1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27182 inlägg · 5186 ämnen
« · 80309 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ingen Rahm
Rögle BK var ett lag som många ville spela i för några år sen. Då menar jag elit-spelare. Som det är nu får vi det som ingen annan vill ha. Varför? För om åren betala Rögle bra samt fixa bra jobb, nu får spelarna mellan 3000-8000 kr. samt ett jobb på extraco eller någon annat skit-jobb. Träna o spela match 10 gånger i veckan samt jobba nästsan 100 procent, vem fan pallar det......

Junior:

För att vara ett intressant lag, ett lag som spelare vill komma till bör man kanske höras och synas mer i media än vad RBK gör.

Men eftersom det är noll och intet som hörs, syns och märks så är det ingen spelare, sponsor eller supporter som vet vad som händer. Vem skriver på för en förening som lägger locket på totalt ?
Jag menar..säsongen har varit slut i över en månad nu och vad har kommit fram. Ingenting i stort sett, utom några som har förlängt kontraktet och en hel del som lämnat. Hur mycket jag än tror på att man inte ska basunera ut något i förväg....så lång tid går det inte att hemlighålla en drös nyförvärv för att presentera alla på en gång.
Det läcker alltid någonstans, det är därför den här tystnaden är så oroande.

Daniel Wallin
Daniel är klar för IK Oskarshamn.

Officiell sportslig målsättning säsongen 2002-03: "Superallsvenskan, sen får vi se" ? ? ? ?

Vet inte om man pallar en sån säsong till. Fast det är klart, man har ju blivit överraskad förut. Bara inte av RBK :-(

Såg att Badelt har fått kicken ifrån Bajen. Eftersom klubben nu försöker satsa på spelare med Rögle anknytning så är det väl inte någon jätte chansning om inte han finns med i Rögles tankar.
Även deras goalie, Joakim Persson, som e skitbra har kickats. Han kanske skulle vara ett tillskott.

Cannerheim verkar väl ett intressant namn..

Men återigen så får inte Rögle spelarna dom vill ha. Det är nog det 1000 året som man får gå ner långt på listan över vilka spelare man vill ha.

Är inte Rögle ett intressant lag längre?

Ingen Rahm
Ajaj, ingen Rahm enligt dagens HD. Österrike istället.
Lunkan verkar också tveksam.
Känns inte riktigt bra...

Sv: Nybro gick upp
Hmmm...
Hur ser de båda serierna ut nästa år..

I Södra säkert ser jag: Rögle, Mörrum, Hammers, Troja, Tingsryd, Oskarshamn, Tranås, Nybro, Bofors, Örebro

I Norra säkert ser jag: Löven, Skellefteå, Kiruna, Boden, Sundsvall, Piteå, Örnsköldsvik.

Sen har vi Mora och Nyköping som alltid verkar få spela i "fel" serie. Arboga som hamnade helt snett förra säsongen och så 4 Stockholmslag varav Hammarby, Huddinge räknas som söder om stan och AIK, Vallentuna som norr om stan.

Så logiskt sett borde väl Arboga och Nyköping hamna i Söder och Mora och 08-lagen i Norr.

Personligen hade jag gillat att några Stockholmslag får spela i Söder, men jag kan inte få allt. :-)

Vi får väl se om vi får någon logisk och geografisk uppdelning nu när inte bilhandlaren i Södertälje ska styra detta längre och ingen mjölkkossa Leksand som man måste ta hänsyn till.

Rykten
Tycker det är ovanligt få rykten i år. Det brukar annars surras en jäkla massa. Det kanske är bra vad vet jag.

Jag börjar i alla fall känna mig smått sjuk nu. Dettar beroendet av att finkamma alla tidningar på nätet varje dag och att läsa andras gästböcker börjar slita på hälsan. Men det är svårt att låtabli, man vill ju hitta något kul att läsa om någon spelare som kanske kanske kanske kan vara på väg till laget i mitt hjärta.

