1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27190 inlägg · 5186 ämnen
« · 352838 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Näsvall
Fy vilka tråkiga besked!
Jag har längtat efter glädjebesked vad det gäller rehabiliteringen av skadade Röglespelare. Inte nog med att det blev ett nej från Näsan, nu verkar Togge och Wågen bli borta under en längre tid!
Jag vet att Rögle gör allt för att hitta tillfälliga (?), gärna permanenta lösningar (!) för att bredda truppen på något sätt.
Den bästa julklappen eller nyårspresenten skulle definitivt vara två fantastiska nyförvärv!

Vill dessutom passa på att tacka Näsvall för sina fina insatser i Rögletröjan, trots att det bara blev tre matcher.
Lycka till i Italien och välkommen åter, men inte som motståndare - bara som medspelare ;-)

/Addemaan

aleksander_: Italien o Bolzano där han lira innan han kom till Rögle..

Mygel: Håller med dig! Wågström var en av de spelare som jag imponerades mkt av under träningsmatcherna! Och min polare som e brynäs suporter sa till mig i början av sässongen; - JA fattar inte varför brynäs släppte honom...

Näsvall var väl mer eller mindre en utopi - antagligen har de goare pasta i bolzano än på erikslund och paletten...

FredrikPP: Till vilken klubb går näsan?

gasolin: Usch, det var inte den julklapp man hoppats på! Nu blir det en hård natt....MEN

Lycka till Näsvall, hoppas vi ses igen...

gasolin: Jaha det var ju trist ju. Antagligen så finner man anledningen i hans yrke; proffsionell hockeyspelare. Vi har inte haft det sedan ES tiden. Kanske vi kan binda upp honom nästa år.

Lika trist med Togge o Wågen. Det lilla positiva man kan hitta är väl att Wågen vill förlänga. En frisk Wågström är verkligen en tillgång till laget.

gasolin: Japp, bara att beklaga men beslutet var väl knappast en kioskvältare.

Sv: ES, NHA; SHA
Yngligen: Nästa år så släpps det en hockeyvariant av det klassiska fotbolls manager spelet Championship manager. Där kommer du att kunna coacha och leda ett hockeylag från x antal länder. Bl.a. Rögle kommer att vara med. Kan titta mer på www.sigames.com och gå sen in under Championship manager och därefter community. Långt ner på sidan hittar du en avdelning för Eastside Hockeymanager, där du kan hitta screenshoots och annat gott.

Näsvall
Tack för din tid i Rögle, klart bäst av alla nyförvarv trots 3 matcher...
Hade Rögle varit vakna när han lämna SAIK tror jag han hade varit i Rögle nu..

Sv: Nu är det klart!
Gigel: Tycker det känns skönt med ett litet uppehåll, det gör att suget blir ännu större efter jul..=)

Yngligen: Man kan på vissa sidor ladda hem sk. "pack" där man kan få hela detta paketet till EA-sports NHL spel tex http:\shg.slapshot.se...

FredrikPP: ja de blir nog två bussar tror jag oxå.

Ja jag saknar matcherna nått så fruktansvärt, får dra ut och kolla nån träningsmatch sen och kolla träningarna..

Vi vill ha näsvall i rögle........

Pommer: Det hade varit underbart med många folk! En buss måste vi kunna fylla och det är jag ganska övertygad om att vi gör. Om allt går bra fram tills dess så tror jag faktiskt att två bussar inte skulle vara en omöjlighet! Bara att hoppas och se.

Fler än jag som redan saknar matcherna ? ?

Nyförvärv
Jag tror det blir svårt att få hit en bra libero, nu när vi missa superallsvenskan, och jag tror inte att Näsvall kommer att spela kvar heller, han har ju anbud både från elitserien och utlandet.

Men man kan ju alltid hoppas.....

Näsvall
Är det någon som vet hur det går med ev nyförvärv ??

Hade vi inte kunnat göra en kraftansträngning och försöka locka folk till att åka buss till Växjö. Få tag på en sponsor som Växjö gjorde så att hela familjer hade velat följa med på ett så underbart nöje som en Röglematch.

