Övrig sport

1614 inlägg · 27 ämnen

Touren, Girot, allt om cykelsport

« · 1256787 · » Till forumet


Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Cancellara vann överlägset, ska vi väl skriva. Han får alltså en gatsten till att sätta upp i hyllan bredvid pokalen (är det va?) för segern i årets Flandern Runt.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Lumber Jack: Skönt att ha TV2 Danmark i burken så man får hela 45 minuter extra direktsändning från vårens höjdpunkt.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Paddan: Säsongen startar alltså idag. Hoppas det regnar.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Frisco: Just ja, var det idag som det skulle köras Paris-Roubaix
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Lumber Jack: Idag ska det visst cyklas genom Arenbergskogen.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Lumber Jack: Fest igår - Tungt idag. Då är det skönt med en sjutimmars sändning från Cykel-VM.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Stigsson: Emma räckte inte riktigt fram idag och det blev till slut en elfte plats. En massa strul med en trasig cykel, vilket innebar att hon fick åka ett varv på en lagkompis cykel, och papper intrasslat i en fälg störde nog henne för mycket.

Men hon kommer igen nästa säsong!
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Lumber Jack: "Idag har det tydligen varit problem med ljudet för er som har Telia som leverantör, danskt och svenskt ljud har blandats. Hoppas Telia får ordning på det under vilodagen som kommer välbehövligt."
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Lumber Jack: Danskt brölande? Vad har ni för TV-leverantör?
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Lumber Jack: Så har man fått göra alla år på deras satellitsändningar. Oerhört störande. I dag blir det dessutom extra störande då jag tänkte zappa lite mellan Eurosport och Viasat Motor.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
För er som irriteras av det danska brölandet i bakgrunden av dagens sändning så har jag lösningen.

Stäng av ev. stereofunktioner på TV:n och ställ in ljudet på den vänstra högtalaren. Då får du bara Vacchi och Adamsson som kommentatorer.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Stigsson: En bra tvsport, med en fantastisk kommentator.
Perfekt tv i detta väder.
Nu verkar Cancellara åka av!
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Lumber Jack: Det blir spännade idag att se om Lance orkar med att hänga med ända upp på toppen för att få ledartröjan. Han kroknade ju en del på de allra största bergen i Italien. Cancellara håller väl knappast hela vägen upp?
Mitt tips är att Contador tar över ledningen efter dagens målgång om nu inte någon i utbrytningen håller hela vägen hem. 12 minuters ledning med 5 mil kvar är en hel del tid att ta in för favoriterna. En minut per mil säger man ju att klungan klarar av att ta in på slätåkning men dom tar ju in betydligt mycker mer än så i en kraftig stigning.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
renen: Idag är det uppförsbacke!

Vi får hoppas att Gustaf LArsson hänger med och klättrar upp lite i resultatlistan, även om 10: a inte är så pjåkigt.

En utbrytargrupp har dragit iväg en kvart ser det ut som i grafiken.

gaps.letour.fr/us.html
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
renen: Missade den gula ledartröjan med under en sekund 'dramatik'.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
.... Nu lagtempo med många vurpor, längtar tills bergsetapperna! Ska Lance Armstrong kunna göra't.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Stigsson: Har du missat en etapp så har du ju alltid Vaccis sajt.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Stigsson: Armstrong redan på pallplats efter tre dagar.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Paddan: Har missat dom två första dagarna men huvudsaken man är med från och med fredag, då det blir första monstermålgången upp till Andorre Arcalis i pyreneerna.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Stigsson: Om en och en halv timme rullar förste man iväg på tempoetappen i Monaco och då är årets Tour de France inlett. Gustav Larsson är den ende att försvara de svenska färgerna i årets Tour.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Frisco: Eurosport cycling Tour of Sweden, smaka på den.

Äntligen kanske Sverige får ett stor internationellt cykellopp igen. Redan 2010 körs ett första test med nordiska lag.

Ett riktigt lopp på herrsidan har saknats sedan Postgirot Tour of Sweden lades ner 2002.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Paddan: En femtontummare? Du menar en 1,25 fot?
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Frisco: Aha, om jag förstår rätt så har han två sekunder tillgodo på Danilo Di Luca och Lance Armstrong är utrustad med en femtontummare.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Paddan: SAN MARTINO DI CASTROZZA (Tn), 12 maggio 2009 - Danilo Di Luca si è aggiudicato allo sprint la quarta tappa del Giro d'Italia, da Padova a San Martino di Castrozza per 162 chilometri. Lo svedese Thomas Lökvist (Columbia-High Road) è la nuova maglia rosa con 2 secondi su Di Luca. Lance Armstrong perde 15".
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Paddan: Heja Gotland.

Imorgon är det ledartröja på.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Frisco: Imorgon så blir det då "Gotland"s lagkamrat Mark Cavendish som får äran att åka med den av Dolce & Gabbana designade rosa ledartröjan.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Paddan: Och nu har även #21 startat i Girot.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Paddan: Venedig.

