1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27187 inlägg · 5186 ämnen
« · 366682 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: VULKANEN GLÖDER...
På tal om biljettpriser: Skulle det komma 20% fler personer på matcherna om det sänktes med 20% ner till 80 spänn? Det tror jag inte.

nollan: Diskussionen går ut på att jag tror att det kommit mer folk om biljettpriserna hade varit lite lägre. Förstår du ?
Handlade du något på Brännborns det intresserar nog många här.

P: Det finns en ramsa som vi glömt bort !
Mel: Trubaduren.
(En skriker) -Laget ifrån Ängelholm ! (ALLA)-Det är laget som vi tycker om ! RBK ! i grönt o vitt ! VI ger oss aldrig !!!

Mycket skön !

aiastellan: ja så var det för ca 10års sen minns du när det var d
rag i ishallen

nollan: "Medgångs" eller "det är inne" att gå på hockey.
Här kommer en diskussion mellan två personer på stan:
-Tjena Stellan !
-Tjena själv din sla..a ! Annars ?
-Jo för f-n bara bra. Jag såg att Rögle vann igår.
-Jo det va gott. Hyfsat drag också ! Nästan som "förr"...
-F-n vad gott ! Var där nå´t folk ?
-Ja jag menar 2376 mot Mörrum är helt OK.
-Du då får man "nästan" gå dit ju !
-Hör av dig !

Så funkar det, till stor del iallafall.

Sv: Två Alternativ
Pommer:

Håller med dig i ditt inlägg. Jag ser gärna lite fler hungriga juniorer i laget, det kan inte skada. Sedan vill jag att de plockar hem Tomas Andersson också, som någon annan nämnde här i gb. Han var duktig när han fick chansen av Melin förra säsongen. Kan inte fatta att han inte platsade i Hammers heller?

Jag kan i denna debatten också tillföra ytterligare värdelös information: I går betalade jag en parkering för 20 kr, handlade en biljett a 100 kr (har inte NST så jag får inte 20 kr i rabatt som många andra får), det första jag gör när jag kommer in, innan matchen, är att köpa en keps i souvenirbutiken a 149 kr. Summa inkomst för Rögle denna kväll som jag har bidragit till = 269 kr. Prata om att inte få valuta för pengarna!!!!!

aiastellan: Förstor precis hur de menar och gillar det.
Man ska läsa mitt andra inlägg om detta med en gnutta ironi.

Men på tal om publik, Vår match i fortsättningserien lockade mer publik än vad båda Hammarby och Oskarshamn gjorde..

Gunilla: det har inte med priset att göra rögle är ett med gångs lag det har det alltid varigt

aiastellan:

Håller helt med dig om att priserna kunde sänkas. De människor som ändå kommer nu måste ju vara eliten bland publiken? Eller? De riktiga fansen är de som har högst smärttröskel... Hoppas bara att denna smärttröskel, inte bara mot priserna, sänks ytterligare, för då kan det eka i hallen som det gör under träningsmatcherna. Man kan höra varenda skridskoskär och varenda kommentar från domarna till spelarna, suck!

Ebbe: Låt oss säga så här killar: Du sticker på match med en hundring i fickan. Du parkerar bilen (20 kr och det går till RBK) köper sedan en biljett som kostar ?
Hur man än vänder och vrider på det tjänar Rögle på det. Inte minst ryktet och pratet. Vi säger att du cyklar dit. Betalar biljetten om den hade kostat 80 kr hade du med 99% säkerhet lagt det på kaffe,läsk.
Var går pengarna ? Till RBK
Det hela handlar om att folk ska känna sig bekväma,välkomna,"hemma" och att det ska bli "inne" att gå hockey igen. Mer folk lockar och gör så att det blir inne att gå på hockey igen.
Reklamens skola: 80kr ser MYCKET billigare ut än 100kr...
Det är bättre att sälja mycket med lägre pris än att sälja mindre med ett pris som varken gagnar föreningen eller FOLKET OCH UTAN FOLK INGEN HOCKEY osv...Alla tjänar på det.

