Angående Stass så kan JAG säga att han hade platsat utan problem i Rögle BK. Ok jag vet att många gnäller på danska ligan, NH 90 poängkung spelade i Danmark förra året, Daniel Jardemyr i Leksand har spelat många år i Danmark. Tack Sjöberg saknar dig redan. Timrå nästa?
Killer>> Ja jag vet inte. Jag bara skrev vad som stod i NST.
Nu när man inte ska byta ut halva laget så tycker jag att man kan byta lite på matchtröjorna. Tycker dom är väldigt tråkiga. Oilers ska givetvis vara kvar men man kan göra något snyggt på tröjorna. Inte helt gröna. Ser så tråkigt ut.
Låter egendomligt angående Lindgren.Jag har bestämt för mig att han skrev ett 2-års kontrakt inför förra säsongen.Alternativet är att han skrev 1+1 och att Rbk väljer att tacka nej kanske ?
Jag förstår inte riktigt hur Nordstrand tänker. Han vill ha en spel och tekningsskicklig center. Ok.
Men då behövs väl inte Lindén eller Johansson. Som han välkommnar hem. För Rögle saknar väl inte grovjobbare precis. Där har man Månsson,Starck.,Johansson, Hermansson(?).
Jag tycker det delvis är rätt att värva spelare med Rögle anknytning. Men man kan ju inte i förstahand gå efter det. Fixa en spelare som är en riktigt bra spelare. Sen skit i om han kommer från Grönland eller Sverige.
Vi har många spelare som spelar med hjärtat. Sen så kan en spelare man köper in spela med hjärtat som t.e.x. Månsson
Visst har Lindgrens säsong varit dålig,men han har kontrakt även nästa år.Det jag menar är att det är inte lönt att sänka honom,han kommer att vara kvar.
Stass är i kanonform och danska tidningar öser beröm över bröderna som bär fram Rungsted mot guld i ligan.Han är klasser bättre än många halvfigurer som har burit Rbk-tröjan i vinter.Dessutom hade Stass burit den med stolthet och hjärta ! Det väger tyngre än att vara tysk mästare eller fd landslagsspelare.
Med rätt träning och förtroende hade Stass varit målskytten laget behöver !
Självklart håller jag med dig Mygel om att Finnström vore en drömvärvning på alla sätt och vis men för mig låter det helt ologiskt att han skulle vilja spela för RNK nästa säsong....
Killen är född 76 (således många år kvar inom hockeyn) och över medel bland backarna i ett stabilt elitserielag....Han spelar dessutom hockey på heltid till säkerligen en helt ok lön...Vad skulle få honom att vilja få honom att gå ner en serie, börja arbeta samtidigt som han spelar hockey och troligtvis ändå tjäna mindre än vad han har nu. Han försämrar också sitt läge för att eventuellt bli proffs i europa och då kunna tjäna riktigt stora slantar....Hade jag varit Johan Finnsträm hade jag möjligtvis lämnat Luleå men aldrig någonsin "gått ner" till RBK....Men man kan ju hoppas på att Finnström inte är en lika stor cyniker som jag är...=)
För två-tre år sedan var Lindgren en av mina favoritspelare i Rögle,just för att han gav allt i varje match och blev bara bättre ju längre säsongen led.Men de två senaste åren har hans formkurva gått allt annat än uppåt..
Killer Bob...Lindgren har inte varit bra de två senaste åren, man kan inte bara ta med honom i laget för att han har varit i Rögle ganska många år eller för att han HAR varit bra... Rögle måste satsa, då behöver man spelare som visar att de vill göra mål och ger allt och koncentrerar sig på sin uppgift i varje match..
Man kan heller inte ha spelare i laget bara för att de har hjärtat i Rögle, eller om de är publikfavoriter.
Rögle ska upp, då måste man värva smart och släppa spelare som inte håller måttet...
Mygel: E du säker på att Finnström har kontrakt? Men skulle de bli Rahm och Danne skulle de va toppförstärkningar!! Sen framåt behövs det en riktig målskytt gärna Stefan Lundqvist om ingen elitserieklubb tar honom.( vilket dem säkert gör) sen en lirare det måste värvas en riktig lirare!!!!! Tycker det är underligt om Wallin får förnyat förtoende, han har fått 2år på sig och inte presterat nåt märkvärdigt. Han skulle nog behöva ett miljöombyte liksom Lindgren som verkar ha kört fast litegrann.
Kritiken mot Jesse kan jan inte fatta han har hållt hög klass hela säsongen, det är backarna som har varit dåliga i SA
Finnström skulle vara en kanon värvning. Vilken kille som helst som spelar i först femman i ES är en kanonvärvning. Tyvärr så har Finnström kontrakt över nästa säsong och jag tror inte han blir så himla billig o lösa då han är en väletablerad elitserie back :)
Lindgren är ung o utvecklingsbar, visst, men det är det andra i laget oxå som är och som är bättre, tyvärr :(
Varför inte ta hem Johan Finnström? Han vann ju plus/minus statistiken i Luleå med +8. Problemet i Rögle är defensiven. Finnström kan ju röja som få andra framför mål, perfekt i power play också. Målskyttet är heller inte det bästa, varför inte leta i Tjeckien eller Kanada, de kan göra mål där. Och sluta gnäll på Lindgren, han är fortfarande ung och utvecklingsbar.
