Kan inte ledningen hitta fler duktiga pågar från HV? De värvningar som gjorts därifrån inför förra säsongen var kanonkillar. Det finns kanske fler som kan tillföra Rögle något... Jag skulle så gärna vilja vara en fluga just nu på kansliet i ishallen, nyfiken som man är...
I dagens NST/HD publiceras i vanlig torsdagsordning resultaten från ungdomslagen i regionen. Jag ögnade igenom hockeytabellerna och någonting slog mig rätt fort. MIF har alltid setts som köbelaget utan någon hockeykultur osv. Hur kan det då komma sig att deras ungdomslag i alla serier förutom EN ligger före Skånes stolthet? Har vi verkligen trillat så långt bak på ungdomsfronten??? Detta problem kan ju inte enbart handla om saknade av en träningshall eftersom MIF borde ha samma problem tycker man då de andra hallarna i Malmö säkerligen är upptagna av Malmös övriga klubbar. Någonting e ruttet i Danmark...
det börjar bli lite smått irriterande.så fort det dyker upp en hyfsad lirare,som är tillgänlig så är det någon annan klubb som rycker honom.naturligtvis så spelar det här med fortsättningsserien stor roll.men man undrar ju om Rögle överhuvud taget har anmält sitt intresse.
Johan Hult är tydligen klar för Vik hockey, enligt Vlt...nu kan vi sluta drömma och börja se verkligheten som den är.....Vem vill spela i en fortsättningserie????
metal guru: Att kalla honom för "vår" Näsvall är en smula smickrande. Ok, han har varit betydligt mer "vår" än vad han förmodligen någonsin kommer att bli Bofors, men ändå. Jag skulle tippa att han haft "anbud" från bra många klubbar. Av döma av det lilla vi fick se av honom skulle han nog kunna ta en plats rätt så lätt i de flesta ES-lagen, för att inte tala om en plats i varenda allsvensk förstauppställning. En absolut toppklasspelare på denna nivån, vilket hans facit de senaste säsongerna skvallrar om. Att han då valde att hålla kroppen igång med Arvidsjaur i en hel månad innan han stack till Italien förvånar lite grand, men det är historia nu. Jag har ingen aning om vilka summor vi talar om, men jag skulle tro att pastagubbarna kan hala upp en bra mycket större sedelbunte än de svenska alternativen. Det är som sagt ren spekulation från min sida, men jag skulle välkomna honom tillbaka med öppna armar. DET hade man inte trott för 14 dar sedan.
Hofnar: Enligt Kattakräken så var de också och försökte rycka till sig er Näsvall, innan han som en gummiboll for tillbaks till Itailiano land. Se länk.
Thomas17Srsen: Jo pengarna styr... Tyvärr kan det kännas hopplöst för lag som Rögle när det gäller elitseriesatsningar. ES-lagen värvar ju alltid sönder de allsvenska lagen innan serien börjar. Kan tänka att två av de mest tongivande spelarna i Rögle försvinner till nästa sässong. Tillbaka på ruta ett igen. Alltså måste man värva ES-mässiga spelare (tänk Hjälm, Elhers, Eloranta, Lööv m fl) precis som senast vi gick upp. Ett riktigt jävla bra lag som tar sej upp direkt. Givetvis med egna produkter som sen kan utvecklas på en högre nivå. Det finns inte tid för de långsiktiga satsningarna just p g a att de bästa spelarna försvinner så fort e tt ES-lag viftar med kontrakt. Jepp, jag vet.... De pengarna finns inte i Rögle... (för helvete PEAB!) Vill hemvändare komma tillbaka till en allsvensk klubb? Så länge de platsar i ES så kommer de aldrig hem. Fast det är ju nu vi verkligen behöver dem.... Den långsiktiga planeringen och satsningen är ju den vettiga men det känns som att den korta är den ända som fungerar. I alla fall för att ta sej upp. Att stanna kvar är en annan fråga.
Motståndet är i o f s något mindre tufft nu för tiden så hoppet lever ju fortfarande! Låter jag negativ nu? Äh, vi ger oss aldrig!!!
