Är tyvärr att vi slår Nybro på söndag och därmed får arbetsro att fortsätta på den inslagna vägen som ledor oss rätt i fördärvet!
Mitt drömscenario. Förlust på söndag med 2-7, samtidigt som Växjö och Västerås tappar poäng. Ny tränare och sportbas på måndag, Roger Hansson comeback på tisdag samt ytterligare en stabil back på onsdag.
Klarsynt 65a: Det kommer inte att bli någon ny tränare om inte Waltin självmant avgår. Om Rögle bryter kontraktet så snackar vi stora skadestånd (förmodligen det positiva kontraktsintresset). När jag har lyssnat på Waltin så verkar inte vara en person som ger upp i första taget, så tankar om en ny tränare kan vi nog glömma. Frågan är istället hur han ska modifiera systemet så att det kan funka. Mot Nybro borta hade han fått order om att spela med traditionella femmor och vi vet ju alla hur det gick. Så lösningen ligger i hur han modifierar och anpassar sin egna filosofi så att det passar laget och eventuella nyförvärv.
Mitt drömscenario. Förlust på söndag med 2-7, samtidigt som Växjö och Västerås tappar poäng. Ny tränare och sportbas på måndag, Roger Hansson comeback på tisdag samt ytterligare en stabil back på onsdag.
Det finns inga alternativ!