Glendert: Även jag fyller år när Rögle spelar, hemma mot Halmstad. Jag anar att vi önskar samma sak på våra födelsedagar, varsin Rögleseger mot uppstickarna från Halland o Småland.

Glendert: Låter bra inte ska en sådan sak som en födelsedag hindra att man åker på hockey det har både barn och hustru fått lära sig genom åren :-)

Belix: gött att höra!! tycker vi åsså ska fixa en hel mängd mer bussar som dom gjorde när dom kom hit!!
hade varit riktigt klassikt om de hade gott!!

själv kommer jag att följa med upp FAST det är min födelsedag =)
men vad gör man inte för sitt uinderbara lag!!

Efter en nogrannare läsning av spelshemat så finns där en säger en fredagsmatch den 30/1 några dagar efter löning och den mot Växjö.
Nu måste vi väll kunna fylla buss/ar det är ju inte lite rvange vi har att utkräva efter förnedringen där uppe senast.

Yngligen: jag har också funderat över detta, det finns ju liknande spel fast med fotbollslag,man kan ju hoppas att något sånt spel kommer ut nån gång

Lakers00: ja men det e ju en bra inställning.
vi får se den 7:e ,det blir kul.

stake: Du kommer att höra oss utan trumma också. Vi låter spelarna trumma på så vi vinner.........:)

hoppas nu att ALLA kommer till hallen mot växjö och sjunger fram vårt kära RBK till seger.
ska förresten bli intressant och se om man kan höra lakers utan sin löjliga trumma.

Gigel: Ser härligt ut mina skånska hockey kamrater. Då får väl vi ta revanch nere i Ängelholm också;)

Svensson: Ja de ska bli as gött.

Växjö hemma blir oxå jäkligt grymt tror jag=)=)

Vi vill ha Näsvall kvar....

Yngligen: Köp ett vanligt hockeyspel. Det finns spelare i olika färgkombinationer. Använd julhelgen till att måla på loggor på de olika spelarna tröjor. Klart!

ES, NHA; SHA
Det skulle vara kul om där kom ut ett hockeyspel med ES, NHA; SHA.
Frågan är bara vilka som skulle tillverka detta?

FAN va underbart....
Växjö borta en fredag 30 januari....

GOtt!

Hela spelschemat på länken nedan...

Nu är det klart!
RBK- Växjö, Ons den 7/1 kl. 19.00! REVANSCH!!!!!!!!!

Sv: Lakers hemma!
Svensson: Ja, ge åsa-nisse-laget på truten! Jag framhärdar arbetsveckan i smålandsmetropolen, och tycker att dem börjar bli väl stora i truten.

Yngligen: ja jag holler med han lyfter hela laget ju tycker han e en bra spelare o han e ju bra för rögle de såg man ju troja :D

Svensson: Måste hoppas att Näsvall spelar kvar i Rögle efter jul mä.

Broder Daniel: Finns bara ett ord Underbart!

Svensson: Hoppas, hoppas!

Dröm: Fullt hus, ingen trumma, vinst på läktaren, tre mål av Näsvall och vinst på isen!

Vi SKA ha revansch!!

Lakers hemma!
Verkar som om det blir dem, då tar vi revansch!!
Kom igen Rögle!

Sv: Senaste nyheten på AIAs hemsida...
The Punisher: Fortfarande väntar vi på det definitiva spelschemat för fortsättningsserien, men det har läckt ut att RBK skall börja mot Lakers hemma den 7/1. Få se om det stämmer när schemat kommer upp på Swehockey under dagen

Senaste nyheten på AIAs hemsida...
... den ger en helt ny innebörd till utrycket "gamla gardet"... AIA kanske borde sköka upp nu levande släktingar till dessa veteraner, och erbjuda dem medlemsskap?

Sv: Örebro-Rögle
Nyss hemkommen efter en liten roadtripp som innehöll 2 borta vinster, en för Rögle o en för FBK, så nu kan den som vill o så önskar gå in o kolla på min presentation, där det står lite om våran match mot Örebro i fredags.

Sv: Till Rögle-ledningen.
Thomas17Srsen: Att återligen ge mig in i en sådan diskution ligger under min värdighet...

