Men om nu säsongen ändå tar slut på söndag så kan man väl börja diskutera nästa.
Jag hoppas helt klart att Daniel Johansson skulle kunna komma hem o förena sig med lillbrorsan. Tror att han skulle kunna höja Rögles defensiv ett antal snäpp. De som jag anser måste, tyvärr, bytas ut är: Hultgren (för slarvig ibland), Lindgren (får alldeles för lite uträttat, framförallt nu under andra halvan av säsongen) samt Engström (får oxå alldeles för lite uträttat). Dessa herrar skulle kunna ersättas av dels då Daniel, en vass målskytt samt att Tomas Andersson får en fast plats i laget. Vad säger ni??
Jo Daniel Johansson vill jag också ha hem... Han har tydligen haft skadeproblem denna säsongen men ska endå erbjudas nytt kontrakt, detta engeligt en person i Brynäs Gästbok!
Sen ja, Engström var ingen hit att ta hit och Hultgren, han har faktiskt ett år kvar på sitt kontrakt men jag skulle inte bli förvånad om Rögle inte försöker bryta detta med han...
...men vi får först ser hur det går på söndag. Säsongen kan ju faktiskt fortfarande vara in i April med en himla massans tur..=)
Sjöberg har väl knappast infriat förväntningarna ! Hultgren är en katastrof ! Engström är dyr utfyllnad ! Lindgren har stannat i utvecklingen ! Svensson måste kunna bättre ! Grankvist är osäker ! Hansson är less på att få spela back !
Jag e personligen rätt nöjd med Sjöberg. Han var enormt duktig när han kom, kille som jobbar över hela plan o slog kloka pass. Dock så verkar den långa väntan på utdelning ha gjort att hans självförtroende har fått sig en knäck på senare tid. De senaste matcherna som jag har sett så har han varit väldigt blek o mil ifrån den form o det spel han visade tidigare. Tror dock att han kan bli jävligt bra nästa säsong.
Glömde oxå att skriva att jag inte tycker att Pelle platsar längre om man ser till hans spel. Han är säkert skitbra utanför isen, men på isen är han ljusår ifrån den spelare han var för. Nu verkar det mest vara att åka runt o irritera motståndarna, slänga sig samt åka på utvisningar.
Fan vad de ska klagas på spelare o tränare, de tar tid att etablera sej som ett för elitserien, det kommer inte över en natt, fast de finns de som tror det visst. Bara kolla på Timrå, de tog 18 år!!!
Vem fan klagar på spelarna!! blir så trött på alla som tror att det ska gå vägen redan så fort man ser laget, man måste fatta att det tar ett tag att spela in laget, och känna alla i laget, hitta rätt kemi mellan alla spelare och tränare, de som tror att man kan gå till eliteserien på ett år kan ju börja tänka om, naturligtvis så kan förhoppningarna finnas där. jag tycker rögle har lagt en bra ribba iår, playoff går ju fortfarande att nå, jag tror fortfarande att "liket lever" med lite hjälp så fixar vi detta. annars så e det bara att ta nya tag till nästa sässong. vi har en bra trupp att bygga på, så framtiden ser ljus ut.
om det nu e sissta matchen på söndag *vilket jag inte tror att att det blir* så vill jag se alla rögle älskare där. dvs alla kära medgångare också!! imed och motgång finns bara RÖGLE
här kan även Björklöven få med sig 1 poäng från en av de två matcherna..Rögle är i play-off ändå!!!!
Alt 2 Nyköping - Björklöven 1 X 2 Rögle - Nyköping 1 Skellefteå - Björklöven 2
Resultatet på Nyköping - Björklöven har ingen betydelse i den här kombinationen. Om den här kombinationen skulle slå in så blir de målskillnaden som avgör mellan rögle, nyköping o skellefteå, men eftersom nyköping har usel målskillnad står det mellan RBK och Skellefteå. Det är 6 mål som måste tas in. Så tex 6-1 till rögle och 4-2 till löven skulle innebära rögle till play-off!! Har för mig att förra årets sista match spelades mellan Rögle - Nyköping...res: 6-0 inte samma förutsättningar nu,men ändå!!
Tänk om Nyköping kunde dänga till löven på Fredag, då har plötsligt RBK ett ganska så bra läge!! bara de går ut o ger Nyköping en omgång som de sent kommer att glömma har de ena foten på play-off....låt det då bara inte bli X i matchen Skellefteå - Björklöven....då vet jag inte vad jag gör....KOM IGEN NU GUBBAR!!! NU TAR VI DOM
Äh, men kom igen nu för helvete. Må så vara att skeppet tar in vatten, men vi har goda chanser att slippa sjunka! Om 24 timmar kan det redan se mycket ljusare ut! Det är bara att titta på understående beräkningar så ser man att det fortfarande kan gå!
Men jag måste fråga Killerbob vad hans utalande om Buddha bygger på? "Grankvist är osäker ". Erik har stått 1 hel match iår, och var inte dålig i den. Nu är han olyckligt skadad. Kom in i matchen, killen!
Superman, angående vilken som var fjolårets sista match: Fjolårets sista match var mellan Rögle-Södertälje och slutade 3-0. Lindmark vaktade buren och Spasic var backup. Drygt 1000 personer på läktarna. Per Wallin avslutade sin Röglekarriär genom att göra matchens sista mål, en RBK-karriär som han inledde med att göra Rögles första elitseriemål. Undrar förresten hur många RBK:are som gjort RBK:s första mål i debutmatchen och sedan gjort RBK:s sista mål i sin sista match... Det kollas upp...
