1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL ˇ 27183 inlägg ˇ 5186 ämnen

RBK-Tranås

RBK-Tranås
fjortis: japp nu börjar det bli dags för uppehållet att lida mot sitt slut. Jag hoppas att Rögle lärt sig att vinna över sämre lag och att spela i powerplay. Dessutom så hoppas jag att publiken inte sviker på onsdag. 6-2 och 5-2 e mina resultat, högre blir det garanterat inte. Ha det.

Sv: RBK-Tranås
14-0 till Rögle
13 av Magnus Eriksson
1 av Lundmark

Junior: Om Rögle spelar på topp så kanske det går, egentligen ska det bli tvåsiffrigt i vilket fall som helst, men jag tror snarare på 8-0 till Rögle och 3 mål av Linden, 2 av Josef, 1 av Månsson, 1 av Pelle och 1 av Hansson...

Junior:
15-0! 5 mål av Månsson! 5 mål av hermansson, 2 av P Svensson och 1 av Blanck 1 av karmhag och 1 av Hansson!

FredrikM: 5-3 till vårt kära ARBEKÅ..

Herman, Togge, Nordan Måssa och Jacke....

Fransson: ahh nu ska va inte va pessimister! Vi ska vinna..vi ska vinna stort!... tvåsiffrigt...

Hinkenspaad: Okdå...83-1 till Rögle

Målskyttar: Harry Lönnberg 28, Håkan Nygren, 16,
Des Moroney 19, Kristian Just 15 och Pekka Virta 5!!!!!

Lönnberg,Mäenpää,Goman,O´Connel. Känns som jag glömt en

Och super tränaren. Hannu Niemi.

Vilket lag vi hade då. Saknar det som fan :o)

Men Mika Manninen är nog den bästa målvakten som jag har sett i Rögle dressen. Ok Kenneth var helt ok också men Mika var nog fan strået vassare

Fransson: RBK - Tranås 57 - 2
Josef gör 41 mål. Därefter gör alla varsitt mål med undantaget för Pelle som gör 3.
Vid tre av Josefs mål så skjuter han rakt igenom kassen och igenom sargen så att det blir 3 spel avbrott då man måste laga sargen samt väggarna bakom. Tre puckar kommer att ligga på modellflygsklubbens gräsplätt på torsdagen.
En annan intressant sak är att Lundmark tar på sig skridskorna och skrinnar ut som i fornstora dar och lägger in en fete tackling på en liten förskrämd Tranåsare med galler för hjälmen. Hela sargen rister och ett plexiglas faller ner.
Siaren har talat...

Förbereder på att matchen kommer att hålla på länge.

Det låter som om det blir rätt så stora siffror på rätt håll!
Tänk att åka hem från ladan med en straffförlust med 3-4!

Jag tror det kan bli en rolig match imorgon, så kom ALLA! är trött på denna usla publiksiffra. Den är trots allt bra.. Men Leksand-matcherna då? var inte dom roliga med över 3000... längtar till MIF också! fan va det ska bli kul. I kvalserien. Överfull ishall...oooo. vi drömmer vi drömmer. som sagt imorgon blir det bara högst 6-2..

HasseT: Vet inte hur lönt det är att uppmana här inne. Jag är ganska säker på att de flesta här inne är på mer eller mindre de flesta matcherna.
Tycker själv att publiksnittet hittills är över all förväntan.

Mygel: jag vet publiken är ganska bra, men jag vill lixom ha nån match där det kommer lite extra publik! vad tror du det blir i matchen, och inte 54-2 eller vad det va.. ?

HasseT: Man skall väl inte tipsa andra? Då kan de ju ta mitt tips o lägga in i tipparligan :)

5 - 4. Josef gör 2 mål iallafall. Knockar målvakten med ett skott.

HasseT: Men det kommer ju ändå ingen folk på MIFs matcher! Men tänk när vi får möta Färjestad! Jörgen jönsson får besöka sin gammla stad!

Jag tror inte det blir nån "piratkopiering" precis. Men detta är ju hockeysnack, då ska ju inte folk sitta och skicka vanliga låtar!
Är väl okej att man skickar några ibland, men om alla har denna funktion och kan den så kommer nog hela sidan fyllas med låtar är jag rädd.

imorgon förlorar nog Rögle med 2-6..!

Japp Grattis Byström, hoppas du gör mål imorgon=)

Så börjar det så snart bli dags för match igen.
Allt ser bra ut när det gäller skador m m.
Jag tror inte Rögle vinner med överdrivet mycket, om man ser på vad de vunnit med de andra åren, men det är väl klart, de är något extra i år.
Vem står ikväll??