Sumo:
Hammarby har visst också flaggat intresse...suck!
Vi kan bara hoppas att Rögle lagt ett bra bud och gjort gott intryck (jaja, jag har omvärderat mitt ställningstagande till Näsvall). Han kan komma ner hit och spela lite i skymundan efter en turbulent höst.
Fast vi ska nog inte hoppas allt för mycket...

Man kan ju alltid hoppas att Näsvall stannar men jag tror att han kostar mycket. Och vill han verkligen spela i allsvenskans fortsättningsserie när han har fått anbud från andra klubbar. Säkert från superallsvenska och elitserieklubbar. Jag vet att han fått anbud från utlandet.

Men jag hoppas verkligen att han vill komma tillbaka.

Sv: Nyförvärv
säger bara vi vill ha Näsvall till rögle!! =)
Hoppas att han kommer tillbaka igen....

Sv: Nyförvärv
RBK23: nejj jag vet inte om dom har hittat nån men jag hoppas på de bästa

Nyförvärv
Kom igen nu Rögle, och hitta två nya backar.
Någon som vet, om det är nån på gång?

Rainbow: Ekonomin är kanske det som är ytterst avgörande för om ett lag ska kunna ta sig till Elitserien eller ej. Eftersom Rögle inte har ett elitlags omsättning och antagligen kommer ha en ganska liten omsättning jämfört med de andra elitserielagen vid ett avancemang, så tror jag att Rögle får bygga mycket på sin ungdomsverksamhet. Vilken i sin tur behöver bli ett par snäpp bättre för att kunna producera tillräckligt många bra spelare. Dock verkar man vara på god väg här, men återigen känns träningshallen som den avgörande biten för ungdomsverksamhetens framtid och kvalitét. Så slutsatsen av mitt resonemangär att jag har uppfattningen att Rögles framtid som elitserielag beror av om man lyckas bygga en träningshall eller ej. Tror även att Rögleledningen har denna uppfattning.

Kanske dags att starta en fond där det varje år avsätts pengar. Plus att det säkert finns supportrar och sponsorer som kan bidra. Isåfall är det dags att starta en sådan fond nu för det kommer ta tid innan det finns tillräckligt med pengar. Men jag tror Rögle måste jobba väldigt långsiktigt och ha som ambition att kanske 2010 ha en träningshall och Sveriges bästa ungdomsverksamhet och därmed vara redo för klivet upp. Som det är nu tycker jag det känns lite tunt och jag är tevksam till om det är realistiskt att Rögle blir ett elitserielag. Men låt mig gärna ha fel...

Thomas17Srsen: Ekonomin är jag inte rädd för att ska sväva iväg en gång till! Det har också Jersmyr kommenterat i HD. Man vill inte på några sätt äventyra ekonomin och på så sätt riskera att inte få Elitlicensen.

Rainbow: Om det blir en permanet super-allsvenska, så tror jag den passar RBK bättre, i alla fall för tillfället.
Håller med dig när det gäller ekonomin, så håller jag med dig också.
För så som ekonomin såg ut efter elit-serie åren, den vill jag eller ingen RBK-supporter se igen.

Hälsningar
Jan

Thomas17Srsen: Vet i alla fall att Rögle har som mål att tillhöra en av Sveriges bästa plantskolor år 2007, där med borde det väll vara realistiskt att man då även har tänkt att vara ett Elitserielag för att kunna locka hit bra spelare?

Thomas17Srsen: Det känns som det blir svårare för varje år att ta steget upp till Elitserien. Tyvärr så är det nog så att det allt mer handlar om ekonomi för att kunna kvalificera sig för spel i högsta serien. För att Rögle ska kunna ta sig dit så lär det krävas både betydligt fler och framförallt större sponsorer.

Personligen så tror jag att det blir väldigt svårt för Rögle att nå Elitserien och jag tycker inte heller att man ska ta några som helst risker med föreningens ekonomi för att nå dit. Om förslaget med en permanent Superallsvenska blir verklighet så tror jag att detta kan bli en ganska intressant serie. Jag tycker att det är viktigare att Rögle spelar en offensiv och underhållande ishockey samtidigt som man satsar på ungdomsverksamheten för att skapa återväxt till A-laget.

« · 352838 · »