1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27187 inlägg · 5186 ämnen
« · 365315 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Alla till Växjö 30/1
aiastellan: jäkligt fint jobb ni gjort grabbar! en toppengrej vore att sätta upp någon typ av affisher i ishallen och ev. Ängelholm/Helsingborg. Och skriva att det inte bara gäller AIA:s medlemmar utan ALLA, Röglefans. Tyvärr kan jag inte komma själv då jag ska flytta norrut... Men all lycka till!

Lite beats and rythms inför kvällen...
Har haft en trist dag så här kommer en liten uppladdning inför kvällens drabbning...i Rap form:

This is a new year but we're still stuck with the Fakers.
Shit we're better then this we're movers and shakers.

You think you have us beat tonight, you fool!
We just tossed out the new and put in some Old School.

You try to get recognition by using an NHL has-been.
Podein is as positive to you, as Michael Jackson is to a preteen.

The shit you keep pullin' makes all of us pissed.
We're not what you called us, it's something you missed.
We're better and louder, so don't get you nuts in a twist.
Our style is just like you're sex life...all in the wrist.

You not the lakers you're still all fake.
Beating you tonight will be like icing on the cake.
So what will you do, when your hopes we break?
Nothing is the answer now that the Volcano is awake!

WORD LIFE!

Var snälla och ta detta som ett skämt och som lite retsamt trashtalk(med så mycket glimt i ögat att man blir blind) inför en prestige matchsom denna ikväll...

Sv: Rögle-Växjö
Nu är det dags...efter långa veckors väntan kommer Lakers på besök ikväll. Dom ska överröstas!!!
Undrar hur det går för Tom på backpositionen.....
Resultat: RBK-Lakers 5-1
Första målskytt: Karmhag(ett tungt backskott upp i nättaket)
Publik:2145 personer.

TACK!!!!Äntligen är torpedhockeyn skrotad....

Nu har jag sagt vad jag skulle ha sagt!!

GRÖNT OCH VITT

Syndare vaknar sent
Det har väl inte direkt med kvällens match att göra, men det har stötts och blötts i säsonger nu. Tiden börjar rinna ut och det verkar som om kalsonger börjar fyllas med brun gegga lite runtom.

Från Skellefteåhållet hörs idag kommentarer om att man borde utöka elitserien till 14 lag och sedan stänga den! Vafalls!
Känner norrlänningarna att det är nu eller aldrig? Kommer ekonomin och därmed elitlicensen att gå åt helvete om man inte för egen maskin tar sig upp i vår?
Jag tror och hoppas inte det. Skellefteå är, trots att de åsamkat Rögle viss nesa i modern tid, ett "klassiskt" lag med hyggligt bra förankring och respekt runtom. Umeå av förklarliga skäl undantaget.

Nä, då känns Hammarbys fiskande efter sympati och gratisbiljett desto mer beklämmande. Det ryktas att Anschutz-miljonerna ganska snart kommer att ta slut och inga nya på väg in. Det skulle innebära trolig konkurs om man inte går upp i vår. Vad talar för att Hammarby för egen maskin skulle kunna knipa en plats till elitserien? Ja inte fan vet jag, allt är ju möjligt i idrottens värld.
Men då väljer man att gå ut och säga att man "hör hemma" i elitserien, att AIK är ointressant och att Stockholm minsann behöver två elitserielag i hockey. Jösses då!
Men håll i er, för detta är bara början. Tjuv- och rackarspelet, sympatifiskeriet och "tyck synd om oss"-mentaliteten har bara börjat. Det här kommer att eskalera fram till den 30 april, då den slutliga domen faller över syndarna.

I ett sådant läge som det kommer att bli, känns det j ä v l i g t skönt att vara Röglesupporter. För om jag har förstått det hela rätt, kan denna säsongen sluta i ett sportsligt praktfiasko och vi är ändå "hemma" vad gäller elitlicensen.
Detta tack vare ekonomiskt kompetenta människor vid rodret för Rögleskutan. Tänk på det framöver...

Joinzzon: Står lite lite om Sjögren på J20 sidan.

Nicke:
Höök, Miettinen och Boman långtidskadade.
Frågetecken för Nyström och Augustin ikväll.

Fast vår egen skadelista är ju inte desto mindre imponerande, även om det blivit ett sorts normaltillstånd för oss.

Hofnar: Enligt inför matchen på deras hemsida verkar det som dom är friska och krya i Lakers. 2-3 spelare borta, men dessa har varit borta ett tag.

Vi ska höras!!!!
Hoppas att många (röststarka) personer följer med på resan upp till Växjö den 30/1. Det lär behövas om vi ska överrösta diskohögtalaren som kommer att riktas ned i klacken.

Om vi inte blir så många, tar jag med stege och avbitartång, så att vi kan klättra upp och kapa sladden!

Vinst ikväll!!!!!!!

