1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27178 inlägg · 5186 ämnen

Rögle-Visan (Hasse/Jill?)

Rögle-Visan (Hasse/Jill?)
Den store Rögle-supportern Hasse Andersson gjorde den fina supporer-låten i slutet på åttio-talet.
Skulle vara på sin plats nu att Hasse gör en ny inspelning, kanske med lite mer ös i, till sammans med Jill Johnsson och en stor Rögle.supp.
Jill brukar sjunga nationalsången ibland samtidigt som klacken uppmanar henne att visa lite mer av kroppen, Jill tar det med humor.
Tror att Jill älskar klacken lika mycket som klacken älskar Jill.
Alltså både Hasse och Jill, Ängelholmare med ett stor Rögle hjärta.
Skulle vara kanon om dom kunde göra om låten, en duett??

Önskar all RBK are ett gott nytt år, och en trevlig fortsättning på hockey-säsongen våren 2004

Hälsnngar
JAN

Sv: Rögle-Visan (Hasse/Jill?)
Thomas17Srsen: Finns det verkligen ingen som har någon åsikt, om detta inlägg???

Hälsningar
Jan

Thomas17Srsen:
Nej, uppenbarligen inte så du kan sluta fråga!
Någon form av nyinspelning av Hasses gamla dänga torde vara utesluten. Det finns bara en!
Ta Adolphsson&Falks gamla hederliga "Mer Jul" som kom i ny tappning förra året. Den låter bara.....gurka!
Att dessutom ha Jill sjungandes på rikssvenska i kombination med Hasses bräk-skånska......skona oss för helvete. För ingen vill ha Jill bräkandes vid sidan om Hasse.
Nä, sluta nu. Lägg ner. Usch!

Hofnar: När jag skall lägga ner detta, är inget som du skall bestämma.
Var bara ett lite förslag, inget annat.

JAN

Hofnar: Tacka vet jag: Mats Waltins mopeder ! Kan ju bli torpeder till slut vem vet...

Thomas17Srsen:
Men visst. Ta det inte på fel sätt nu. Jag hade kunnat svara på ursprungsinlägget men avstod, eftersom ingen annan nappade på din "idé". Om ingen svarar, så kan man utgå från att det är ganska ointressant, och ointressanta saker får vi alla till ibland. Det är inget att deppa över.
Då hjälper det liksom inte att svara på sitt eget inlägg, som du gjorde.
Vad jag på ett ironiskt sätt försökte säga, var att jag tycker det är en skitdålig och korkad idé.

« · 360373