ja Roger Hansson blev ratad av MIF innan han skrev på för Rögle BK. Roger hörde av sig och ville själv spela i MIF som tackade nej till hans tjänster. Notera att Roger själv ringde och erbjöd sina tjänster i MIF.
Sluta prata om det med Roger Hansson nu, vill inte ha han som en svikare! hylla inte honom på matcherna istället!! jaja.. Nån som ska se Arboga-Rögle på Söndag?
Burra kommer aldrig mer spela i MIF... tro mig. Chansen är större att han i framtiden kommer att spela i Rögle än i MIF... vilket talar för hur stor chans det är eller? :)
så länge Rögle är ett allsvenskt lag kommer de att vara ett farmarlag till MIF och de andra elitserieklubbarna och därmed scoutas... och sen att Lillis besöker Rögle ofta är helt normalt då det "bästa" laget i närhet av Malmö är just Rögle..
Stefan: Något farmalag tror jag inte man kan kalla Rögle för!... faramla är lag som sammarbetar nära med något större och bättre lag!.. Rögle e ett ganska storsatsande lag som försöker hålla sig på en så hög nivå spom möjligt... och har så vitt jag vet aldrig sammarbetat med varken Malmö eller nån annan klubb!..
Stefan: En kille som Roger Hansson hade ni i MIF nog behövt. Han är oerhört viktig både som ledare på och utanför isen. Ger alltid gärnet för laget och uppmuntrar alltid de yngre. Där gjorde ni en miss! Vi tackar och tar emot!!
OE: Hansson är ännu så länge för ung och grön för att få spela i MIF. Han uppfyller inte ålderskriterierna.. Det är så MIF håller ner lönerna, man låter ATP ta över :-)
Anledningen till att man tackade nej till Hansson var för att han har den ålder han har... då man skulle föryngra redan förra säsongen... men så blev icke fallet.
Är det nått vi behöver i MIF så är det yngre backar... med lite fart under rören..
räkna ut medelåldern på alla elitserietrupperna så ser du att MIF inte är det äldsta laget i Elitserien. Enligt någon statistik som var i nån tidning för ett tag sedan så hade MIF ett av de YNGSTA lagen i årets elitserie... men man har Elitseriens mest rutinerade (äldsta) backbesättning
Stefan: Nej ett farmalag är ett lag som har nära sammarbete med ett bättre lag i högre serie typ!.. de har inte rögle.. de e möjligt att de kanske har pratat om det en gång i tiden... Men de e inte aktuellt!.. i och med att Malmö nu mera ligger näst sist så e det inte långt kvar till RBK nu höhö...
förra sommaren så förde Lillis diskussioner ang ett ev. samarbetsavtal med Rögle så vitt jag vet. Men jag vet inte vad det spelar för roll nu då det inte blev något :)
Stefan: jo nog alltid e det långt kvar. Men ni ligger i en negativ trend just nu, låt oss hoppas det fortsätter så, så Rögle kanske får möta er till slut...jag tycker nästan det e lite för svårt att kvala sig till elitserien... först måste man vidare till nästa serie o vinna den o sen till nästa igen o vinnna den.. men det kanske beror på att det e stor skillnad mellan lagen i allsvenskan o elitserien.. vad vet jag..
vi är inne i en negativ trend men spelar förvånandsvärt bra och förlorar ändå som igår mot SSK... då man bjuder på 4 av 5 baklängesmålen...samtidigt som man skapar ett flertal målchanser som bör ha blivit mål.. förlust med 5-3 i en match man bör ha vunnit med 6-2,6-3 eller nått liknande.
Personligen skulle jag vilja ha nått som fotbollens Allsvenska 2st lag flyttas direkt ned, 2st lag får kvala sig kvar det skulle ge spänning hela tiden.
Eller som handbollen där de under strecket får kvala sig kvar.. och ändå ha chansen kvar att spela om SM-Gulden i slutet av säsongen...vilket även de övriga lag också har, tänk dig Rögle spelar i Allsvenskan och får spela kvalserien kommer topp fyra där och får kvala om att få spela kvartsfinal i ett slutspel och därmed ha chans att vinna SM-Guld.
Stefan: Det där med hanbolls systemet tycker jag låter lite väl för ja.. bla.. Men vi skulle kanske kunna göra som i fotbollsallsvenskan... fast det skulle nog inte vara så rättvisst mot de lag som ligger i eliserien däför att de antagligen håller samma klass som iaf de lagen som kommer gå upp... så systemet vi har nu kanske är det bästa, men jag tycker vi kunde göra en liga under eliserien istället för norra och södra allsvenskan!
Stefan: Vi kan nog enas om att den Rögle ledning som hade skrivit ett samarbets avtal med MIF inte hade suttit så länge på posten. Se bara tidigare här vilket ramaskri det blev när det visade sig att Josefsson i Rögle enbart var utlånad av HV71. Även om Rögle ligger där de ligger så ser vi supportrar och andra som har intresse i Rögle, klubben som ett topplag som kan stå på egna ben. Vet inte om du kommer ihåg Jörgen Jönsson och Stefan Elvenes karusellen när de skulle säljas till MIF. Snacka om ramaskri!! Sälja våra bästa spelare till.......MIF???? Vilken annan klubb som helst men inte MIF. Tror ärligt talat aldrig att det kan bli några samarbetsavtal på högre nivå mellan Rögle o MIF. Rivaliteten, iallafall häruppe, är alldeles för stor för något sådant.