1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27178 inlägg · 5186 ämnen

HJÄLP OSS!

HJÄLP OSS!
Visst kan vi vara fiender på isen men just nu ser det mörkt ut för Halmstad och om vi har otur så kommer vi inte längre vara fiender på isen.

Halmstad Kommun kommer förmodligen fatta ett beslut om att höja hyran för vår hall med 250% och hallen som redan är dålig och svindyr kommer att ha ihjäl oss!

Kanske låter lite drastiskt att vända sig till "derbyfienden" men erkänn att det är roligt att möta Halmstad! Vill ni fortsätta med det?

www.btwo.se/hammers_1/protest.asp

Micke

Sv: HJÄLP OSS!
Mickebengtsson:
Patetiskt! Hur många Hammersanhängare stod på barrikaderna när det höll på att gå åt helvete med Rögle?
Halmstad Hammers är en dagslända och nu är er tid kommen. Inget lag, ingen publik, ingen organistation och ingen som skriver om er. Åtminstone inte i positiva ordalag.
Bye bye Halmstad.

D Quaid
När höll det på att gå åt helvete för Rögle?
Rögle har väl aldrig haft några större problem ? Eller? Självklart gör du som du vill. Jag själv tycker att matcherna mellan Rögle och Hammers är roliga,,,, sen att vi har en tam publik, vad kan jag göra mer än att hålla med. Hammers förtjänar ändå att få fortsätta lira hockey!

Mickebengtsson: Rögle var smarta nog att själva ta över driften av ishallen. Då kan det inte komma hyreshöjningar på 250% som i Halmstad...

Mickebengtsson: Inte för att vara sån, men jag skiter fullständigt i Hämmes. Det skulle vara mycket roligare att få möta Tingsryd igen, eller varför inte Mölndal :)

Nä, det är nog dags att även Hämmes fansen inser att laget är en dagsslända. Bättre ni håller till handboll.

Micke Bengtsson: Jodå, vi har visst varit i det brinnande Gehenna den där säsongen då det hängde på en enda match om vi skulle överleva eller inte.
Det är en smärtsam process, men samtidigt oundviklig om det snurrat på alltför snabbt och en del tappat fotfästet i euforin.
Det är nog inga andra än ni själva som kan hjälpa upp den skuta som tycks ha drabbats av slagsida, men jag hoppas för er skull att ni klarar av det! Ingen tjänar på att klubbar går omkull, och därför är det också tragiskt att stackars Gislaved nu verkligen hamnat i klistret.
De riktiga fansen är att beklaga i ett sånt läge.
Visst är det också kul om vi får derbyn även nästa säsong - men helst ser jag nog att det blir mot laget från brofästet =)
God jul, halmstabor!

Mickebengtsson: När det gick åt helvete för Rögle????? Det ska jag säga dig, det var åren efter elitserien, när ni härvade i div. 4 och mötte lag som Åstorp IK t.ex och om vi inte hade haft Lennart Nordstrand som ordförande då hade nog inte Rögle BK funnits längre idag men nu är vi på väg mot toppen igen, alltså elitserien där vi förtjänar en plats, helt klart...Allt beröm till Nordstrand och hans styrelse!!!!!!!

Rögle vi ger oss aldrig, Rögle vi ger oss aldrig......

Nickeman: Rögle spelar två träningsmatcher dag står på officiella sidan

« · 175376