Eftersom Hansson ska spela back i SA och Pelle inte spelat/tränat dom senaste veckorna så tycker jag det är dags att titta efter ett nyförvärv. Det går inte att ersätta Hansson i "anfallet" hur lätt som helst och missar även Pelle någon match så ser det jätte tungt ut.
nicke: Ja varför inte. För jag tycker det är för jävligt att Rögle missar en Kvalserie eller Play Off p.g.a att spelare är sjuka/skadade. Den risken bör man inte ta.
Rögle bengan: Skulle nu Pelle vara borta, Hansson på back plats. Då saknar jag en som skulle gå rakt in med Herman och Hammerstad. Jag tycker vi har bra juniorer. Men kanske ingen som skulle gå in och dominera i SA. Kommer Pelle nu spela i morgon så är allt bra.
HasseT: Nej, jag tror inte det. Men han var inte på den öppna träningen enligt någon som var där. Han spela inte matchen mot Mörrum så man undrar ju lite. Det är säkert som jag sa härom dagen. Han har åkt på sol semester:-)
Rögle bengan: All heder för våra juniorer som verkar vara bättre än på många år. Men Superallsvenskan och J20 är rätt långt ifrån varandra i kvalité. Till o med Södra A o J20 är en bit ifrån varandra. Jag kan inte inbilla mig att om en etablerad spelare blir skadad under SA så kan en junior gå in o ersätta honom hur somhelst. Under Södra allsvenskan - ja, superallsvenskan - nej. Det är alldeles för få omgångar och för många super viktiga matcher. De spelare som jag ser stå på tur är Tomas o Tom. Skugge tror jag tyvärr inte riktigt räcker till i Super. Tomas måste få det att lossna. Tom anser jag redan är etablerad iallafall i tredje uppställningen. Men jag hade inte tackat nej till en förstärkning på forwardsidan.
Mygel:Får Tomas göra ett eller två mål tror jag det lossnar rejält för honom, han jobbar och sliter mer än väl i dom matcher han får spela och för den sortens spelare lossnar det alltid för eller senare poängmässigt också.
Men ett giftigt nyförvärv är kanske heller inte fel, men det är svårt att hitta bra spelare nu.
Man behöver stora och starka spelare i SA, jag tror Skugge m.fl behöver växa till sig lite. Annars tror jag tyvärr att det är lätt att de får skador och sådant. Hall är stor (90kg) han skulle kunna få testa lite om han spelar bra nu. hare fint.. imorgon smäller det!
Rögle bengan: Jag tyckte Sjöberg var bra men dom andra två kanske inte var så mycket att hänga i jul granen. Det var ju skönt att Kungen kommer att lira imorgon. Då behöver vi ju inte vara oroliga.
nicke: Jag tyckte synd om Virta som fan, Rögle visst inte mycket av honom och de köpte in honom för att ösa in mål, kommer inte i hår hur många han gjorde, men Rögle sparkade hon ganska omgående.....
Fransson: Nej, jag menar bara att man inte vet vad man får.Rögle har alltför många gånger köpt spelare som inte tillfört något.Agentern går ju inte ut och påstår sig ha en dåligt tränad överviktig bänkspelare att sälja.
Rögle bengan: Under södra allsvenskan så har de unga spelarna chansen att ta en plats och spela upp sig på A-lags nivå. I år så har, som jag ser det, bara Hammerstad tagit den chansen. Vi måste komma ihåg att Superallsvenskan är något helt annat än linon serien Södra allsvenskan.
Sen ett lite påpekande: Sjöberg, som jag tyckte var en kanonlirare, kom i början av hösten och inte efter jul :). Lite synd att vi inte fick behålla honom. Det som fattades med honom var att han inte fick utdelning, men det tror jag hade lite mer att göra med spelsystemet än med Sjöberg själv.
Rögle bengan: Exakt. Det är nog därför Rögle än så länge inte fixat in någon. Man är rädd för att återigen köpa grisen i säcken. Av denna anledning så föreslår även jag Arlbrandt. Honom måste Lööv o co ha koll på eftersom vi har stött på honom tidigare.
Apropå nyförvärv. Är det inte dags att ta hem Halvardsson snart? Han platsar ju knappt i Timrå längre.
Inte för att ha följt denna tråden speciellt noga men Peka Virta var tredje bäste poängplockare i Rögle första året i SuperAllsvenskan. Före han avr Höghard och Rahm.
Rögle bengan: Exakt! Det är ju detta som gör att man skriker efter en stängd ES! Man vågar inte satsa på juniorerna. Behåll öppna serier, men begränsa antalet utländska spelare på planen. Max tre i laguppställningen. Då MÅSTE man ta in juniorerna.
Rögle bengan: Har för mig att han blev bänkad i några matcher, men han spelade alla matcher från start. Några +12 hade han inte i statistiken, snarare +/- 0. 6 mål och 4 assist stämmer. Han la väl en del straffar också. Fick in en på Mora men inte mycket mer.
Junior: Om det är en meningslös diskussion, varför kommenterar du då vidare? Virta startade alla matcher i superallsvenskan i någon av de tre första formationerna, utom vid tre tillfällen. Nyköping och Mora hemma, samt Löven borta. Att han var "bänkad" i premiären hemma mot Nyköping var kanske inte så konstigt. Han kom väl till Ängelholm samma dag eller möjligen dagen innan match. Du minns kanske inte att han kom in i tredje perioden och höll på att göra mål vid sin första puckberöring. Det är egentligen oviktigt, men var har du fått informationen att han hade +12 i statistiken, när det var 0. 10 spelare i laget hade bättre +/- än Virta.
Det går inte att ersätta Hansson i "anfallet" hur lätt som helst och missar även Pelle någon match så ser det jätte tungt ut.