1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27191 inlägg · 5186 ämnen

Bara älska Rögle

Bara älska Rögle
nickeman: Hur får du ihop det med att du hatar allt? Folk som hatar Rögle är inte välkomna här i gästboken, men det måste ju bli slutsatsen av din inställning.

Sv: Bara älska Rögle
Fransson: 8-2 :-)

nickeman: För vilkens skull står du i klacken??? Din egen eller? Jag står där för att stötta Rögle och eftersom spelarna, lagledningen och andra ansvariga inom laget inte vill höra några hatramsor, då tycker jag att vi ska ställa upp på det. En klack som inte kan höja stämningen utan hatramsor, vill inte jag kalla för klack. Tidigare tyckte jag också att en del klassiska "hatramsor" var OK, men tack vare att dom har börjat användas av ett antal intelligensbefriade typer, har jag svårt att se det stämningshöjande med ramsorna. Men du kanske tillhör gänget? I vart fall verkar det på en del av din inlägg, som om du står dom väldigt nära.

ÄLSKA Rögle och lägg inte energin på dom andra lagen.

Till hallen ikväll!

RBK-Micke: För att kunna älska måste man kunna hata - en filosofisk förutsättning!

Ljunggren: Trevligt att du är tillbaka i gästboken. Det var ett tag sedan. Håller med dig i dina filosofiska tankar, men man brukar inte göra det samtidigt. När jag går på Rögles matcher gäller bara älska - för mig i alla fall. När jag sedan ser på elithockeyn på sporten i TV, då kanske jag kan få utlopp för mina andra känslor.

RBK-Micke: Försöker hålla mig ifrån sandlådedebatten här betr stämning/klack/supporterskap här. Blir bara förbannad och trött på alla försståsigpåare och besserwissrar som, egentligen, har noll koll. Visst måste man hata för att kunna älska! det bereder mig (nästan) lika stor njutning när räliga MIF förlorar som när vårt kära RBK vinner. Utan antagonism vore derbymatcher uddlösa och tråkiga. Om jag, ändå, ska säga något om stämnngen den här säsongen är det ett par saker har att komma med; Lär er ramsorna! Hur lyder texten? Vilket tempo ska den sjungas i? Till vilken melodi? Vet ni inte - fråga! But inte ut texten i en befintlig ramsa till något annat. Hitta på en ny istället! Och, framför allt - stjäl inte ifrån andra klackar - det är bara patetiskt! Två exempel som får mig att må riktigt dåligt: "Alla vi som älskar Rögle, klappar nu!" Klapp & Klang varning från tidigt 80-tal som förekommer/förekommit i snart sagt landets alla ishallar. "Ni kan dra åt helvete!" En av MIF klackens få, egna ramsor. Den är FÖRBJUDEN i Ängelholms ishall. Känn traditionen och efterlev den, så ökar automatiskt stämningen!

Skit i va andra tycker för helvete, ja har inte sagt att ja hatar allt, inte att ja hatar rögle, men hatet höjer nivån lika mycket som dem "omtyckta" ramsorna, eller kanske vi ska sluta bua mot domarna och motståndarna nu också, ja kom igen vi blir ett gäng tvättäkta psykbryt, GLÖM DE

nickeman: Lägg ner!!!!!!

Hardmen: Oki, ja ska lägga ner om allt blir som innan!!!Iofs bråken o dem jävla hitlerhälsningarna kan vi vara förutan.

nickeman: Alla har rätt till en åsikt, men hela diskussionen börjar bli löjlig, eller hur?

Hardmen: Jo de e sant, ja e arg som fan! Varför ändra ett vinnande koncept? Hur skulle de se ut om Black Army gjorde en "rensning"??? Men whatever, de bästa e nog att lägga ner o inte provocera sig själv till att bli förbannad

Vem är det som leker förståsigpåare och messerschmitt nu, genom att idiotförklara de som inte ser något konstruktivt i att hata?

Roadrunner: idiotförklarar inte nån, ni kan inte bannlysa att hata.

För Halmstad ska vi slå, nananananananna

Ljunggren: Nä, det är just besserwissrar och förståsigpåare som är så jobbigt när man försöker föra seriösa diskussioner i gästboken.
Det finns alltid någon som säger till andra hur det SKALL vara.
Jag håller med dej om slutsatsen "Känn traditionen och efterlev den, så ökar automatiskt stämningen!" Det är viktigt att vi är stolta över klubben och klacken, men samtidigt måste man väl vara ödmjuk inför det faktum att det är andra folk som står i klacken idag än vad det var för 10-15 år sedan.
Man skall visst ha traditionen med sej, men om man fastnar i en massa förbud och blir utdömda av dem som var med på den gamla goda tiden, så känns det nästan som att det vore bättre att det inte fanns någon klack alls, eftersom man enligt vissa varken kan text eller tempo.
Det är också lite nya tider nu - och Rögle har på ett jättetydligt sätt gått ut och bett om att få bort tramset i klacken (alltså det som skadar klubben både ryktet och ekonomiskt).
Tyvärr hänger en del upp sej på detaljer och skall genast överdriva detta budskap.
Trevliga Rögle innebär såklart inte att man inte skulle få bli förbannad över dåliga domslut eller sluta häcklandet och psykandet av motståndarna, men visst är det en svår avvägning mellan vanlig "hederlig psykning" av motståndarna, som egentligen är till för att få dem ur balans och därmed gynna Rögle, till det meningslösa hatandet!
Det är något som vi inte löser här, utan det måste ske på plats i klacken. Inte för vårt tycke och smak, utan för att Rögle ber oss sköta det snyggt!
Det handlar därför inte så mycket om vilka ramsor (nåja, en del är det väl ingen som saknar), utan att ha fingertoppskänsla OCH bära med sej traditionen men INTE vara bunden av den!

« · 149110