1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27190 inlägg · 5186 ämnen
« · 149867 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MER HCOKEYALLSVENSKA PÅ SPORTEN!
vi har fostrat vi har skapat vi har alltid malmö hatat för vi e fans med hjärta som faktiskt har känt smärta O vi ska spöa mif igen för vi e ståplats stolta män så stäm nu upp i våran sång för vi ska vinna guld nån gång och skåla i champagne i tv-sporten
.. ahhe den låten e grym!!.. vem har kommit på den.. edn tycker jag vi kör på nästa hemmamatch!

Sv: KLACKEN!!
Junior: Den har varit tillräckligt het för att förekomma mer i de olika sportprogrammen än vad Allsvenskan kan drömma om.
Det har varit reportage om Assyriska vid ett flertal tillfällen, Öster är ett lag som det snackats om, och Enköping har fått sina reportage med plus Frölunda.
Även om inte Superettan var lika het som under tiden MFF låg där har man ändå mer plats i TV än vad Allsvenskan i hockey har. Värt att tänka på..

FredrikM:
Det kanske blir dyrare för lagen att resa, men intäkterna lär också öka. Jag kan lova dig att publikintresset är betydligt större att se Rögle-Skellefteå, Rögle-Björklöven än att se Rögle-Tranås och Rögle-Örebro exempelvis.
Om hockeyn satsar på en enda serie under Elitserien lär TV och tidningarna följa efter och skapa intresse. Vilket ju hänt med Superettan i fotboll. Lagen i den raka Allsvenskan får hela tiden möta bättre motstånd, bara i sällsynta fall lär vi få resultat som 8-1, 9-0 och sånt som vi har nu.
Möter man bättre motstånd är man bättre rustad att möta de Elitlag som är på väg ner och har även större chans att klara sig i Elitserien. För just nu är temposkillnaden mellan Elitserien och Allsvenskan alldeles för stor.
Även för supportrarna kan det bli en fördel med en rak serie under Elitserien. Satsa på ordentliga bortaresor till subventionerat pris även till matcherna längre bort.
Istället för att för femtielfte gången köra längs trista 21:an till Mörrum, ta en tur till Stockholm för match mot både Hammarby och AIK samma helg exempelvis.
Om matcherna spelas fredag-söndag kan man göra sådana kombinationsresor som supporter.

Mygel: Hur het har SuperEttan varit iår?
Superettan var endast het när BoIS,MFF & Djurgården låg i den serien.

Om inte media skriver om saker så blir det aldrig stort.

Vet du hur Div3 kvalet i fotboll fungerar?

Mygel: Men om vi ändrar om serien till en serie blir det svindyrt för alla lagen och resa... det är der inte många lag som kommer klara av..och det lär kräva mycket mer av spelare och tränare som måste sitta i en buss en jäkla massans timmar..och sen så lär det inte bli lika mycket folk på matcherna inte lika fin stämmning.. för inga supportrar från bortalagen lär vilja åka upp till Kiruna tex från Ängelholm.

Och om det nu inte är så stort intresse för arboga mot Tranås tex så behöver dom inte visa den matchen.. men dom kan ju visa publimatcher som tex Rögle-Bofors och liknande.. eller iallafall visa resluatet. För du så mycket har jag märk att de skulle ha tid med. varenda sportsändning svt har visar de repotage om de mest ointressantaste grejerna.. som igår tror jag det var visade man lite om vårt döva landslag.. liksom hur många vill se det?.. jag kan ge massa andra exempel på vad svt visar för skit.. men det orkar jag inte nu.. Men visst de vore intressant med en enda liga i under eliserien men de tar mycket arbete att utföra de..

Mygel: hur långt tid tar det att visa tabellerna? typ 20 sekunder om man säger resultaten också.

oj förlåt läste inte hela ditt mygel.

Mygel: Dom brukar ha ganska mycket tid att visa resultat från superettan och det e ju en andra divition det med, och det kommer knappt tusen på ÄFFs matcher. usch har vart och spelat hockey nu.. jobbigt..!

FredrikM: Jo det tycker nog vi alla att det skulle. Men den här debatten har förts nu i flera år o jag trodde nog att den var avslutad nu. Rikstidningarna kommer inte att ta upp värdefull plats i sina upplagor för näst-högsta serier med lag som knappt fyller 1000 pers i sina hemmaarenor.
Fotbollen insåg detta och skapade därför EN serie under allsvenskan för att dels öka kvalitén på serierna/serien under allsvenskan samt dels för att kunna locka mer massmedialt intresse. Detta har de lyckats med och jag tycker det är ett grepp som även hockeyn borde pröva.
Som det är idag så tror jag inte att tidningarna på riksnivå skulle öka sina upplagor precis om de skrev om t.ex. Kiruna mot Piteå eller Arboga mot Tranås. Tyvärr så är intresset inte så stort för dessa matcher.
Sen ska man nog inte gnälla så mycket på TV (enbart Sportbyheterna på söndagar då de har mer tid). Sportnyheterna på både TV4 och SVT har en väldigt pressad tdsram att föra ut allt som har hänt inom idrotten. Jag skulle nog säga att det på en dag händer så mycket inom de högre idrottsskikten, för att de skulle kunna avvara tid åt en andra division i hockey som innehåller vissa mer eller mindre "ängagäng".

