Fransson: Jag tror vi kan hoppa över honom faktiskt. Han är garanterat inte billig att ha i laget skulle jag tro. Och det finns säkert vettigare alternativ för Rögle än en föredetting från NHL.
Fransson: "Rögle måste värva inför SA..." Varför det? Och varför gapa efter en spelare du aldrig sett? Det finns kanske till och med en anledning till att han får kicken av Leksand? Tänk till lite innan du låter fingrarna flyta ut över tangentbordet.
D Quaid: Varför?. För om 2spelare går isönder innan SuperAllsvenskan så är det aldrig bra med panikvärvningar. Har inte lyckas dom senaste åren. (Virta,Wallenberg,Sjöberg,Engström)
Det fanns väl en anledning till att Josefsson inte stanna kvar i Hv. Att M.Eriksson inte stanna kvar i Brynäs.?
Junior: Så länge vi inte är insatta i Rögles ekonomi skulle vi kanske inte hoppa upp och ner så fort en spelare kickas från ett elitserielag. Din motivering till varför Stapleton snabbt skulle knytas till Rögle är tunnare än vatten. OM några spelare går sönder! För en klubb med Rögles ekonomi går det inte att ha både hängslen och livrem.
Vad jag vet så tillhör Josefsson fortfarande HV71. Eriksson fick lite speltid i Brynäs och var uppenbarligen beredd på att gå ner i lön för att utvecklas. Melin kan ha haft ett finger med i spelet också. Stapleton är en gammal räv som av någon anledning blir utsparkad ur Leksand mitt under brinnande säsong. Har hans agent skött sina kort så lär det inte bli gratis för Leksingarna att göra detta. Hur tror du en sådan spelare skulle tas emot i Rögletruppen? En föredetting med bra mycket högre lön än de flesta, i ett gäng som kämpat ihop sedan i våras/somras. Läs Daniel Rooths lilla krönika en gång till och försök fatta lite!
D Quaid: Josefsson tillhör fortfarande Hv ja.. Men Rögle låna ju ändå till sig honom för att förstärka klubben!.. och inför SA kan vi behöva förstärka ytterligare om vi vill komma nån vart!... och om nu Rögle har så illa med pengar varför inte börja sammla ihopa lite pengar till laget! det har diskuterats mycket här, men de har inte hänt nått!.. synd hu! Rögle - ?? på onsdag va?
Junior: DET var något helt annat Junior. Men det får vi aldrig veta, alldeles oavsett hur många föredettingar vi värvar. Hur rättvist hade det varit att ta in ytterligare spelare i den nuvarande truppen? Är våra juniorer så dåliga (Andersson, Hammerstad, Skugge, Ericsson) att de inte ens ska få chansen att fylla eventuella skadeluckor? Rögle vinner en handfull matcher mot ytterst tveksamt motstånd i november, och hockeysnack är redan framme i Kvalserien och surrar. Jösses då!
D Quaid: Det har har redan sagts ifrån Rögles sida att det finns en plats öppen i truppen för en eventuell förstärkning inför SA. Den spelare som var på ingående i somras är, vad jag förstår, fortfarande aktuell. Vad som diskuterades då var väl namn som Arlbrandt i HV och Warg i MoDo. Håller oxå med att det kan behöva värvas in en extra spelare inför SA för att lyfta laget ytterligare ett snäpp. Precis som Rooth skrev i sin krönika så kommer utrymmet att använda sig av de yngre o mindre erfarna spelarna att minska drastiskt i SA. De skall istället, i min mening, få mycket speltid nu de sista matcherna i Södra allsvenskan.
OE: Är det inte tillåtet att ifrågasätta synpunkter, uppmaningar och i vissa fall rena dumheter? Vem är du som försöker beordra mig vad jag ska göra eller inte göra? ALLA har visst rätt till sin åsikt, men har man en åsikt och babblar om den, får man vara beredd att vidareutveckla den eller åtminstone förklara den på en direkt uppmaning.
Jag tror han hade öst in mål i Allsvenskan...
Rögle måste värva inför SA....snälla Rögle ta kontakt med honom!!!!!