Ebbe: Du ska ha all kredit Ebbe aför att du haussar(stavning?) juniorerna. Är ett stort steg att ta om du inte är en talang utöver det vanliga svenska gråa vattenbäraren.
havsmussla: Har det slagit dig att spelsystemet kanske inte passar spelarna och att herr Walltin & Johansson inte har förtroende fullt ut ? Jag kan bara tycka att hockeyn som presteras är förbannat tråkig att titta på.
fja: Det är alltid så jää**a lätt att skylla allt på tränaren. Jag har kollat på nästan alla Rögles matcher, och det är inte tränaren det är fel på. Utan spelarnas inställning och disciplin...
Ebbe: Enligt swehockey har Mattias C mäktat med 15p på 27 matcher vilket är knappt godkänt i mina ögon. Men resten av killarna har ju rent bedrövliga siffror.Tano 10p, Pettersson 9p, Eriksson hela 8p, är det någon som tycker att detta är bra jobbat från elitkommitten.
fja: Jag tycker inte att Rögle ska sparka någon. Det sprider bara oro i laget och ledningen. Finns stor riks att vi får börja om på noll då nu när Rögle börjat bygga på något.
Weezer: Backarna Jonathan Moen och Marcus Sjögren båda 85ór hoppas jag får en riktig chans i A-laget. De har kvaliter till det.
Sen har vi även Sveriges bästa 86á (poängmässigt) Alexander Bergström. Så bara för att tabellplacering inte ser bra ut, finns det bra spelare.
Går vi sedan ner till J18 finns 87órna som vann sm-brons förra säsongen. De håller dessutom på att peta av antligen HV eller LHC från en plats i J18 Allsvenskan efter jul
Ebbe: Vilket betyder att kanske någon från J-20 möjligtvis kan ta en plats i a-laget.Tabellplaceringen av J-20 skvallrar väl att detta knappast är aktuellt ?
Saxat från Rögles J2o sida "Jag skall scouta nya samt befintliga spelare för J-20 samt A-LAGET inför stundande samt kommande säsonger, hälsar Benny i ett mail. "
miguel: Tyvärr är detta rätt vanligt i dagen idrotts-Sverige med några undantag (t ex Färjestad).Det är en stor skillnad på att driva företag och idrottsförening.Bara för att du är en lyckosam förhandlare på julskinka innebär inte detta att du kan vara sportchef i ett ishockeylag Här krävs det kontakter och kunnande såväl nationellt som internationellt.Sedan är ju verkligheten i dagens föreningsliv den att det inte finns möjlighet att få betalt för dessa tjänster och det är då klubbarna "drabbas" av dessa slipskillar som har tillräckligt på banken men gärna vill vara med och synas i massmedia. Problemet är bara det att dom mycket sällan besitter den kompetens som krävs.Titta på Mif som lysande exempel på vad stolliga företagsledare kan ställa till med !
Synd att det inte verkar som om RBK kan vända denna säsong till något positivt. Jag är så trött på alla självutnämnda experters gnäll på denna sida. Just nu lider jag bara med hela klubben över det som nu är på väg att hända (att vi missar SA).
Nu får vi ta nya tag till nästa säsong (en som hoppas)!!!!
Weezer:Klockren analys Weezer! Man har i Rögle Bk en elitkommitte som enbart finns där pga ekonomiska muskler, men utan någon som helst sportsliga kunskaper om spelet hockey.
lej: Lars Erik Jersmyr, detta kan inte bli något annat än en dåres försvarstal.Det är bara att inse att föreningen ännu en gång har plockat en tränare som inte passar in med sin filosofi i föreningen. Ni har misslyckats kapitalt och det skall ni stå för,nu är det bara att antingen ställa sina platser till förfogande (du och bröderna skinka) eller så tar ni tag i situationen och förändrar när det ännu är möjligt.
Vi är många som lider med killarna som utstrålar osäkerhet och rädsla för tränarens vredesutbrott.Det måste vara kul att spela hockey oavsett på vilken nivå man befinner sig,detta har inte dagens Röglespelar och det är du som är ansvarig för detta.
Ja då var den här fredagskvällen förstörd , 1 period spelad och redan 2 - 0 till Bofors . Varför i hela friden vill inte Rögles styrelse köpa in ett par stabila backar , jag fattar det inte . När Rögle har ett såpass bra lag annars , jag fattar inte varför styrelsen gör på detta sättet . Det känns som att hela laget inte bara kämpar emot Bofors utan även emot sin egen styrelse , ska det verkligen få vara på detta viset . Rätta mig om jag har fel .
det blir som väntat ,en förlust igen.det e ju själve fan att det alltid ska gå åt helvete.i och för sig så e inte ens första perioden klar.men man behöver ju inte vara ett geni för att fatta att det går åt helvete.fy fan vad besviken jag e. nej det går inte att vinna med ett gäng veklingar utan rögle hjärta,dom vill ju bara åka hem o ligga på soffan.
lej: Kan du då förklara varför Hammers o Växjö ligger på samma poäng (cirka) som oss. skrämmande att vi inte ligger 10-12 poäng före dem. Tålamod för att bygga upp ett lag som kan bli slagkraftigt????? Titter man på spelartruppen så SKA vi ligga topp 1 eller 2.... Sen är det väl inte konstigt om folk gnäller, är du själv nöjd med Rögles säsong hittills eller?
Tuborg: sparka JJP tror jag inte är så bra, Om du inte vet så är han Rögles största sponsor, Sen när det gäller nya backar så är waltin nöjd med dom spelarna han har nu (hur fan man nu kan varadet). Sen att Peter Hall inte får spela mer är SKANDAL. Påminner om Pelle när han var i samma ålder..
citizen: Fredrik Eriksson (forward) var i Bofors 01/02 och 02/03 har i år spelat 23 matcher för Färjestad och gjort 1+4 på 23 matcher.