Det som vi dock borde göra är att ligga på förbundet så att seriesystemet reformeras så att det blir mer media intresse kring serierna under ES. För det första så är kvalitén under ES alldeles för låg och för det andra så fattar ingen förutom de närmst sörjande hur seriesystemen fungerar. Kan någonhär inne t.ex. enkelt förklara hur div2 systemet fungerar?
Ligg på förbundet och Svenska hockeyligan så att saker och ting ändras till vår fördel. Därefter kommer media exponeringen.

FredrikM: spoorten på tv skiter i allsvenska i hockey....lär dig detta...så kommer det alltid att vara!!!

Fransson: jo ni e duktiga ni haha.. ja jag har läst era referat på svenskanfans.. brukar alltid vara inne där o kika=).. Men tycker det borde skrivas mer om hockeyallsvenskan i de stora kvällstidningarna också..o de vore inte helt fel med resultat på sportsändingarna... När spelas nästa hemmamatch?

FredrikM: Som sagt HBG:arna är ruggit bra på att sjunga, de har riktikgt starka röster för det!!!

gå gärna in och läs min/junior´s artikle på svenskafans.com....matchreferatet för gårdagens match ligger där nu!!

följ länktipset

FredrikM: andra och tredje perioden

QP: Jo klacken var väl ganska bra i första och andra perioden.. Men va tusan.. jag tcyker vi ska höras ännu mer... och varför är det alltid helsingborgarna som sätter igång alla bra ramsor... de va hyggligt med folk också..

edvard:
Du kan ge dig fan på att det var sista gången vi åkte ur elitserien! För när vi går upp igen så gör vi det för att stanna där.

Svaret på din fråga är NEJ!

HasseT: jag håller med...
men jag har en fråga till ett rögle fan jag undrar om ni åkt ur ettan/allsvenskan sedan ni åkte ur elitserien sista gången...

jag önskar svar snarast

Sv: Rbk-Hammers
Märkligt att RBK ska ha så svårt mot Halmstad. Nåväl, huvudsaken är att formen är på topp efter nyår.
Lycka till!

KLACKEN!!
Mäktigt drag i klacken i går hördes bra från högra i hela 2 per, sen tyckte jag "spelemannen" var lite okänslig o tystade er.
Betr Tv o radio så hjälper det knappast att kommunicera med dem,
maktfullkomliga, okänsliga och storstadsfixerade. Dom svarar inte på brev och är snorkiga i telefon=bonnjävlar ska vara tysta för media vet vad som är bäst for folket. Sen tror jag att ES ligger på för att inte ge för mycket uppmärksamhet åt Allsvenskan. Kanske
det blir lite bättre efter jul då SA startar, det blir väl iaf en match resultatredovisning (text).
Betr Hämmers så är det konstigt ända att de ligger där de ligger, annars är det vi som gör dom bra!

jagr: Alla klackar som använder trumma suger, de vet vi alla, de e bara en brist på röster och folk

FredrikM: SYFTAR DU PÅ IK OSKARSHAMN???? MED TRUMMAN

Arboga-Rögle
Hejsan mitt i natten, är det många som ska till Arboga, nån by i mitten av Sverige? Hoppas det blir några. jag ska inte dit, min skola börjar ju på Måndag:( så schledet... men livet har sin gång.

sen vill ja bara säga att ja tycker att Tv4 suger, visst trevligt att dem kommer till Ängelholm, men att prata om Brynäs och Roger Melin och sen visa 2 korta sekvenser från matchen??? Kluriga människor???

Vill bara säga tack till er som kom i den andra perioden, de behövdes kan ja säga, de blev en helt annan stämning när ni kom, jävligt bra att ni kommer med nya sånger, iofs den ena av dem ni sjungde var lite yr....

OE: ja det var mycket intressant och glädjande läsning .. t.ex att han deras tränare säger att Rögle borde ha lett med 5-0 efter första, inte många som erkänner sånt :) god natt!

Nattsuddare: Referatet är ute!!

Mygel: vi brukar inte säga hata hata hata Arboga när matchen e slut. vi brukar säga sånt när dom t.ex. skadar en av våra spelare, i detta fallet var det ju inte så eller hur?

FredrikM: Visa andra lag säger säkerligen detsamma om oss när Rögle kommer på besök (ingen ont om er Svenne, Joinzzon mfl). Anledningen att det är så många Hämmes supportrar hör ihop med avståndet.

