1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27187 inlägg · 5186 ämnen
« · 363130 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Djurgården-Rögle 1-10
Belix: Eller Rocky Trottier... Han började att boxas duktigt och HELA hallen skanderar ROCKY (Klapp klapp klapp). Vilket boxarnamn !

aiastellan: Jovisst men den Dan kunde väcka känslor i vilket läger som helst *s* Men många av transatlanterna var definitivt publikmagneter.

Gunilla: Hela hallen sjöng: Fyra miljoner ! Dom kostar fyra miljoner !
Blev det 5-1 eller 5-2 ?

Belix: Jo Rögle var ju synonymt med en transatlant. Publikfriare kan man kalla dom. Brasilianarna i fotbollens allsvenska kan de jämföras med. MEN "Dan O"som senare gick till Mörrum vill man bara glömma.

Belix:

Ja, det var härliga tider på bl a Ted Sators tid! Mina favoriter bland transatlanterna är Ted Huesing, Paul Tilly men främst Dave Poulin som var ett stort nöje att se på isen!

aiastellan:

Ja, matchen jag minns är den där man tog in mer än 5000 pers i ishallen, man fick stå på tvären på ståplats och klappa samtidigt med grannen : ) ... Det var mot Malmö som jag tror vi besegrade den gången! Någon som vet resultatet? Årtal?

aiastellan: För att återknyta till förra tråden. Med glädje minns man Molholands (stavningen??)nappatag med en Hanhalspelare. Så liten han var och så härligt teknisk men ta hand om den killen i Hanhals kunde han iallafall.
Tänk så många härliga transatlanter som spelat i Rögle genom åren Steve spelade samtidigt som Mike Hole har jag för mig

Djurgården-Rögle 1-10
Lite roligare tänkte jag.Vi behöver lite positivt i denna bok.
Något annat vi minns ?

Sv: Rögle-Hanhals 3-10
Patrik: "Tranhals" vi saknar er. "Rövle"-"Tranhals" 3-10 usch ja, vilken match det var.Det var som en skum mardröm. Man blev varken arg eller rädd bara stum.
Vi glömmer aldrig "Tranhals"...

För övrigt minns väl alla med fasa att vi fick möte Kings i det negativa kvalet 1997 *brrr*. Borta fick vi "bara" 6-6 den gången

Det gamla Hanhals hette Hanhals Hockey och är nu en del av HK Kings.
(Hanhals IF är en annan förening.)

Joinzzon:

Tackar så mycket för ditt engegemang i min fråga!

Gunilla:
Här har du deras hemsida

Se länk

Gunilla:
Hanhals lever vidare efter en misslyckad sammanslagning med Kungsbacka Kings, numer harvar man i tvåan med blandade framgångar.

gasolin:

Nej, ve och fasa! Det får vi verkligen inte hoppas på. Nu tror jag inte den risken är så stor, för Rögle är säkert lika revanschsugna som sina supportrar på onsdag.

Man har inte hört namnet Hanhals på länge. Vad hände med dem?

Rögle-Hanhals 3-10
Jag vill inte vara med om någon repris från 6/1-91.
Rögle var favoriter att gå till dåvarande allsvenskan, men man missade det,o efter jul var det premiär i fortsättningserien hemma mot Hanhals.
Vilken premiär: 3-10 hemma mot HANHALS.....
Det måste vara Rögles värsta förlust på hemmaplan under hela 90 talet.
Men men, säsongen efter gick vi upp....

Sv: växjö den 7/1
fjalar: spelar nästan hällre som hämmes än som Rögle gör endel matcher....Slopa torpederna asså

Belix: nä, det klarar ni inte av.. ;)

Patrik: Nä ska vi spela som Hämmes numera???

Dängroth D Ä: Helt riktigt. Motståndarna kommer att tillfogas svåra krosskador när de kläms under Rögles köttmur.

Patrik: Hmmm. I sanning ett intressant scenario. De s k "torpederna" är således ersatta av ett slags "sjunkbomber" av biomassa, om jag förstår denna taktik rätt?

Dängroth D Ä: Fast vi vet ju inte hela sanningen.
Kanske att Rögle i hemlighet har värvat NHL-backarna X och Y samt hela Japans B-landslag i sumobrottning. RBK har spelat en träningsmatch i någon gudsförgäten dansk håla med svarta tygstycken över alla fönster så att ingen spion skulle kunna se den sensationella förändringen i spelsystem.
Rögle kommer nämligen att spela anti-skud-hockey, någon som Waltin kom på när han och familjen knäckte nötter framför Kalle & Co på julafton.
Man kommer att spela med hela fem backar och en libero, som kommer att ha defensiva uppgifter, och tjänstgöra som flygande målvakt. Detta gör att Rögle inte kommer att släppa in ett enda mål under serien, men att liberon kommer att snitta på ett mål per match, och att Rögle därför vinner alla matcher med 1-0.