Lite obekräftat skvaller...
Lakers har redan några nyckelspelare borta av olika anledningar. Nu verkar det som om influensan också slagit till och att de t.o.m. får svårt att få ihop tre ordinarie femmor. Det är kanske inte bara dom grönvita som kommer att köra med galler ikväll?

Belix:
Det är kul med optimister. Dom klarar vardagen lättare på något märkligt sätt.
Fast jag befarar att verkligheten kan bli en smula annorlunda. Något jag helst inte utvecklar vidare, nu när Stellan verkar vara i högform.

Från det ena till det andra, en lite djupare intervju med Lasse Lindgren finns att läsa på Lakers hemsida.
Inte helt ointressant...

Hofnar: Nu känner man sig allt mer redo för årets första seriematch. Pirret i magen och anspänningen kryper sig allt mer på. Nu har man stora förhoppningar inför våren.
En önskan är inte bara en seger i kväll utan en övertygande sådan med trygghet i laget som vi saknat under hösten. Vi har ju sett glimtvis av vad dom kan antagligen har dom inte tänkt så mycket då utan bara spelat på. Så jag hoppas dom kopplar av och spelar ut i kväll då kan det bli precis så kul som man hoppas på. Växjö lakers kommer ner med minst en buss pluss lite bilar så dom blir ca 100 i sin klack. Det ska vi kunna överglänsa om det nu blir folk i hallen.
Så kom igen och ta er till hallen med skidor pulka, hästsläde eller apostlahästarna vad som det nu behövs för att infinna sig där.

Joinzzon:
Deet är ingen eventuell fjärdekedja.
Fjärdekedjan är ett faktum. Hoppas bara att det blir mycket spel fem mot fem, så att man får se dom lite.

Rögle-Växjö
Såg att Sjögren skall göra debut på bänken ikväll o att Bergström skall spela center i ev. 4:e kedja ihop med Forsberg o Tano

Sv: Bara "fulla" bussar gäller !
HasseT: Gott Hasse och du lär inte vara den siste !
Härligt att ha lite att se fram emot med Rögle BK.
Klart roligaste bortamatchen.Perfekt,lön,fre,lagom lång,
hemma bra tid och sången och glädjen för RBK
kommer att höras och visas...
Spela gura på bussen och dricka bira. Otto har BINGO.
Sommartema med shorts och sånt(för de som vill)
Kan det bli bättre ?

Sv: Bara "fulla" bussar gäller !
aiastellan: anmält mig nu... gött... ÅSSå inga jävla tysta jävlar nu!

Aftonbladet om superallsvenskan och Rögle...
Idag har det tydligen stått om Superallsvenskan i Aftonbladet och vilka lag som tros ha en chans att gå upp i Elitserien. Lite läsning om Rögle också...

Lite kuriosa bara: Malmö förlorade idag mot Brynäs!

Sv: Nu ser vi framåt....
Inför-matchen-reportaget är ute nu!

Nu ser vi framåt....
Nu tycker jag att vi lägger hösten bakom oss och ser fram emot en spännande vår! Alla möjliga o omöjliga personer har analyserat fram o tillbaka om vad som gått snett under hösten och nu när vi har sett åtgärder från klubbens sida i form av ändrat spelsystem kan vi bara se framåt och ge allt stöd vi kan!

Jag tror att denna våren har stora chanser till att bli väldigt lyckad med växjömatchen borta som en extra höjdpunkt, skulle inte förvåna mig om vi tar oss till kvalserien men i första hand play off.

När pucken släpps imorgon börjar vi om på en ny kula och ger järnet, så ska ni se att denna säsongen blir lyckad trots allt.

LÄNGE LEVE RÖGLE O DESS SUPPORTAR!!!!

Musik
Stellan!

Var får man tag i den musik du har gjort om vårt kära Rögle?

Fransson: Brukar du lufta cyklarna i sjuornas cykelställ också, Fransson? Det var väl nian du gick i va...? Eller?

Sv: J.P.P
Kingen: jag tror att det är Scott Stevens....... :=)

Sv: J.P.P
Junior: Hej igen

Kan det vara backen från Tjeckiens grannland som menas? Koll pågår inom vår organisation...Håll ögonen öppna!

Bara "fulla" bussar gäller !
Jag menar givetvis inte berusade bussar (hi).
Vi fyller buss efter buss.
Fungerar som kölista.Viktigt att bussarna fylls pga ? (ekonomin)
Beräknat på fulla bussar.I slutändan får vi dock se...Finns ju mindre bussar men priset är ju nästan detsamma med liten buss som en stor.

Alltså ta tag i dina bästa polare och gör detta till en "visning" !

Fransson: Precis när Lakejerna kom ner i höstas var det mycket jidder om hur billiga dom var nu är vi billigare så nu finns där inga ursäkter längre för att inte åka buss. Det är tre veckor till matchdag alla hinner ta fritt för att åka med bussen.

Fransson: Hittar du min..en blågolf diesel, får du gärna punka den, bara du säger till mig vart den står parkerad.....jävla tjuvjävlar..

Ja jag ger beröm till er alla. Tycker det är jävligt bra initiativ.

