1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27190 inlägg · 5186 ämnen
« · 351288 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Play Off Nästa
Belix: Hehe jo de e klart dom får, de ska vi alla göra oavsett kön ....

Sv: Näsvall
Pommer: Tror iofs att chansen att "näsan" vill spela för oss i fortsätt-
ningsserien är minimal, tråkigt nog! Men skulle han göra det har vi i så fall fått 2 spelare, "näsan" o en pånyttfödd Ahlbrant. Det syntes på Per att han stortrivdes med honom som kedjekompis för han har väl sällan varit så på bettet som i kväll, så hoppas hoppas. Sen en bra(eller 2)
back/ar (+Wågen) så kommer vi att gå riktigt långt i vår!!
Vill sen passa på och önska både spelare o ALLA andra inblandade en:

RIKTIGT GOD JUL O GOTT NYTT ÅR!

Sv: Serielottningen
fjalar: Tack för snabbt svar

Sv: Serielottningen
Belix: ska nog vara klart redan imorgon

Sv: Play Off Nästa
RBKDANNE: Får inte tjejerna heja på vårt Rögle????*s*

Play Off Nästa
Kom igen nu killar heja vi fram vårt älskade Rögle efter Jul till vidare spel..

NU vissar vi alla våra hjärtan!!!!

Serielottningen
Någon som vet när serielottningen sker?

Sv: Herman
Hofnar: Nog så riktigt men det är ju precis det som saknats att ha kul på isen sen behöver det kanske inte vara sådana trix som gör saker kul men men ...

Hofnar: Nej, det påtalade Waltin även efter matchen. Men nu vet jag vad jag ska önska mig i julklapp iaf... "Hermanssons skottfint - Special edition DVD"

Belix:
T.o.m. Waltin garvade ju rått åt det hela. Huvudpersonen själv körde dessutom och flinade hela byter efter.
Tror inte det hade flinats så mycket om det hade stått något på spel.

Nedanför mig så satt Wågström Lindén och Lövgren och som dom skrattade när Herrman visade upp sin puckbehandling dom lovade att inte säga någonting om det till honom efter matchen *s*

Sv: Näsvall
Tuborg: Näsvall är ju helt underbar att skåda, stanna!!! 7p på tre matcher är väl rätt hyfsat.

Vilken skottfint, Hermansson!

Näsvall
Det är skillnad på spelare och spelare.

Det är bara att inse att rbk va inte bättre än såhär. Vi hade inte varit förtjänta av SA. Man saknade just den spelartypen som Näsvall plus en stor stark back (Österby)

Ja det va det roligaste man har sett på länge.
Tack Herman för artisteriet!!

Mindreader: Du tänker på de när han kör med pucken och tappar den men tror att han har kvar den väl?=)Det var nog fler som skrattade

Mindreader: jag var inte där. vad gjorde han?

Herman
Måste tacka Herman för att jag fick mig ett gott skratt idag, det var fan länge sen jag såg nåt så kul överhuvudtaget.......Tack Herman och god jul och gottnytt år på dig...

Sv: Hyffsad dag
Fredrik: Ska bli intressant att se hur mycket folk det blir i fortsättningsserien. Tror det varit en del som inte gått i höst utan väntat på SA. Så det kanske kan bli rätt skapliga publiksiffor i vår ändå. Ev. kvalmatcher kommer nog dra fulla hus då det borde finnas ett uppdämt sug efter bra matcher.

Har sagt det innan och står fast vid att jag tror Rögle komme vara heta när det väl drar ihop sig i vår. Ska bli kul att se när lite rättvisa skipas i hockeysverige...

Sv: Fortsättningsserie
Fredrik: på presskonferensen sa MW att det går upp och ner med hans rehab....med torgny får han besked den 23 december och det ser inte ljust ut sa han

chipsalgen: Inte mycket. 1450 ungefär. Men de som stod i klacken vaknade till riktigt bra i sista perioden tycker jag.

NicLa: Hur ligger det till med Wågström och de andra skadade? Någon som vet när de kommer bli aktuella för spel igen?

Fredrik: Hur mycket publik var det idag?

Hoppas att Näsvall han stannar för han verkar riktigt bra, sen kan man ju hoppas på att Wågström är riktigt spelsugen när han kommer tillbaka

Sv: Skärpning !!!!!
Norra_Sittplats: Om du kollar på tidpunkterna för inläggen så ser du att två trådar startades exakt 18:21. Kanske lite svårt att förutse att ngn annan håller på att starta samma tråd...

Sv: Skärpning !!!!!
Norra_Sittplats: de e för jävligt tycker du inte? Precis lika jävla illa som att du var tvungen att skapa en ny tråd för att det sker ett misstag där 2 olika personer av en ren händelse skriver ett nytt inlägg precis samtidigt.

Hyffsad dag
Rögle spelade underbar hockey, nog en av de ROLIGASTE matcherna på länge. Vem var det som trodde han hade pucken och fortsatte spela? Jäkligt snyggt spel också. Nu hoppas jag Näsvall fortsätter lira i Rögle också. Sist men inte minst, Saddam Hussein gripen!!

Sv: Fortsättningen...
Fransson: oj sorry, ja menade västerås men de blev växjö.. måste vara någon hemsk händelse som sitter i bakhuvudet sedan i onsdags

FredrikPP: Japp de var mycket trevligt idag=)=)

de få folk som var i klacken sjöng att vi ville ha näsvall kvar och sittplats publiken klappade med i ramsan.

Heja Rögle

Skärpning !!!!!
Asså måste ni starta nya trådar för exakt allting !! och 3 gng sammtidigt så jäkla onödigt

Klacken
Varför var det så lite folk i klacken ídag!?

