1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27215 inlägg · 5186 ämnen

Nu får det f-n räcka...

Nu får det f-n räcka...
Nu får det vara slut på eländet. Sportsligt ansvariga i RBK måste ta sitt ansvar och agera för att undvika det haveri som är på gång. Påläggskungarna i sportkommitten får snart visa lite handlingskraft. Betänk att för ett år sedan (med en betydligt billigare trupp) dominerade RBK södra allsvenskan och var i stort sett redo för SA så här dags. I stället för att spetsa truppen, har den vattnats ut med en samling spelare som långt ifrån infriat förväntningarna (och en tränare som prsenterar det sämsta spel vi skådat sedan Hannu Niemis dagar). Ska det vara så j-a svårt att inse att det krävs defensiva förstärkningar och en anpassning av spelsystemet så att det passar spelarmaterialet...??? För även om det är nu mer än någonsin laget behöver vårt stöd, så är det väl ingen som har ork och tålamod med detta. 0-3 mot Hammers efter en period är droppen för mig.....

URRRRK!!! TVIIII!!!! F----N!!!!!Detta blir inte bra, det lossnar inte....

Sv: Nu får det f-n räcka...
Klarsynt 65a: Ett ordspråk som känns bra just nu är " Man kan inte göra guld av skit, men man kan göra guld till skit"

Mindreader: Jodå man man utrycka det kort och koncist. Kontentan som jag ser det är att det finns guldkorn, problemet är bara att dom som "vaskar" har dynggrep i stället för sil..... Om Du förstår vad jag menar.. Två bra backar, en sportslig ledning med lite hockeykunskaper och ett nytt spelsystem kunde vara ett lämpligt första steg. 4-0 till Hammers nu, eller kan det skrivas tydligare?

Klarsynt 65a: Usch o tvi! Har försökt se positiva tecken de senaste matcherna och har väl sett o hört ett och annat. Men de negativa trenderna har hållt i sig. Ostabilt och svagt bakåt. Denna matchen visar att det inte blir bättre...suck! Smekmånaden är över...dags att vakna innan det är försent... det blir inte bättre...det vänder inte! :(

« · 318636