HasseT: Halmstad är rivaler. Alla som skrek hatade väl dom !

HasseT: E de e fan klart.. vi hatar alla våra motståndare,, Halmstad har ju iaf en klack till skillnad från många andra lag som kommer till Ängelholms ishall.. o dom e för jävliga när dom har med sin satans trumma...

Håller på rbk: hejsan. Förut snackade ni om hata och älska. Varför klagar ni så mycket på att vi hatar? många klacker älskar, jag vill inte vara lika dan som alla andra. Men varför sjunger ni "vi hatar halmstad", otroligt barnsligt. Varför ska vi hata dem? de gör ju ingenting dumt.//hasse

Sånt här får inte hända! Varför klarar inte Rögle av att spela bra i 3 perioder? Det kallas moral. Och sedan om många klagar på alla oss som är missnöjda med såna här matcher beror det på att vi är kräsna supportrar som vet att men ska slå Halmstad hemma!

Kom igen Rögle. Detta håller inte i superallsvenskan! Men spelet lär bara bli bättre o bättre.

Hardmen: kanske inte, men vilken humor du har.

HasseT: Lönt att påpeka...

Belix: jo visst.. men nu var det så att vi klagade bara på att de aldrig visade hockeyallsvenskan på Tv.. inte heller står det specielt mycket om det på aftonbladet.. o då är det väl inte mer än rätt att försöka propagera för mer hockey i media..

Belix positivt stavas bara med ett S du har använt två s många gånger och kommer snart bli avstängd ;)

Sv: Bilderna
HasseT: Dom kommer säkert igen, dom vann trots allt, fast med lite marginal. Bra tryck i klacken i andra och tredje perioden.

belixomannen: Skärper Rögle sig ska du nog få se att det blir lite positivare kom du inte ihåg när dom hade vunnit 7 i rad? då var det positivt! Tänk på det positiva inte på det negativa.

Belix: Jo men vi måste väl 'ändå visa vad vi tycker om saker och ting.. vi bor ju trots allt i ett demokratiskt land

Belix: Idag gick det snabbt, tackar så mycket. Det gnälls nog lite mycket men att inte interjuva Melin efter matchen tycker jag e ganska dåligt...ha de!

Bilderna
Bilderna är uppe nu

Sv: Pelle?
Hardmen: Tack för det

Sv: Pelle?
Fransson: Han har en lättare höftskada, han tyckte det var lika bra att vila denna match och vara med på söndag mot Arboga istället.

bra hardmen visa var pallen ska stå! det är media som gör så hockeyn dör ut! allsvenskan e populär men varför visar dom den inte?! usch jag tycker inte om det. Bra att Tv4 visade våra fina dräkter idag då och vår läckra (?) ishall=).. //hasse

Rbk-Hammers
Togge verkade loj och seg i benen idag!
Utdelningen var minimal och misstagen var för många!
Varför spela pucken när man har ett kanon läge!
Fanns många exempel då Rögle stannade upp i två mot en situationer för att vänta in en tredje och då kom även
Hammersspelarna hem! Men annars var det ju en bra tacklingsmatch av Hermansson!!!! Bra tryck idag med "rögle vi ger oss aldrig"

Pelle?
Någon som vet varför Pelle inte var med i dag??

Sv: Kvällens match
Om ni tycker att en räddningsprocent på 84,2% är bra så...

Tycker ändå inte ni ska slå er själva bara för att Halmstad är ett bottenlag. I derbyn är det lite mer än bara tabellläget som spelar in på matcherna. Var stolta över ert lag, ni leder väl för 17?

Hammers fan: Förlåt om jag var lite för hätsk. Tackar för ditt inlägg, men efter en sådan här utklassning som det var i 1:a o 2:a så känns det väldigt, väldigt tufft att bara vinna på straffar.

HasseT: Jo, det är för dåligt, idag var det inget reportage om Rögle, utan snarare om Melin och Brynäs. Hockeyn dör ut om det fortsätter så här, dom visar alltid matcher från Superettan men ente matcher från hockeyallsvenskan, urkasst!!!

Mygel: Visst kunde rbk vunnit med mycket mera, men Holst och era "misstag" gav oss en pinne idag och det tackar vi för.
Jag ville bara vara snäll och säga Grattis till er och kanske på så sätt visa att inte alla hammers fans skriver skit..

Griffy: Visst ska dem vinna, men det viktigaste är att slå dem bra lagen, i år har dem vunnit alla matcherna mot topplagen... tänk om det varit tvärtom, då går SA rent åt helvete! Efter första perioden skulle det stått 5-0 till oss, vilka chanser! men det är kul att Iwarsson gjorde en bra match iallafall, det behövde han.

« · 149867 · »