fjortis: japp nu börjar det bli dags för uppehållet att lida mot sitt slut. Jag hoppas att Rögle lärt sig att vinna över sämre lag och att spela i powerplay. Dessutom så hoppas jag att publiken inte sviker på onsdag. 6-2 och 5-2 e mina resultat, högre blir det garanterat inte. Ha det.
Junior: Om Rögle spelar på topp så kanske det går, egentligen ska det bli tvåsiffrigt i vilket fall som helst, men jag tror snarare på 8-0 till Rögle och 3 mål av Linden, 2 av Josef, 1 av Månsson, 1 av Pelle och 1 av Hansson...
Fransson: RBK - Tranås 57 - 2 Josef gör 41 mål. Därefter gör alla varsitt mål med undantaget för Pelle som gör 3. Vid tre av Josefs mål så skjuter han rakt igenom kassen och igenom sargen så att det blir 3 spel avbrott då man måste laga sargen samt väggarna bakom. Tre puckar kommer att ligga på modellflygsklubbens gräsplätt på torsdagen. En annan intressant sak är att Lundmark tar på sig skridskorna och skrinnar ut som i fornstora dar och lägger in en fete tackling på en liten förskrämd Tranåsare med galler för hjälmen. Hela sargen rister och ett plexiglas faller ner. Siaren har talat...
Förbereder på att matchen kommer att hålla på länge.
Jag tror det kan bli en rolig match imorgon, så kom ALLA! är trött på denna usla publiksiffra. Den är trots allt bra.. Men Leksand-matcherna då? var inte dom roliga med över 3000... längtar till MIF också! fan va det ska bli kul. I kvalserien. Överfull ishall...oooo. vi drömmer vi drömmer. som sagt imorgon blir det bara högst 6-2..
HasseT: Vet inte hur lönt det är att uppmana här inne. Jag är ganska säker på att de flesta här inne är på mer eller mindre de flesta matcherna. Tycker själv att publiksnittet hittills är över all förväntan.
Mygel: jag vet publiken är ganska bra, men jag vill lixom ha nån match där det kommer lite extra publik! vad tror du det blir i matchen, och inte 54-2 eller vad det va.. ?
Jag tror inte det blir nån "piratkopiering" precis. Men detta är ju hockeysnack, då ska ju inte folk sitta och skicka vanliga låtar! Är väl okej att man skickar några ibland, men om alla har denna funktion och kan den så kommer nog hela sidan fyllas med låtar är jag rädd.
Så börjar det så snart bli dags för match igen. Allt ser bra ut när det gäller skador m m. Jag tror inte Rögle vinner med överdrivet mycket, om man ser på vad de vunnit med de andra åren, men det är väl klart, de är något extra i år. Vem står ikväll??
Jaha då var det äntligen match igen! Undra Tranås tar med sig sin maskott ikväll som de gjorde vid deras senaste besök, hans tröja lär nog ha krymt lite i tvätten i år så denna gången går den nog inte ner över knäna. eller så har han växt tillsig om han nu finns kvar.
RBK-Micke: Jodå, det är lite trögt idag. Kompakt övertag i andra perioden med okoncentration i avsluten. Målisen lägger sig lätt, så det enklaste vore att lyfta upp pucken... Hoppas de gör det i tredje
Pat86: hejsan på dig. Ja ni har det svårt mot Halmstad. hmm.
Satan också, jag som tippade 5-2 usch hehe=). jaja. äntligen en seger mot ett dåligt lag. såg lite dåligt ut efter första och andra tyckte iallafall jag.
På Tranås första skott gör de mål. Men det tog ju inte överdrivet långt tid förrän Rögle kvitterade och drog ifrån. Man såg ju att de övat på powerplayen. Rögle var som vanligt usla i powerplay. Passningarna funkar ju, men mål det blir det inte. tredje perioden såg ganska bra ut. var glad över att mitt tips skulle gå in och skulle tjäna 10 friska poäng. Dessutom efter 4 gånger av första målgörare på Pelle Svensson så tog jag Kristoffer Starck istället. snoper :). Men det var ganska bra ändå.