1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27193 inlägg · 5186 ämnen

SA

SA
jag bevistade matchen i sönags mot SAIK och blev mycket imponerad av tempot och intensiteten. Det slog mig att båda lagen, med det spelet, hade haft mycket att hämta i ES. Därför blir man besviken när RBK kan förlora mot ett lag som Bofors. För att kunna hävda sig i ES krävs det bra koncentration i ALLA matcher.

Sv: SA
nek97raj: Det du inte vet är att Bofos är det fulatse laget i hela Allsvenskan, de vinner på att de bråkar, de får matcherna dit de vill, att motståndarna blir förbannade och när de leder grisar de...så är det bara, kom och bevittna matchen på fredag oxå, så ska du se ett heltaggat rögle och så kan du ju ta med några polare så ska vi visa vad det innebär att stötta sitt lag muntligt..UTAN TRUMMOR,TRUMPETER O S V....:

nek97raj: vad menar du med att förlora mot ett lag som Bofors? skulle bofors vara ett dåligt lag eller? Bofors slog har slagit både SAIK och RBK och ligger bara ett poäng efter dessa två lag och ändå skriver du så det låter som de skulle vara ett mycket sämre lag en Rögle...

jag hoppas och tror att vi slår er nere i ängleholm pimorgon med 4-3 och då har vi gått om er...

Måste även säga att ni hade en trevlig klack på besök

Forza Bofors!!

Pat86: Hæng inte upp dig på det! Bofors ær inget dåligt lag! Det finns inga lag i SA som vi kan karaktærisera som "dåliga", det visar ju inte minst getingboet i tabelltoppen just nu! Alla lag har kapacitet att slå alla och jag ær øvertygad om att fler lag i tabelltoppen kommer att tappa viktiga poæng mot just Bofors. Dock hoppas jag ju att RBK tar 3 pinnar imorgon!

Fransson: det kan hända, men, liksom biträdande tränaren i RBK tycker jag nog att RBK bör klara av även fulspelande lag

nek97raj: Det är sant. Fattar egentligen inte varför Rögle inte har vant sig vid Bofors spelstil ännu?? De har ju mött varandra nu ett antal ggr o varje gång så presterar Bofors den värsta grishockey jag har sett på elitnivå. Detta stör alltid Rögle (undantaget kan vara bortamatchen i Södra A i höstas, såg inte dne matchen dock). Har de inte lärt sig nu att skita i deras sätt att ta kontroll på matchen?? Man måste försöka fokusera på sitt eget spel. Kanske skulle Herman gå in i inledningen o trycka upp några av motståndarna så att man skrämmer skiten ur dem så att vi får dem ur balans istället. Vill inte se fler förluster mot Bofors nu, vilket jag anser är ett av de sämre lagen i SA.

Mygel: I vilket fall, i morgon vinner RBK, fulspel eller ej. Hoppas att man ej får några skador bara

Ni är nog den patetiskaste supporter fenomen som funnit på ett forum.
Förutom grabbarna i RFN verkar ni inte vara många som är med i matchen, jo normännen.
Skriva så mycket skit om bofors som ni gör har ja aldrig sett maken till, om man kollar med alla andra lags supportrar så ger dom BOBCATS beröm för sitt spel med mycket fart och inget fulspel, men när det gäller ert sätt att se på det hela verkar avundan svida.
Kamma för fan till er och inse att det kanske är ni som är dom fula fiskarna.
Gillade en gång rögles supportrar, men märker nu att det var tydligen bara rfn grabbarna som kunde sporten.

Michael Olsson: Du får tycka vad du vill o att vi är patetiska får stå för dig. Jag skriver bara utifrån det jag har sett av Bofors o det är ren o skär grishockey i sin ädlaste form. Inte speciellt underhållande men väldigt effektiv taktik. Min uppfattning är att matcherna mot Bofors är de med lägst underhållningsvärde o detta borde rimligtvis bero på Bofors då jag ser Rögle spela underhållande o rolig hockey i andra matcher.
Men vad vet jag. Ni kanske har förändrat ert spelsätt radikalt sen i höstas. Tvivlar dock eftrsom ni har spelat på samma sätt under de senaste åren.

Mygel: Håller med. Tragiskt att sådan hockey ska ge framgång.
Under alla år som Melin varit tränare så har det hänt 1gång att domaren behövde en en pratstund.

Och tänk så många lag Melin har varit med om att få möta. Och av alla dessa lag är det inte helt oväntat att det var i matchen mot Bofors.

Att inte Strömberg sparkar Kåberg långt åt helvete fattar jag inte.
Verkligen tur att vi fick Melin och inte Strömberg. Han hade förstört Rögle´s fina kultur med rolig hockey

Michael Olsson: Bæste herr Olsson! Jag tror inte något motsåndarlag eller deras supportrar uppskattar Bofors ideliga tjuvnyp efter avblåsningar och allmænna gruffande. Det ær væl helt enkelt BIK:s spelstil. Som jag ser det ær det upp till domarna att stævja sådant, något som tyværr inte hænde igår pga clownen som agerade "domare" på isen. Han tappade kontrollen på matchen redan i førsta perioden, det måste till och med du medge.

RFN ær ett minne blott. Nu ær det nya AIA som gæller, med medlemmar från både nær och fjærran... men tack iallafall.

« · 204679