Patrik: Undertecknad är i vanlig ordning genuint skeptisk! En träningsmatch - oavsett resultat i denna - måste onekligen vara bättre än ingen träningsmatch alls. Syftet med träningsmatchen måste ju vara att rensa bort gammalt slagg från julens frosserier. Uppriktigt sagt tror jag ni får se ett ganska taggat Växjö, mot ett Rögle som inledningsvis är att likna vid en gammal Crescent Compact med överflödad förgasare. Jag hoppas naturligtvis på motsatsen, men jag är som sagt genuint skeptisk!

aiastellan: Glömde en sak. Du har helt rätt i att RBK har bra mycket mer än oss att bevisa. Ni var ju favoriter innan säsongsstarten och har inte på långa vägar levt upp till förväntan. Vi däremot ligger där vi förväntades att ligga. Vara med att kriga om SA men ändå ingen press att nå fram hela vägen. Precis vad som hände.

Så jag håller med dig. RBK har kniven på strupen och måste prestera för att tillfredsställa publiken. Detta kan leda till motivation men också till nervositet. Därför är jag inte helt säker på att det måste innebära att spelarna helt plötsligt höjer sig fem snäpp. Det kan likaväl innebära motsatt effekt. 7/1 vet vi svaret. Jag tror vi alla ser fram emot det :-)

Dock tror jag att Lakers publik är ganska kräsen också med tanke på förra säsongen då vi körde över allt och alla. Det är långt ifrån alla på läktaren som inser skillnaden mellan div 1 och allsvenskan och kräver därför att laget ska prestera lika bra. Det som är kul är att trots att vi inte har dominerat i år så har vi behållt publiken. 2962 på en träningsmatch är 100 fler än vi var mot Hammarby förra säsongen när vi låg i ettan och de var klara för SA.

aiastellan: Det ligger nog lite i det du nämner. Rögle går på för fullt första perioden och slår in några baljor. Det gjorde ni senast på hemmaplan mot oss. Dock så har ni också en tendens att stå helt still i tredje och fler än en gång den här säsongen har ni pga detta släppt in motståndarna i matchen efter att från start ha haft en ledning. Så var det ju sist mot oss också. Ni ledde men tappade i sista när Lakers kunde komma till kvittering och förlängning.

Men det gör ju det hela mer spännande och även om ni vill att RBK ska vinna och jag vill att Lakers ska vinna så är det ju även rolig hockey man vill se, och det kommer vi få göra :-)

Snoken: Rögle hemma. Allt handlar om starten. Får Rögle mål på sina chanser i början kan det mycket väl rinna iväg. Det finns inget allsvenskt lag som har det tempot som Rögle har de första 10 min.
Det är ju känt av alla lag...Men får inte RBK hål på målisen i början=Mycket jämn match att vänta !
Snoken, min erfarenhet säger nog tyvärr (för Växjös del)uppehållet kom olägligt, för oss mycket lägligt.Fortsätter Växjö vinna de flesta matcherna är det mycket imponerande trots förtunningen av serien.
Kommer Växjö att slå vårat RBK mer denna säsongen ? Jag tror att det kommer att se mycket annorlunda ut nu än de förra matcherna. Ni var i ett stim och Rögle hade inte många rätt.
Nu är jag partisk: -Jag tror Växjö får det svårt denna gång. Rögle BK har alldeles för mycket att bevisa för sin kritiska publik. Vill RBK att folket ska sluta upp någorlunda trots det mindre (mot normalt så här års)lockande motståndet gäller det att vinna och det med många mål...

Alltså, blir starten bra på matchen och serien för vårat RBK kan det bära långt. Då menar jag riktigt långt. Nog är väl Rögle bättre än vad de visat så här långt...

Snoken:
Kanske oförändrat självförtroende är en av anledningarna till att Waltin valt att inte spela en enda träningsmatch. Vi slog ju tomtarna i sista matchen med 6-0.
En annan kan vara att spelarna kommer att vara spelsugna som f*n. Det är väl ingen i dagens trupp som har varit matchfria under ett såpas långt uppehåll mitt under säsongen.
En tredje kan vara att Rögle nött på spelsystemet och därför använt tiden till att samspela sig. Men det är ju en viss skilnad på träning och match. Men att man ser fram mot onsdagen med tillförsikt är ju klart vi har ju en viss revange att utkräva efter förra matchen mot er.