SECTION F och Gunilla: Finns ett värre senarium... Att man INTE har en möjlighet att se hockey!!! Har bara sett två matcher med Sundsvall Hockey denna säsong!!!
När det gäller Fredrik Näsvall, så blev jag inte alla förvånad när han valde bort Rögle, pengar har alltid styrt, så är det bara. Men man vet ju aldrig, kommer kanske tillbaka till nästa säsong. Om jag fattade det rätt, så var det inget problem med trivseln i Rögle och Ängelholm som stad.
Önskar alla skribenter en trevlig jul och ett gott nytt år
Gunilla: håller med dej. känns skitskumt att det e onsdag och ingen match.vid denna tiden sitter man i vanliga fall med ett par RBK polare och laddar upp. det känns som en hel evighet till den 7:e. men vi har ju något underbart att se fram emot!
AIA Stellan! nu tycker jag att du ska gå in i "studion" och fixa RBK skiva nr:2. Det finns ju ingen bättre uppladdning än Rögle skivan och ett par goa! ooh ooh ooh ,ooh ooh ooh vi älskar Rögle!!
Kom på att det är onsdag idag och ingen match! Det är tur att man har annat att tänka på nu i nästa vecka, för man saknar verkligen matcherna i hockey! Det ger verkligen en kick att gå på hockey! (Givetvis där RBK deltar!) Jag blev förtvivlad i dag, dum som man är, när man fick reda på att "Näsan" inte stannar. Jag är väl lite för optimistisk ibland när jag väldigt gärna vill något. Hoppas nu ledningen hittar en lika "het" spelare som kompletterar truppen bra!
Patrik: Att ändra om för mycket i spelsystemet måste i dagsläget vara en utopi. Idag har vi tre friska backar + ME. Byström lär förhoppningsvis vara tillbaka närsomhelst och då kommer vi upp i fyra. Det är ju inte så många! Anledningen till att jag svarar på något som inte har det minsta med rubriken att göra, är att rubriken förhoppningsvis snappas upp av någon i beslutande ställning. För även detta utomordentliga namn verkar ju ha gått klubben förbi. Eller?
Tuborg: Ja, och hans föräldrar bor i Ängelholm, så det är väl ett bra namn. Sen vet man inte vad det innebär att spelstilen skulle förändras till omstarten (som det stod lite om i HD). Om RBK ska spela vanlig hockey igen (?) så behövs det förstärkas bakåt också. Laget har ju varit som mest sårbart när man försökt säkra hemåt - t.ex. när man har lett med 2-0 inför slutperioden. Mer stabilitet bakåt är nog en nödvändighet för att anfallarna skall våga sköta sitt utan att missa markering åt andra hållet... hmm
Han hade varit en bra ersättare till Togge, sen behövs det ännu en till Wågstöm + en libero. Men det blir inte lätt, för vem vill spela i fortsättningsserien? Kan inte hålla med vissa här inne om att rbk har en lika bra trupp som förra året. Togge har varit skadad typ hela säsongen + Wågen som va det stora nyförvärvet inför den här säsongen knappt spelat nåt. Tycker såhär på efterhand är det inte alls lustigt att vi missa SA.
Tror nog att vi kommer att få se Näsvall nästa säsong i RBK. Hoppas Stass kommer hem nästa säsong, han håller minst ett år till!!
Hofnar: Måste völ först säga att inget jag som Rögle supporter någonsin skriver om percy och/eller MIF kommer att vara ofärgat av rivaliteten mellan MIF och mitt kära Rögle.
Men det verkar som om Percy har varit intresserad av MIF för att leva ut någon form av dröm att vara idrottare på topp nivå. Han har verkat vara barnsligt förtjust i att ha med Hockeylirarna att göra. Men det verkar som om verkligheten har kommit i fatt Percy och MIF nu...de glada dagarna då ett lag kunde belåna sig till ES är över och det är tid att skapa lag som är stabila och tåliga förmotgångar.