Denna debatt är mycket viktigare än somliga tror.Ekonomin är tyvärr det som styr vår älskade sportens värld.

Sv: Arboga nästa
Joinzzon:
Ingen verkar tro att det är möjligt att vi ska kunna vinna i Arboga.
Ingen trodde heller att det var möjligt att en nykomling skulle kunna komma till Ängelholm och förnedra oss heller.
Undrens tid är inte förbi, om man nu skulle kunna kalla det för under att Rögletruppen kryper ur myspyjamaserna och börjar stå upp för märket på bröstet?

Psykologiskt är det mycket bättre att annonsera med lägre inträdesavgift och sen ta hutlöst betalt för all "gemüse" runtomkring.
Jag skulle tro att nettot blir högre också?

Snoken: Inget illa menat men Rögle kanske skulle sänka biljettpriset men chockhöja priset på kaffe och läsk? Vem vet...

Ebbe: En äkta supporter har med sig en egen termos :-D

Hehe, jag menade inte att kritisera i mitt inlägg om biljettpriset. Tyckte bara det passade som ett bra inlägg i debatten. Korv och läsk är ju för övrigt inte obligatoriskt.

Sv: Arboga nästa
Patrik:
Vadå aldrig vunnit i Arboga?
Fråga Herman, han har ju posetiva vibbar därifrån.
-I Arboga har vi ju alltid vunnit ......

Snoken: Men samtidigt snoken har ni i Växjö rövar priser på korv och läsk. 15 kr för en kok korv med kallt bröd och 20 kr för halv liters läsk. Så jag tror nog det går jämt ut med att gå och kolla på hockey i Ängelholm eller Växjö.

OE: Min bäste Ol.. Varför ska RBK ta 100 kr när andra lag inte tar mer än ex 80 kr ? Det hade säkert kommit mer folk på matcherna och det hade ju vägt upp de ekonomiska aspekterna.Jag säger bara vad mina öron hört för ursäkter att inte komma.
Säger det igen folk drar folk...Argumenten att sänka biljettpriserna är några stycken.

JAG hänvisar nu till en underbar låt: "Söndagsmatch med min vän Sillen"
-Nu betalar vi ju inte parkeringsavgiften !
-Skit i det. Det går ju till Rögle iallafall...
-JA ! Vi får köpa en kaffe och en fralla !!!

Kaffe och en "fralla" Pris: 20 kr Och folket trivs... fel ?

OE: Det man får se för 100 kr nu är ju sämre än Div 2.

Snoken: Sänks biljettpriserna kan jag lova dig att du får se Division 1 hockey inom kort. 100 spänn för Allsvenskan är helt ok och ett måste om man ska kunna fortsätta värva spelare.

P: Hehe, nä ännu skiter björnen i skogen och helvetet brinner för fullt.

aiastellan: Ja, det känns lite fel. Rögle är väl enda laget i SHA som tar 100 kr.

P: Ursäkta tomrummet i mitt inlägg ! EJ meningen.
J-a mellanslag !!!

Snoken: Jag håller med dig om att inträdet är på tok för dyrt.
100 kr ståplats är dyrare än de flesta Elitseriearenorna.
DÄR är RBK fel ute...
Det finns många ideér för att locka folk till arenorna.
Billigare intr. MER FOLK osv.Vad är roligast ?
Fulla arenor fast med mindre inträde ger ändå i
slutändan MER pengar och mer VILJA på spelarna.
Jag skriver detta pga jag känner många som stannar
hemma pga 100 kr...

Snoken: Ja, bara en sån sak. Har du gått över till den rätta sidan, Slangen? =)

P: Dessutom är inträdet 20 spänn billigare än i Ängelholm!

