1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27214 inlägg · 5186 ämnen

Dåtid - Nutid -Framtid

Dåtid - Nutid -Framtid
Hejsan alla Rbk:are
Nu har jag äntligen fått ordning på dateriet och vill då försöka ge några synpunkter på det som har skrivits i SpS, för jag har kunnat följa med i debatten men inte delta.

När vi ganska tidigt fick möjligheten att göra klart med Mats W så gav det eko i hela hockeysverige, många frågade sig hur vi kunde knyta en så välmeriterad tränare till oss och vi var ganska stolta att vi lyckats.
Mats var även med i resonemangen när sportkommitén skulle se över spelartruppen. När vi sedan ställde ekonomiska (inga stora men ändå)resurser till sportkommiténs förfogande så vill jag säga att Jan Peter och övriga i Sportk. gjorde ett mycket bra och snabbt arbete för att truppen skulle spikas och arbetsro åstadkommas. Många har haft synpunkter på huruvida man har hockeykunnande eller ej, men det behöver ju inte tvunget vara så att man måste ha varit spelare för att göra ett bra jobb utan man kan ju ha mycket bra kontakter med folk som kan hockey på det vis ni ifrågasätter.
När träningen väl påbörjats så kom festivalen med matcher mot VF och MIF och jag vill påstå att vi stod upp mycket bra och gjorde ett bra arbete redan då med ett nytt spelsystem. Det fanns inget som pekade på att detta inte skulle bli bättre och bättre, men när sedan seriespelet började så varvades toppinsatser ( Mora och Örebro ) med mindre bra insatser och vi hade förvånansvärt svårt att komma upp till den högstanivå som varje spelare har inom sig. Det infann sig en osäkerhet och en "byxångest" som alla som idrottat vet hur jobbigt det är.
Mats W:s roll ifrågasätts av er och många ropar på Roger M (han fick nya spelare för många miljoner men LHC ligger 3a från slutet) och till det vill jag säga klart och tydligt att Mats har såväl styrelsens som spelarnas fulla förtroende.
Vad gör styrelsen frågar ni, jo vi arbetar med att ingjuta mod och positivt tänkande hos våra spelare samtidigt som Sportk. har ständiga dialoger med Mats och spelarna för att genom hårt arbete vända den negativa spiralen som vi befinner oss i just nu.
Kom ihåg att vi är bara 2 poäng från SA platsen, och givetvis är målet att gå dit.
Sen är jag väldigt imponerad och glad för att Rögle engagerar så många människor och tycker att det är helt ok att ni som supportrar ställer krav och kommer med synpunkter så länge som dom är konstruktiva och inte är påhopp på personer som lägger ner tid och pengar och som hela tiden har RBK:s bästa för sina ögon. Jag vet att som ideellt arbetande så finns det bara 2 lägen, går det bra är man världens bästa men när det går sämre så är man inget att ha.

Just i höst har vi inte haft flyt i föreningen heller, utan det är precis som den ena olyckan avlöser den andra, först fick vi ammoniakläckage som kostade oss pengar sen fick vi inget positivt svar från kommunen när det gällde träningshallen och i veckan hade vi inbrott i kansliet och blev av med en del data maskiner bl. a. en server till biljett skrivaren som slöddret inte har någon användnig för.

Men jag tror att genom alla dessa motgångar så kommer vi att med er och andra supportrars hjälp att gå STÄRKTA ur situationen och även ta oss till SA bättre än någonsin.

I MOTGÅNGENS TID PRÖVAS VÄNNEN

Med hälsningar
lasse

Sv: Dåtid - Nutid -Framtid
lej: Riktiga vänner får lov att bli ovänner ibland. Vi vill ha en nytändning hos spelare och publik. Kommer Mats W. ha fullt förtroende oavsett resultat eller finns det en reservplan?

Jag förstår om Rögle spelarna är frustrerade att inte spelet funkar.

Men jag börjar bli orolig att något är snett i truppen.

Som jag skrev igår, när såg någon senast Karmhag slänga klubba och handske? Se Wolle åka fram till båset och drämma klubban allt vad han kan i sargen. Se TOGGE slå klubban allt vad han kan i ribban efter halmstad gjort mål. Arla blev tydligen också riktigt kinkig efter en avblåsning.

Det är dom 4mest lugna personer i Rögle´s lag. Inte konstigt man blir fundersam vad som egentligen står på.

Junior:
En teori kan nog vara att spelarnas egna frustrationer tar sig synliga uttryck.
Detta kan man nog se som ett sundhetstecken.
Hade det inte varit värre om dom bara hängt med huvudet och inte verkat bry sig?

Lasse:

Tack för din medverkan i supporterforumet. Styrelsen och övriga ledningen i Rögle har ett brett och starkt stöd hos supportrarna. Din medverkan i dialogen med fansen stärker givetvis denna uppfattningen ytterligare. Jag tycker att styrelse arbetet är öppet och man ser en röd tråd i styrelsens beslut och aggerande sista åren. I denna röda tråden ingår även Mats Waltin, När du nämner skriken efter Roger, så uppfattar jag att det är Rogers spel mer än Roger själv som folk efterfrågar. Roger Melin är ett avslutat kapitel för Rögle BK....styrelse och fans gjorde vad man kunde för att behålla honom utan framgång. Kritiken som framförs (överlag) tycker jag inte är en jämförelse mellan Roger och Mats som ledare eller coacher, det handlar om spelsystemet. Vi kände oss mer bekväma i förra årets spel som låg betydlgt närmare klassiskt Rögle spel än det vi ser i år. Inför säsongen så blev vi "alla" lovade ett om möjligt ännu mer offensivt Rögle spel än vi sett tidigare år. Toppinsatserna som du nämner (Mora och Örebro) hade vi ju hellre sett som bottennappen och övriga som toppinsatser....det är vi ju bortskämda med. Alla som följer Rögle och övrig sport är ju medvetna om att verkligheten inte är så enkel. Men vi är också medvetna om hur ett grundspel ser ut, hur samtliga spelare översätter tränarens ord i handling på rinken. Det ser vi inte och här är kritiken mot Mats..han leder laget och är ansvarig för resultaten. Det stämmer som du säger att vi bara är 2 poäng från SA......men vi är det utan något ordnat spel...och det oroar inför framtiden. Man kan också se det som en styrka att faktiskt ligga så högt utan att presterat något vidare spel.
Mats sa själv i inledningen av serien att vi fick ha tålamod i 10-15 omgångar för att börja se flytet i spelet......dom omgångarna är förbi.

Mats har styrelsen och spelarnas fulla stöd, bra. Från fansens håll är förtroendet för Mats naggat i kanten, utan att vara helt uppgivet. Låt oss hoppas på vändningen...för det gör jäkligt ont i våra grön/vita hjärtan just nu.

Kör hårt Lasse...vi är med er!

AIAnr10: Kloka ord...

lej: Tack för det svaret, Lasse!

Vi ger oss aldrig. Vi ses allihopa i eftermiddag (hoppas jag), och lyfter fram RBK till en välbehövlig seger. Vi behöver något positivt att ta med oss under uppehållet.
Hoppas att spelet för en gångs skull kan se stabilt ut i tre perioder.

Ps för en gångs skull är jag positiv till Derbygrupperna. Jag är säker på att vi inte varit i närheten av SA strecket om inte vi haft dessa grupper.
Det känns iallafall som att "Norra gruppen" är betydligt bättre Ds

« · 321009