Sen är jag sviktande i min uppfattning om Stass. Visst han är en målskytt som Rögle saknar, men ingen vet riktigt hur mkt han har tappat i Danmark. Det är lätt att se han i en match i danska ligan och säga att han e skitbra, men hur blir det mot tuffare motstånd t ex nästa års SA??? Man vill ju helst inte se att en av de största lirarna i klubbens historia kommer hit o får sitta på bänken mestadels av säsongen som någon medioker avdankad gammal spelare. Men eftersom jag vet för lite, då jag inte sett Stass sen han lämnade Rögle, så kan jag ha fel i det jag säger. Gasolin jag tror att du har bättre koll på det. Skulle Stass ta en fast plats i första uppställningen i nästa års Rögle????
F-n va gött det hade varit om de två backar som Rögle har på önskelistan blir just Rahm o Johansson. Båda två har kontrakt som går ut och verkar inte ha haft sådär bra säsonger i sina förening (stort sett). Bara dessa två nyförväv innebär att vi lätt vinner silly-season :), alltid något att vinna.
Lindén är hjärtligt välkommen tillbaka. Martin Johansson är jag mer tveksam till.
Den spel- o tekningsskicklige centern kunde ju vara Mattias Lööf. Sen vet man inte om Nielsen fortfarande längtar tillbaka till Danmark, för isåfall så skall man ju självklart inte tveka att slå till.
Sen hade det inte varit helt fel heller om man kunde sniffa upp en okänd lirare à la Högardh, som blir ett stjärnskott. Kanske denna person finns i Tjeckien...... (kanske till och med heter Leska i efter namn)
Killer>> Jaja, pallar inte tjafsa emot dej längre. För visst vore Möller en kanon förstärkning. Han skulle ju peta alla Rögle spelare utan att behöva ansträna sig.
Nu är du väl ändå ute och cyklar Jugga? Den uttalade målsättningen var 1) Superallsvenskan, och därefter 2) Playoff. Att sedan idrotten är som den är, grym ibland, får du lära dig att leva med. Räkenskaperna visar ljuvliga svarta siffror. En förutsättning för att det över huvud taget ska bli någon satsning till nästa säsong. En annan trolig fördel är väl att elitserieklubbarna inte kommer stå i rad och uppvakta våra bästa spelare. Läste även att mental träning kommer som ett nytt inslag i sommarträningen. Äntligen!
Ja du, fy fan för värningsansvariga! Samma värvningsansvariga som lockat hit Rahm, Högardh, Svensson, Löwgren, Hansson m.fl. Dessutom har ju värvningsansvariga läckt bakåt och inte kunnat förvalta alla målchanser de fått i matcherna. Jösses!
Fransson,att slänga ur sig saker som att sparka Lindgren känns bara onödigt.Givetvis vet Johans om att hans säsong inte har varit direkt lysande,men fakta kvarstår att han har kontrakt även nästa säsong.Sänk honom därför inte utan ge honom en chans till revansch.Ditt påhopp på Hansson är däremot rent nonsen.Han har visat en mycket hög lägstanivå,tyvärr så har nog hans reserver varit tömda när det dragit ihop sig.Han var ju knappast ensam om detta.
Jaha, nu var det bara 6 månader kvar tills premiären... Jag tycker att Johan Lindgren antingen ska sluta själv eller få sparken, han har inte gjort ett skit i år... Roger Hansson måste ta och skärpa sig, han måste kunna använda sin rutin mycker mer...
Rögle måste värva: Målskyttar och matchvinnare!!!!!!!!!!!!!!!
Tycker att det är fel att klaga på Ivarsson tycker däremot att fler borde klaga på dem som har värvat ihop Rögles lag 2002. Jamenar när man siktar mot kvalserien och kommer näst sist i Superallsvenskan dem borde fan skämmas
Att hänga ut Iwarsson är ju totalt oförsvarbart.Killen har ju abslolut tillhört överraskningarna denna säsongen,tyvärr var han väl inte lika bra när det väl gällde.Men det finns däremot kanske andra mer namnkunniga som man väntat sig mer av. Att Nordstrand sedan säger att man endast behöver en center och två backar när målskyttet varit katastrof fattar inte jag ????
Det finns många sätt att stötta Rögle. Det enklaste och roligaste är att komma till ladan när det är hemmamatch. På detta vis stöder man Rögle både direkt och indirekt, vilket faktistk påverkar resultatet!