HasseT: Det är den bättre enligt mig som står! Wolle står mot Tranås!

fjortis: okej bra. Ivarsson är inte bra tycker jag. Han var bättre förra året. Men ingen av dessa målvakter kan avgöra en match tyvärr.

Jaha då var det äntligen match igen!
Undra Tranås tar med sig sin maskott ikväll
som de gjorde vid deras senaste besök,
hans tröja lär nog ha krymt lite i tvätten i år
så denna gången går den nog inte ner över knäna.
eller så har han växt tillsig om han nu finns kvar.

Verkar vara en bra match i hallen!!

Är det bara jag som får upp en massa obegripligheter på swehockeys online?

På Åsen: Här nere i stan funkar det...

Mim: Står det fortfarande 3-2?
Måste vara de här macarna vi har på jobbet. Här är ett litet exempel på vad min maskin visar:

˙ Todays Games   Allsvenskan Södra 2002-11-13 .td_0 { font-family: Arial; font-size: 8pt; font-weight: bold; } .td_1 { font-family: Arial; font-size: 8pt; color: #000080; background-color: #C0C0C0; } .td_2 { font-family: Arial; font-size: 10pt; background-color:#FFFFFF ; } .td_3 { font-family: Arial; font-size: 12pt; font-weight: bold; color: #0000BF; background-color: #FFFFFF;

På Åsen: I Alvesta funkar det helt OK.

På Åsen: ja, fortfarande 3-2.

På Åsen: Paus i hallen. Fortfarande 3-2.

Nån som har en rapport från hallen?

RBK-Micke: Inte mer än
3 - 2
(3 - 2, 0 - 0)
Waiting for third period

RBK-Micke: Jodå, det är lite trögt idag. Kompakt övertag i andra perioden med okoncentration i avsluten. Målisen lägger sig lätt, så det enklaste vore att lyfta upp pucken...
Hoppas de gör det i tredje

Mim: Ingen bra ´match vad jag hörde. Fast de spelade "Flickorna i Småland" när TAIF kom in på isen.. :-))

Mim: Fixat. Hittade ett gammalt Netscape som låg kvarglömt på hårddisken. Det funkar.

Patrik: Då får vi hoppas dom håller spelet uppe i tredje och inte "säljer sig så lätt som dom gjort vissa tidigare matcher.

Där satt den - yeppi. 4-2

Nu vill vi inte se någon repris på tappade tredje perioder.

RBK-Micke: Nej, nu hoppas vi på tre friska pinnar :-)

Patrik: Får Mossa ensam 4 minuter för Roughing ?? Har han fightats mot sig själv eller ??

Svenne: han har kanske slagit på sej själv, och sen gett tillbaka?

Svenne: Det verkar något mysko.

Nu börjar det osa "släppa in onödiga baklängesmål".

men det är tur dom är bättre i underläge än tvärt om.

RBK-Micke: Nix där.. Det blev ett "göra nödiga mål framåt" istället... :-)) Härligt Lindén...

Svenne: Jag erkänner gärna mina fel. I alla fall när det är på det hållet.

Härligt med tre friska pinnar. Lindén är tydligen på gång ordentligt.

grattis till segern.........det gick aningen tyngre för oss 4-1 förlusta mot hemmars det är illa..........

Pat86: hejsan på dig. Ja ni har det svårt mot Halmstad. hmm.

Satan också, jag som tippade 5-2 usch hehe=). jaja. äntligen en seger mot ett dåligt lag. såg lite dåligt ut efter första och andra tyckte iallafall jag.

På Tranås första skott gör de mål. Men det tog ju inte överdrivet långt tid förrän Rögle kvitterade och drog ifrån.
Man såg ju att de övat på powerplayen. Rögle var som vanligt usla i powerplay. Passningarna funkar ju, men mål det blir det inte.
tredje perioden såg ganska bra ut. var glad över att mitt tips skulle gå in och skulle tjäna 10 friska poäng. Dessutom efter 4 gånger av första målgörare på Pelle Svensson så tog jag Kristoffer Starck istället. snoper :). Men det var ganska bra ändå.

Var det någon back som blev skadad eller var det någon som blev bänkad ??
Jag såg att Martin var med o han var ju bara 7:e back

Joinzzon: Tror att Blanck blev bänkad

nicke:
Han låg väl fortfarande och surrade i offensiv zon när Tranås gjorde 0-1.

« ˇ 154716 ˇ »