Ge nu fan ibilen. Om inte så kommer jag och ligan från Landskrona och "punkar" era bilar.

aiastellan: var nu inte en sån mullig mansgris klart att tjejerna ska med oxå

Junior: Patrik har gjort ett hästjobb !
Tommy likaså !
Jag Stellan det får andra bedöma...
KUL kommer det att bli. VI behöver lite att se
fram emot. Eller hur killar ?

Dängroth D Ä: Fan alltså.....jag åker ju bara bil....men nu får det fan bli buss om det passar med jobbet..annars blir det bil från Helsinghåla.....

Okej! Detta får man bara inte missa! Vilket fantastiskt initiativ! Och fredaxmatch dessutom!! Vi är ca 10 pers som åker från helt sjukt avlägsna ställen som Lillehammer(!), Kristinehamn och Karlstad. Vi tar oss ner samt löser "biljetteriet" på egen hand (hur fan det nu kommer att gå...). Vore väl själva f*n om inte ni som bor på betydligt närmre håll oxå kan släppa sofflocket och dra till Växjö och visa vilka som ALDRIG behövt någon trumma för att hålla läktar-ös! Slakta Lökers!!

IT´S PAYBACK TIME!

Mindreader: Jag har förstått det, han kan få låtsas att han är kung

sillen: I Landskrona kan vem som helst bli kung, det krävs inte så mycket där....

Junior: Du har aldrig varit någon kung, du vet vem som är kungen junior

P: Hehe, ja är väl så. Vi blir helt saliga när vi kommer till HBG. I Landskrona är vi redan kungar.. haha

Kom igen nu alla Laholmare som brukar vara inne på denna sida, nu är det dax att ställa upp för de gröna, ni bara snackar när man möter er på stan om att det var bättre förr, nu har ni chansen att på verka det hela genom att följa med AIA å Rögle till matchen mot Växjö.Under 100 lappen för bussen kan det bli billigare. Kom igen nu alla laholmare å ni andra dessutom vi skall bli minst 500 man som intar lakerdome den 30 Jan
Vi alla har ett Rögle hjärta det är dax att visa det nu

Junior: Väl talat, Junior!

Förresten, du och Fransson såg ut att vara fullast på Cardinal på juldagen. Klarar inte riktigt spriten när ni kommer till storstan eller?

Junior: Vi ska givetvis dela med oss av det hela med Patrik som bla. gjort sidan där du kan anmäla dig direkt. Nu har vi gjort förberedelserna nu är det upp till er alla att visa att vi har trott på det riktiga. Så gör nu resan till den fest vi alla förtjänat efter hösten.

Nu ska jag ska vara först med att berömma för ett härligt jävla jobb. Nu vet jag inte vem som har gjort vad, men härligt jobbat Tommy. Jag vet också att Stellan har haft ett finger med i spelet. GOTTT

Alla till Växjö 30/1
Nu provar vi att för första gången erbjuda buss för [u]alla[/u] som vill se matchen mot Lakers. Ni kan enklast anmäla er på hemsidan följ lämken i gästbokshuvudet.
Så kom igen och anmäl er så fort som möjligt

Detta kan bli sååå bra.
Kan NI tänka er vilken makt Rögles publik har. Vi måste försöka se till att visa en gång för alla. Jag gillar läget att ingen förväntar sej att sången ska eka. Hade varit så gott att få igång en löpeld som sprider sej till alla. Hjärtat ska sjunga i ishallen.

ALLT blir ju så mycket roligare i mörka och kalla jan och feb.

glömde
en fråga till Junior ang. nyförvärv:Är det ett ok nyf.,BRA nyf,eller LYSANDE nyf???om det nu blev nåt?

folk??
nån som har koll på omm det blir nåt folk i morrn?? Sumo:Kommer folket från hbg? Känns ju som morgondagens match är den enda intressanta i FORTSÄTTNINGSSERIEN!!! samt givetvis bortamatchen..älska fredagsmatcher!!

Sv: Publiksffran? Första målskytt? Resultat? Matchens lirare?
Ni kanske vill ha mitt tips med.. ni vet ju att jag är bäst på det här inne!!!

1.1965
2.Stoffe
3.4-2
4.Fransson

Sv: Publiksffran? Första målskytt? Resultat? Matchens lirare?
brass:

1. 2623st
2.Stoffe
3.4-2
4.Hall

Sv: Kan Lakejerna sjunga utan trumma.........
Junior: är man från Ängelhåla kan man inte dominera....

gasolin: Jag tycker linjedomaren från Ängelholm är isen´s dominant.

sitter o kollar på hv-leksand det enda man hör är några jävla trummor..
samt att Jens "Jensa" Nielsen är kung fan vad bra han är....

Om det är några Lakers-fjånar här inne o skriver så låt dom vara.
Vi låter snacket tala på isen o läktaren i morgon i stället..
Mata inte djuren..
Otto tillbaka på ståplats klockan 19,00 onsdagen 7/1-04..

« · 365315 · »