Ni som på förhand gett upp hoppet för Rögle kanske satt hemma och håll tummarna för Mif vad vet jag.
Jag tycker faktiskt att vi har en hygglig målvakts sida. Bättre än de flesta andra lag som vi antagligen kommer att möta nästa säsong. Däremot så behöver vi förstärkning på baksidan. Målvakterna har ofta varit mycket ensamma eller så har det blivit 1 mot 1 läge. En bra defensiv back hade man inte tackat nej till!
Sluta o klaga på Jensa han har varit en av Rögles bästa spelare. var fan var alla Rögle supportrar idag? 1428 pers är skandal. Tack för denna säsong Rögle utan er kan man lägga ner vintern. Tack till alla er som har följt Rögle både hemma som borta.
Håller med Jesse om målvakterna. Målvakten är halva laget. Kan vara värt att fundera på. Med elitserieklass på målvaktsspelet hade säsongen inte varit slut nu. Ska man lägga pengar på nå´t så är det på den platsen.
Sen tycker jag att det var usel uppslutning idag i ladan. Vårt RBK hade faktist en hygglig chans att gå vidare. Ni som inte hade goda skäl att utebli idag ska skämmas!
Som man brukar säga, "det är bara att ta nya tag till nästa säsong". Jag är besviken, inget snack om saken. Man skall i alla fall ta sig vidare till någon form av play off...Men men, skall inte gnälla mer på den saken nu. En trist grej inför nästa säsong är däremot målvakterna. Jag är rädd för att styrelsen betraktar RBK:s målvaktsida som mkt bra när den i själva verkat bara är "ok". Jag menar att RBK hade behövt ett riktigt målvaktslejon som kan vinna matcher åt laget när övriga spelare har en blek dag. Så har det tyvärr inte varit i SA i år. Men som sagt, jag tror att styrelsen är mkt nöjda med målvaktssidan och således kommer inga förändringar att göras på den fronten.....Olyckligt tycker jag, vad tycker ni??
Man känner sig självklart besviken just nu. Försöker komma ihåg alla de bra matcherna i år; Mora hemma, Tingsryd matcherna, Leksand hemma båda gångerna etc etc. Men det enda som etsar sig fast i minnet är början på andra idag, när nästan hela laget sjönk ihop som en säck. Jag vet att det kvittade ändå, men visst fan ska väl alla spelare anstränga sig max i säsongens absolut sista match!! Hoppas att de flesta spelarna tog sig en titt på Sjöberg o Skugge idag. Så skall det se ut!!! Jag vet att det kan vara svårt att hålla uppe motivationen i alla matcher i en serielunk, men va f-n......Sista matchen!!!!
Hoppas nu att Brynäs åker ut fort så Lööv o co kan börja jobba på att få hit Johansson den äldre :)
Tja Då var säsongen till ända..lite tråkigt att det blev så här med var ju trots allt inte idag som tåget gick utan förlusterna mot Boden och Bofors hemma. Man kan väl förstå Killerbob lite, men det här har ju han vetat från första nersläpp denna säsongen..han har bara kommit med kritik hela tiden. Nu kan man hoppas att det blir en någorlunda satsning nästa år, för pengarna börjar ju finnas där.
Sen vill jag bara önska Erik lycka till, för han lär inte vara kvar nästa säsong ( vilket jävla slöseri). istället står vi med Ivarsson och wolle.. tråkigt att behöva säga det nu...men Ivarsson är en högst ordinär målvakt..och Wolle är guld värd i sina bästa stunder..i sina sämsta hade vem som helst gjort det bättre.
Jaha då var den säsongen slut.Känns en aningen snopet. Förra året var man betydligt mer besviken,nu känns det bara tomt och på något konstigt sätt förutsagt. Det är nog inte meningen att vi Ängelholmare skall ha ett hockeylag på väg till eliten längre.Vi ska vara nöjde med ett medelmåttigt allsvenskt gäng. Är målsättningen så ska förutsättningar och prissättning vara därefter annars kommer folket sluta komma.
Kan man fa be om ett sista anstrangande ryck fran dom gronvita, det borde val inte vara for mycket begart med tanke pa hur mycket Nykoping har att spela for.. Na vad tror ni om dagens drabbningar?? Jag ar standig optimist...
Började bra i SA gjorde en kanonmatch hemma mot Leksand, men sedan bortamatchen mot Bofors som förlorades 13 sekunder före slutsignalen, efter den matchen gick det grus i maskineriet. Precis som den förlusten satt i skallen på spelarna resten av matcherna, PS. Detta är bara en fundering, kan ju vara andra orsaker.
Håller med sign W8 att JB 007 är lite hård i sin kritik. Oavsett hur det går i kväll mot Nyköping, så tycker jag att RBK har spelat en trevlig hockey denna säsong.Får ju behålla stora delar av detta lag nästa säsong, och med lite nya förstärkningar, så tror jag att det blir en rolig säsong 2002/2003.