Kom igen nu, alla yngre och/eller nyfrälsta RBK-supportrar! Vi kan ju inte BARA vara gamla rävar på Växjöresan. För att traditionen ska kunna föras vidare måste vi ju ha med lite nytt folk. En knapp femtiolapp kan ju inte precis avskräcka eller?

VULKANEN GLÖDER...
Forskare vid Lunds universitet spår ett nytt utbrott av VULKANEN SVERIGES BÄSTA PUBLIK.
Enligt mätningar kommer det att ske Fredagen 30 januari kl.19.00 !

ALLA som har lite GLÖD kvar för RBK vänta med utbrottet tills dess...

Sv: ÅTERFÖRENINGEN fre 30/1
aiastellan: NU HAR VI ALLA CHANSEN ATT UPPLEVA DET IGEN !

Fredagen den 30 januari spelar Rögle den mest lockande bortamatchen.
Kan inte hockeykulturen få visa sig i Växjö ?
Ta tag i dina bästa hockeyvänner, gamla som unga spelare och ledare.
Återupplev den äkta känslan för ”DITT KÄRA RBK”.

qp: Jag tycker att man ska ta upp dom fem bästa juniorerna och plocka bort dom fem sämsta i a-laget, i en match till att börja med åtminstone. Då skulle nog a-lags spelarna bruka allvar. Rögle har inget att förlora på det tror jag.

Den 30/1 närmar sig med stormsteg och jag hoppas att alla möjliga o omöjliga Röglefans ställer upp och åker med AIA till Växjö. Det blir säkert en underbar kväll, det kan jag garantera.

Mygel: Jag vet inte vad som står i vissa A-lags spelares kontrakt betr spel i J-20, men skulle kunna tänka mig att de kan vägra att ta en permanent plats där. Det skulle innebära att de har rätt att bryta kontraktet förmodar jag, visserligen förbättras då ekonomin tillfälligtvis
men på bekostnad att vi åker ur superelit och det är frågan om vi har råd med det. Då är det bättre att A-laget tar smällen och blir 3-5 och att styrelsen försöker att reparera skadan till nästa säsong. Vilken styrelse det nu blir.

Arboga matchen
Måste bli seger på söndag borta mot Arboga.
Vid en förlust och segrar för Växjö och Halmstad, så är man redan efter 2 omgångar 5 poäng från en play-off plats.

JAN

qp: Till viss del har juga rätt. Även om man inte kan ta upp hela J20 så är där helt klart ett antal spelare som säkerligen skulle kunna göra bra och till och med bättre ifrån sig i allsvenskan än nuvarande spelare i A-laget. Dessa borde tas upp fortare än kvickt. Det kan ju ändå inte bli sämre än det är nu.
Frågan för dagen: Vad f*n har hänt med spelare som Starck och Arlbrandt. Vår nr 41 har ju varit under isen mer eller mindre hela säsongen. Hans succédebut från förra säsongen börjar sakta men säkert att tyna bort från näthinnan :(

juga: Tano dålig? Han är en av de få spelare som denna säsong kan kvittera ut godkänt. Forsberg är en annan femma. Med tanke på att han inte ens skulle platsa i J20 så borde man kanske ersätta honom med en egen produkt från J20 eller varför inte ta hem Tomas A igen?

juga: Som sagt, vi sitter i saxen!
Alt 1. är som Belix skriver antagligen ett stort ekonomiskt risktagande!
Alr 2. är inte genomförbart då j-20superelit för RBK:s del skulle have-rera och det skulle ta för många år att ta sig tillbaka. Vilket i sin tur skulle innebära att våra J20-killar i framtiden fick en mycket sämre utvecklingskurva än övriga topplag= mindre antal juniorer att lyfta upp!
Skrämmande men sant.