"Att slå i marken var inte på någotvis lika smärtsamt som fallet från himlen"
Yngligen: Ett "upplevelsecenter" ute i Hyllie har nog större möjligheter att ge avkastning på lång sikt för Percy, än att fortsätta ösa in miljon efter miljon i det bottenlösa hålet MIF. Han har väl tröttnat en smula på den meningslösa excersisen, även om han helt säkert fortfarande brinner för "sitt" hockeylag. Men det har varit en dyr hobby för honom som gett mest spott och spe i avkastning. Det mesta av det helt självförvållat, men ändå.
Svensson: Tycker att det inte är någon större överraskning att det ser ut som det gör för MIF. Att man hela tiden varit beroende av pengar från Percy för att kunna ha ett lag i ES har väl varit ganska uppenbart.
Yngligen: Bygget i Hyllie och MIF inte med varandra att göra. Det kommer att bli ungefär som med Globen/Djurgården, där Arenabolaget (ägaren) hyr ut till Djurgården. Percy har ju sålt alla sina aktier i PNB, lämnat styrelsen et.c. för att "kunna ägna mer tid åt projektet i Hyllie" som det så fint heter. Men som vanligt så omges hela skiten av en massa frågetecken, så hur det blir med "Hyllie Arena" eller vad arbetsnamnet nu är vet väl ingen riktigt.
Yngligen: Vad jag har förstått så är det inte MIF som ska bygga hallen, utan det var väl tänkt att PNB skulle ligga bakom denna "evenemangsarena". Men med tanke på PNB:s lite mer akuta problem så blir det väl inte så mkt av hela alltet nu.
Men man måste hålla med om att deras desperation nu börjar bli väldigt löjlig. Så som det ser ut just nu så är frågan om MIF existerar i nuvarande form nästa säsong. Det luktar en "Västeråsare" lång väg. Trist för oss eftersom det då kommer ta ännu längre tid innan vi möter dem igen i seriesammanhang.
Patrik: Jag bortser från Växjömatchen, med tanke på Näsvalls något udda och annorlunda uppladdning inför den. Men två dagar efter att han landat på svensk mark (inklusive en bussresa från Växjö och en till Örebro) så var han tongivande i laget. Därmed inte sagt att alla spelare kan smälta in på det sättet. Jag försöker kanske bara köpa lite tid i min egen hjärna? För tid börjar det bli ont om.
Hofnar: Svårt att se att han gick rätt in och dominerade, eftersom hela laget gjorde en plattmatch i Växjö. Däremot har han ju varit lysande i de andra två matcherna. Således behövs nog minst en match innan spelaren ifråga kommer in i laget. Det är inte optimalt att han ramlar in någon timme före nedsläpp
Patrik: Resonemanget att en spelare behöver en massa träningar och matcher på sig för att komma in i laget blev väl rätt så uddlöst när Näsvall gick mer eller mindre rätt in i laget, och dominerade? För det var väl klasspelare vi är ute efter, inte dussinlirare som utfyllnad. Jag har annars en känsla av att det kan bli en ångestfylld inledning av 2004 och ett alltför tidigt slut på säsongen. Men jag har ju haft fel förr.
Mygel: Vi får väl hoppas att de bestämmer sig före julskinkan. Att kasta in ett gäng nyförvärv direkt i truppen den 7 jan är väl inte att rekommendera, så det vore bra att de fanns på plats i lite god tid, om man nu fick önska
Patrik: Att det stannar upp behöver ju inte betyda att det inte finns aktuella spelare. Jag tror de menar att under julhelgen så åker spelare hem till nära o kära, var de än befinner sig. Tror inte att folk är så intresserade att behöva sitta och fundera över kniviga kontraktsförslag över julskinkan. Många ser ju antagligen julen som en av de få semestrar som man har på året.
Dessutom är det oroande att det sägs att det mesta stannar upp under jul-nyår och att nya spelare brukar "poppa upp" först efter nyår. Om man inte redan har något namn på gång så är det verkligen oroande - hoppas i det längsta på några positiva överraskningar, men faktum är att det ju tar några matcher för nya spelare att komma in i miljön och spelsystemet. Vad jag vet så är ingen träningsmatch inplanerad heller och premiären är mot Växjö... Usch vad negativa vibbar man känner så här på morgonkvisten.