Hoppas att det står något bra i HD imorgon bitti. Hoppas hoppas

95%
Var det inte idag som truppen till 95% skulle vara klar?

Mygel:
Jag skulle också tro att AIK tyävrr hamlar i den norra...=(

Men jag hoppas att Mora blir kvar i den södra, det är ett roligare lag att möta än t.ex. Mörrum

Det hade vart skoj med NH90, det hade höjt stausen lite. Och de har ju bett om att få spela i den södra ett antal gånger nu så vem vet..

Patrik: Jag tror att AIK hamnar i norra gruppen med Hammarby. Jag tror att istället så kommer att Arboga flyttas ner igen och Mörrum (om de spelar i södra allsvenskan nästa år) samt Nybro fyller på i södra. Sen vet man fortfarande inte vad som ska hända med Troja o Tingsryd. Kan bli en väldigt intressant serieuppläggning. Positiva med Nybro o Mörrum är att det blir kortare bortaresor.

Nybro gick upp
Så blev det ett nytt lag i allsvenskan till nästa säsong - Nybro, som ersätter degraderade Gislaved.
Dessutom hängde Mörrum kvar.
Undrar hur det blir nästa säsong, om hockeyförbundet ritar om gränserna? Leksand försvinner ju, och då talar väl en del för att Mora inte har någon anledning att spela i den södra serien.
Nyköping & AIK istället kanske?

Idag är det dagen då det mesta skall vara klart med Rögles trupp. Ska bli spännande att få höra några nyheter!

Hoppas också att folk snart ska hitta tillbaka till gästboken, för det är inte alls samma drag som tidigare. Men till viss del hänger det väl ihop med att officiella tog bort länken till gästboken sedan den startade om.
Och sen så är väl inte hockeytempen så speciellt hög just nu...

Sv: Wolle
Vet du om det är klart med ny målis????

Wolle
Wennström lämnar. Det är klart nu.

Någon inom Rögle beter sig som ett kräk.
Jag vill/kan inte berätta vad som har hänt men kan säga att det dom gjort är katastrof.

Sv: AIK i Allsvenskan
vi älskar rögle...

nu ska vi göra landskrona osäkert skrika rögle.. det är alltid populärt.....hahah

vi älskar rögle,.!!!

vi ses i ladan.. saknar er alla..!!!!!!!

AIK i Allsvenskan
Har inte så bra koll men jag har för mig att AIK låg ganska pyrt till det året Rögle åkte ur elitserien. Var det inte så att dom var tvungna att vinna de 3 resterande matcherna för att hänga kvar???? eller något i den stilen.
Har för mig att min Rögle tokiga far gick hemma och koka ihop något i stil med att de andra lagen lade sig.
Isåfall fick dom för gammal ost nu;)

Sv: Herman Hultgren
Herman Hultgren har inte varitnågot vidare!Han hör hemma i Divison ett...Tänk på att förra året lirade han med Brynäsi Elitserien.

Sv: Herman Hultgren
bon scott:
Jag tror han har rätt att bryta det om man han vill.
Han har ju inte lyckats så bra som man hoppas på så ja han kanske sticker..??

Herman Hultgren
Har inte Herman Hultgren 1 år kvar på sitt kontrakt? Han är uppskriven på SICO transfer.

Sv: Rögle Logga
ahh.... va fan.... Nu har man ju siemens så där sket det sig....

Vi ska på hockey i halmstad, hockey i halmstad!

Jadå, fick min nyss oxå, det var snygg, kom igen och stöd vårt grönvita lag.....

Loggan funkar. Rekommenderas till alla Grön-vita fanatiker :)

Rögle Logga
|*) Pris 10kr |
|(Europolitan och |
|Comviq/Tele2) |
|respektive 11.50kr |
|(Telia). Fungerar bara|
|till Nokiatelefoner |
|(alla modeller utom |
|8130, 8110 och 9000)! |
|Har du frågor? Ring |
|Inpoc Kundtjänst, |
|08-412 63 00. |
|----------------------|
|Rögle |
| Beställ logotypen |
| genom att skicka |
| texten |
| "i rogle" till |
| telefonnummer 72106.*|
| |
| Av priset går 2 |
| kronor oavkortat till|
| Rögle BK! |

Vet int om det funkar.Testa

Sv: Honom vill vi ha;)
Gasolin: Hehe, jag menade inget ont om Babyface. Hade han kunnat åka skridskor så skulle han kanske kunnat vara nåt för Rögle :)
Ska du upp till Halmstads hockey festival Otto?