Belix: Det bästa laget för föreningen tror jag blir om man stoppar in 4-5 juniorer , du såg ju själv igår Alexander Bergström han kommer in som junior och dominerar . Varför köpa in dyra spelare som Tano och Forsberg när dem är så jävla dåliga , ska man köpa in spelare så måste dem ju för fan tillföra någonting eller ?

juga: Med tanke på att det blir svårt att behålla publiken och därmed ekonomin så finns inte det första alternativet ens kvar. Jag anser att man ska spela med bästa laget föreningen kan ställa på isen och med tanke på hur det såg ut i går lär ju en föryngring på 7-8 år vara alternativet.

Två Alternativ
Som jag ser det så har Rögle bara två alternativ , och det ena är att man förstärker med två styck riktigt stora bra starka backar eller så sparkar man alla nyförvärv och satsar på sina egna juniorer . I dagsläget så tycker jag faktiskt att det sistnämda vore det bästa .

Lägg ner disskusionen, eller ?
Det leder ingenstans, varken för oss eller Växjö.
"Jag bygger finare sandslott än dig !"
"Min pappa är starkare än din !"
Sist men inte minst. Inget som vi behöver NU.

SAGAN OM SVERIGES BÄSTA PUBLIK "ÅTERFÖRENINGEN"

Sv: Kan Lakejerna sjunga utan trumma.........
Belix: Är du säker på att "lollipop" är lakej?

Putte-LL: Kul då kommer det med posten då om någon vecka för inte har det kommit något i min maillåda

Belix: Alla blir godkända utom kända rötägg. Om du inte viste det så är även du godkänd, skickade ett PM till dig igår vid 3-tiden. Brukar gå fort att bli godkänd.

En glädjande tråd !
"Det handlar inte i slutet om hur det går
utan om hur mycket glädje man av laget får
DÅ är matchen vunnen
Och den riktiga kärleken till laget funnen.”

lollipop: Jag ser inget konstigt i Patrik kollar på Lakers när han bor i Växjö, även om han håller på Rögle. Har man inte tillgång till att se sitt favoritlag så är det ju alltid bra med lite substitut. Själv har jag åkt upp till både Jönköping och Stockholm och kollat ES-hockey. Skulle jag bo i t ex Ängelholm, Stockholm, Jönköping, Mora så hade jag kollat på hockey där...för att stilla mitt sug. Rögle spelade ju ingen träningsmatch under uppehållet.

Patrik: Du och din familj har fått ert straff bara genom att behöva vistas i Växjö hela dagen så ni är förlåtna med råge *s*

Belix: Jag ska vara försiktig med ifrågasättanden i framtiden.
Skall jag vara ärlig så var det en annan medlem i min familj som var på matchen och hjälpte till med kommentrerna till nyhetsnotisen.
Anledningen var att hon fick en fribiljett av sin kompis, så det var helt gratis :-)

Patrik: Aha då är det ditt fel då patrik som ställde en fråga i ett referat.

Patrik: hehe ok patrik då förstår jag, men konstigt att du kollar på lakers -- aik då?

Belix: Det står på nyhetsrullen under rubriken
"Lakejerna ska sjunga sönder oss":
I samband med dagens träningsmatch mellan Växjö och AIK uppmanade man så många som möjligt att följa med till Ängelholm på onsdag för att "sjunga sönder" Rögle.
Med tanke på att antalet anmälda var 27 st. så blir det kanske en svår uppgift?
En för svår uppgift var det definitivt att betvinga AIK idag.
Efter periodsiffrorna 0-2, 1-1 och 1-2 kunde Jim Brithéns mannar segra med 5-2.
Dessutom fick AIK ett mål bortdömt och Lakers gjorde ett självmål i en match som hade klar träningskaraktär.
På onsdag börjar allvaret.

lollipop: Såååja, det är inte så farligt som det verkar. Det är värre :-)
Svaret på din nya fråga är:
- Tittar på ishockey

lollipop: Detta inlägg du refererar till var på aia.just nu står detta???

« · 366682 · »