1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27181 inlägg · 5186 ämnen

MVP

MVP
Jag kan förstå att många tyckte att Näsvall var helt briljant de få matcher han spelade, men hur man därifrån kan gå till att rösta på honom som hela höstens "Most valuable player" är en gåta för mig. Man måste tänka på att, föutom Växjö matchen, så var det tre helt meningslösa matcher som han spelade, både för motståndarna och för oss. I mitt tycke så är en MVP en spelare som har stuckit ut ordentligt under hösten och varit den som har stått upp som mest när resten av laget har vikit ner sig. Som jag kan se det så är det två solklara kandidater till detta och det är: Hall o Mattias Carlsson. Min röst föll på Hall eftersom det är en otrolig prestation han har gjort genom att gå direkt in i A-laget från juniorhockeyns värld. Det trista är bara alla skumma bänkningar som han åkte på.
Sen har jag en solklar kandidat till höstens flopp bland spelarna oxå, men det är inget man ska ta upp precis...

Sv: MVP
Mygel: Jag reagerade likadant. Jag tycker att målvakterna har varit de bästa, enda utespelare jag skulle kunna ge min röst är Starck

Mygel: Tre matcher i Rögletröjan är nog lite för få för att man ska bli utsedd till MVP. Tror dock att många röstar på Näsan eftersom en del supportrar varit lite missnöjda med lagets insatser. Det är nog ganska enkelt och bekvämt att lägga en röst på honom. Att han dessutom är en väldigt bra hockeyspelare, vilket är svårt att komma ifrån, har definitivt varit en av anledningarna till att lägga en röst på honom.

Egentligen borde Näsan inte varit valbar, med tanke på hans få matcher i rögletröjan. Jag är en av många som hoppas att han kommer tillbaka till Rögle och han står väldigt högt upp på min önskelista!

olaf: årets spelare i Rögle är ju lätt Fransson. och jag tror att många tycker likadant som jag där.

AIA_: Med tanke på hur tabellen slutade så tycker jag inte att någon i laget är MVP. Laget har inte varit särskilt framgångsrikt så här långt så någon MVP finns inte i laget, ännu.

PaddeP: Tycker du verkligen att samtliga i laget är exakt lika dåliga?
Är det alltså ingen som är bäst, men många som är sämst?

Patrik: Tycker inte alls att alla har varit dåliga. Vissa har faktiskt varit bra. Men tycker lite att ingen har varit särskilt värdefull, när det gick som det gjorde. Men jag kan ha fel. Min spelafavorit är Hall och Stoffe gör alltid många poäng, men inte det där utmärkande. Observara dock att jag sa hittills, kan ändras när serien fortsätter.

« · 354449