Ole Gunnar är ett baby face Otto :o)

Om Rögle ska ha till 95% av sin trupp klar den 15April så får man nog snabba sig lite. Dock vill vi inte ha någon Kjell Ove Kjellsson från Trollhättans Gif.

Man tycker att Janne borde ha några kontakter nere i Tjeckien. Typ alla andra lag´s stjärna är finsk,tjeck,kanadick eller något.

Mygel: Hallå Mygel, tänk OM Wallin hade varit som Ole-Gunnar, då hade han fått 10 årskontrakt!!! Jämföra Ole-Gunnar o Wallin är som att jämföra en kall öl med en varm avslagen Öl!!!! Ole-Gunnar Solskjaer är kung!!

Tror att Johan drar till Halmstad. Det kändes så när man läste HD för en vecka.

Med Rahm menade jag att man kan inte helt lita på NST ibland verkar det som :). De basunerade ut att Engström skulle lämna innan allt var klart. Men om det nu är säkert att Rahm har brutit så tror jag att det är mkt stor chans att han kommer tillbax till oss. Tror inte att någon annan elitserie klub är så intresserade.

Merxx: Wallin vet jag ej

Stöppe ska till Tyskland..

Daniel Wallin skulle man gärna ta tillbaka till Tranås!
Har ni hört några rykten om vart han och Johan ska ta vägen!

Mygel>> Stod det om Österby också i NST?. iofs läste jag tidningen 05.15 och då fungerar kanske inte hjärnan så värst bra.

Du skrev om Rahm har brutit med VF. Men det stod det ju i tidningen att han har.. Men det visste du säkert redan.

Det som sades i NST/HD idag är helt klart hopp ingivande. Rahm o kung Österby kommer att höja laget ett antal dimensioner om de kommer. Verkar rätt nära med Rahm om han har brutit med Frölunda. Gästrin ser intressant ut. Linden gör väl varken bu eller bä.
Lindgren ut är ingen större förlust. De senaste 2 säsongerna har han haft det väldigt svårt att skapa någonting överhuvudtaget. Wallin har varit lite av en Solskjear. Hoppat in, petat in ett mål genom att trycka sig själv in framför mål, rätt anonym annars. Bättre att släppa den platsen till en som kan tillföra laget något hela tiden.

Oj det blev lite fel där;)

Det var ju skönt att man fick läsa något om Rögle, det har ju varit ganska tyst. Sen tycker jag det är bra att Wallin och Lindgren får dra.

Fakta om Magnus Gästrin

Född - 1979
Längd - 1,86
Vikt - 90

60poäng på 80matcher i Boden innan han kom till LHC

I LHC gjorde han 1mål och 3assist på 18matcher

Beskrivs som en tuff center med gott passningsöga.

Så nu vet ni lite mer :o)

Gästrin aktuell för Rögle. (LHC/MoDo)

Wallin och Lindgren får inga nya kontrakt.

Så vet ni också som inte har Nst/Hd

Attans. Men vår sydliga värme kanske borde locka han mer :) Kanske han e allergisk mot kyla.

Honom vill vi ha;)
Luleå jagar Europas hetaste spelare
En av Europas absolut bästa spelare den här säsongen kan vara på väg till Sverige – igen. Luleå är nämligen på jakt efter tjeckiske poängkungen Petr Leska, som har ett förflutet som juniorspelare i Rögle;)

Såg det på Hockeymagasinet.

Truppen
OK, 12 spelare klara (om inget "oförutsett" inträffar) innebär att det saknas 10.
Då blir det en intressant vecka, eftersom man räknat med att ha truppen i stort sett spikad runt den 15 april.