Patrik: Ja, den matchen var inget fall framåt direkt. Nog bättre att inte ha någon match alls i bagaget, för då är iaf självförtroendet oförändrat. En förlust kan jag ta om matchen ändå är rolig, men i det här fallet var det också en skittråkig sådan.

Enda positiva var publiksiffran som var lite smått overkliga 2962 pers.

Jag tror matchen Rögle-Lakers blir ganska lik den senaste när Rögle spelade hemma mot oss. Tät match med antingen förlängning eller uddamålsvinst.

Vågar inte tippa vilka som vinner dock, inte efter gårdagens botten-napp.

Snoken: Om man då skall fundera lite på matchen på isen, så lär det bli väldigt spännande. Undrar vilket som är bäst - dåligt genrep (2-5 mot AIK) eller inget genrep alls (Rögle)?
Usch, jag känner redan att jag börjar bli nervös

Sv: sjunga sönder AIA
Den rätta medicinen är väl att använda det som tändvätska så att så många som möjligt ställer upp på onsdag.
Att förlora mot lakejerna, nu när vi inte ens kan skylla på deras trumma, vore oerhört pinsamt, eller hur?

Sv: Vi kommer alla att sakna vår Bambi...
jag e jävligt packad nu,och då blir jag så jävla känslig!
jag vill bara säga en sak:
FY FAN VAD JAG ÄLSKAR MITT KÄRA UNDERBARA RÖGLE, utan mitt RÖGLE vet jag inte vad jag hade gjort!!"

en fet sång till vår kära Togge den 7:e kanske??

sjunga sönder AIA
jag läste att växjö lakers skulle sjunga sönder oss den 7:e.
jag har fortfarande inte slutat skratta, det måste ju vara århundradets skämt.
vi ska krossa det kalle anka laget och dess s.k. supportrar så det står härliga till!!!
(lämna trumman hemma)

aiastellan: Jag håller med, det är absolut inte kul. Vi får bara hoppas att det finns plats i organisationen för honom, han har gjort mycket för Rögle...

aiastellan:

Om det var en dikt så var den väldigt bra, din förra dikt var helt fantastik. jag ska försöka skriva en fin rögle dikt nån gång när andan faller på

Vi kommer alla att sakna vår Bambi...
Torgny "Togge" Löwgren så olyckligt.
Det svider och vi lider med dig det ska du veta.
En sak ska du veta Togge vi ska visa vår uppskattning.
Rögle BK laget i ditt hjärta...

Stellan

Sv: Pter Hall i HD
Ebbe: det var en trevlig intervju och läsa såhär inför omstarten av allsvenskan...men nu hoppas ja att ni kommer och stöttar a-laget på onsdag mot Växjö trots motståndet...///fille

Sv: Snoken ! Jag vill träffa dig...
Timmy: Helt klart ska vi det. Ni spelar kul och givande hockey så ni är värda mer publik på era matcher.

Timmy: Ska ske Timmy !

Snoken: Bra svar !

Rögle J-20 spelar en kul hockey... följ oss mot Hammarby och Huddinge den 10/1 och 11/1

aiastellan: Härligt...nu har jag något att se fram emot, förutom hockeyn då (måste jag ju nämna för annars målar jag in mig själv i ett hörn) :-)

Sv: Första målskytt i RBK
sillen: "Han vill ju vá nära AIA". Blanck gör alltid mål i premiärer.
Minns ni hans 1-0 ? soloraiden hemma mot Björklöven i den
Superallsvenska premiären förra året.
Han gör inte många mål våran Jonas men premiärer
det är Blancks grej.
Oddset är i och för sej högt p.g.a hans måltorka.
Men vá f-n vill man vinna pengar så...

Fransson:

Han har väl inte varit någon målstjärna innan , kan inte tänka mig att han får till det i den första matchen ;)

Fransson: Du skall inte ändra på ditt val, det hade nog jag gjort om jag hade varit dig

Gunilla: japp..martin eriksson

Fransson: Vad har du druckit för något lägg av att dricka sådan skit det är inte bra

Fransson:

Förlåt om jag inte hänger riktigt med, men är mardin = Martin nr 3?

sillen: nej nej nej...mardin har fått en nytändning av julamaten och går in och dominerar...han blir 1:a målskytten

« · 363130 · »