Punisher,inte ens du måste väl tycka att en målvakt som har stått 1 match på en hel säsong är någon som man bör förlänga kontraktet med ? Att Hansson trivs med att spela back är väl inte frågan,han behövs mer än väl i anfallet !
Punisher... Nu är du väl ändå ute på hal is? Det kan säkert hända att Erik Granqvist är bra men istället för att låta honom stå när iwarsson bänkades så satte de in wennstöm, vilket förvåna mig eftersom han inte stått på över ett år i en tävling.... Nej, Hansson ska spela forward... Hade varit bättre om Lööv hade satsat på ett par nya backar för i dagens Rögle är det inte många som håller som håller måttet där bak... De enda är Strandberg, stöppe, daniel larsson och Karmhag som håller måttet.... Martin Ericsson håller på att ta en plats tror jag... Han är ruskigt bra..
Undrar vem det är som är Bambi i detta fallet wrebe ;-) ? Är det inte så att Grankvist blev skadad (och fortfarande är), vilket omöjliggjorde inhopp från hans sida? Jag ska villigt erkänna att jag har dålig koll på våra juniormålvakter, men tränarna gjorde väl bedömningen att Wolle var den som var bäst lämpad för uppgiften. Rätt eller fel får vi aldrig veta!
Wrebe, vilken planet kommer du ifrån. gå in och kolla statistiken för RBKs backar på Swehockey.se samtliga ligger på minus te.x Karmhag -9 , Strandberg -6, Larsson -4 den enda som visar på plusstatistik är Byström +6 inte så anmärkningsvärt eftersom man måste ha bra fart på rören och ett väl utvecklat spel och passningssinne på denna nivån.Det räcker inte med att bara vara stor den tiden är förbi. Martin Ericksson, Hrm... om du hör på ordet back, det är bakåt,backa etc. karln har lite problem med just den tekniken och det är väl viktigt när man är back det hörs liksom på ordet, men han är ju fortfarande ung.
Klubb>> Tjenare. Du kan väl för fan inte gå efter +- statistik. Bilda dig en egen uppfattning.
Byström är riktigt bra tycker jag. Engström är ju en av få som har stått upp och kämpat varje match. Hur många matcher har man inte läst dagen efter att det varit tredje femman med Sjöberg,Engström som har varit bäst framåt.
Jaja, vi kan ju diskutera spelare efter säsongen är slut. För vem vet om det blir play off och vem vet hur det går där?
Så sluta gärna klaga på spelare till säsongen är slut. För annars får ni kanske äta upp det dubbelt.
Att alla ska ha så svårt att inse faktum: Hansson spelar back därför att han själv vill pga att hans kropp inte håller för att spela varje match som forward. Det sliter mindre på hans kropp att spela mestadels som back och då är det väl en bra lösning att låta honom göra det. Så sluta tjata!
Klubb>> Står det i statistiken vilka Rögle spelare som spelade med Leksand´s första femma?. Men du har kanske inte förstått att Rögles bästa backar spelar mot motståndarnas bästa forward´s.....
Men snälla Junior, det finns inte några Röglespelare som spelar med Leksands första femma, det går också att bevisa statistiskt eller är du på någon annan planhalva än oss övriga?
Klubb>> Ja det går att bevisa att du är riktigt dum i nylet. Fattar du inte vad jag menade med mitt förra inlägg så är det något fel på dig. Att jag råkade skriva med istället för mot fattar väl inte du
Ok jag skriver det en gång till så ska vi se om du fattar.
Står det i statistiken vilka femmor som spelar mot vilka femmor?. Står det boxplay/poweplay?
Det är ganska lätt att räkna ut att Strandberg har mycket minus när han spelar mycket boxplay.. Men det fattar väl inte du..
hehe...kul att se att du, jonas, tar upp samma gamla statistikcitat av Mark Twain som jag gjorde....givetvis har du rätt....men när jag tillämpade det talesättet på Stefan Elvenes statistik sista säsongen i RBK så fick jag uteslutande skit för detta...intressant.
Gasolin?? Vad pratar du om?? Är man besserwisser a la Leffe Bork bara för att man tycker att det är ett misslyckande att inte ens ta sig till play off ett....där till och med lag som Troja kommer att husera..Om man har som målsättning att vara bland sveriges 14-16 bästa lag så fungerar det ju givetvis då inte att vara nöjd med att inte vara bland dom 22 lag som får spela någon form av play off...
Att Troja skulle återfinnas i playoff var väl ingen högoddsare. Jag tror att Rögle hade haft större chans att nå playoff om man hade spelat i södra allsvenskan än i SA. Dock så hade kanske inte matcherna där varit några höjdare, varken hockeymässigt eller ekonomiskt sett.
Jag hoppas helt klart att Daniel Johansson skulle kunna komma hem o förena sig med lillbrorsan. Tror att han skulle kunna höja Rögles defensiv ett antal snäpp.
De som jag anser måste, tyvärr, bytas ut är: Hultgren (för slarvig ibland), Lindgren (får alldeles för lite uträttat, framförallt nu under andra halvan av säsongen) samt Engström (får oxå alldeles för lite uträttat). Dessa herrar skulle kunna ersättas av dels då Daniel, en vass målskytt samt att Tomas Andersson får en fast plats i laget.
Vad säger ni??