Saxat ur dagens NST (intervju med Stöppe):

"Har Rögle hört av sig efter säsongen och föreslagit en fortsättning?
-Nej."

Sv: hhf
Träningsmatcherna kommer igång i augusti....

Ja, Junior, jag är sugen på att åka upp till Halmstad och sjunga fram vårt RBK!

Sv: hhf
Du behöver inte vänta så länge. Träningsmatchandet börjar väl i juli eller??

hhf
Hade varit jävligt fett och dragit upp ett gäng och bara skrikigt och sjungit fram vårt arbekå...

Det är ju fan att man inte ska få träffa alla aia:are på hela sommaren..

Snurra fram klocka 6 månader!!!!!!!!!

åååååååååååååååHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sv: Koll på läget
Jag tror att Sjöberg hade inskrivet i sitt kontrakt att han kunde bryta kontraktet om han inte fick mer tjänstledigt. Kontrakt är fortfarande värda en hel del, dock inte lika mycket som innan Bosman :)

Sv: Koll på läget
Så här står det på officiella.

Rögletruppen består för närvarande av följande spelare:
Målvakt: Jens Iwarsson.
Backar: Daniel Larsson, Andreas Byström, Martin Ericsson, Herman Hultgren och Roger Hansson.
Forwards: Tomas Andersson, Mathias Månsson, Torgny Löwgren, Pelle Svensson, Kristoffer Starck och Magnus Hermansson.

Koll på läget
Skulle någon med lite bättre pejling än undertecknad vilja lista upp vilka spelare som är kontrakterade nästa säsong, hur långt kontraktet löper samt vilka förbehåll det finns (t.ex. rätt att bryta om man går till ES-lag).

Vad jag vet idag är det:

Iwarsson (nytt kontrakt i vintras)
Hansson
Svensson
Hermansson (nytt kontrakt nyligen)
Starck
Andersson (nytt 1-års nyligen)
Ericsson (nytt 1-års nyligen)
+ några till som jag inte är säker på.

För det andra är väl egentligen inte skrivna kontrakt värda så jävla mycket idag (Sjöberg), så det kan kanske kvitta?

Sv: gött som fan!!!
Ska dom lira i Sannarpshallen?. Alltså är det typ som "Helsingborgsfestivalen" / "Karnevalen i Landskrona". Eller är det bara hockey det handlar om.

Jag tycker vi samlar mycket folk och åker upp och festar gärnet.
Någon mer som är sugen?

Jajemen....

Tackar Belix för detta!!!!!

Kan man få läsa lite om RÖGLE i tidningen nu kanske? Har inte sett ett smack förutom intervjun med Håkan Persson som jag givetvis ramade in...

Kanske man kan få läsa om en vettig värvning snart?????

Jaja, ser fram emot hockeyfestivalen i popstaden halmstad... Då kan ni nog förvänta er ständiga uppdateringar på www.rogle.com

Tack för mig!

Ojdå! Bara det inte blir samma resultat för de grönvita som senast Halmstad arrangerade en träningsturnering. Det var under ett juluppehåll för 3-4 år sedan och Rögle förlorade mot allt och alla. T.o.m. mot Hammers, som då spelade i division lingon.
Ett lag från Karlsbad låter kul!

14 - 17 Augusti Halmstad Hockeyfestival
Deltagande lag:
Halmstad Hammers
Västra Frölunda HC
MIF Redhawks
Södertälje SK
Rögle BK
HC Becherovka Karlovy Vary, Tjeckien

gött som fan!!!
Härligt att någon äntligen tagit på sig ansvaret...

Vad är detta för skit man hör om att Ola Nilsson från Malmö är på väg till vår grön-vita klubb???
Får inte Wolle nytt kontrakt eller?

Någon som har lite info om "Halmstad Hockey Festival", vad ä'r det för sorts turnering...

älska R-B-K!!!!!!!!!!!

« · 80309 · »