungdomarna Sinner/Alcaraz som båda är dryga 20 år.

Rip Kirby:

Vad tror vi om herrfinalen? Jag tippar 3 - 2 i sett till Alcaraz, sista setet vinner han med 6 - 4 ;)

mattias - 74: Jag utgår från att vi kommer få se något av en sluggerfest - på tennisspråk - men du fattar haha ;) Vi fick se prov på just detta när Sinner mycket med hjälp av sin kraft i tredje set lyckades slå hål på Djokovics försvar, där kroaten var chanslös. Men Alcaraz lär kunna stå upp bättre. Ja, Alcaraz vinner efter fem set. Sista set 6-3 ;)

Rip Kirby: Nja, jag tror att det blir jämnare.
7-6 till Alcaraz i femte set. 🎾

Herminator:

Djokovic har iaf inte gett upp en 25 e GS. Han sa nyss i en intervju att han sköter om sin kropp mer än någon annan och kommer gladeligen tillbaks nästa år och vill vinna Wimbledon nästa år.

mattias - 74: Tidigt break som kom väldigt överraskande tycker jag.

Rip Kirby: Sluggerfest!!

mattias - 74: Men vilken galet jävla bra tennis vi får se! Första set till Alcaraz.

Rip Kirby:

1a set till Alcaraz efter en makalöst bra sista boll

mattias - 74: sjukt kul, tänkte förut idag - undrar om mina kompisar Kirby och Mattias 74 kommer kolla matchen med mig?

Sen började matchen o jag kollar, hejar på Sinner idag faktiskt. Så kommer jag på o kolla om ni är med, och det är ni 😅🤣🥰

dempa: Tennis i Wimbledon, särskilt när vi snackar herrfinalen, är religion för egen del.

Rip Kirby:

Alla GS turneringar är religion för en tennisälskare

Otroligt hög nivå på finalen idag

mattias - 74: För min del är det en speciell känsla med just Wimledon. Jag har nog i stort sett tittat på varje final som spelats på gräset där de senaste 30 åren.

Rip Kirby: har champagnekorkarna varit lika vanligt inslag alla 3 decennierna? 🙃

dempa: haha nä, verkligen inte ;)

Rip Kirby: Sinners seger tillägnar vi detta underbara stycke:

« · 2890578