Trogen: Melin är anställd av Rögle nu men ska träna Linköping nästa säsong. Löjligt situation egentligen. Man borde ta efter NHL här, med deras regler uppstår inte den här situationen.
Trogen: *suck* Jag är anställd och arbetar för EN arbetsgivare. Trots detta har jag viss insyn i vad mina konkurrenter sysslar med. Konstigare är det inte.
Junior: Det är ingen ide att vi fortsätter tjata om det, som alla har sagt, " Melin är 100% seriös, och han är anställd av Rögle, han har givetvis sin lojalitet hos Rögle m.m m.m m.m" *NOT*
Jag kan ju bara tala för mig själv, men när jag bytar jobb, då går man bara och ser fram emot sitt nya...tänker mer och mer på det, börjar planera sin nya framtid m.m..
Kicka Melin redan nu, eller vänta tills vi möter LHC igen, så kan han ju åka med antingen spelar/supporter bussen till sitt nya hem, dom e ju såååå mycket bättre än vad vi är.
Tänk att man kan sakna någon som inte ens har vairt i vårat bås.
Jösses vad tongångarna har ändrats under de senaste dagarna här, gällande Melin. Har ni helt plötsligt glömt det han gjort tidigare under säsongen? Förväntar ni er att Rögle ska glida genom Kvalserien och spöa övriga?
bobbe: I mina tankar har inget förändrats, från första dagen har jag sagt att han borde försvinna omgående. Det var en viss aftonblaska som hade en artikel om undermedvetenhet, den var mycket läsvärd och träffsäker. Personligen anser jag att Melin inte borde få coacha eller träna Rögle mer, det har jag sagt hela tiden, och efter hans jävligt dumma uttalande om diverse saker har den åsikten stegrats till gränsen för vad jag kan acceptera.
Sagt av Herr Melin.
Nä jag tror inte att jag kommer att ta med mig några Röglespelare till Lhc, dom vill satsa. (snacka om att nedervärda Rögle spelarna)
Vilka går till Elitserien? Lhc och Brynäs ( känns lite som när Cratz sprang ärevarv på söder)
Jag MÅSTE vara kvar i Rögle säsongen ut ( vad då måste? vill han inte eller?)
Rögle är min arbetsgivare ( det räcker inte, det måste finnas vilja att göra sitt yttersta som tränare, man äter, läser och sover Rögle när man tränar dom)
Det har inte tagit så mycket av Rögles tid i anspråk att sysssla med Lhc ( alltså har det tagit tid och hans arbetsuppgifter i Rögle har fått stå lite åt sidan)
Trogen: Okej, jag förstår dina synpunkter och visst finns det en poäng i samtliga. Likväl är det fortfarande Rögle som velat haft honom kvar i båset hela tiden och likväl är det Rögle som gått ut med nyheten. Men motsatsen, att inte gå ut med det, hade varit ännu värre i mina ögon.
Min poäng var i alla fall: glöm inte det han faktiskt åstadkommit.
Trogen.. Håller i stort sett med dig. Men jag brydde mig inte så värst mycket innan han började med alla korkade uttalande.
Om nu inte Rögle går upp så hoppas jag med hela mitt hjärta att Lhc inte heller går upp. Skulle vara så jävla fräckt och se hur Lhc´s miljonbygge ännu en gång trillade ihop som ett korthus. Samtidigt som alla står och hyllar Waltin och våra grönvita iskrigare.
Junior: Du får gärna upplysa mig om när det var LHC:s förra "miljonsatsning" och "korthusbravad" var... nog för att jag är bekant med ackorduppgörelsen, men miljonbygge? Knappast.