NicLa: Mora, Oskarshamn, Bofors och Västerås, ska till SA, inte växjö!

Jo förresten, hälsar alla en riktigt god jul och ett gott nytt år, mvh

Fortsättningsserie
Kul att Rögle kunde avsluta med en fin match! Även kul att se Alhbrandt vakna till liv igen...minns fortfarande hans gymma passningar i våras! Hade varit kanon att få se Näsvall kvar så Alhbrandt fortsätter spela bra! Tyvärr kunde jag inte gå på matchen idag! Var där några ramsor om att vi ville ha Näsvall kvar? ?

Någon som vet när spelschemat blir klart inför våren??

Fortsättningen...
Först och främst vill jag bara säga att de glädjer mig att grabbarna vinner en match som denna. En match som kan kännas betydelselös för speciellt Rbk:s del som nyligen med största sannolikhet missat en plats i SA. Det glädjer mig även att det blir Bofors som får följa med Mora, Oskarshamn och Växjö till SA. Även om jag hellre hade sett att Rbk hade varit en av dem istället, men nu e det ju bara att sikta framåt och se framemot minst 14 nya matcher nästa år, dock inte mot lag som SkAik o Hammarby, någon gång måste vinden vända, vilket jag är säker på att den kommer att göra.

Sv: Dagens back rykte
Ingen klubb, har varit skadad i axeln, var på väg till jonstorp innan säsongen..

Sv: Dagens back rykte
Alltid där: var spelar han nuförtiden

Sv: Femmor
Nils: anser inte att forsberg platsa, hall, skugge, hammerstad kan bilda en egen kedja men vi kan inte ha 5 st

Dagens back rykte
Peter Hasselblad lär ha varit synlig i ishallen under förmiddagen?!?!?

Sv: Idag ska vi stå upp..
Sumo: Precis suget inför en match är detsamma i dag.
Tror du dom givna från Lkrona är på match i dag?

Sv: Idag ska vi stå upp..
Kom igen nu och krossa Troja ikväll..
Man kan ju hoppas på både Nybro o arboga men det är kört. Men jag är lika sugen på att Rögle i vår för det..

Idag ska vi stå upp..
Idag ska vi stå upp för vårt Rögle och sjunga laget till seger!!
2 tim till match, dags att köra nu, tar ett tag att köra genom hela skåne
Mot eliten!!!

Sv: Aftonbladet...
metal guru: Ibland är det precis som du säger riktigt komiskt. Vissa dagar kan du se på deras hemsida där de slår upp stort om t.ex. "Ödesmatcher i allsvenskan!!" eller något liknande. När man sen går in o ser vad det handlar om så är det allt som oftast ett långt referat av antingen Hammarbys eller AIK:s matcher samt längst nere en sammanfattning av resultaten i övriga matcher. Har till och med skickat ett brev och på talat denna löjeväckande rapportering. Men de verkar vara totalt oförstående och menar att de har en bra rapportering vad beträffar hockey allsvenskan.

Mitt råd är att undvik köpa skiten. Om man ska läsa AB så kan man göra det på nätet. Bättre lägga slantarna på Expressen eller Kvällsposten som även sponsrar serierna.

Mygel:
>Vad jag vet så har inte Mora haft någon större publik de senaste >säsongerna.

Inte nog med det. Vi har till och med haft MER publik än vanligt.
Men visst är Aftonbladets Allsvenskeraportering ett sant nöje. Jag läser den med samma nöje som jag läser Rocky i samma tidning, och Ernie i DN...

Sv: J20 - Knäckebrödslaget 4-3
Ebbe:
Då gjorde våra J20:isar det som ert A-lag NÄSTAN gjorde uppe i Mora...

Hofnar: Tycker att AB återigen visar sitt stora kunnande då det gäller södra allsvenskan. Vet inte om några såg det, men kollar man på Oskarshamn så står det att "man kan se samarbetet med HV tydligt genom namn som..... Daniel Wallin...". Om jag inte missminner mig helt så är inte Wallin ett resultat av samarbetet med HV, eftersom han först gick till Rögle innan han gick till IKO.
Samma sak gäller uttalandet om Moras publik där det står att "Mora publiken har svikit laget DENNA vinter". Vad jag vet så har inte Mora haft någon större publik de senaste säsongerna.

När det gäller hockey och framförallt Sveriges näst högsta liga, så är Aftonbladet den absolut, i särklass, sämsta tidning. Bara synd att de inte fattar det själva.

Sv: J20 - Knäckebrödslaget 4-3
J20 hade ledningen med 3-0 över knäckebröd nr. 2 (mora) men gjorde tyvärr en "a-laget". Mora kvitterade till 4-4 när sex sekunder återstod. Mora vann sedan på straffar.

Hofnar: Norra serien har riktigt bra topp men därefter så brukar det vara dåligt eller riktigt dåligt. Men eftersom AB enbart ser norra allsvenskan och då företrädesvis på hovet så tycker dom alltid att norra är mycket bättre

Yngligen:
Det är dom inte, men det är vedertaget att den norra serien är av usel kvalitet. Sundsvall, Teg, Vallentuna....välj själv! Brögäng som hade varit slagpåsar a la Mörrum i den södra serien.

Hofnar: Hur kan Sundsvall vara så bra?

Aftonbladet...
...har redan tippat lagen i superallsvenskan.
Visst drömmer vi om mirakel, men det hade varit j-vligt kul om Wennerholm (experten) hade fått skriva om den listan i kväll.

« · 351288 · »