Robin Jonsson (back) har också spelat mestadels i Bofors dom sensate säsongerna med vissa inhopp i Färjestad och har i år gjort 0+0 på 26 matcher i elitserien.
brass: Det står ju på deras hemsida att de "åter" är i laget så förmodligen har de lirat med bofors tidigare under säsongen. Har inte riktigt koll. Men att bofors lånar spelare nu visar ju bara att de är lite desperata och darriga inför slutet. Precis som du säger behöver det inte enbart vara positivt att två nya spelare kommer in så här inför en viktig match. Kan skapa spänningar i resten av truppen. Tror också på vinst för Rögle!
citizen: Att Bofors lånar två spelare nu de sista matcherna kanske inte är så bra för dom själva eftersom att de måste lära sig spela med varandra innan match. Är det någon som vet om dessa spelare har spelat/tränat med Bofors tidigare? Känner på mig att det blir vinnst ikväll....
Bofors Bobcats förstärker laget dom 5 sista matcherna i Allsvenskan. Det är Fredrik Eriksson och Robin Jonsson från Färjestad som åter är tillbaka i laget.
jag håller med dig ctitzen.det fanns en jäkla glöd den första perioden. men sen e det ju helkört ,inte den minsta vilja längre med andra ord har ingen av spelarna gnista tillräckligt och inte hjärta heller för den delen.det e sorligt att se, men visst älskar vi vårt RBK.
stake: ajooo... gnista fanns det rejält av i onsdags. Det sprakade och knastrade av gnistor i första perioden! Nästan så att det tog fyr:) I andra halvan av matchen var det som om någon la en blöt ullfilt över den sprakande elden...då håller jag med dig. Kvar fanns bara blött virke och lite rök... Spela snabbt med skridskoåkning hela matchen så finns det inte något lag i den här serien som har en chans! Håller på RBK!!!
nu får man hoppas att killarna tänder till ikväll och visar lite gnista.säg vad ni vill ,men det har dom inte gjort den senaste tiden,jag vill inte låta negativ men det är svårt att vara något annat. nu vinner vi ikväll så är vi med igen!!
Ikväll tippar jag min första förlust för RBK i tipparligan. Kanske därför man är på 146:e plats!??? 5-1 till BIK.
Efter matchen i onsdags va man så besviken så man nästan spydde, men som Jersmyr säger ska man bygga ett lag så tar det tid! Man får kanske offra en säsong för att hitta rätt spelare och dylikt. Tycker MW e en super tränare som man ska ha tålamod med, han kan hockey!!
Jag retar mig precis som vissa övriga över vissa coachningar han gör och att inte timout tas i rätt läge. Men kanske finns det en anledning?! Har för mig att Timrå storsatsade ett år på att gå upp till ES men de gick inte ens upp till dåvarande allsvenskan. Men säsongen efter gick de upp till ES. En klen tröst givetvis men på sikt kan de nog bli bra. En sak är i alla fall säker Waltin kan hockey!!!! Däremot vill jag ha väck JPP, kan man inte lyckas att hitta en back på över ett halvår ska man sparkas!!!!! Ta tillbaka LÖÖW NU!
Superallsvenskan har jag redan intygat mig själv är missad för att slippa den värsta besvikelsen när det är ett faktum.
Nicke: Får faktikst hålla med. De spelade faktikst ut Röge i senaste matchen (i halmstad), men å andra sidan var det den sämsta matchen jag någonsin sätt Rögle spela.
visst är halmstad ett skämtlag ,det går ju inte att ta dom på allvar. nu ska vi fan vinna ikväll ,och sedan spöar vi skämtlaget på söndag,och sjunger så att taket lyfter!!
Svensson: Tycker hammers verkar vara allt annat än ett skämt. Dom ligger 3:a och dom segrade över vårt RBK i ladan. Jag är jäkligt impad av vad dom har presterat iår.
På söndag är det dags för skämtlagets Hammers, tre poäng? Jag vill se en riktig uppslutning med sjungande Röglesupportrar. Med vårta stöd blir det seger på både läktaren och på isen.... Ni som är på plats i Bofors ikväll, sjung fram laget..... I Med- och Motgång!
Lägg även till borta matcherna mot Växjö, Troja och Halmstad. Där har de tappat ledningen och på de förlorat tre poäng.
Växjö - Rögle 3-4 st. (ledning med 2-1 efter första) Halmstad - Rögle 4-5 ot. (ledning med 2-1 efter första) Troja - Rögle 3-2 st. (ledning med 2-1 i mitten av andra)
Så sammanlget har man tyvärr förlorat tio poäng efter att ha tappat ledningen i år=(
Rögle BK - Halmstad Hammers HC 2-3 Rögle BK - Växjö Lakers HC 3-2 str Rögle BK - IK Oskarshamn 3-2 str Rögle BK - Västerås IK Ungdom 2-3 sd
Poäng 5/12
Rögle har i dessa fyra hemmamatcher haft ledningen med 2-0 och ändå inte kunnat vinna efter full tid. Hade RBK gjort det hade dom haft sju poäng mer och lett serien.
Står det 2-0 efter första perioden på söndag vet jag inte om jag ska vara glad eller ledsen. Man ska kanske hoppas att Halmstad tar ledningen och att sedan Rögle vågar spela ut.
Hoppas det blir mycket folk på söndag, kommer säkert en hel del från Halmstad. Det lär ju bli säsongens nästbästa publiksiffra iallafall.