Det är upp till er om ni vill önska LHC ur ES, men gör det åtminstone sakligt... ;)
Junior: "Om nu inte Rögle går upp så hoppas jag med hela mitt hjärta att Lhc inte heller går upp. Skulle vara så jävla fräckt och se hur Lhc´s miljonbygge ännu en gång trillade ihop som ett korthus. Samtidigt som alla står och hyllar Waltin och våra grönvita iskrigare."
ja förstår att du hoppas på det, fan va avundsjuk man kan va då.....det verkar som om det är Melins fel att ni inte går upp i år?? vakna för f** o se verkligheten, ni har inte material för att gå upp än.....ni kom knappt ur egen zon igår, o de chanser ni fick var bjudningar från ostabiliteten i LHC försvaret, säger inte det här för att reta upp er, men när Hammarby var i stångebro i fredags så var dom flera snäpp bättre än Rögle, men det kanske var för att LHC spelade illa då? ja tror att många håller med mig som såg matchen igår, i första perioden stod verkligen era spelare igen zon o bara skickade puckarna till icing, o ibland åkte man offside med flit bara för att få en avblåsning, o hur ska ni då i ärlighetens namn kunna gå upp?? visserligen har ni fortfanade chansen men Brynäs är bättre än LHC o jag tror att de släcker era chanser på söndag.......
East: Har någon här inne sagt att det är Melin´s fel? Avundsjuk? Absolut inte.
Jag tycker inte heller Rögle är redo för elitserien. Jag vill inte att Rögle gör en LHC och går upp utan att vara redo och förlorar mer eller mindre hela tiden
Junior: okej bra, då förtsätter vi o spela i elitserien när inte ni vill det......... vilket lag var det nu som på mitten av 90-talet hade jättestora skulder när de åkte ut o som inte återhämtat sig från den baksmällan än?
Mygel: med råge??? det skulle inte jag påstå, det tog er ett x antal år o fixa till det.....ett lag som återhämtat sig med råge är väl ändå LHC, från att ha gått i konkurs 1990 och nu är en av de rikaste klubbarna i sverige, det kallar jag starkt!
Pelle--> lägg ner det där med målet, bara patetiskt ju....domaren ville inte ens använda målkameran.......inse ni har förlorat o lirar i allsvenkan nästa år också!
East: Liten rättelse: inte konkurs... det hela blev en ackorduppgörelse, dvs skulderna skrevs ner och en avbetalningsplan gjordes. Konkurs är etter värre...
East: Du skrev att laget inte hade återhämtat sig ännu. Måste säga att Rögle har gjort det med råge eftersom vi kommer att göra en vinst i miljon klassen denna säsongen. Vi är mer eller mindre helt skuld fria dessutom. Hur många andra klubbar på hög nivå är det?
East: Det är möjligt att vi är patetiska, och förmodligen så går vårat tåg på söndag, vill vi vara med krävs 3 poäng mot Brynäs.
Men du ska inte vara så himla säker på att ni kommer lira i elitserien nästa år, bjud på så många friläge mot andra lag som kanske kommer sätta sina läge, då lär ni inte ens vara i närheten av någon av dom 2 platserna.
Sen om vi tänker till lite så har lilla fattiga Rögle spelat 3 bortamatcher och en hemma, och vi har tagit fyra poäng, det är godkännt, förlusten hemma mot Saik sved lite, men dom var riktigt bra defensivt och jävligt effektiva. Nu ska vi lira fyra hemmatcher på dom närmasta 5 omgångarna, bli inte förvånad om vi är om Er i tabellen inom det snaraste, Sen är det ju ingen garanti att Ni får spela i Es bara för att ni oxå vill ha en "fin" hall.
Trogen: Tro inte att Easts självsäkerhet är någonting generellt bland LHC-supporters. Tvärtom, vi har härdats under säsongen och tar verkligen ingenting för givet. Kvalserien är ett helvete och kan fortfarande sluta precis hur som helst...
East: Du behöver inte dryga dig mot Rögle. De är värda sin framgång och har jobbat på rätt spår den senaste tiden. De satsar sunt och klokt. Ekonomin går åt rätt håll, det sportsliga går åt rätt håll och publiksnittet går åt rätt håll så man kan inte säga annat än att dom är värda det dom åstakommit.