1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27222 inlägg · 5186 ämnen

Leif Boork

Leif Boork
Ärligt talat alla hockey vänner i Sverige, finns väl ingen som tar
han på allvar, jag gör det inte.
Har alltid varit en pajas. Kommer i håg en match som Rögle spelade mot Frölunda säsongen 93/94 i elitserien.
Stod 3-4 till sista minuten började, då slog Srsen en passning
som tog på domaren, så Jörgen Jönsson fick en målchans som han satte till 4-4, vad händer tror ni, jo pajasen skulle givetvis
in på isen och tala domaren tilrätta.
Som sagt man kan inte ta han på allvar.

TS

Sv: Leif Boork
Thomas17Srsen: Man må tycka vad man vill om Boork, en färgklick är han i varje fall, och jag tycker nog att han har en hel del vettiga åsikter.
Om du nu ville illustrera hans "inkompetens" så var väl ditt valda exempel inte speciellt lyckat. Regeln är numera ändrad vad jag förstår, så att det blåses INTE av även om en domare eller funktionär inverkar på spelet och ger det ena laget en fördel.
Tidigare (93/94) var regeln den att det skulle blåsas av i samma situation. Boorks reaktion var väl därför fullt förståelig, enligt mig.
Om ditt eget lag i stället kommit i samma läge, och er egen tränare uppträtt likadant, hade du då heller inte tyckt det varit befogat med en protest?
Om du istället hade illustrerat ditt missnöje över Boork med t. ex dennes senaste utspel om Rådbjer, som varande den sämste domaren i ES, hade det varit mer förståeligt...

Huge:
Boork har väl inte sagt att Rådbjer är den sämsta domaren i ES. Bara att han inte borde döma mer i slutspelet, eftersom han sa att han trodde Frölunda skulle vinna SM-guld i år. Han fick det till någon sorts jäv-historia.
Ungefär på samma sätt som han gav sig in och mässade för hela svenska folket att en kommande motståndare i Kvalserien borde kicka sin tränare.
Boork faller igenom ibland och visar tydliga syndrom på någon sorts hybris, eller om det är mindervärdighetskomplex. Tragiskt!

Jonas: Jag gick väl mest på tidningsrubriken när det gällde Boork och Rådbjer. Naturligtvis menade han inte att Rådjer är sämst att döma. Hade han påstått detta så hade det enligt min mening bara varit att ta på sig dumstruten. :-)
Jäv-historien ger jag heller inte mycket för, åtminstone inte vad gäller Melins förhållande till Brynäs. Gävletiden är ju ett avslutat kapitel och lönefrågan är ju bara en teknikalitet. Han har ju isf mer rätt vad gäller förhållandet till LHC visavi Rögle. En betydligt mer känslig historia. Nu tror jag dels att Melin är en så pass professionell person att han kan hantera detta bra. Jag tror också att det för Melin egentligen inte spelar ngn roll om LHC klarar nytt ES-kontrakt eller inte, även om det förra är att föredra. Han har nog fått garantier för en fortsatt satsning från ledningen, annars hade han nog inte nappat. Ett fett lönekuvert är nog heller aldrig fel.
Jag tror att Boorkens missnöje främst gäller M:s förhållande till LHC och inte till Rögle. Det senare är nog isf ett lätt försök till psykning av, som du säger, en blivande KS-motståndare. Inget annat.

« · 229123