Ja här är en bild från inledande prologen.

www.outdoorfunstore.com/images/waterbike.jpg
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Paddan: Han gör sin första säsong som landsvägscycklist i år och han har flyttat ner till Schweiz för att göra en hårdsattsning på tourerna .
Och hittills i år har han lyckads komma fyra i två ettaper i Tour de Langkawi och i Romandiet runt .
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Tävlar Kessiakoff dubbelt? För visst är han väl mountainbikecyklist?
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Imorgon är det så dags för årets Giro d´Italia med en lagtempoetapp i Venedig.

Fredric Kessiakoff (Fuji - Servetto), Thomas Lövkvist (Team Columbia - High road) och Jonas Ljungblad (Silence-Lotto) är de svenska inslagen i tävlingen.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Frisco: Tror att Cancellara, eller vem det nu var, tyckte att det var mindre kul när han med tunga steg kom gående uppför backen med cykeln över axeln.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Paddan: Det är härligt med kullerstenslopp.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Frisco: Flandern Runt just nu på Eurosport. 600 meter brant kullerstensförsedd backe.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Lumber Jack:

Svenske stjärncyklisten Magnus Bäckstedt lämnar sitt stall Garmin-Slipstream.

– Jag har vunnit en etapp i Tour de France och världens största endagsklassiker. Jag kan stolt ta ett steg ner från sportens högsta nivå, säger han i ett pressmeddelande.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Vad gör Lance Armstrong i dag?
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Gustav i mål på 53.07, Leipheimer slår honom också med 4 tiondelar. Gustav slutar femma.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
I mål så långt är

Grabsch 52.01
Tuft 52.44
Zabriskie 52.53

Ska bara vara Gustav kvar på banan som ska kunna hota dessa om inte sist startande Levi Leipheimer kör som en galning på slutet.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Passering 32,5 km

Nu är Gustav fyra, hela 44 sekunder bakom tysken Grabsch som tagit över ledningen. Zabriskie har passerat honom men är bara 4 sekunder före svenskan.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Passering 20 km

1. Svein Tuft, Kanada 22.03
2. Bert Grabsch, Tyskland + 0.03
3. Gustav Larsson, Sverige + 0.14
4. David Zabriskie, USA + 0.22
5. Marco Pinotti, Italien + 0.22
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Gustav passerar 8,2 km som tvåa sju sekunder bakom kanadensaren Svein Tuft som leder. Han startar näst sist också så det är som sämst en tredjeplats vid den passagen.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Cykel VM i Varese, Italien. Herrarnas tempolopp pågår just nu.
Amatören Fredric Eriksson har kört klart och ligger för närvarande 4:a med 29 cyklister kvar ute på banan. Gustav Larsson är den andre svensken och har just startat. Vi får vänta i ca 53-54 minuter innan vi vet om Gustav kan göra en lika bra åkning idag som han gjorde i OS.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Poffa:

Tackar...
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Bissett19: Här är den engelska hemsidan med alla etapper. Där ser man på figuren till vänster vilken typ av etapp det är.
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport

Kanske är det ngn cykelintressad som kan hjälpa mej med en sak.
Fick i uppdrag av min svärfar (daturlös) som är Cykelintresserad,att ta reda på när bergsetapperna börjar i Spanien Runt,har sökt runt lite men hittade ingen bra info om det,dessutom är jag inte så bevandrad att hitta länkar om Cykel.

Någon?

Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Lumber Jack: Har han slut på pengar redan? ;-)
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Stigsson: Såg på morgonens TV-sport att Lance planerar en liten comback som inkluderar Touren. Spännande. Kan det inte bli sommar snart?
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Stigsson: Emma och Gotland visar på en fin svensk cykelframtid. Vem hade kunna dröma om dessa reultat för två månader sedan?
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
I mål är Thomas slagen på dagen med 35 sek och lagkamraten Linus Gerdemann vinner tävlingen med 52 sek marginal till svenskan. Dessa båda är överlägsna totalt.

Gustav Larsson gör en bra tempoetapp och blir trea 48 sek bakom dagens segrare Tony Martin men han var ju för långt bakom i totalen för at kunna göra nåt. Gerdemann är fyra på etappen och Thomas sexa.

1. Tony Martin (THR), 39'50 Min
2. Bert Grabsch (THR), 40'24 Min
3. Gustav Larsson (CSC), 40'38 Min
4. Linus Gerdemann (THR), 41'07 Min
5. Vladimir Karpets (GCE), 41'33 Min
6. Thomas Lövkvist (THR), 41'42 Min
7. Raivis Belohvosciks (SDV), 42'13 Min
8. Janez Brajkovic (AST), 42'21 Min
9. Dominik Roels (MRM), 42'22 Min
10. Jussi Veikkanen (FDJ), 42'30 Min
Kommentera

Sv: Touren, Girot, allt om cykelsport
Vid passering för 27 km har Thomas tappat ytterligare 4 sek mot Gerdemann och är nu totalt 37 bakom. Strax efter detta kör Thomas också omkull så nu bör alla chanser till totalseger ha gått om intet. :-(
Kommentera

« · 1256787 · »