1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27193 inlägg · 5186 ämnen

AIA utan reklam!

AIA utan reklam!
Nu kan AIA-sidan besökas utan popup-reklam.
Dessutom på en snabb server!
Stort tack till Swen, som hjälpt oss med utrymmet, du borde få guldstjärna :-)
Adressen är också lite enklare att komma ihåg -
aia.just.nu

Sv: AIA utan reklam!
Patrik: Tack för det! Det finns något inget värre än pop up reklam!

Ebbe: Joodå...krig, svält, barnmisshandel, pedofili etc. Men visst är det irriterande med popup, så Tack, Swen å andra som lägger ner ett stort hjärta i detta.

Kingen: Bara roligt att hemsideutrymmet kom till användning. Lite pyssel återstår för Patrik, bl a behöver det städas lite i menyradens länkadresser efter förre hyresgästen. Vidare kunde jag inte logga in i hockeysnack, när jag gick via AIA:s sida, lyckades däremot när jag valde hockeyligans webadress (se länktipset). Tur att det är spelledigt ikväll...

...men om man högerklickar på "hockeysnack" och öppnar ett nytt fönster, så funkar inloggningen. Märkligt.

swen: Det blir så eftersom det är "internlänkar".
Så fort adressen korrigeras till /aia så kommer den adressen att synas istället.
Varför man inte kan logga in på HS från aia.just.nu vet jag inte(?)
Är det fler som har samma problem?

Patrik: De funkade för mig. I skolan behöver man dock öppna HS i ett eget fönster för att kunna logga in. Varför? ja de bör gudarna veta..

Patrik: Kan inte du göra en sida åt hammers med? Man blir vansinig på deras layout! Alla pop up fönster och skit....

Ebbe: Patrik tipsade att man kan ställa in Internet Explorer, för att kunna logga in från AIA-sidan (läs mer på Hockeysnacks startsida>>Vanliga frågor). Det funkar.
Verktyg>>Internet-alternativ>>Sekretess>>Låg.

Det går att lösa detta på olika sätt. Somliga har ordnat det med att ett nytt fönster öppnas, andra (som Brynäs) öppnar Hockeysnack i ett minifönster. Alltså finns tre alternativ, som att välja mellan KvP och de två andra kvällstidningarna.

swen: Jaså äre häruär nuförtiden. Du diskuterades på Timråsidan tidigare i dag.

El Maco: Hedrande att bli omnämnd i en frågesport, fastän Smokey och Tyringe-Norberg gjorde jobbet. Som här, Patrik jobbar med hemsidan, jag får äran bara för att jag delat med mig av serverutrymmet. Känns rätt OK...

« · 171470